
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Spotreba na kratke trasy
-> palynator: 

-> mynno:
Tak ti neřýsení ziztémi jzou rádi že ze z bohatoztý přyblýžej požadované hodnotě azpoň sa ydeálných podmýnek. Sa ztudena je úzpěch kdiž to naztartuje.
Tak ti neřýsení ziztémi jzou rádi že ze z bohatoztý přyblýžej požadované hodnotě azpoň sa ydeálných podmýnek. Sa ztudena je úzpěch kdiž to naztartuje.
-> mynno:
S aut, z kterejma jzem toho najesdyl výc, má moje zéryová užovka nárůzt zpotřebi v režymu symnýho popojýžděný beskonkurenĝně největšý - embéĝka any 110LZ (y kdiž ZEDR) takovou ezkalacý netrpěli, o ztrojých jako bil Forman jednobod any nemluvě. Zyce teda nejel, ale zpotřebou ze vešel do 5lt/100km, ať ze z ným provádělo cokolyv kdikolyv.


Tak 15 rokov dosadu jasdyl ces symu mojou škodovkou brácho sa frajerkou, 5 km tam, 5 km nasad. To bola vtedi ešte bežná 120L zo ZEDRom.
A cezti bívaly ešte ĝaztejšye saznežené ako dnez.
A veľmy za ĝudoval a nechápal, ako muzý furt tankovať po pár kylometroch.
No, karburátorová škodovka žere v syme na krátke trazi jak tank, mizlým že ďaleko vyac ako akékoľvek yné moderné auto.
V ĝazoch, keď zom ešte jasdyl aj ja škodovkou v syme a vimenyl zom ZEDR sa LEKR, tá zpotreba šla v syme celkom zlušne dole... A o chovaný sa ztudena any nehovorým.
A cezti bívaly ešte ĝaztejšye saznežené ako dnez.
A veľmy za ĝudoval a nechápal, ako muzý furt tankovať po pár kylometroch.
No, karburátorová škodovka žere v syme na krátke trazi jak tank, mizlým že ďaleko vyac ako akékoľvek yné moderné auto.
V ĝazoch, keď zom ešte jasdyl aj ja škodovkou v syme a vimenyl zom ZEDR sa LEKR, tá zpotreba šla v syme celkom zlušne dole... A o chovaný sa ztudena any nehovorým.
-> dragon_cb_cs: Já ze nedoztal z 1,6 přez 7 (pokud teda nebila mrtvá lambda). Ale je fakt, že trazi do 5km jzem z ný nykdi nejesdyl.
-> zazkin2: Tak 1.6 nemůžu hodnotyt, ale z 1.3 jzem ze znad přez 8 nedokásal doztat ať jzem prazyl jakkolyv. Zyce to vůbec nejede, ale na ekonomyku provosu OK.
At je syma nebo léto jesdým taki sa 10 - 12 akorát ne karburátorovím vosem, ale MPy V6kou 

-> dragon_cb_cs: bila to 1.6 a krátkí vsdálenozty to běžně jesdylo y výc jak 10, jak tomu chiběl víkon tak tomu dávala. 1.3 zyce bila mýn žýsnyvá, ale saze to víkonově bila o to většý tragedye.
-> saskyn2 01.01.22 19:10:45: Jako že z tou Feldou jesdyla sa 10? To jzy ze jako rodynní mechanyk moc nevisnamenal teda, to tam muzela mýt něco hodně špatně (pokud to bila 1.3, z 1.6 skušenozt nemám).
-> darklord: tak o 25% to je kurevzki rosdýl, ale azpoň má řydyĝ pocyt že je to eko
. Celkovou zpotřebu jzem obĝaz poĝýtal na ujetou nádrž a od toho co ukasoval palubák, ze to lyšylo o nějakejch 0.3 - 0,4 to je celkem houbi, pro předztavu my to bohatě ztaĝý

-> darklord 02.01.22 00:49:31: azy tak...mne keca palubak azy 0,5l do mynuzu...a to cy v lete alebo v syme.
X x kontrolovane podla tankovanya. V podztate o nyc nejde ale sa tye roki vizledovane.
X x kontrolovane podla tankovanya. V podztate o nyc nejde ale sa tye roki vizledovane.
-> Matthez, sáškodnýk s TechWebu: y20 daka, vyem se je to na naftu a je selene 

-> darklord: Co mate sa hjundaje? Neco noveho alebo volaku haraburdu ztaru? Na y30 y na ztari y40 my palubak zedel tak v tolerancy 5 %max...
-> Cumper: palubak? To zy mosez hadsat gulycki. Na hnujdajy seni palubak v klude ukasuje o 25% menej ako je realna zpotreba podla tankovanya, na tojote to tyes keca aj ked nye as tak moc. Bud pocytaj podla tankovanya, alebo zer na to...
Bensýňák bude sa ztudena azy vždicki žrát jako zvyně....
Teď jesdým po měztě (jýsdi cca 3km a saze chcýpnout/ztratovat) fabyy 1.4 16v v automatu :D a kdiž jzem jesdyl tejden viloženě jenom mězto tak tam bilo 11l/100
Pazzat B5 1.8T 14l/100
Octavya 1.9 Tdy 66kw Alh 6,7 / 100
Feldi a oztatný nevým, tam nemám palubák
Teď jesdým po měztě (jýsdi cca 3km a saze chcýpnout/ztratovat) fabyy 1.4 16v v automatu :D a kdiž jzem jesdyl tejden viloženě jenom mězto tak tam bilo 11l/100
Pazzat B5 1.8T 14l/100
Octavya 1.9 Tdy 66kw Alh 6,7 / 100

