skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Motor 120ls, co s tím?
leda že by k tomu přidal i LS hlavu :-)
-> Petr Urban: Za tuhle cenu tak možná eRkovou sadu...
-> Petr Urban: To je pako zo Žiliny.Cenová predstava je 400€,nech si to po.......
Našel jsem na inzerci kdyby se někomu hodilo ... :
auto.bazos.cz/inzerat/... /sada-na-opravu-motoru-sko da-120-ls-a-gls.php
auto.bazos.cz/inzerat/... /sada-na-opravu-motoru-sko da-120-ls-a-gls.php
-> Borderer 28.02.18 18:39:05: ja bych do toho taky asi nesel, budes tam mit treba nejakou trhlinku, kterou ani okem neuvidis a zbytecne si zadelavas na problem

-> Borderer: No a jsi si jistý, že to co ti po odstranění kroužků zbude ti k něčemu bude? Ani ten píst jako takovej moc libově nevypadá...
Přijde mi to jako kravina, LSový písty zas tak strašná vzácnost pořád ještě nejsou...
Přijde mi to jako kravina, LSový písty zas tak strašná vzácnost pořád ještě nejsou...
Zdravím,
dlouhé zimní večery jsou dlouhé zimní večery. Jak sem probíral loni v létě přidření motoru... Čímdál víc si začínám pohrávat s myšlenkou písty zkusit znovu přivést k životu. viz. borderer.rajce.idnes.cz/p isty ...takže uvolnit kroužky, vyčistit drážky, ale jak... U Jawy je postup jasný, pilník a jedu, ale tohle je přecjen trochu vyspělejší motor. Šlo by to taky?
Pak by ale byl problém u sjednocení váhy všech 4 kusů. Není nějaké osvědčené místo, kde by se dalo bezpečně ubrat trochu masa?
Nikdy to už pak nebude 100% a možná vymejšlim hovadinu, ale nemám v podstatě žádný motorový díly, tak by to za zkoušku stálo.
dlouhé zimní večery jsou dlouhé zimní večery. Jak sem probíral loni v létě přidření motoru... Čímdál víc si začínám pohrávat s myšlenkou písty zkusit znovu přivést k životu. viz. borderer.rajce.idnes.cz/p isty ...takže uvolnit kroužky, vyčistit drážky, ale jak... U Jawy je postup jasný, pilník a jedu, ale tohle je přecjen trochu vyspělejší motor. Šlo by to taky?
Pak by ale byl problém u sjednocení váhy všech 4 kusů. Není nějaké osvědčené místo, kde by se dalo bezpečně ubrat trochu masa?
Nikdy to už pak nebude 100% a možná vymejšlim hovadinu, ale nemám v podstatě žádný motorový díly, tak by to za zkoušku stálo.
-> David29: napsal jsem ti SZ
-> mirecek.666: Mám origo sadu... Vložky, písty, kroužky. Akorát jeden kroužek chybí
Jinak kdyz by nekdo mel pistni sadu s vlozkama na 120ls, tak mam zajem:-)
Pridal bych se s LS dotazem. Koupil jsem motor, blok 110 obyc a vnitrnosti a hlava 120LS. Motor ma upravenou hlavu odlehcene a udajne i vyuhlovane ojnice. Bohuzel kdyz jsem ho kupoval byl uz mimo auto takze jsem ho nezkousel. Udajne pred vyndanim funkcni jen olej pry bral dost. Nicmene s rozborkou jsem pocital. Po rozdelani na trech pistech praskly prvni krouzek. Motor mel velkou axialni vuli na klice a vlozky jsou hodne vybehany do stran. Nejspis prave kvuli te vuli. Nicmene pisty jsou po obvodu nepridreny ani nepropaleny. Kde mohl nastat problem, ze na trech valcich prasknou prvni krouzky?
-> dragon_cb_cz: Dík za foto i pro přístí generace.
-> Borderer: Písty tu jsou, vložky taky, jediný čím si nejsem jistý jsou toleranční třídy vložek, ale vypadá to na Ačka (stejně jako písty). Je to vyhrabaný ze sklepa, -> Bukaj: to případně může vyzvednout. Čepy, kruhy atd - taky se najde pochopitelně.
-> bouchy: A tady vedle sebe - nalevo 110LS/R, napravo 120LS... jak je myslím vidno i z předchozích fotek, bez oměření/porovnání rozhodnout jestli to je 110LS/R nebo 120LS jde dost blbě, vypadají skoro stejně. Každopádně ani jeden z nich nemá deflektor. 110LS/R má vyšší vrchlík a i celý píst je vyšší. Zevnitř je snad na 120LS pístech označení "7211" - ale to jsem zapomněl vyfotit (zítra zase můžu, když si vzpomenu).
Tak se ještě zeptám mimo, zkoušel sem těsnost ventilů pomocí petroleje a dostal sem se k tomuto: ventily na druhém válci cca po 10s bylo vidět jemné sáknutí, které se po 3-4 minutách objevilo i na válcích 3 a 1. Po deseti minutách byla na válci 2. mapa přes 2/3 spalovacího prostoru (ale nikde žádná kapka).
Ještě se pokusím nahrát fotky, je nějakej interval, za jak dlouho to může začít sáknout, respektive jestli to může začít sáknout? na netu sem se dočetl intervaly že lehké sáknutí nevadí, ale že nesmí bejt kapka nebo že to musí vydržet nesáknout od několika vteřin po desítky minut a v literatuře byl jen nějakej pro mne high tech pokus, který v domácích podmínkách neudělám.
Ještě se pokusím nahrát fotky, je nějakej interval, za jak dlouho to může začít sáknout, respektive jestli to může začít sáknout? na netu sem se dočetl intervaly že lehké sáknutí nevadí, ale že nesmí bejt kapka nebo že to musí vydržet nesáknout od několika vteřin po desítky minut a v literatuře byl jen nějakej pro mne high tech pokus, který v domácích podmínkách neudělám.
-> palinator: -> Bukaj: Ok.sorry. rozdělovač nový .. přiznávám že jsem to přehlíd a víc čuměl na fotku... 

