skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Jaky motor na převodovku Škoda 100
-> JH1972: Sice mě trochu mate šipka, ale měla by to být univerzál náhrada pro Octavia TS, Octavia Combi z konce 70. let.. ne úplně běžně k mání dneska.
Tak jsem přitáhl Fe, 136B.Ale tet jsem si uvědomil, že blok nema otvor na pumpu,tak bych musel dát el. Pak jsem doma nasel samotnou hlavu,ale nevím jestli je to fa-fe?
Az bude čas, tak motor rozeberu a mrknu jak vypadá uvnitř a rozhodnu se co dál.
Az bude čas, tak motor rozeberu a mrknu jak vypadá uvnitř a rozhodnu se co dál.
-> Petr Urban: Dík za odkaz ,až bude pravý čas ,tak se ozvu.
-> JH1972: O tom tě informovat mohu petr42.rajce.idnes.cz/, co je potřeba, ale je to zcela zbytečné na takovouto bugínku, pokud chceš být ještě na tomto světě
Když tam dáš dobře seřízený i sériový motor z Fav. či Fel., budeš mít plné ruky práce ... vždy jde o výkon vs. tažené břemeno, tzn. pokud to má kolem 500 kg, tak 60 HP s převodovkou 4,44 s tím bude utíkat tak, že nebudeš vědět na kterou stranu to kontrovat dříve a rukama budeš motat jak s nekonečnou vánočkou
Správným či nesprávným seřízením zapalování a karburace může na motoru být výkonnost i klidně i 20% jinak a to je pořádná dávka.
skoda-virt.cz/cz/.../9172 -upravy-rozdelovacu-odlade ni-motoru
Více na tel. či mail dole v článku.

Když tam dáš dobře seřízený i sériový motor z Fav. či Fel., budeš mít plné ruky práce ... vždy jde o výkon vs. tažené břemeno, tzn. pokud to má kolem 500 kg, tak 60 HP s převodovkou 4,44 s tím bude utíkat tak, že nebudeš vědět na kterou stranu to kontrovat dříve a rukama budeš motat jak s nekonečnou vánočkou

Správným či nesprávným seřízením zapalování a karburace může na motoru být výkonnost i klidně i 20% jinak a to je pořádná dávka.
skoda-virt.cz/cz/.../9172 -upravy-rozdelovacu-odlade ni-motoru
Více na tel. či mail dole v článku.
Tak je to zajímavé počtení a dozvěděl jsem se dost duležitých informací .
Škoda,že se nepíše ještě o postupu uprav na 1.5 -1.6 a výkonu na 100kw,to by mě po pravdě zajímalo,třeba už jen ze zvědavosti.
Škoda,že se nepíše ještě o postupu uprav na 1.5 -1.6 a výkonu na 100kw,to by mě po pravdě zajímalo,třeba už jen ze zvědavosti.
-> JH1972: Tak jestli tam je 4kvalt převodovka se stálým 4,44 - tak s tim bude "zametat" i 135 Favorit. Nebo tam můžeš poslat motor třeba jako mám já v kartě 120S i s Webrama
On by tam i celkem slušel. 


-> ondie: určíte chci karbec,nechci se jebat s elektrikou.Večer si poctu,dík.
-> JH1972: Klidně trochu počti: www.skoda110r.cz/article.
php?id=7
-> JH1972: Jestli máš možnost výroby toho mezikusu za dobře,tak paráda. Klínek se dělá se sklonem 10°. Spodek klínku samozřejmě na rozteč příruby v sání,vršek si můžeš vybrat jestli budeš chtít používat karburátory z řady š105-130 Jikov Sedr anebo Favorití Pierburg/Lekr - podle toho udělat rozteč na karbec.
Anebo když nebudeš chtít karb,můžeš zachovat ten jednobod vstřik,když k tomu natáhneš i elektriku,svazek a jednotku z nějaký tý Feldy.
Anebo když nebudeš chtít karb,můžeš zachovat ten jednobod vstřik,když k tomu natáhneš i elektriku,svazek a jednotku z nějaký tý Feldy.
-> ondie: Když bude k mání výkres na frému ,tak vypálit asi nebude problém.Ale nechci elektroniku a naftu,to rozhodně ne,pouze karbec.
