skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Škoda 120 špatně funguje karburátor
-> Tom Troll: ten lepsi volnobeh za studena odpovida bohatsi smesi kdezto horsi za tepla prilis bohate.
-> Dušan: Řekl bych že tenhle sedr je "na trůně" od výroby, zežloutlej od vypařenejch sajrajtů z benzínu, ale ne zadělanej od prachu a oleje. Zkusim se na hladinu podívat a seštelovat, taky s tím vzít seřízení předstihu který bylo naposled před rokem a možná se trochu rozlezlo.
-> Tom Troll: to vypada spis na bohatou smes od serizeni nebo se tam tlaci vic paliva pres plovak
-> Tom Troll: Nový svíčky, palec, kabely, přeměřen kondík (257 mikrofaradů, 0L odpor), odtrh správnej, kontaky neopálený. Starý svícky všechny světle hnědý, nemastný.
Chladí se dokonale. Pod plynem jede jak sen ale při intenzivnějším brždění motorem občas flusne do vejfuku... Při zahřívání volnoběh přesných 800 a po zahřátí kolísání 500 - 700.
Netěsnosti v karburátoru obecně + vadná membrána na předsuvníku?
Chladí se dokonale. Pod plynem jede jak sen ale při intenzivnějším brždění motorem občas flusne do vejfuku... Při zahřívání volnoběh přesných 800 a po zahřátí kolísání 500 - 700.

Netěsnosti v karburátoru obecně + vadná membrána na předsuvníku?
Tak nakonec se na to mrkl taťka.
A jeto v pořádku. Prý to byl falešný vzduch.
Všem moc děkuji.
A jeto v pořádku. Prý to byl falešný vzduch.
Všem moc děkuji.

Problém mám i natočenej pak to skusím nějak vymyslet
Já přitahoval karbec s citem a filtr box mám s pružinkou.
-> minno: Řekl bych, že to bude prodávat dlouho. Za 120kový SEDR je těch 100E relativně slušná cena, 260E by možná dostal za fungl nový na 136...
Ale tá cena 260 €, to je sila... To už ja keď som kupoval pred X-rokmi nové SEDRe za 3000,-Sk (100 €), som sa považoval za mierneho blázna

-> Kocvin: To jo, nejspíš to bral šmahem přes všechny LS motory... konec konců dobově akceptovatelná náhrada to je.
-> minno: Akorát to má nějak blbě, garde mělo přeci EDSR, nebo ne? A SEDR až Rapid 120..
-> minno: Já to říkám pořád, jsem zjevně milionář 

auto.bazos.sk/inzerat/...
/skoda-120-gls-garde-novy-
karburator-SEDR-32-2933.ph
p
ak by mal niekto záujem
ak by mal niekto záujem

-> minno: To už se tady kdysi řešilo, že komáři šetřili a dávali do slitiny na EDSR a SEDRy více zinku než je zdrávo.. A tím pádem jsou všechny komponenty dost měkké..
Já dávám nové pérovky a dotahuju s opravdu velkým citem.. Navíc ještě na spodek používám tmel, potřu jemně všechny hrany, tím pádem pak není potřeba velkého dotahování.. Já vím, zní to jako prasárna, ale se starými karbeci to jinak nejde..
Já dávám nové pérovky a dotahuju s opravdu velkým citem.. Navíc ještě na spodek používám tmel, potřu jemně všechny hrany, tím pádem pak není potřeba velkého dotahování.. Já vím, zní to jako prasárna, ale se starými karbeci to jinak nejde..
-> Kocvin: To s tým doťahovaním spodnej príruby som tiež nikdy moc nechápal :) Dotiahnuť to predsa trochu musíš; Na krv sa to dotiahnuť ani nedá, lebo by to prasklo a za tretie, doťahujú sa kraje a nerovnosť je potom vždy v strede. Aj keby si úplne prekonal na krajoch hrúbku tesnenia, ktoré má tak 0,5 mm, tak z čoho by potom v strede vznikla medzera častokrát aj 1-2 mm? :) To len taká moja úvaha, že doťahovaním to asi až tak celkom nebude.
Mal som v rukách aj nové SEDRe a ani tam spodná príruba nebola dokonale 100% rovná a po málo km (40-50 tis.) je to už deformované aj pri citlivom doťahovaní.
Je to akási blbá zliatina.
Mal som v rukách aj nové SEDRe a ani tam spodná príruba nebola dokonale 100% rovná a po málo km (40-50 tis.) je to už deformované aj pri citlivom doťahovaní.
Je to akási blbá zliatina.
-> Tom Troll: Neohne, když nebudeš spodní přírubu dotahovat jak kůň a filtrbox budeš mít přes pružinku nebo sponu..
-> Tomaso435: No na to je návod i v cedrychovi, ale vono se to brzo prostě ohne zpátky.
-> minno: tady jeden týpek co si nechává říkat yety, tak rovná víka mezi několika kulatinama ve svěráku a těsnění dává dvě na sebe .. nemá s tim problém
-> minno: zato bude kopec noych cerstvych problemov 