-> MVM: Toto je válec č.3. Rovnoměrně byl zadřený 4., tam je to opravdu kolem dokola.
-> Bukaj: Se trefily přímo mezi, já mam v motoru písty o váze 255g.
edit: Na pístech sem naměřil: z třetího válce 71,85 a na čtvrtém válci 71,60 (ale tam už byla místa mírně poškozená). Bůhví teda, jestli se mi to podařilo změřit správně, ale opět sem to měřil obouma měřidlama a postupoval sem dle servisního manuálu. Nicméně tohle nesedí ani na jednu toleranční třídu.
edit2: Nedalo mi to a pořád blbnu s posuvkou. Vložka ze 4. válce je podle mne toleranční třída A, hrál sem si s tím na lepším světle a při vyšší pozornosti ukázala postuvka 71,99/72,00. Zatímco u vložky 3. válce 72,01.
-> Bukaj: Se trefily přímo mezi, já mam v motoru písty o váze 255g.

edit: Na pístech sem naměřil: z třetího válce 71,85 a na čtvrtém válci 71,60 (ale tam už byla místa mírně poškozená). Bůhví teda, jestli se mi to podařilo změřit správně, ale opět sem to měřil obouma měřidlama a postupoval sem dle servisního manuálu. Nicméně tohle nesedí ani na jednu toleranční třídu.
edit2: Nedalo mi to a pořád blbnu s posuvkou. Vložka ze 4. válce je podle mne toleranční třída A, hrál sem si s tím na lepším světle a při vyšší pozornosti ukázala postuvka 71,99/72,00. Zatímco u vložky 3. válce 72,01.
-> MVM: Možná máš pravdu - máš rozhodně víc zkušeností s takovýmito závadami motorů.
Jinak to, že byl rozdělovač nový, psal Borderer hned zezačátku - měl najeto jako ty písty - tuším, že psal něco o 7000 Km...
Jinak to, že byl rozdělovač nový, psal Borderer hned zezačátku - měl najeto jako ty písty - tuším, že psal něco o 7000 Km...
-> MVM 06.06.17 18:26:42:
"... rozdělovač nový Magneton pro 120..." zde -> Borderer 05.06.17 13:40:34:
"... rozdělovač nový Magneton pro 120..." zde -> Borderer 05.06.17 13:40:34:
-> Bukaj: Foto 2 .. Opět pouze v ose čepu. V místech největšího průměru pístu žádné poškození
(nevím který je to válec)