Asi by byla hloupost do tohodle cpát náké velké prachy,na to mám Wranglera,ten už něco spolykal a hlavně ještě spolyká.
Asi by byla hloupost do tohodle cpát náké velké prachy,na to mám Wranglera,ten už něco spolykal a hlavně ještě spolyká.
-> ondie: Fakt dekuju moc za rady,jsem rád,že to tady funguje.Mám víc aut a když něco človek potřebuje zjistit,nebo poradit na jiných forech,tak to moc nefunguje a většina si myslí,že je mistr světa,ale poradit nikdo nic kloudného nedokáže.
Ok mrknu se po nákém motoru v okolí a něco přivezu.S tím klínem pod karbec nebude problém,pokud je někde nákres s rozměrama,tak mám kluka co to vyfrézuje na cnc.
Ještě spíš uvažuju o nákých dvojitých webrech ,ale to už je asi jiná liga,jak o penězích,tak seřízení,aby to makalo jak má.Je mě jasný,že na tuhle hračičku je to zbytečný,ale líbilo by se mě to,to zase jo.
Ok mrknu se po nákém motoru v okolí a něco přivezu.S tím klínem pod karbec nebude problém,pokud je někde nákres s rozměrama,tak mám kluka co to vyfrézuje na cnc.
Ještě spíš uvažuju o nákých dvojitých webrech ,ale to už je asi jiná liga,jak o penězích,tak seřízení,aby to makalo jak má.Je mě jasný,že na tuhle hračičku je to zbytečný,ale líbilo by se mě to,to zase jo.
Takže z těch OHV,pokud chceš jen nandat a jezdit tak nejlepší poměr práce/výkon je 136B.
Pokud bys chtěl něco GOčkovat a upravovat,tak 136M nebo 1.4Mpi Fabii - ale utopíš v tom peněženku,neb sou to drahý koně.
Anebo kdyby ses chtěl utrhnout úplně ze řetězu,můžeš uvažovat nad 1.6Mpi nebo 1.9D z Felicie (naftu můžeš turbit příslušenstvím z VW starejch TDi) ,v 1.6/1.9 Feldách najdeš mezikusy pro tyhle německý motory a český převodovky.
Stejně tak můžeš mezikusem přepřáhnout z Fabie 1.4 16V.
To jen vymejšlim kombinace na základě existujících komponent,který se třeba jen minimálně upravěj.
Anebo když si vyrobíš svůj vlastní mezikus,můžeš dát klidně motor z Wranglera,určitě ti nějakej zbyl :-)
Ale převodovky ve škodovkách maj taky svůj limit,a velkou čočku rádi nemaj..
Pokud bys chtěl něco GOčkovat a upravovat,tak 136M nebo 1.4Mpi Fabii - ale utopíš v tom peněženku,neb sou to drahý koně.
Anebo kdyby ses chtěl utrhnout úplně ze řetězu,můžeš uvažovat nad 1.6Mpi nebo 1.9D z Felicie (naftu můžeš turbit příslušenstvím z VW starejch TDi) ,v 1.6/1.9 Feldách najdeš mezikusy pro tyhle německý motory a český převodovky.
Stejně tak můžeš mezikusem přepřáhnout z Fabie 1.4 16V.
To jen vymejšlim kombinace na základě existujících komponent,který se třeba jen minimálně upravěj.
Anebo když si vyrobíš svůj vlastní mezikus,můžeš dát klidně motor z Wranglera,určitě ti nějakej zbyl :-)
Ale převodovky ve škodovkách maj taky svůj limit,a velkou čočku rádi nemaj..
-> JH1972: Jasný v pohodě,klidně se ptej,pokud budem vědět,lidi ti tu poraděj.
Já bych hlasoval za nějakej OHV hliníkovej 8kanál (hlava) z Fa/Fe/Fab. Nejednodušší je opravdu ten 136B jednobod 50kw (byl ve Fa i Fe) , sou levný a maj v klice ze strany setrváku přípravu pro ložisko na mrkev převodovky. U čehokoliv mladšího musí klika ven,kde ten otvor pro ložisko soustružník udělá + pak vyvážení.. je to rozdělat celej motor,když bys chtěl něco generálkovat proč ne,ale jinak kvůli tomu rozebírat motor nevim nevim.