-> Myšák.15: Nové tesnenia nepomôžu, ak je teleso karburátora krivé, čo je u karburátora SEDR skoro vždy - krivá príruba, krivé veko atď. Treba to zrovnať, no nie vždy sa to dá úplne a nie vždy to vydrží aj dlhšie obdobie... Odporúčam dať tam karburátor LEKR z Favorita, zvlášť ak máš motor 136.... A takéto problémy budú minulosťou.
Tak vám děkuju, já sem se díval, všude měnil těsnění atd....
A kdyby to netěsnilo na sacím potrubí tak co stím??
Všude tam jsou úplně nové těsnění.
A kdyby to netěsnilo na sacím potrubí tak co stím??
Všude tam jsou úplně nové těsnění.
-> K1NYO: To sú tie vaše SEDRe fungujúce na náhodnom princípe
Inak povedané, snáď každý jeden je nejakým spôsobom krivý a niekde dobre netesní.

ak to robi ten isty karburator ktory na tom isiel pred rozobranim pekne, tak to bude podsavanim falosneho vzduchu... ale ja mam skusenost, ze som na skodovke isiel, vsetko krasne... a zrazu zacala kuckat.... tak som zasiel nejak na garaz.... zobral som si 3 karburatory, ktore boli rovne.... vycistil som ich cisticom na karbec, potom aj cisticom na gril.... prefukal kompresorom obe sklenene gulicky som dal na miesto, a robilo to to iste... co aj ten prvy... jeden znamy mi doniesol 105 karbec... robilo to to iste.... ja uz som filozofoval... tlaky vo valcoch meral, menil rozdelovace odpory, podtlakove ufa, cievky.... stale to iste.... az napokon kamarat nasiel doma telo 105 karbecu, ktore som precistil poskladal a az ten isiel...
-> Myšák.15: saje to falesny vzduch,vetsinou netesni karburator na sacim potrubi , prípoj podtlaku k brzdam atd. Staci mala netesnost a uz se s tim nedomluvíš
podtlak jsem dal dohromady a furt to dělá to stejné já to prostě nechápu......
-> minno: Děkuji ti moc až se ke škodovce dostanu tak to zkusím zatím ti moc děkuji.

Tak jsem vyměnil podtlak na předstih a z ventildeklu a motor se krásně zkultivoval.
Na první pohled to nebylo poznat ale ten propustnej šroub co ho přiváděl byl dost povolenej a nasávalo to tam, takže tak.
Furt se to nechová podle mejch představ ale to bude shoda více nakousnutejch třicetiletejch součástek

Na první pohled to nebylo poznat ale ten propustnej šroub co ho přiváděl byl dost povolenej a nasávalo to tam, takže tak.
Furt se to nechová podle mejch představ ale to bude shoda více nakousnutejch třicetiletejch součástek