-> Bukaj 06.06.17 18:08:20: Já taky nejsem hlavním zaměřením motorář - ale dost mi jich rukama prošlo.. Ale jak píšeš o tom rovnoměrném zadření pístu. Tady na fotce mi to nepřijde 4
Každý rozdělovač nezkoušeli .. v serii tipuju tak každý 50tý ne-li stý. I Urbi Ti řekne že to tam ženský skládaly na lince podle typů. Je někde napsáno že rozdělovač měl nový?
Každý rozdělovač nezkoušeli .. v serii tipuju tak každý 50tý ne-li stý. I Urbi Ti řekne že to tam ženský skládaly na lince podle typů. Je někde napsáno že rozdělovač měl nový?
-> MVM: No, když mi Borderer při rozebírání motoru volal, tak blbé vyúhlování byl můj první tip, ale podle dalších indicií (a nakonec i fotek) to tak nevypadá. Píst je mázlý prakticky po celém obvodu (samozřejmě, že v ose čepu, kde je víc materiálu, více) a na obou stranách rovnoměrně, což neodpovídá mým zkušenostem se zlým úhlováním.
Ale nejsem motorář, určitě máš víc zkušeností s danou problematikou
A ke křivce regulace předstihu - u nového rozělovače bych nepředpokládal nějaký úlet.
A motor prý nedetonoval.
Jinak jak je to s novými rozdělovači? Zajímalo by mne, zda ve výrobě každý sestavený kus testovali na průběh regulací předstihu, nebo to "nějak poskládali" a vešlo se to do tolerance?
Všiml jsem si totiž, že i u nových rozdělovačů 120/130 je vzdálenost pacek pro pružinky rozdílná (samozřejmě mám na mysli stejný typ i variantu rozdělovače). U předepjaté pružinky by to nemělo mít moc velký vliv, ale co druhá pružinka, která je v klidové pozici "navolno"?
Rozdíl vzdáleností pacek jsem naměřil max 2 mm, což už bude znát (19 mm min a 21mm max), v rámci jednoho rozělovače byly vzálenosti obou vojic pacek víceméně stejné (rozdíl max 0,5 mm)
Ale nejsem motorář, určitě máš víc zkušeností s danou problematikou

A ke křivce regulace předstihu - u nového rozělovače bych nepředpokládal nějaký úlet.
A motor prý nedetonoval.
Jinak jak je to s novými rozdělovači? Zajímalo by mne, zda ve výrobě každý sestavený kus testovali na průběh regulací předstihu, nebo to "nějak poskládali" a vešlo se to do tolerance?
Všiml jsem si totiž, že i u nových rozdělovačů 120/130 je vzdálenost pacek pro pružinky rozdílná (samozřejmě mám na mysli stejný typ i variantu rozdělovače). U předepjaté pružinky by to nemělo mít moc velký vliv, ale co druhá pružinka, která je v klidové pozici "navolno"?