Pak vyřešit věnec setrváku na startér,buď výměnou věnce za cokoliv s motorem vzadu,nebo dát celej setrvák ze š130 (jediná 130/135/136ka ze zadokolek má rozteč uchycení na Fa Fe kliku).
Přítlačák budeš potřebovat stejnej s Fa/FE,lamelu 105/120/130 průměr 190mm (tvoje kilo má ještě 180mm) a spojkový ložisko taky z 105/120/130. Vejfuk už vždycky nějak namotáš. A to sání na klínek viz foto.. (buď sehnat od někoho,kdo už ho dělal,nebo vyrobit).
Anebo sehnat sání/parohy z motorů 742.135/136 ,což byly poslední zadokolky už s celohliníkovým 8kanálem,tudíž má to sání správnej sklon. Ale jsou strašně drahý (ale zas si držej cenu) a blbě se sháněj.
Taky budeš muset ve stovkový převodovce převrtat pár děr na přírubě z 8mm na 10mm,ale z toho se nestříllí..
Já bych hlasoval za nějakej OHV hliníkovej 8kanál (hlava) z Fa/Fe/Fab. Nejednodušší je opravdu ten 136B jednobod 50kw (byl ve Fa i Fe) , sou levný a maj v klice ze strany setrváku přípravu pro ložisko na mrkev převodovky. U čehokoliv mladšího musí klika ven,kde ten otvor pro ložisko soustružník udělá + pak vyvážení.. je to rozdělat celej motor,když bys chtěl něco generálkovat proč ne,ale jinak kvůli tomu rozebírat motor nevim nevim.
Pak vyřešit věnec setrváku na startér,buď výměnou věnce za cokoliv s motorem vzadu,nebo dát celej setrvák ze š130 (jediná 130/135/136ka ze zadokolek má rozteč uchycení na Fa Fe kliku).
Přítlačák budeš potřebovat stejnej s Fa/FE,lamelu 105/120/130 průměr 190mm (tvoje kilo má ještě 180mm) a spojkový ložisko taky z 105/120/130. Vejfuk už vždycky nějak namotáš. A to sání na klínek viz foto.. (buď sehnat od někoho,kdo už ho dělal,nebo vyrobit).
Anebo sehnat sání/parohy z motorů 742.135/136 ,což byly poslední zadokolky už s celohliníkovým 8kanálem,tudíž má to sání správnej sklon. Ale jsou strašně drahý (ale zas si držej cenu) a blbě se sháněj.
Taky budeš muset ve stovkový převodovce převrtat pár děr na přírubě z 8mm na 10mm,ale z toho se nestříllí..

-> ondie: Vybavení mám,tet od základu renovuji Wranglera,tak snad nemám ani uplně levé ruce,ale o Škudkách toho moc nevím,proto se ptám na každou blbost,která vám přijde jako samozřejmost.I když jsem v mládí taky dvě 120 vlastnil,ono totiž nic jiného ani za rozumné peníze koupit nešlo.
Já stejně uvažuji,že bych ten motor chtěl,postavit od základu znova,udělat go a asi i lepší vačku a ty věci s tím spojené,nevím který motor by se na to nejlépe hodil.
Fa,Fe motory jsou za 1000,za to LS chce 4000,ale je možnost odzkoušení v autě a musím si ho vyndat sám,ale to mě nevadí,tak nevím do čeho skočit.
Já stejně uvažuji,že bych ten motor chtěl,postavit od základu znova,udělat go a asi i lepší vačku a ty věci s tím spojené,nevím který motor by se na to nejlépe hodil.
Fa,Fe motory jsou za 1000,za to LS chce 4000,ale je možnost odzkoušení v autě a musím si ho vyndat sám,ale to mě nevadí,tak nevím do čeho skočit.
-> JH1972: Největší rozdíl mezi 120L a 120LS je v hlavě a tvaru pístu,k tomu má LS i svůj karburátor.. Pokud můžeš koupit LS,bude to lepší volba než L.
Nejlepší poměr práce/výkon bys ale měl s jednobodem z Feldy 1.3BMM. (136B)
Už má v klice vyřešenej otvor pro ložisko mrkve. Jenom motory ve Favoritech/Feliciích jsou pod jiným sklonem,tak se musí vyklínkovat sání/karbec kvůli hladině. Vejfuk už v takovýhle buggy vždycky nějak namotáš i na ty Fa/Fe svody,pokud máš svářečku.
