![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Rozvody
-> J3STER: Nic se nemá přehánět .. Po hodech bývá s*ačka ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> MVM: No já jich nakoupil .............. ehm doživotní zásobu pro motor s klikou z fabie. ![40](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/40.gif)
![40](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/40.gif)
-> J3STER: Zase tak negativně bych k tomu nepřihlížel. Rozvody se vždycky na OHV škodovkách vytahávaly a vytahávat budou. A životnost? To je dost proměnný a nestabilní údaj na statistiky . Fungovat to bude,zvlášť na seriovým motoru stoprocentně,a když se opotřebí tak se zkrátka vymění. ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> J3STER: spíš je otázka zda je někdo jezdí už 100 000km a jak vypadaj :D
-> MVM: No já jsem se zásobil těmito rozvody, označení na velkém kole není.
Teď zní otázka jestli si je mám nechat, nebo vrátit.
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
-> MOLSO: No já mám tady taky ve stejný krabičce na MPi a vypadají takto, ale koupený koncem roku 2015
takže co? nepoužívat? :-D
-> MVM: mam tu sadu v presne tomto baleni doma, retaz je CZ a kolieska bez znaku v odliatku alebo bez vyrazenej znacky
-> MOLSO 25.01.17 18:40:49: No já bych nejdřív zjistil a porovnal detail těch ozub. kol. Protože ještě před výlukou, kdy se řešily ozubený kola (dodavatel),jsem rozvody ve stejný krabičce montoval člověku do Felicie. Tzn.myslím že jen podle barevné čz krabičky nelze usuzovat původ kol. pokud to jde dohledat tak spíš šarže nebo dat výroby kol. Někde tam myslím býval lístek s razitkem,datumovkou.
-> Zeke-ten šestý: to by mala byt prave ta moderna vyroba - cz retaz a cn kola
Měl bych dotaz byly u Favorita 93 rozvody co šly do motoru ve výrobě nějak značený,rozdělával jsem motor co má najeto 60000km a na velkým kole je jen 5,řetěz je ČZ.Nebo už je někdo měnil.
Ano s tím také souhlasím a protože s ČZ má ty nejlepší zkušenosti z kopců, autokrosu, atp. , tak proto ho chce..kola jsou neméně důležité a v závodním motoru je potřeba je notně máčet olejem, protože v těch otáčkách se sériové mazání na toto místo příliš nekoná..
![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Ono je jedno v případě těch rozvodů zda si to vyžádal motorář,kolotočář,nebo pekař. Protože hold a zkrátka se čz jeví jako poctivá česká značka držící v řetězech svůj standard kvality. Kdykoliv jsem to byl nucenej někomu měnit - radil jsem ať je ten řetěz alespoň čz - jinak se mu s tím na seriovce zakarbonoaný o víkendu dělat nebudu.. (To radši udělám na PDčku i s pumpou) A na sportovním motoru jsou rozvody jednak základ ale přesto za druhý spotřební matroš.. A naprosto souhlasim s -Urbim že bych klidně kvalitní zakázkovou sadu dával třeba za 2000. Protože v rámci ostatniho na motoru je to tak stejně důležitý a namáhaný dil jako kterýkoliv jiný.
Však ano a proto si vyžádal to co si vyžádal. ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> 11mAjA11: Já jsem chtěl poukázat na to, že důležitější jsou fakta - materiál,tvrdost, výdrž, vlastní zkušenosti atd.
-> Petr Urban 12.01.17 20:31:50: no věř tomu že to je MOTORÁŘ a déle než Ty..
proto si můžu dovolit to napsat..![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Bukaj: Tak to jsou možná dřívější sady a první strana mince. Druhá strana zřejmě po nějakém dodavatelském rozkolu byla, že u Klein a Blažek byl pak řetěz s zřejmě čínským znakem. Každopádně jsou nové sady už na krámech a zřejmě by mohlo být po problémech s řetězy. Pokud se ověření špatnost koleček, budu zřejmě vyrábět do závodních motorů své kolečka.
-> Petr Urban 13.01.17 14:41:58: A není pravda, že by znak na řetězu byl jen z jedné strany. Tady je na obou stranách (tak, jak jim ve výrobě padly do stroje jednotlivé plíšky článků) označení článků ČZ35, jen na jednom místě (spoj při výrobě konkrétního výrobku) jsou jiné vnější plíšky článků, lišící se jednak barevně a jednak označením (na jednom je 5 K a na druhém ZS1).
V sadě nechybí ani příbalová informace o kompletaci sady dle délky řetězu.![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
V sadě nechybí ani příbalová informace o kompletaci sady dle délky řetězu.
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Bukaj 13.01.17 09:08:13: Jinak bohužel už nezjistím, z jaké doby je tento výrobek - nevím, jak dlouho mi leží doma a jak dlouho předtím ležel na krámě, než jsem jej zakoupil.
