skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Felicia 1.3 Mpi
-> Jarda: dnes som prepinoval konektor k cidlu. Nezdali sa mi tie kabliky . Dosiel som na pumpu natankoval 100ku w-power a zrazu sa to posunulo na cca 4500ot . Predtym 3900. Skusal som aj ine cidlo klepania pripaskovat na hulvata ku gumennej hadici . Aj tak to urobilo . Podla mna to bude mechanicky problem.ktpry sa prejavi vo vyssich otackach .
-> Jarda: Jednotka nehlásila žádnou chybu a lambda ukazovala, stálá hodnota tam nebyla. A byl to funglovka smejd Vika. Jsem musel měnit parohy a stará sonda nešla vyšroubovat. Potřeboval jsem to dodělat a na krámu měli jen Viku. Šmejd. Takže jsem pak stejně objednal NGK a v poho.
-> pavucina 03.09.21 08:29:10: jo o spi mi neco povidej, sice polotovar, ale klapku to ma jak favo, udelam zakladni nastaveni a za chvili to zas blbne a ted mi jeste prebijejici altik na te srajde odpravil modrej kkl kabel, je fakt, ze kazdymu tu odesel velmi rychle a me vydrzel mnoho let, ale i tak to nastve...
S mpi jsem nikdy spatnou zkusenost nemel, existuje ten softik na nastaveni klapky, jednou mi odesel nastavovac na klapce, problemy byly s odchazejicim cidlem teploty pro RJ, snimac klikovky mi odesel asi jednou, parkrat cerpadlo (spis diky biosracce v benzinu, u funa jsem ho dokonce rozbehal), dvojcifku jsem zaznamenal vadnou jen na fab. u fel mohou delat problemy orezle pruzinky ke svickam, lambda kolem 200tis.km, puvodni papirove tesneni pod sacim, vstriky jsem nikdy neresil, to je asi tak vse.
-> MISCHO: Co to cidlo teploty pro RJ, ukazuje dobre, kdyz ho nactes? jinak uz fakt nevim.
S mpi jsem nikdy spatnou zkusenost nemel, existuje ten softik na nastaveni klapky, jednou mi odesel nastavovac na klapce, problemy byly s odchazejicim cidlem teploty pro RJ, snimac klikovky mi odesel asi jednou, parkrat cerpadlo (spis diky biosracce v benzinu, u funa jsem ho dokonce rozbehal), dvojcifku jsem zaznamenal vadnou jen na fab. u fel mohou delat problemy orezle pruzinky ke svickam, lambda kolem 200tis.km, puvodni papirove tesneni pod sacim, vstriky jsem nikdy neresil, to je asi tak vse.
-> MISCHO: Co to cidlo teploty pro RJ, ukazuje dobre, kdyz ho nactes? jinak uz fakt nevim.
-> kury 07.09.21 06:43:34: nehlasila... a lamda behala nebo tam stala hodnota?
Já když měl blbou lambdu tak za studena auto jelo. Po připnutí lambdy( cca těch 7km jízdy) začlo auto škubat a ztratilo výkon. Ale při plném sešlápnutí plynu jelo v poho. Diagnostika nic nehlásila.
Dnes zmerany tlak paliva . Kontrola lambdy a vsetko ok . Opravene netesnosti vyfuku . No stale rovnaky problem .
-> MISCHO: Lambda je na tom jak?
-> MISCHO: skor by som tipol ze po vymene sviecok a ostatnim servise sa trochu pohli "tolerancie" a tym padom sa ina zavada prejavi trochu slabsie/pozdejsie
-> MISCHO: Já dlouhý roky po zkusenostech s několika BMM říkám, že jak mile to začne dělat blbosti, tak už to nikdo neopraví, vyměníš úplně všechno a prostě si to pořád děla co chce.. Tak že by to platilo i u MPI ?
No ješte ten tlak paliva.. pak už můžes vymenit zbytek: snímač otáček, teploty vzduchu a ten snímač vzadu na sání (teplota vzduchu, tlak v sání). Víc tam toho sakra není