Nejlepší poměr práce/výkon bys ale měl s jednobodem z Feldy 1.3BMM. (136B)
Už má v klice vyřešenej otvor pro ložisko mrkve. Jenom motory ve Favoritech/Feliciích jsou pod jiným sklonem,tak se musí vyklínkovat sání/karbec kvůli hladině. Vejfuk už v takovýhle buggy vždycky nějak namotáš i na ty Fa/Fe svody,pokud máš svářečku.
Je naky rozdíl mezi motory ze škody 120L a 120LS,nebo jsou stejně. Já jen ,ze tady kousek je jeden ls na prodej.
U fa/fe motoru se musí dýt jinej věnec na setrvýk a jiná lamema.
Karburator jsem komplet rozebral,pro foukal, vyčistil a složil. AC pumpu jsem nerozdelaval,nevím kolik má dávat, ale plovakovku jsem sni napumpoval a injektor strika.Odtrh na kladivkach spravny ,pecka nikde není ani ve váčků rozdelovace, svíčky nove.Startér z feldy s tim točí jak pominuty.Kabel z cívky na kostru hází jiskru peknou,ale na svíčkách se mi zdá slabší.
Tak nevím po čem mam jít.Stejně tam půjde motor 1.3,ale chtěl jsem to nejdřív projet s tou 100.
Tak nevím po čem mam jít.Stejně tam půjde motor 1.3,ale chtěl jsem to nejdřív projet s tou 100.
-> JH1972: Chce to seřídit předstih a odtrh na kladívkách. Karbec bude asi zalepenej a to samý může být palivová pumpa. A nádrž plná bordelu.
-> JH1972: Pasovat bude jakýkoliv 2komorový sání z jinýho litinovýho 5kanálu,tzn. 105/120/130ka. Karbec to samý,pasovat bude,ale asi bude třeba zalaborovat s nastavením na tu konkrétní 100ku. 105kovej by mohl být bez práce.
Třeba ale dej tomu stávajícímu karbu ještě naději,jestli to dlouho stálo,tak to bude chtít přejít dost věcí. Čerstvej benzín,kontrola a vyčištění karbce a rozumnej stav věcí kolem zapalování,a tak..
Nevim jak moc velká veteš ten motor teď je.
Třeba ale dej tomu stávajícímu karbu ještě naději,jestli to dlouho stálo,tak to bude chtít přejít dost věcí. Čerstvej benzín,kontrola a vyčištění karbce a rozumnej stav věcí kolem zapalování,a tak..
Nevim jak moc velká veteš ten motor teď je.
Tak se pokouším rozchodit to kilo co v tom je.Dal jsem nové svíčky,startér z filcky,vyčistil rozdělovač a karburátor,ale nák se mu nechce.Občas to na chviličku chytne a chcípne a pak to dlouho točí a nic.Na sprej to chytá líp,asi bude v háji ten karbec,benzín tam jde,injektor stříká,ale nechce se mu.Dá se na tuhle litinovou hlavu dát jiné sání a náká dvoukomora?
-> JH1972: Či už dáš ten alebo ten, ešte tuším treba na prevodovke prevŕtať 2 či 3 otvory na väčší priemer. Zo skrutky M8 na M10? Resp. neviem presne aké štifty má 100kový blok.
Právě že jsem si vzpomel, ze me tenhle motor lezim na chalupě z pickupa.Tak,ze zaklad je uplne stejný jako všechny 1.3 ,tech 50 kw dela ten jednobod a řj.
Ok,tak to asi bude rozumejsi splasit 1.3 facto.
Ok,tak to asi bude rozumejsi splasit 1.3 facto.
-> Shatter: Pravda, ještě ložisko do klikovky.
-> JH1972: Keď máš BMM motor a nechceš BMM, tak máš vlastne obyč holý motor. A musíš tam dať to, čo aj na hocaký iný motor. Sanie z karbecom, napr. z favorita, cez vyrovnávaciu podložku, alebo sanie zo 746, vtedy podložku netreba. Namiesto BMM rozdeľovača dáš karbecový, opäť napr. z favorita. Palivovú pumpu zo 120 alebo favorit, len dáš dole záslepku z bloku. Do kľuky treba nalisovať ložisko pre mrkev prevodovky, tuším by tam otvor už mal byť, keď sa mýlim, chalani ma opravia.
