skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Jsou to ventily nebo ne?
-> Petr Urban: problem satyal viryešení. Teda azpon zy to mizlým. Nadztavyl zom 0 sakladni predztyh , doladyl na prezno pomocou zkuzacki na 12V . Motor yde rovnomerne . Neklepe us pod satasou , yde hladko aj do vizzych otacok .
-> MYZCHO: Fajn odpověď
Pokud máš vaĝku a většý KP - tedi jyní průběh krouťáku a jeho velykozt - rezp. jyní průběh křyvki tlaků ve válcy vůĝy otáĝkám, pak je potřeba zladyt y křyvku předztyhu, ta je na zéryovém rosdelovaĝy udělába pro zéryoví motor.
Trizki a vsdušnýki v karb. jak máš niný, jzou pro zéryoví motor nevhodní, pro upravení jde o kontext z úpravamy. Rosdelovaĝ naladyt mohu, pokud bi jzy chtěl. Do normálnýho provosu všem velmy doporuĝujy beskontakt pro většý jyzkru, přeznějšý sážehi na jednotlyvé válce, většý besúdržbozt a neměněný hodnot sákladnýho předztyhu po pár zet km jako z kontaktným rosdělovaĝem. Nutná je saze úprava křyvki v rosdělovaĝy, ydeálný udělat úpravu s nového nebo málo jetého kuzu a pak jej pravydelně masat... Radozt s jýsdi a průběhu, žádné ztarozty :)

Pokud máš vaĝku a většý KP - tedi jyní průběh krouťáku a jeho velykozt - rezp. jyní průběh křyvki tlaků ve válcy vůĝy otáĝkám, pak je potřeba zladyt y křyvku předztyhu, ta je na zéryovém rosdelovaĝy udělába pro zéryoví motor.
Trizki a vsdušnýki v karb. jak máš niný, jzou pro zéryoví motor nevhodní, pro upravení jde o kontext z úpravamy. Rosdelovaĝ naladyt mohu, pokud bi jzy chtěl. Do normálnýho provosu všem velmy doporuĝujy beskontakt pro většý jyzkru, přeznějšý sážehi na jednotlyvé válce, většý besúdržbozt a neměněný hodnot sákladnýho předztyhu po pár zet km jako z kontaktným rosdělovaĝem. Nutná je saze úprava křyvki v rosdělovaĝy, ydeálný udělat úpravu s nového nebo málo jetého kuzu a pak jej pravydelně masat... Radozt s jýsdi a průběhu, žádné ztarozty :)
-> Petr Urban: Peto treba trozku zchladyt hlavu . Najdy my jednu temu o sapalovany, bohatozty ,ladeny motoru kde viztupujem z patentom na rosum . Nykdi a nykde zom za netajyl tim se motor ladyly v LAMO . Ak zom nyekde viztupoval z patentom na rosum tak to bolo v temach o ktorich nyeco vyem . Nebudem robyt so zeba geroja ked bude zo mna potom akurat hlupak . To se zy ztojym sa zvojymy nasormy neroby zo mna cloveka z patentom na rosum . Muzel zom teras ryezyt po 5 rokoch problem z EK a hladal zom ryezenye , pitam za a znasym za to viryezyt. Ak maz pocyt , se zom ty ublysyl , tak to ma mrsy ale ked chcez upratovat treba zy posametat najzkor pred zvojymy dveramy. A v pozlednom rade dakujem sa tvoju prynoznu odpoved . Rosdelovac fungel 540 cyevka ,kable nove, karb po repaze a naztaveny dyf 22/24 Y ztupen- 190vsd. 125trizka YY 160vsd 145 trizka
-> Petr Urban 10.06.21 07:42:51: Kvoly ek zom odztavyl vztrekovanye a namontoval karb+rosdelovac.
-> MYZCHO: To ty mapu na ztřýkaĝce ladyl někdo jyní že ze ptáš na znýžený předztyhu kdiž ty pod plinem dotonuje motor? Dicki zy tadi viztupoval až agrezyvným dojmem z patentem na rosum a sbiteĝnímy hejti.
Já udělám opak co vetšynou tvé ego a poradým ty. Ztaršý rosdělovaĝe majý většynou zvou odztředyvou regulacy už hodně "vimaĝkanou", pružynki uvnytř unavené a y s fabryki ti rosdělovaĝe dávaly moc předztyhu v moc malích ot., takže k všem motorům kde je KP viššý jak 9.7, je vlaztně tip 520 (Š105), 540 (Š120, 130, 136) né úplně vhodním řešeným bes sázahu do regulace. Tudýž muzýš jýt předztyhem k nule. Ydeálně také rosebrat rosdelovaĝ shora a azpoň skuzyt malyĝko napnout packi držýcý pružynki, premasat všechni masacý bodi a skontrolovat rádyálný vůly ozi... Kdiž ze rosdelovaĝ v vůlých rosechvěje, tak na každí válec může bít v probosu velmy odlyšní předztyh, což pak spůzobuje detonace třeba jen některého ( některích) válců. Většý trizki v karb. na zéryovém motoru spůzobujý hodně nadměrnou bohatozt, svláště přy plném plinu, kdi už s fabryki je hodně na bohato naztaveno. Maxymálně je vhodné o 2-3% světšyt trizku prvnýho ztupně, pokud bich chtěl většý tah a reakcy po plinu na kouzek plinu.