No ješte ten tlak paliva.. pak už můžes vymenit zbytek: snímač otáček, teploty vzduchu a ten snímač vzadu na sání (teplota vzduchu, tlak v sání). Víc tam toho sakra není
-> darklord: zhoda nahod ze to predtym robilo stale ? Lebo uz som fakt v koncoch a je to pritom uplne jednoduchý engine managment
-> MISCHO: toto by presne hralo na to cidlo otacok motora. Za studena OK, ked sa zohreje tak vo vyssich otackach vynechava.
Dnes po praci som to dal na zdvihak . Vymenil som palivovy filter, sviecky, ocistil dosadaciu plochu senzoru klepania a dotiahol na 20 Nm , nastavil vôle ventilov. Skúšobná jazda za 1. Po ceste domov , po cca 15km zase to iste
ostava uz iba zmerat tlak paliva .

-> Pavel P.. 31.08.21 15:07:35: jj, kdyz tam je puvodni papirak, tak to je bezny problem... pak to muze delat i dvojcivka, tam jsou jen nejcasteji orezle ty pruzinky na svicky
Nečetl jsem celý téma, ale už u tří felicií 1,3MPI jsem řešil podobný škubání.... moje, tátova a kolegovo syna měla každá povolený šrouby na sacím potrubí a přisávala vzduch, u tátovy bylo dokonce to těsnění uplně vytrhaný, že tam kus chyběl...
-> MVM: snimac som menil na zaklade toho ze si to on nakazal , lebo ho uz 2 krat menil a na chvilu to pomohlo
. Dnes sa priznal ze tam niekde opravoval kabelaz , a ze to je druhy motor , z vrakoviska co ma 150 tis bez vymeny rozvodov . Takze to zase rozsiruje moznosti

-> MISCHO: Dobře hlavně v klidu. Na druhou stranu jsi ten snimac klepani sel vymenit hned, místo toho filtru. Svicky zahodit a dat pořádný. Vule spravny ať to neřehta jak dostihova kobyla .. A ty cerpadla v nadrzi odchází, plus bordel kal na dně nádrže..
Ale taky to může být neco jinyho, ja pisu cim bych začal..
Ale taky to může být neco jinyho, ja pisu cim bych začal..
-> MVM: robim s autami roky a dobre viem ze chybova hlaska s diag je casto krat len dosledok deju ktorý nastal. Najvacsi problem tohto auta je moj ,,svokor,, (tchan) . Ktory zatajuje veci a ja sa jebem potom so zbytocnymi vecami . Naposledy tiekla voda od pumpy. Vymenim hadicu a trubku za 10€ . NIE , tam staci len hadica . Samozrejme ze bola prehnita trubka. Malo to problem s volnobehom a on hned ladil vole a menil snimac klepania, cidlo teploty . Stacilo vycistit a nastavit klapku . A takto je to zo vsetkym , nebyt to otec mojej zeny poslal by som ho do p... Dakujem za rady skusim zacat palivovym filtrom a tlakom paliva +prisada do pal sustavy. Premeriam cidlo klepania podla dielenskej prirucky, ocistim a znova dotiahnem na moment .
-> MVM: Já to rozepsal, pak si skočil za šéfem a v mezičase napsals ty... Ale hlavně že se shodneme... 

Ja se seriovým MPI najel v zásadě skoro nic
, ale snímač klepání bere jakékoliv klepající věci, od prasklé vzpěry sání, pro rachtající převodovku nebo když při řazení "počítáš zuby".
Ale šel bych po palivu, pokud to nejde vytočit ani po vyhlášení chyby snímače klepání... Sice je to líné, ale přetočit by to jít mělo...
Já jsem přesne tohle řešil na 742.136 kam jsem nacpal MPI, ale snímač klepání bych namontovaný na křivou plochu a jeste zkorodovanou.. Plochu jsem srovnal pilníkem, dotáhnul na moment a od te doby to bylo v omezovači furt . Ale je to už dlouhoo, tak si přesné detaily chování nepamatuju.

