
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Škoda 105-136 chlazení
-> Borderer: -> ajok: Znamenám si, díky

-> Borderer 03.05.24 13:14:25: jasné, jako hlavu, od prostředka ven
-> k.jarek 03.05.24 12:39:19: reinzosil, drží perfektně, ale vždy musíš proti kovu, kov-kov, plast -kov, guma -kov, protože tam kov funguje jako katalyzator... kdysi jsem to dal na červeném silikon a taky to drželo, jenže ten umyjes i benzínem, kdežto reinzosil jediné mechanický odstranit z kovu
-> k.jarek: Nejde o to čím to těsnit ale rovnoměrně to stáhnout packama po celém obvodu. Jinak to umí prolínat, dělat blbosti a klidně i praskat.
Díky borci za odpovědi. Dneska ta oprava je neekonomická, to rozhodně, ale asi to udělám tak jak píše Borderer a nechám si ho na krušné časy a až seženu náhradní bok a nebude do čeho píchnout, tak se budu mít alespoň čím zabavit.
-> ajok: Měl bys tip, čím to utěsnit?

-> ajok: Měl bys tip, čím to utěsnit?
Jestli se ješte dá sehnat vika za pár šupů, neváhal bych a tohle schoval na doby, kdy bude opravdu zle. 

-> David29: uz z principu zarizeni to neni plast, kterej teplem moc mekne.
Nevím co to je za plast, ale pokud je tam nějaký materiál, šlo by to nahřát do měkka a našroubovat tam nějakou trubku.
Já bych si s tím asi vyhrál
Já bych si s tím asi vyhrál
-> Bukaj 02.05.24 21:48:43: tak za hodku ho zas opravi.. jen to poradne dotesnit, jinak dalsi demontaz to uz neprezije

-> k.jarek: Vykašlal bych se na to. Možná tak před 25 lety, kdy jsem byl študý chudent, na nový chladič bych dřel na brigádě minimálně dva dny, zato jsem měl fůru času na podobné opravy. Ale dneska, když si na chladič vydělám za 2 hoďky, bych se tím nezabýval


-> k.jarek 02.05.24 15:18:35: vymen bok, mam tu nejaky ze schnilyho chladice, jednou na zdravym to udelat jde bez problemu

-> k.jarek: Oprava je podľa mňa nerentabilná. Zahodiť.
Pánové, má smysl to zkoušet opravit třeba vložením nějakého rozpěrného kroužku a zvenčí polít epoxem? Případně, měl by a uměl by někdo vyměnit celou tu plastovou část? Sice už mám objednaný nový Nissens chladič, ale tomuto jinak nic není včetně žebrování, tak se mi ho nechce vyhazovat.

-> Bukaj: doporučím ti takisto nissens, kupoval som 2 - 3 kusy pre škodovky a a je to asi momentálne to najlepšie čo sa dá zohnať.
Před časem jsem tady řešil zda se dá sehnat něco jiného než čína.
Sice sem třeba našel Valeo, ale nic co by se skutečně dalo koupit, nebo to někdo měl
na autě a měl s tím zkušenost. Čína je taková super sračka žádný materiál a mizerný zpracování. Obecně to samé dělají na všechny auta - stejná konstrukce.
Třeba než šel Passat z domu tak jsem tam dával čínu za 1200 a bylo to úplně stejný.
Nesmí se na to ani sáhnout. ještě byl blbě nalisovanej a byl o 5mm kratší, ale chladil.
Kámoš dával na Opla a za 3 roky prasknul.
Taky jsem řešil dát tam něco jiného ale i fabka 1.4 je o dost větší takže jedině fa-fe jenže ty už taky origo nejsou nebo za cenu kdy se mi teda nechce vymýšlet jak je upravit
Sice sem třeba našel Valeo, ale nic co by se skutečně dalo koupit, nebo to někdo měl
na autě a měl s tím zkušenost. Čína je taková super sračka žádný materiál a mizerný zpracování. Obecně to samé dělají na všechny auta - stejná konstrukce.
Třeba než šel Passat z domu tak jsem tam dával čínu za 1200 a bylo to úplně stejný.
Nesmí se na to ani sáhnout. ještě byl blbě nalisovanej a byl o 5mm kratší, ale chladil.
Kámoš dával na Opla a za 3 roky prasknul.
Taky jsem řešil dát tam něco jiného ale i fabka 1.4 je o dost větší takže jedině fa-fe jenže ty už taky origo nejsou nebo za cenu kdy se mi teda nechce vymýšlet jak je upravit
Nakonec jsem doma našel jeden velmi zachovalý originál - pokud ho nepoškodím při demontáži čidla, tak jej použiji. Ale do zásoby by se něco hodilo - uvidím, co kde seženu