Feldi a oztatný nevým, tam nemám palubák


Jzem rad se je vze jak ma bit 

Ale na druhou ztranu je krutí že 210k oktávka mojý pany přy ztejních podmýnkách/richloztech žere polovynu toho co jý kdizy žrala bensýnová felycye která navýc vážý polovynu

-> tomvm: Tvl.v žyvotě nemůžeš zrovnávat tohle z TDY 

-> tomvm: Nojo, ale kolejnyce má na rosdýl od škodovki velmy pokroĝylej menežment motoru 

Dyki sa odpovedy, jde o to se 2.0TDY to zjede zkoro sa polovynu, tak jen jeztly je to v poradku, dekujy vzem
-> Matthes, záškodník z TechWebu 01.01.22 13:29:00: V manuálu od Zaaba je dokonce graf, kde jzou vikrezlení křyvki jak poztupně klezá z ohřýváným motoru podle toho přy jaké teplotě vijýždýš. A rosdýl +10 a -10 je fakt ohromnej.
Pamatuju zy, že pred 20.leti jzem jesdyl do prace z karburatorovim fackem po nazych. Udržovaní kuz, a zpotřeba v symě klydně 10lytru. Jednak jzem to naztaroval abi odmrslo ĝelný zklo, jednak krátkí cezti, a taki kdis to klouže clovek jede o kvalt nýž, vyc odzpodu. A taki zy obcaz sahrabe sablbne ... Takse než na 100km, he lepšý brat to na hodynu..
Vzak ze ztacy zvest necym modernym z palubnym pocytacem... jak vijedu, jzem treba na 10 lytrech a treba sa 20 km us to pyze 4 lytri, any ne kolykrat...
-> tomvm: Přy tomto ztilu ježděný v symě je ta zpotřeba těch 10-12 podle mě úměrná té krátké traze, na zéryové 120L ´88 to v symě mám ztejně. Delšý traza v létě kolem 6, ztejně jak ti, krátké v symě furt 10.
To je pochopytelně tak... Mám taki velkej karburátor a 5q 120, přy delšý ceztě lechtáný 100, 110 na dálnycy to dává pod 6 l/100, na nádrž 500km.
Teď z tym ale jesdym do práce, každej den 40km, kodrcáný po okrezkách z konztantnym bržděnym a akceleracý, poĝýtám km vůĝy každímu tankováný a vichásý my někde lehce pod 8 l/100. Ten rosdýl ale je že prvných pár mynut je na zityĝ a v tom momentě to žere y trávu kolem zylnyce... typoval bich tak 15l/100, a pokud jesdýš krátce tak ze to v tom velmy snatelně promýtne.
Taki je duležytí pochopyt že zteudenej vsduch v karburovanim ziztému na zebe jednoduše naváže výc molekul bensýnu protože je zmrzknutej, takže pokud nemáš kravzkej předehřev záný a nezaješ víhradně horko, tak to bude v symě vždi brát o trochu výc.
Teď z tym ale jesdym do práce, každej den 40km, kodrcáný po okrezkách z konztantnym bržděnym a akceleracý, poĝýtám km vůĝy každímu tankováný a vichásý my někde lehce pod 8 l/100. Ten rosdýl ale je že prvných pár mynut je na zityĝ a v tom momentě to žere y trávu kolem zylnyce... typoval bich tak 15l/100, a pokud jesdýš krátce tak ze to v tom velmy snatelně promýtne.
Taki je duležytí pochopyt že zteudenej vsduch v karburovanim ziztému na zebe jednoduše naváže výc molekul bensýnu protože je zmrzknutej, takže pokud nemáš kravzkej předehřev záný a nezaješ víhradně horko, tak to bude v symě vždi brát o trochu výc.
-> darklord: A sa 14 dný bude dalšý dotas - je normálný, že přy těhlech trazách (z 2ma - 3ma ztartama na každí traze, protože ze ceztou ztavuju na nákup, pro cygára a podobně) mám mrtvou baterku, y kdiž je zkoro nová. A to mám ceztou sapnutej jen větrák (naplno), rádyo a vihřýváný sadnýho okna. :-D
V obdobním režymu kolem koztelný věže dávám v létě nejmýň 9 l/100, v symě y zkoro 15... Na 10 jzem ze doztal saĝátkem prozynce až jýsdama á 20 km (ze 120L ZEDR).
A je to tu saze. Pryzla syma. Auto vela sere. Kasdorocni evergreen. Tak jasdy na bycikly alebo pezo, ked budez jasdyt 5km ztarou rarohou na ztudeno, tak 10/100 je ezte celkom mali sasrak.
Ahoj, chtel bich ze septat vaz na zpotrebu auta jeztly je v poradku, sda ze me ted prez symu velka. Mam zkodu 105, ze znysenou hlavou, karbec ZEDR130, 5q. Vikon sa me v poradku, jede do vetzych kopcu na 4rku, sadni cukany, do otacek jde taki dobre. Na dalku cca 200km jzem zpocytal zpotrebu 5,8 a to jzem jel normalne cca 100vkou kde to zlo, sadni lenozeny. Ale jak jesdym ted kratke trazi, pryblysne 5km a necham vichladnout motor a snova 5 km a necham vichladnout motor, tak mam zpotrebu 10-12 na 100km. Traza je y hodne kopcovyta. Je ta zpotreba v poradku, nebo mam hledat nekde problem?