Ale šel bych po palivu, pokud to nejde vytočit ani po vyhlášení chyby snímače klepání... Sice je to líné, ale přetočit by to jít mělo...
Já jsem přesne tohle řešil na 742.136 kam jsem nacpal MPI, ale snímač klepání bych namontovaný na křivou plochu a jeste zkorodovanou.. Plochu jsem srovnal pilníkem, dotáhnul na moment a od te doby to bylo v omezovači furt . Ale je to už dlouhoo, tak si přesné detaily chování nepamatuju.
-> Jumbo: To tady níž právě rikam už nějakou dobu..

-> MISCHO: A nemůže být problém ne ve snímači klepání, ale spíš v klepání motoru samotného? Pokud vím, tak snímač klepání detekuje zvýšené detonace motoru a na základé jeho údajů RJ motoru upravuje předstih, aby k tomu nedocházelo. Tekže pokud se motor kolem 4000 otáček "zakucká", tak čidlo klepání zahlásí nesmyslné hodnoty detonace a na základě toho vyskočí chyba 00524, která říká, že čidlo klepání hlásí nesmysly a hodí motor do "nouzového" bezpečného režimu, kdy jede bez údajů z čidla klepání...
Co vypustit nádrž a zkusit tam dát nějaké lepší palivo, vyměnit filtr a třeba začne poslouchat...
Co vypustit nádrž a zkusit tam dát nějaké lepší palivo, vyměnit filtr a třeba začne poslouchat...
-> MISCHO: Ono to u diag neni tak, ze to co "napíše" je hned ta chyba. Snímač klepání v tu danou situaci zaznamenal jako prvni třeba hodnoty mimo rozsah. Ted to píšu hodne obecně. Ja si porad myslim že je to tim benzínem a vse okolo. Nebo jina hydraulicko mechanická závada kterou jednotka neni schopna si ohlídat...
-> pavucina: pri tych 4 tis to zakucka a potom vyhodi poruchu cidla. Nasledne auto nema tah a nechce ist do otacok . Po vymazani vsetko ok .
U snímače klepání je nutné mít vyčištěné plochy, kam se utahuje, nejse, si jistý těma 25Nm, nemá to být 20 ? Přetažení mu také vadí. Pokud je nefunkční nebo špatně měří, jednotka to napíše a to auto nemá výkon v celém spektru, ale kuckat by neměl. Tohle bych viděl na problém ohledně paliva, od čerpadla, po regulátor tlaku paliva, přes ucpané vstřikovače...
Zapalování bych u MPi řešil naposled (teda pokud nejsou svíčky uplně zalepený). S tím jsem problémy nezažil.
Zapalování bych u MPi řešil naposled (teda pokud nejsou svíčky uplně zalepený). S tím jsem problémy nezažil.
-> Jarda/felda: priznam sa ze som to nekontroloval . Su to vsetko tvrdenia mojho svokra ,,kuchara,,
-> MVM: sviecky boli vraj menene nedavno . Skontroloval som ich a samozrejme su tam stare kurvy prebehnute kefou . Vole vraj tiez nastavene . Cize to mozem vsetko urobit a predpokladam ze ani filter co tam ,,nieje,, nebol nikdy meneny .
-> MISCHO 30.08.21 21:53:41: ten filtr co to nemá bude nejspíš schovaný nad nádrží pod krycím plechem výfuku 

-> MISCHO: A v jakym stavu ma zapalování? Jaky ma svíčky? Vule atd serizeny? Kuwa a kde má filtr?
-> MISCHO: Jak filtr to nemá?
-> isti: to povedz mojmu svokrovi 

-> MVM: filter to nema , cerpadlo funkcne tlak som nemeral zatial. Zavada sa objavi vzdy len pri vytoceni +-4 tis . Inak motor bez problemov, ked zavadu vymazem a nevytoci sa .
-> MISCHO: Nevytáčať to do 4tis?

Čerpadlo, filtr benzínu, tlak paliva.. ?
Riešim taky problem na svokrovej felde. Motor ok , ale staci vytocit na +- 4tis a motor zacne kuckat a strati tah. Nasledne uz aj pri nizsich otackach nema taky tah . Obd vypise chybu 00524, coz je snimac klepania . Ten som vymenil a dotiahol 25Nm. Skontroloval kabelaz aj piny. Po vymazani zavady motor ok az po kym sa zase nevytoci k 4 tis. Nejake rady kde hladat problem ?