Rozdíl vzdáleností pacek jsem naměřil max 2 mm, což už bude znát (19 mm min a 21mm max), v rámci jednoho rozělovače byly vzálenosti obou vojic pacek víceméně stejné (rozdíl max 0,5 mm)
Nevím kolego,ale tady -> Bukaj 06.06.17 08:06:07: píšeš že by jsi špatné vyúhlování vyloučil a stejně tak vůli píst/vložka. Ovšen z fotek pístu na rajčeti-> Borderer 05.06.17 16:54:13: hned na druhé fotce vidíš jasně zadřený píst v koruně mázlý přes kroužky a v ose pístního čepu, na další fotce píst opět zadřený v ose pístního čepu v koruně pístu (tudíž v právě typické pro blbě naúhlovanou ojnici, navíc v místě kde je průměr pístu prakticky nejmenší . v oblasti kroužků) Možná se pletu,ale není to první hvízdlý motor co vidím.. Je to debata a tudíž připouštím i technickou konfrontaci.. Regulaci předstihu jsem nábádal já ať si zkontroluje - neboť z nějakého důvodu se ten motor začal přehřívat (vyší zátěž než byl doposud zvyklý? málo zajetý? hůře mazaný? - něco to způsobilo že se píst natolik roztáhl že se zadřel ve válci . A o to mi jde co byla ta příčina. A jelikož majitel/tazatel nedovede přesně definovat rozměrově montážní vůle (neměřil) , křivku regulace (nezná, nemá možnost změřit). Je potom těžké rozhodnout. A neplácám tu do teplé vody - pouze shrnuju mě prozatím známá fakta z daný situace .

-> Borderer: Jasný, teď jsem to nacpal na kalkulačky - jezdils 117LS




-> Jarda: Nepoškozené jsou v motoru, kterej snad povezu koncem týdne do Záp k Radkovi Svěcenému, tak na to nechci sahat...tady už nebylo co zkurvit. 

-> Borderer 06.06.17 12:57:29: a kdyz zmeris ty neposkozene?
-> Bukaj: Tak uvidíme, jestli se podaří dragonovi dohledat. :) A přes víkend to můžeme při osadnících dyžtak dořešit.
Jinak, koupil jsem si digitální šupléru a naměřil sem obě vložky 71,90mm. Nezdálo se mi to, protože digitální, ale máme doma ještě zánovní Kinex (ne digi) a ten ukázal taky rozhodně míň než 72mm... je tohle možné? Měřil sem to zeshora i zespoda. Když sem na šuplérách nastavil přesných 72mm, tak sem je nedostal do vložek, ať sem dělal co sem chtěl.
edit: písty bohužel už přesně nezměřím, nenašel sem protilehlá místa bez poškození.
Jinak, koupil jsem si digitální šupléru a naměřil sem obě vložky 71,90mm. Nezdálo se mi to, protože digitální, ale máme doma ještě zánovní Kinex (ne digi) a ten ukázal taky rozhodně míň než 72mm... je tohle možné? Měřil sem to zeshora i zespoda. Když sem na šuplérách nastavil přesných 72mm, tak sem je nedostal do vložek, ať sem dělal co sem chtěl.
edit: písty bohužel už přesně nezměřím, nenašel sem protilehlá místa bez poškození.
-> bouchy 06.06.17 08:22:48: Na odkazu je "ilustrační foto" a jsou to písty na 130 

-> dragon_cb_cz: Aha, dík, tak to je zmatení na někt. eshopech. Tak budeme měřit hranou posuvky
Čili delfektory mělo co? Myslím felicia (cabrio), něco z 130-136?

-> bouchy: 110LS ani 120LS nemají písty s deflektorem, jen s mírným vrchlíkem (vypouklé) - 110LS trochu víc (vrchlík tuším 2.5mm), 120LS trochu méně (1.5mm). Takže pokud v motoru nemáš písty s deflektorem, je to správně
Na fcb jsem -> Borderer: slíbil pohledat co mám doma v zásobách, tak to při té příležitosti můžu zkusit vyfotit. 110LS/R písty tam mám taky, tak můžu udělat i srovnání... když si vzpomenu a bude čas.