-> Bukaj 16.05.22 11:19:24: Osobne by som šiel do Nissens. Chladič tejto značky som kupoval a dával do Punta pred 3 rokmi a "kvalita rovná originálu". Bez problému. Ale otázka je, ako to bude s kvalitou chladiča do škodovky. Vieme, že značka na obale nič neznamená. Môže sa to vyrábať inde a kvalita môže byť iná ako chladič tej istej značky na iné auto.
Čína (Vika) možno funguje, ale osobne by som do toho nešiel. S chladičom Vika síce skúsenosť nemám, ale s radiátorom Vika do škodovky áno. Prevedenie hnusné, krivé celé, jeden vývod na vodu s dosť obmedzeným priechodom. No hnus. Možno "ako-tak" funkčný, ale nechcem to ani vidieť.
Čína (Vika) možno funguje, ale osobne by som do toho nešiel. S chladičom Vika síce skúsenosť nemám, ale s radiátorom Vika do škodovky áno. Prevedenie hnusné, krivé celé, jeden vývod na vodu s dosť obmedzeným priechodom. No hnus. Možno "ako-tak" funkčný, ale nechcem to ani vidieť.
-> Tom Troll: Ok, tak si kromě MB udělám výlet ještě do Plzně... 

-> Bukaj: Vím o autech co jezdí čínu s pravidelným celoročním nájezdem nepřímo přirovnatelným tvému a problémy nejsou. 

Zeptám se zde:
Jakou značku chladiče v dnešní době byste doporučili?
Originál Autopal už moc není k sehnání a potřebuju jezdit.
Kromě číny z Číny (noname) je na internetu dostupných několik značek chladičů, které jsou pravděpodobně také vyrobeny v PRCu, ale pod kontrolou a záštitou nějaké evropské značky.
Otázkou je, jestli si člověk připlatí jen za tu značku, nebo má i jistou záruku kvality...?
Jinak na Å mám od roku 2009 (kdy mi lakýrník ulomil odvzdušňovací nátrubek) čínský chladič - tehdy jsem jej kupoval přesně za 300 Kč
- a dodnes bez problému funguje. Bude dnešní čínská výroba (za více, než dvojnásobnou cenu - nejlevnější jsem našel za 700) podobně spolehlivá?
Nejlevnější noname u Bokra za 690 Kč
Nissens za 1370 Kč voton.cz/informace/.../ni ssens
a další výrobci:
www.rexbo.sk/autodiely/.. ./5070-1-2-120-l
Jakou značku chladiče v dnešní době byste doporučili?
Originál Autopal už moc není k sehnání a potřebuju jezdit.
Kromě číny z Číny (noname) je na internetu dostupných několik značek chladičů, které jsou pravděpodobně také vyrobeny v PRCu, ale pod kontrolou a záštitou nějaké evropské značky.
Otázkou je, jestli si člověk připlatí jen za tu značku, nebo má i jistou záruku kvality...?
Jinak na Å mám od roku 2009 (kdy mi lakýrník ulomil odvzdušňovací nátrubek) čínský chladič - tehdy jsem jej kupoval přesně za 300 Kč

Nejlevnější noname u Bokra za 690 Kč
Nissens za 1370 Kč voton.cz/informace/.../ni ssens
a další výrobci:
www.rexbo.sk/autodiely/.. ./5070-1-2-120-l
-> Bukaj: Až budu mít čas, dám to paralerně na obě větve - ale v klidu, mám ten ventil zaseknutej v poloze "half-open"..
Ale zjistil jsem, že topnej výkon není na stodvacítkový jezero kapaliny nijak ohromující..