-> Myšák 15: Podtlak ak je odpojený, tak musí byť vývod na karburátore zaslepený, inak to bude robiť bordel.
So základným nastavením karburátora mi to u SEDRa nikdy nedržalo voľnobeh. To je tak na naštartovanie a následne ladiť.
So základným nastavením karburátora mi to u SEDRa nikdy nedržalo voľnobeh. To je tak na naštartovanie a následne ladiť.
Já jsem vyměnil u svého problému karburátor sešteloval na základní nastavení (velkej 1 otáčka a malej 2 otáčky od utažené pozice) a zase nic chvěje se pořád, vysoký otáčky na sytiči atd.....
ALE MÁM DOTAZ NEMŮŽE TO BÝT TÍM, ŽE MÁM ODPOJENÝ PODTLAK CO JDE DO ROZDĚLOVAČE ??? Mám ho odpojený kvůli tomu že ta tyčinka co drží tu hadičku od podtlaku je upadená.

ALE MÁM DOTAZ NEMŮŽE TO BÝT TÍM, ŽE MÁM ODPOJENÝ PODTLAK CO JDE DO ROZDĚLOVAČE ??? Mám ho odpojený kvůli tomu že ta tyčinka co drží tu hadičku od podtlaku je upadená.

-> Tom Troll: skontroloval by som základné veci, predstih, odtrh, stav rozdeľovača....
-> minno: Tak před 300km nájezdu to při brždění motorem začlo pšíkat, protože střílenim do sání to ustřelilo podltak z ventildeklu a začlo to dělat randál. Když tam je tak střílení do sání jde stěží slyšet, musíš mít něco vedle tebe aby se zvuk odrážel a musíš poslouchat jinak si toho moc nevšimneš. Takže náhodně jsem si toho nevšim a nevim jak dlouho předtim to dělalo, ale vzhledem k tomu že volnoběh má problémy spíš od tý doby tak to moc louho nebylo.
Střílelo to při brždění tak na čtyřku 2k ot tak každejch pět až deset sekund, ne pořát.
Střílelo to při brždění tak na čtyřku 2k ot tak každejch pět až deset sekund, ne pořát.
-> Tom Troll: Pri akej príležitosti a kedy sa tieto problémy začali prejavovať?
Zkoukni tu cívku pořádně, eventuelně tam zkus dát jinou jestli máš
-> Tomaso435: mrknout na to pro sychr můžu.
-> Tom Troll: no byl.. ale jen chvilku
,
když řikáš že to houpe takhle, tak ten benál někde neteče? nebo hadička od benálu prasklá? a saje to vzduch?
,
když řikáš že to houpe takhle, tak ten benál někde neteče? nebo hadička od benálu prasklá? a saje to vzduch?
-> Tomaso435: to by volnoběh nebyl vůbec, ne?
Nevim, když se brzdí motorem tak hned zdechne jako kdyby vůbec neměl benzín, moc velkej podtlak, ale když se nastartuje s plynem a pak se nechá bafat tak se volnoběh pohybuje nepěkně mezi 200 a 800 a občas vynechává. To by s odpojovačem volnoběhu nebylo vůbec, ne?
A to střílení?
Nevim, když se brzdí motorem tak hned zdechne jako kdyby vůbec neměl benzín, moc velkej podtlak, ale když se nastartuje s plynem a pak se nechá bafat tak se volnoběh pohybuje nepěkně mezi 200 a 800 a občas vynechává. To by s odpojovačem volnoběhu nebylo vůbec, ne?
A to střílení?
-> Tom Troll: odpojovač běhu na prázdno... a teoreticky do něj by moh víst kabel a ten muže bejt vypadlej... ? nevim beru to podle fáva který znám.
Dám to sem, poprosím o radu, auto se mi pod rukama pomalu rozpadá.
(poslední 120 série)
Pod plynem auto jede tak jak má bez problému, nevynechává a má sílu jakou má mít, ale bez plynu sotva drží volnoběh a chcípe, a při brždění motorem (nebo třeba obecně jízda bez plynu), střílelo do sání, a potom sotva udrželo volnoběh a občas chcíplo, a posledních deset minut poslení jízdy střílelo do vejfuku a po vymáčknutí spojky hned chcíplo, startovat šlo lehce a chytá hned ale jen s plynem.
Jediný další příznaky jsou že mám přiohlý víko karburátoru ale žádný terno a podtlak k rozdělovači je vyježděná plastová trubička která tam dosedá dost lehce - první věc co zkusim je jí zatěsnit.
Jo a ventilový vůle jsou ok
Po čem jít dál?