Na fcb jsem -> Borderer: slíbil pohledat co mám doma v zásobách, tak to při té příležitosti můžu zkusit vyfotit. 110LS/R písty tam mám taky, tak můžu udělat i srovnání... když si vzpomenu a bude čas.
-> Jarda: Tak to abych se začal bát, můj 110LS motor jezdil asi odjakživa na 91čku, určitě 1995-2014. No při koupi měl dotyčný kecy, že on kupuje 91 tam a tam, ale já jsem tak nějak dojel s použitím N95 a aditiva. No a teď plánuju N95 + náhrada + vif nebo něco takovýho, na konci sezony Eurooil Optimal nebo vervu (aby tam nebyla biosrágora, to je asi nejdůležitější). A taky už vim, že 110LS motor neměl před GO deflektorový písty (asi tam byly 110L), teda soudím dle ilustrační fotky: www.autotypautodily.cz/cz
-detail-188462-sada-pistu-
valcu-krouzku-cepu-skoda-1
10r-110ls-111-000-310.html (je to foto od tý 120ls) - btw měl by někdo foto 100% erkovýho /ls pístu?? Co tam je teď, nevím (dotyčný asi kouzlil proutkem, hlavně abych kouzlo neviděl), ale tahle nesehnatelnost v šopu za 7700 asi ne
byla řeč o 3000 za pístní sadu včetně čepů a vložek.
Jinak ať autor dobře pořídí a jjá si půjdu pozvázat nohavice, aby start motoru (kterej nemá nic uděláno - úhlování, přebrus, vážení kliky, hlavu,...) klapnul a já tu nemusel nic psát




Jinak ať autor dobře pořídí a jjá si půjdu pozvázat nohavice, aby start motoru (kterej nemá nic uděláno - úhlování, přebrus, vážení kliky, hlavu,...) klapnul a já tu nemusel nic psát

-> Borderer: Co jsem tak koukal na ty fotky pístů, tak to je fakt regulérně mázlé z přehřátí, takže za tou svou teorií si stojím.
Špatné vyúhlování bych vyloučil, taktéž nevhodné rozměry píst/vložka by se asi projevily dřív (předpokládám, že to nebylo poprvé, co jsi jel po dálnici)...
Možná se to přehřívalo dřív, než jsi si všiml, většinou se člověk na teploměr podívá, až když se něco děje (nejede to, klepe apod), nebo když tuší, že by mohly přijít trable (v koloně, s naloženým vozem do kopce atd)...
Těsnění pod hlavou umí fouknout na tisíc způsobů - někdy o tom ani nevíš, jindy jen dolíváš vodu, a někdy stojíš a bez odtahu nedojedeš domů.
Myslím si, že je to blbá souhra náhod a nehledal bych v tom něčí chybu.
Mohu Ti nabídnout zapůjčení tubusu 120LS s tím, že až ho seženeš za rozumnou cenu, tak mi jej vrátíš, případně tu mám dva plonkový LS písty, oba "B", rozdíl ve váze 9g (251g a 260g).
průběh odstředivé regulace rozdělovače můžeme o víkendu orientačně zkontrolovat stroboskopem, ale v něm, ani v palivu bych rozhodně příčinu nehledal.
Třeba moje 130LPG je zářným příkladem toho, co všechno tyhle motory zkousnou - tím, že potřebuju denně jezdit, tak na nějaké ladění není ani čas, ani nálada a už jsem nějak otrlej i vůči tomu, když slyším, jak se ten motor trápí a jak mu dávám zabrat (naložené auto, přeloženej vlek (tuna a půl na kouli není nic výjimečného), blbě seřízenej předstih i karbec a kromě toho, že každou chvilku šteluju ventilové vůle, jak se zaklepávají sedla a trochu mi klepe jeden pístní čep, tak motoru nic moc není a do konce měsíce (snad - ťuk, ťuk) dosáhne 200 tisíc najetých kilometrů. Písty i vložky jsou původní a OK (tedy dvě vložky jsem teď měnil - měl jsem venku pístní sadu kvůli utopené vložce a dvě vložky, ač činná plocha byla OK, tak u dosedací plochy k bloku byly trochu vyžrané a nebudilo to ve mně důvěru) a motor sice moc nejede, ale drží.
Špatné vyúhlování bych vyloučil, taktéž nevhodné rozměry píst/vložka by se asi projevily dřív (předpokládám, že to nebylo poprvé, co jsi jel po dálnici)...
Možná se to přehřívalo dřív, než jsi si všiml, většinou se člověk na teploměr podívá, až když se něco děje (nejede to, klepe apod), nebo když tuší, že by mohly přijít trable (v koloně, s naloženým vozem do kopce atd)...
Těsnění pod hlavou umí fouknout na tisíc způsobů - někdy o tom ani nevíš, jindy jen dolíváš vodu, a někdy stojíš a bez odtahu nedojedeš domů.
Myslím si, že je to blbá souhra náhod a nehledal bych v tom něčí chybu.
Mohu Ti nabídnout zapůjčení tubusu 120LS s tím, že až ho seženeš za rozumnou cenu, tak mi jej vrátíš, případně tu mám dva plonkový LS písty, oba "B", rozdíl ve váze 9g (251g a 260g).
průběh odstředivé regulace rozdělovače můžeme o víkendu orientačně zkontrolovat stroboskopem, ale v něm, ani v palivu bych rozhodně příčinu nehledal.
Třeba moje 130LPG je zářným příkladem toho, co všechno tyhle motory zkousnou - tím, že potřebuju denně jezdit, tak na nějaké ladění není ani čas, ani nálada a už jsem nějak otrlej i vůči tomu, když slyším, jak se ten motor trápí a jak mu dávám zabrat (naložené auto, přeloženej vlek (tuna a půl na kouli není nic výjimečného), blbě seřízenej předstih i karbec a kromě toho, že každou chvilku šteluju ventilové vůle, jak se zaklepávají sedla a trochu mi klepe jeden pístní čep, tak motoru nic moc není a do konce měsíce (snad - ťuk, ťuk) dosáhne 200 tisíc najetých kilometrů. Písty i vložky jsou původní a OK (tedy dvě vložky jsem teď měnil - měl jsem venku pístní sadu kvůli utopené vložce a dvě vložky, ač činná plocha byla OK, tak u dosedací plochy k bloku byly trochu vyžrané a nebudilo to ve mně důvěru) a motor sice moc nejede, ale drží.