Ale aj tak to tu už kolegovia všetko pekne spomenuli..
Ale aj tak to tu už kolegovia všetko pekne spomenuli..
Zeptám se konkretne, kdybych tam dal motor 1.3 50kw BMM,co je potřeba udělat, aby to fungovalo?
Jde me o přívod paliva a elektriku,nechci tam řidiči jednotku a ten jednobod.
Jde me o přívod paliva a elektriku,nechci tam řidiči jednotku a ten jednobod.
-> Eidy:
Jo je to opravdu lehke, predek zvednu vpohode a zadek když hodně záběru, myslím že to má cca 300kg.
Budu ji celou dělat, základ je pěkně postaveny,tak když se v tom budu hrabat,dal bych tam jiný motor.
Bylo to cele za cenu jednoho dofukovaciho tlumiče (kňávky) kterýma je to osazene, tak jsem to tam nemohl nechat.
Jo je to opravdu lehke, predek zvednu vpohode a zadek když hodně záběru, myslím že to má cca 300kg.
Budu ji celou dělat, základ je pěkně postaveny,tak když se v tom budu hrabat,dal bych tam jiný motor.
Bylo to cele za cenu jednoho dofukovaciho tlumiče (kňávky) kterýma je to osazene, tak jsem to tam nemohl nechat.
-> JH1972: Je to malý, lehký, ono i s tou stovkou, pokud není po smrti, to pojede hezky. Ale nejsnazží je motor Fa/Fe, jak jsem psal. Motor za pár korun a těch cca 60 koní s tím bude hezky cvičit. Karbec LEKR nebo SEDR a zapalování Favorití. U motoru Fa stačí dát podložku pod karbec (srovnat úhel) a svařit výfuk.
Chlapi dik moc,jsem rád, že to tady fungu je a že si lidi poradi,dnes už to není tak bezna vec,jako před 20 lety.
Tak jo,popremyslim co pro me bude nejschutnější.
Je to jenom hračka kolem baráku, tak uvidím jak se bude chovat ta 100 co v tom je.Včera to už zavrcelo, ale je potřeba vyčistit ten karbec,bude to někde pricpany.
Mužů tam popřípadě dat sani s dvoukomorou ze 120,pasuje to?
Jinak co by jste doporučili tam dat za motor?
Nechci žádnou slozitou elektroniku a řídící jednotky,raci karbec.
Tak jo,popremyslim co pro me bude nejschutnější.
Je to jenom hračka kolem baráku, tak uvidím jak se bude chovat ta 100 co v tom je.Včera to už zavrcelo, ale je potřeba vyčistit ten karbec,bude to někde pricpany.
Mužů tam popřípadě dat sani s dvoukomorou ze 120,pasuje to?
Jinak co by jste doporučili tam dat za motor?
Nechci žádnou slozitou elektroniku a řídící jednotky,raci karbec.
motory ti budu pasovať: škoda 100, 120,130. z drobnými úpravami favorit felicia 1,3 1,6 fabia 1,4 ohv. jediná komplikácia pri fábii je ložisko na mrkvu. ak by ti to bolo málo vw 1,6-2,O. medzikus zoberieš z felície 1,9. ešte tam ide dať fabia1,4 16v,-medzikusy maju vypálené autokrosári.
môžeš vyberať.
môžeš vyberať.
-> JH1972: Převodovka je 100 nebo 120. Musel bys spočítat zuby na talíři nebo hrušce. Jinak úplně bez práce pasují jen motory s litinovou hlavou, tedy pětikanál. Na převodovku pasuje i pozdější produkce s OHV konstrukcí. Tam je nějaká práce, s Fa/Fe to bude nejmíň práce. Sání, krmení, výfuk a to je asi to nejnutnější. Jinak můžeš vyměnit ještě vanu a oil čerpadlo.
Čau chlapi,koupil jsem starou buggy s motorem a převodovkou škoda 100,zajímalo by mě jaké motory pasují na frému převodovky škoda 100 bez uprav,popřípadě s mezikusem na který by se dal sehnat výkres ?
Dík Honza
Dík Honza