-> Urbi: řetěz je ČZ, stejně, jako kola (na velkém je slepice) - píšou to i na víčku krabičky a když si přečteš vše, co tam je psáno, tak se dozvíš, že KaB je (tedy v době výroby této sady byl) výhradním dodavatelem těchto rozvodů přímo do montáže motorů v MB![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Petr Urban 13.01.17 14:41:58: načasoval jsem, ale až druhej den, protože první den jsem nevymyslel proč mi to za boha nevychází, když 12 článků od tečky mám ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Bukaj: Nevidím na řetězu žádný znak, ten je pouze z jedné strany, vyfoť tuto sadu znova tak, aby bylo vidět co je na řetězu za znak. Já viděl KaB pouze s čínskými řetězi.
-> vhml: O tom už jsem slyšel, to proběhlo republikou, mělo se to sešrotovat a asi né všichni to udělali
Jenže správný je jakýkoli lepší vačkový hřídel v motoru načasovat a tedy dle správného hlediska by na to měl každý kdo nedělá vyloženě sériový motor dojít, což bych u tebe předpokládal.
-> Milan 136: Ano s tím souhlasím.
-> radekp: Myslel jsem Češi jako všichni Češi, né Češi pouze z Čech.
-> vhml: O tom už jsem slyšel, to proběhlo republikou, mělo se to sešrotovat a asi né všichni to udělali
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Milan 136: Ano s tím souhlasím.
-> radekp: Myslel jsem Češi jako všichni Češi, né Češi pouze z Čech.
-> vhml: Slyšel jsem i variantu, že se ta nepovedená výroba kol původně měla zlikvidovat, ale že to někdo a) odkoupil, nebo b) nasockoval ve šrotě a tak se to dostalo do oběhu. Ale toto je opravu "jeden pán povídal".
Nicméně ČZ sady s doplňkovým papírkem jsem opravdu vídával a dobově s tím byl velký humbuk - ale je to minimálně 10 let zpátky...
Nicméně ČZ sady s doplňkovým papírkem jsem opravdu vídával a dobově s tím byl velký humbuk - ale je to minimálně 10 let zpátky...
-> Bukaj 13.01.17 11:22:23: moje byly bohužel bez papírku ![8](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
-> vhml 13.01.17 09:56:16: Stará klasika - taky se to tu řešilo už x krát - Nějaké sady tuším kolem roku 2000 byly "zmetkové" (špatně vyražený důlek) a prodávaly se s příbalovým informačním papírkem o této "vadě" ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Urbi: tak nevztahoval bych to pouze na Čechy (ale i na Moravu :-)). Mentalitu nemáme jinou než ostatní národy, možná kupní sílu a velikost trhu (ČR je prostě obecně malý trh pro návratnost investicí výroby) . A nevztahoval bych to na zákazníky obecně. Snaha o snížení výrobních nákladů je vždy, ve velkých firmách je docela velký tlak od manažerů, ekonomů, marketerů. Pak přidají agresivní reklamu a zákazník kupuje.
Bohužel tento díl je nedostatkový, ale tys to napsal obecně na Čechy a s tím já nesouhlasím. Pořád je zboží, které je kvalitní a vydrží. Ale nesmíš ho hledat na první stránce slevových letáků z retězců. A pořád jsou lidi, kteří jsou ochotni kvalitu zaplatit. Bohužel to asi zřejmě není většina Tvých zákazníků.
Bohužel tento díl je nedostatkový, ale tys to napsal obecně na Čechy a s tím já nesouhlasím. Pořád je zboží, které je kvalitní a vydrží. Ale nesmíš ho hledat na první stránce slevových letáků z retězců. A pořád jsou lidi, kteří jsou ochotni kvalitu zaplatit. Bohužel to asi zřejmě není většina Tvých zákazníků.
-> vhml: já mám taky kontakt na firmu co formy spravuje, zprostředkovaně přes dalšího člověka to s majitelem formy trochu řeším. Nicméně můžeš mi tu prezentaci nějak poslat? Díky
-> Luky 13.01.17 10:06:13: zrovna dneska jsem viděl pěknou prezentaci od firmy Innomia na opravy forem 3D tiskem.
-> rsvancara: formy na zadní světla na Mko jsou. Jedna forma je ale prý poškozená a řeší se co dál. Navíc to měli dělat v kooperaci 2 lidi a jeden z nich zahynul, čímž se to celé zkomplikovalo ještě víc
-> Petr Urban 12.01.17 17:36:44: Zjevně není KaB jako KaB: ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Petr Urban 12.01.17 20:28:35: ok, to som rád, nejaké tri sady mám
-> Petr Urban 13.01.17 00:31:30: a tak je to se srackama misto kvalitnich potravin a milion dalsich veci. 90% lidi bohuzel resi jen cenu...
Samotnej retez na tsicko stoji klidne dvojku a vydrzi hovno.
Takze ta cena je stale dost nizka rekl bych
Samotnej retez na tsicko stoji klidne dvojku a vydrzi hovno.