-> MVM: Áno, to súhlasím, preto som aj dal to "profi" do úvodzoviek.
-> minno 05.06.17 22:23:54: To máš sice pravdu, jako amater takto postupovat můžeš.A stejně tak jako amater můžeš udělat dalších dvacet miniaturních chybyček a pak řešit zbytečný potíže. Ano může se to takto dělat - proč ne.. Ale ani amaterovi nebrání nic si to zkrátka změřit. Spoléhat se na díl který by musel být netknutý,nebo se spolehnout na 10minut kdy je vše oměřené? Na 99.9% ty tubusy jsou dobře spárované - ale vědět vůli je základ. Tim bych to uzavřel. A profik není ten co měří a amater ten co skládá.=muže to být klidně naopak. Měřit/vědět už by jsi to měl když to kupuješ - cokoliv do motoru -> Jarda - zrušená registrace 06.06.17 00:00:04: Zajíždění je o tom - jak je ten motor poskládaný, jaký má vůle, jaká je směs,předstih. Pokud bude těsný, přiliš jej zatížíš v záběhu -je riziko že to nuhlídáš podobně jako -> Borderer: Záleží na poměru zatížení vs. otáčky -tudíž dálnice být může ale ne jet 150km na 5ku ve 2500ot. Třeba závodní motor se dá krásně zajíždět na D1
(na brzdě se motor zajíždí při poměrně vysokých otáčkách - ale tam právě můžeš sledovat to citlivé zatížení - které u běžného řidiče musí nahradit cit,odhad.