Ale zjistil jsem, že topnej výkon není na stodvacítkový jezero kapaliny nijak ohromující..
-> Jozka: Tak u škodovky je pro toto zapojení poněkud nešťastné to uzavírání průtoku chladicího média topením ventilem - když zavřeš kohout, tak kapalina nemůže proudit...

.. mi teď vychází takhle. V návodu je otočit "inlet" (vstup) "k motoru" - ale všechny hadice tak nějak směřujou k motoru.
Chci čerpadlo doplnit přímo pod radiátor topení z několika důvodů..
Chci čerpadlo doplnit přímo pod radiátor topení z několika důvodů..
Tak jsem zas moc přemejšlel - a co se zdálo jasný..
Zapojení externího vyhřívání v principu:

Zapojení externího vyhřívání v principu:
-> isti 14.06.21 17:42:05: Zajímavý je, že cosi vyteče nejen manipulací s ventilem pod přední kapotou, ale též opakovaným nasazováním víčka nádržky.. A s topením budu asi obcovat taky..
-> MVM 14.06.21 19:13:15: Zátky na trubkách pod autem byly čistý, žádná krusta nad nima, povolit šly snadno, těch jsem se bál. V embéčkách jsem při demontáži bloků našel pod nátrubkem všelicos včetně totální ucpávky - ale v tomhle autě nic krom skutečný destilky a Stabilu nikdy nic jinýho nebylo, tak to zlehka zkusím.
-> MVM 14.06.21 19:13:15: Zátky na trubkách pod autem byly čistý, žádná krusta nad nima, povolit šly snadno, těch jsem se bál. V embéčkách jsem při demontáži bloků našel pod nátrubkem všelicos včetně totální ucpávky - ale v tomhle autě nic krom skutečný destilky a Stabilu nikdy nic jinýho nebylo, tak to zlehka zkusím.

-> darklord: To je mi novinka že je to na vodu
ja som myslel že je to len na okrasu


-> darklord 14.06.21 18:57:11: 98% aut ma tu zátku totalne zabetonovanou vodnim kamenem a jinym svinstvem. Za dalsi s ni u vetsiny aut nikdo 40let nehýbal.. tudíž nabádat k hazardu ze se někdo iniciativně pusti do Velkých akcí... to bych se mohl na litr stary kapaliny z vysoka leda...
Něco jinyho je tam, kde je jistota...

-> isti 14.06.21 17:42:05: presne tam kde je na to vypustak.
skoda-katalog.eu/ekatalog -105-120/.../247-sroub-vyp ousteci-m14x1-5