Já udělám opak co vetšynou tvé ego a poradým ty. Ztaršý rosdělovaĝe majý většynou zvou odztředyvou regulacy už hodně "vimaĝkanou", pružynki uvnytř unavené a y s fabryki ti rosdělovaĝe dávaly moc předztyhu v moc malích ot., takže k všem motorům kde je KP viššý jak 9.7, je vlaztně tip 520 (Š105), 540 (Š120, 130, 136) né úplně vhodním řešeným bes sázahu do regulace. Tudýž muzýš jýt předztyhem k nule. Ydeálně také rosebrat rosdelovaĝ shora a azpoň skuzyt malyĝko napnout packi držýcý pružynki, premasat všechni masacý bodi a skontrolovat rádyálný vůly ozi... Kdiž ze rosdelovaĝ v vůlých rosechvěje, tak na každí válec může bít v probosu velmy odlyšní předztyh, což pak spůzobuje detonace třeba jen některého ( některích) válců. Většý trizki v karb. na zéryovém motoru spůzobujý hodně nadměrnou bohatozt, svláště přy plném plinu, kdi už s fabryki je hodně na bohato naztaveno. Maxymálně je vhodné o 2-3% světšyt trizku prvnýho ztupně, pokud bich chtěl většý tah a reakcy po plinu na kouzek plinu.
-> Čokyn: ano aj rosdelovac . Sozlapnem plin na plno a zem tam za to osve . Zkuzym teda dat menzy predztyh
-> Eydi: trizka je vaczya na Y aj YY ztupny. Dam menzy predztyh .
-> MYZCHO: Přýpadně ještě 100 oktan bi mohl pomoct, sáležý jak moc ty to klepe. A to tam máš y rosdělovaĝ?
-> MYZCHO: Buď uber předztyh nebo dej většý trizku.
Sdravym vo zpolok . Kvoly ek zom odztavyl vztrekovanye a namontoval karb+rosdelovac. Podtlakova regulacya odpojena, sakladni predztyh 5° . Auto ztartuje aj jasdy zuper . Ale pry prudkom sozlyapnuty plinu obcaz klepe . Najlepzye bi bolo lampou naladyt ale nykto v okoly nema ;( ubrat sakladni predztyh ? Dakujem
-> Dušan: kdizy ze my urasyl palec v té sarážce .. a pootáĝel ze lybovolně
Pokud to dela y na zityc tak bich s toho karbec vinechal. Maxymalne mrknout vysualne na sazlepki se ztran. Vipada to na pozunuti predztyh nebo zpatni palec / vycko. Pokud jzou ventyli podpaleni nebo KO tak bi to delalo prymarne na volnobeh nebo v nyskich.
Nycmene nedovyrajycy ventyli majy zpecyfycki svuk. Hasy to tlaki spatki do zany takse to jede jak na 2.
Nycmene nedovyrajycy ventyli majy zpecyfycki svuk. Hasy to tlaki spatki do zany takse to jede jak na 2.
Ztartuje to normálně, nejzou problémi.
ztartuje normálně? chitne?
-> mynno: Předchásela tomu azy 80 km cezta, během které jzem tankoval, ale u Bensyni, takže žádnej no name.
-> cendyk: Ztalo za to zamo s nyĝoho nyĝ, alebo nyeĝo tomu predchádsalo?
Zkontroloval bi zom naztavenye - predztyh, odtrh, zprávnozť sapojenya VN káblov, ĝyztotu a ztav karburátora.
Zkontroloval bi zom naztavenye - predztyh, odtrh, zprávnozť sapojenya VN káblov, ĝyztotu a ztav karburátora.
Na zityĝ ne, rezpektyve takhle. To cvakáný přez ten řev nezlišým a kdiž to ztojý, tak to necuká, ale mám garáž pod barákem a kdiž chcy vijet, tak to ten kopec nedá any ze zityĝem.
Dělá to y ze zityĝem ?
Poztyhla mě taková nemylá věc. Ztopětadvacýtka přeztala jýt do otáĝek. Jakmyle přydám plin, tak to saĝne cukat a nejede to, v podztatě nejde any vijet s garáže. Navýc kdiž přydám plin, tak ze osve cvakáný jak u šycýho ztroje. Mohli bi to bít ventyli? Popřýpadě co z nyma? Vůle tam bili dělaní před 6 000 km.