-> Borderer: cela sada byla v tom Bcku, nemohly byt v ruznych tolerancich vzdy vlozka k pistu a neprehazeli to?
V zajizdeni bych problem nevidel, ja zajizdel motor cervenyho MTX roa do Italie, nejel jsem zdaleka jen po dalnici, ale i po dalnici 160 km/h, no prvnich 1000km jsem to setril, chlel jsem vymenit olej, ale na tech benzinkach jsem nevedel, co tam dat, tak jsem po nocni odstavce jen litr upustil (ze se to usadi dole a nalil jsem litr nejaky 15W40. Vymenil jsem ho, az jsem se vratil domu po 4 tis. km, no vypustil jsem slusnou metalizu... dalsi vymena po 15tis. km a uz OK, ted ma neco pres 60tis. km.
-> MVM 05.06.17 17:13:46: a co ucpany ostrik na ojnici? ale spis to asi fakt bylo moc na tesno...
Jinak ja do 120LS davam jenom stovku benzin...
V zajizdeni bych problem nevidel, ja zajizdel motor cervenyho MTX roa do Italie, nejel jsem zdaleka jen po dalnici, ale i po dalnici 160 km/h, no prvnich 1000km jsem to setril, chlel jsem vymenit olej, ale na tech benzinkach jsem nevedel, co tam dat, tak jsem po nocni odstavce jen litr upustil (ze se to usadi dole a nalil jsem litr nejaky 15W40. Vymenil jsem ho, az jsem se vratil domu po 4 tis. km, no vypustil jsem slusnou metalizu... dalsi vymena po 15tis. km a uz OK, ted ma neco pres 60tis. km.
-> MVM 05.06.17 17:13:46: a co ucpany ostrik na ojnici? ale spis to asi fakt bylo moc na tesno...
Jinak ja do 120LS davam jenom stovku benzin...
-> minno: Na to sem už také koukal, ale mám trochu respekt před objednáním ze SK a poštou.
-> Borderer: obrázek je ilustrační, před půl rokem byl stejný, objednal jsem a přišla jiná sada, ale teda taky KS. Zkus Ahru, onehdá jsem tam koupil samotný LS písty a válce jsem použil z obyč eLka, poadž L sada jde senhat snadněji a levněnji než LS
-> Borderer: skús tento shop shop.marting.sk/kompletnl
-vlorrenl-vl-lce-vl-lcovl-
jednotky-a-ich-komponenty/
vlalcovla-jednotka-r-koda-
120-gls-ls-72mm
Predávajú origo sady v tube. Skúsenosť dobrá. Kupoval som u nich pred 4 rokmi 136 sadu v tube a Ok.
Predávajú origo sady v tube. Skúsenosť dobrá. Kupoval som u nich pred 4 rokmi 136 sadu v tube a Ok.
-> MVM: Tak áno, pomerať je istota. Ale inak ako amatér by som sa vôbec nebál použiť novú komplet sadu tak ako je, bez náročného "profi" premerávania, ak je teda sada bez zjavných zásahov a tolerančné označenia valcov a piestov súhlasia a defacto vyzerá byť v sade na pohľad všetko v poriadku. Môj názor.
-> minno: A co to balení ala jako má na fotce pragos? Říkam si, že ty písty jsou nějak divně značeny.
-> minno: Vadné těsnění, byly špatně nalisovaný kroužky.
-> minno: Já si vše měřím .. Nevíš kdo se v tom kdy hrabal .. Ale jinak Ano "mělo by to být správně
-> MVM: S novými origo sadami z tuby snáď nebývajú problémy, že by niečo nesedelo rozmerovo, alebo áno?
-> Borderer 05.06.17 15:58:08: Mňa by zas celkom vážne zaujímalo, prečo už hneď u nového motora bolo potrebné meniť tesnenie pod hlavou?
-> Borderer 05.06.17 21:47:28: Tobě to ale nic neřeší - nemůžeš přebrušovat vložku válce ,dokud nedržíš v ruce nový píst. A pokud ten nový píst bude nedejbůh menšího rozměru než vrtání vložky .. tak po přebroušení by jsi měl 2x tak větší vůli
Bohužel se chybami člověk učí.

-> Robert 106: Už na to také koukám, v pátek mám cestu do Prahy, tak to tam vezmu, když se nikdo neozve, potřeboval bych to vyřešit do půlky měsíce. :-/