skoda-katalog.eu/ekatalog -105-120/.../247-sroub-vyp ousteci-m14x1-5
-> Jozka 14.06.21 00:34:53: Otváraním odvzdušňovacieho ventilu pod kapotou sa k tomu dosť pomôžeš.Ostalo už len odpojiť tenké hadice ku kúreniu ale na to sa vždy vybodnem.
-> darklord 14.06.21 07:05:10: Kde by si chcel vypustiť blok u 742?
-> darklord 14.06.21 07:05:10: Kde by si chcel vypustiť blok u 742?
-> darklord: Uvidíme, dá-li se přemluvit ke spolupráci..
-> Jozka: natrubok tam neni, ale vypustak ano
-> darklord 14.06.21 07:05:10: V příštím kole (třetím, který by mělo už být poslední) přidám i rozpojení trubek napravo - nebo je jistější způsob? Mám to popletený s embéčkama, ale nátrubek mezi 3. a 4. už užovka tuším nemá..
-> Bukaj 14.06.21 07:36:57: Tak jsem si ten objem pamatoval fakt blbě.. 11,5 už dává smysl větší, zkusím nic nevybryndat a uvidím, jestli se řekněme ze střední hladiny v nádržce na těch 11 lt dostanu - ono se "mezi rysky" vejde tý kapaliny spousta..
Díky.
-> Bukaj 14.06.21 07:36:57: Tak jsem si ten objem pamatoval fakt blbě.. 11,5 už dává smysl větší, zkusím nic nevybryndat a uvidím, jestli se řekněme ze střední hladiny v nádržce na těch 11 lt dostanu - ono se "mezi rysky" vejde tý kapaliny spousta..
Díky.
-> Jozka: Tuším, že maximum by nemělo být 12,5, alébrž 11,5 litru chladicí kapaliny - a je to cca, takže uvážíš-li, že něco mohlo zůstat v bloku a něco je rezerva mezi ryskami v expanzce, tak bych se s množstvím, blížícím se 11 litrům, spokojil

-> Jozka: a blok vypustit nic?
-> isti: Odpojením hadice mezi trubkou a vodní pumpou, výpustními zátkami na potrubí pod autem, zvednutím předku o 10 cm, manipulací s odvzdušnovacím ventilem, dokonce i motorem jsem zatočil.. Akorát hadici k termostatu jsem tentokrát nesundal..
-> Jozka: Ja som to ešte nikdy nezmeral ale dva litre sa tam schovať môžu?Akým spôsobom si to vypúšťal?
Možná je tu vhodnější téma - ale moje záležitost se chlazení týka.. Je v tý 742 fakt 12,5 litrů vody? Tento týden jsem sice udělal rekord, celých 10,5 vypuštěno i dolito, ale 2 litry se zřejmě furt někde ukrejvají..
Ok, díky za postřehy, něco spáchám.
-> Antony: Starej urvat a narvat tam se závitem, zalepit. Měli tam nějakej s hrubym vrutovitym závitem, ale s trochou snahy to s metrickym závitem taky pujde. 

Dvousložkou epoxidem už mám X let zalepený odvzdušnění radiátoru a drží. :-D Tehdy extra nouzovka, ani sem nevyndaval radiátor z auta či co nějak extra čistil, prostě se muselo vyrazit. Vložil jsem do nátrubku vhodnou trubičku s přesahem ven a celý to oblil lepidlem. Už jsem od té doby dokonce měnil hadičky a drží to. :)
-> Tom Troll: ale jaká varianta? 

-> Antony: Bylo to jako rada rada motoristům i v dobovym tisku, jít by to mělo.
-> Antony: Popravdě netuším, spíš tipuju a hledám možné řešení. Nebo nechat zavařit.
-> Antony: Jak psal Eidy, zdrsnit a mělo by to držet.
-> k.jarek: obávám se, aby se lepidlo spojilo s plastem. -> Eidy: myslíš, že je tam taková síla plastu? Aspoň 3mm?
-> Eidy: To řešení s tím nátrubkem na závit sa mi moc líbí. Díky za nápad do budoucna.

-> k.jarek: To může být 1. varianta. Zdrsnit a zalepit. Další možnost je ho odříznout, vytočit do plastu závit a natočit na lepidlo nový nátrubek.
-> Antony: Zkusil bych asi nějaký epoxidový lepidlo. To by mohlo být funkční, řekl bych.
Vlastní blbostí jsem si nalomil odvzdušňovací nátrubek na PALáckým chladiči a teče tudy chladící směs. Je to nějak řešitelný, nebo je to konečná? Chladič krásně čistej, lamely nezdeformovaný, byla by ho škoda.
-> isti 14.09.20 16:29:45: odesel, ze uz nedoviral, neprohralo se ani LPG a jizda celkove nahovno
jinak objednal jsem ted wahler a prisel zas tendle francouzkej
jinak objednal jsem ted wahler a prisel zas tendle francouzkej