Pod plynem auto jede tak jak má bez problému, nevynechává a má sílu jakou má mít, ale bez plynu sotva drží volnoběh a chcípe, a při brždění motorem (nebo třeba obecně jízda bez plynu), střílelo do sání, a potom sotva udrželo volnoběh a občas chcíplo, a posledních deset minut poslení jízdy střílelo do vejfuku a po vymáčknutí spojky hned chcíplo, startovat šlo lehce a chytá hned ale jen s plynem.
Jediný další příznaky jsou že mám přiohlý víko karburátoru ale žádný terno a podtlak k rozdělovači je vyježděná plastová trubička která tam dosedá dost lehce - první věc co zkusim je jí zatěsnit.
Jo a ventilový vůle jsou ok
Po čem jít dál?
Pokud jsi na karburátoru měnil jen membránu akceleračky a na nic jiného nesahal, předtím to fungovalo a teď to nefunguje, pak asi nejpravděpodobnější příčina je nějaká netěsnost, vzniklá při opětovné montáži karbecu do vozu...
Tak jsem vyměnil plovák přetěsni a zkontroloval trysky a nic ..............



srdcar 120L Děkuji moc vyměnil jsem těsnění atd... A nic skusím ještě tuto radu.
-> Myšák.15: Bohužel, budeš muset zkontrolovat hladinu v plovákové komoře a znovu nastavit směs volnoběhu a otáčky. Na každé škodovce je to o individuálním nastavení. A nastavení dělej na zahřátém motoru. Někdy se to povede na první dobrou, někdy na několikrát po projetí určitých km. Taky zkontroluj všechny hadičky okolo karbce, aby to někde nepřisávalo navíc vzduch.
Až se dostanu zase ke škodovce tak skontroluju zda to dobře všude doléhá víc už mě nenapadá.
Cívku volnoběhu mám zapojenou, ifunguje (lupe při zapnutí klíčku)
Zapomenutý drát/konektor k cívečce odpojovače volnoběhu třeba?
A ještě jsem zapoměl dodat, že škodovka podle mě více rachotila jak předtím.
Také mě to napadlo, ale bylo mi divné, že předtím než jsem karbec vymontoval tak běžel jako hodinky.
Pokud jsi na nic dalšího nesahal, tak to vypadá na špatně seřízený karbec. Šroub volnoběhu a bohatosti.
Dobrý den, mám problém se škodou 120 motor škoda 136.
Na škodovce utíkal benzín z akcelerační pumpičky, ale chytala na drb, krásně šla za plynem atd.
Tak jsem karburátor vyměnil a když jsme jí nastartovaly ze sytičem tak měla vysoké otáčky.
Bez sytiču jsme museli furt pouštět a mačkat plyn aby nechcípla.
Nakonec jsem ten původní karburátor rozdělal a byla špatná membrána, tak jsem jí vyměnil a našrouboval spátky a to stejné jako u předchozího karburátoru.
Poradí mi prosím někdo? Fakt nevím co stím. Děkuji.

Na škodovce utíkal benzín z akcelerační pumpičky, ale chytala na drb, krásně šla za plynem atd.
Tak jsem karburátor vyměnil a když jsme jí nastartovaly ze sytičem tak měla vysoké otáčky.
Bez sytiču jsme museli furt pouštět a mačkat plyn aby nechcípla.
Nakonec jsem ten původní karburátor rozdělal a byla špatná membrána, tak jsem jí vyměnil a našrouboval spátky a to stejné jako u předchozího karburátoru.
Poradí mi prosím někdo? Fakt nevím co stím. Děkuji.