Takze ta cena je stale dost nizka rekl bych
-> Urbi: Cenově vycházej nový ČZ mírně dráž, než starý. A za těch pár měsíců co nejela výroba je prej prodejci málem sežrali (říkali mi to ve značkovej prodejně ČZ). V odbytu tedy problém není, ale majitelé se pohádali o technologii na výrobu kol (ve výsledku prej skončila ve šrotu), takže to musej vyrobit jinde.
Podobné příklady jsou zrcátka Beskydsport a problesklo tu, že snad i forma na zadní světla na emko :-)
Podobné příklady jsou zrcátka Beskydsport a problesklo tu, že snad i forma na zadní světla na emko :-)
-> Antony: Malá, všechny máš origo a po milionté první : když je na kole CZ a na řetězu CZ, je to origo a ty máš origo krabičky. S těmi koly to říkáš blbě, čínskou jsou až zcela nový, všechny minulý jsou CZ. Nevylučuje se absolutně že nový CZ - obal od Tunera zřejmě dole v příspěvcích nebudou mít dobrá kola i když jsou čínská...jde pouze o zadavatele a OTK který to pustí či ne.
Kdyby češi nebyly tak extrémně bolaví na každou kačku, mohli se do teď dělat jako dělali s dodavatelskou tuzemskou firmou na výrobu koleček. Jenže my jsme národ většinou krátkozrakých blbců a tak máme co jako většina chceme. Bohužel.
Kdyby češi nebyly tak extrémně bolaví na každou kačku, mohli se do teď dělat jako dělali s dodavatelskou tuzemskou firmou na výrobu koleček. Jenže my jsme národ většinou krátkozrakých blbců a tak máme co jako většina chceme. Bohužel.
-> Antony - zrušená registrace 12.01.17 22:24:54: Já myslím že ne, ČZ jsem měl v ruce a na kolech není už vůbec nic vyraženo, zatímco na Blažkovi ano.
-> Urbi: zeptám se, jaká je pravděpodobnost, že mám čínský kola. resp. jak to poznat? Kupovaný cca před 11 měsíci v AMD.
-> Tuner#2: ale tady -> Petr Urban 12.01.17 17:36:44: píše, že kola dělá jedna a ta samá firma
-> Antony - zrušená registrace 12.01.17 21:51:52: NJ ale ČZ má zase čínský kola, takže to je z bláta do louže.
-> Tuner#2: "Pasovat" co se mech.zaměnitelnosti týká ... to bude.
-> Tuner#2: Já bych neřešil kompaktibilitu a koupil rovnou ČZ. A tyhle střelil.
Ikdyž by to vlastně měly být stejný kola od firmy, která dodavá oboum.
Ikdyž by to vlastně měly být stejný kola od firmy, která dodavá oboum.
Možná blbej nápad, ale k tomu novému Klein a Blažek dát řetěz z nové sady co prodává CZ? Nebo to nebude pasovat?
-> TTomas: Tak to mě těší .. dá se říct že je to už cennost - no zůstanou doma a udělám jim dřevěnou krabičku..
No právě že jsou to "funglovky". Nemůže to být jen náhoda? Vypadaly ty rozvody stejně jako z mý fotky? -> Tuner#2 - zrušená registrace 12.01.17 19:04:31: Rozvody jsou jinak namáhaný než kroska - to nejde podle toho srovnávat ani značku. Montoval jsem roky čz řetězy na půjčovací motokáry - cena životnost ok. Radical SR3 sžral všechny značky uplně stejně často.. Na svý 750 Suzuki jsem jezdil tu nejvyšší řadu ČZ - a bez potíží srovnatelný třeba s DID umřel až po Chorvatsko - Brno v děšti. Ale u motorek je ten rozsah specifický podle stylu,výkonu,údržby. U řetězů je totiž důležitý zda je typ předem předepnutý nebo je standard a provozem si ze začátku sedá, a pak se ustálí.
U rozvodů to trpí tím že není napínák a vodící lišta,kmity rázy atd, a hlavně materiál a přesnost koleček.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
U rozvodů to trpí tím že není napínák a vodící lišta,kmity rázy atd, a hlavně materiál a přesnost koleček.
-> MVM: Sachs se používal pro sport. Údajně je to nej co se kdy na Škodovku dělalo. Nove jsem nikdy nepotkal, ale jedny jety vytáhl ze starého rs motoru. Dá se o tom ruzne dočíst i v dobové literatuře.
-> 11mAjA11: Motorář ... Tak se dnes tituluje kde kdo. To není žádné měřítko, žádný hmatatelný fakt. ČZ pro škoda motory jsou dobré. U motorek nevím... Neměl jsem potřebu zjišťovat.
-> Tuner#2: Tak IL nevím co je. Čínský má klikihák znak... Někdo určitě dá foto.
-> suri: Ano ty budou v pořádku.
-> suri: Ano ty budou v pořádku.