skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
karburátor Sedr
-> COL: Tak, tak. Pokud bych takto řešil přimazávání ventilů při provozu na LPG, tak bych ty vlisované mosazné trysky demontoval...
V podstate to mohlo byt cokoliv, co melo byt navazano na informaci o prutoku vzduchu difuzory.
Mozna by jeste napovedelo to, zda jsou nejak upravene/prevrtane ty balancni kalibrovane otvory, co jsou presne pod zaslepkami.
Mozna by jeste napovedelo to, zda jsou nejak upravene/prevrtane ty balancni kalibrovane otvory, co jsou presne pod zaslepkami.
-> Bukaj: Ahaa no jo vlastně, tam tudy bere ufo podtlak.. Já věděl že to nakonec rozlouskneš..
Možná jsem měl to LPG zmínit dříve..
Díky všem za reakce..


Díky všem za reakce..

-> Kocvin 13.05.20 07:49:44: Otvor v tom místě je u každého SEDR/EDSR, ale myslel jsem, jestli ta "hokejka" není zavrtaná přímo do toho otvoru a ne jen do společného kanálku.
Tak jestli to jezdilo na LPG, tak bych na 80% řekl, že si tam takto někdo udělal vstupy pro aditivum na přimazávání ventilů (sedel). Sice trochu krkolomně, ale přesto to mohlo být funkční...
Tak jestli to jezdilo na LPG, tak bych na 80% řekl, že si tam takto někdo udělal vstupy pro aditivum na přimazávání ventilů (sedel). Sice trochu krkolomně, ale přesto to mohlo být funkční...
-> Tom Troll: To taky není úplně nereálná verze..
Původní motor byla převrtaná 136 s 260° vačkou a provozem BA+LPG..
Ale plyn byl udělaný klasicky, dvojitým směšovačem nad karburátorem.. Třeba to zkusil takhle a nefungovalo to dobře, tak nahodil čepičky odvzdušňováků a jezdil..

Ale plyn byl udělaný klasicky, dvojitým směšovačem nad karburátorem.. Třeba to zkusil takhle a nefungovalo to dobře, tak nahodil čepičky odvzdušňováků a jezdil..
-> Bukaj: Co prototyp nebo domaděl přimíchávání LPG? 

-> Bukaj 12.05.20 23:30:10: pravda, tu vidličku jsem přehlídnul
-> Bukaj: Jsou právě zavedeny až do difuzorů, oba mají v tom místě otvor..
A tu záslepku jsem tam dával já, když se karburátor dostal ke mě, tak tam ufo ještě bylo. A to i navzdory mechanickému ovládání druhé komory.

-> MVM: Na tu synchronizaci by stačil jeden vývod z toho kanálku. Tedy pokud ty trubičky nejsou zavedeny přímo až do difuzorů a tam utěsněny. Ale to by tam pak nemusel být ten zaslepovací šroub...
Ta idea s tím přisáváním oleje (nebo jiného "aditiva") je zajímavá...
Ta idea s tím přisáváním oleje (nebo jiného "aditiva") je zajímavá...

Napadaji mě dvě varianty. Buď kvuli synchronizaci podtlaků karburatorů v páru treba T613. Nebo 2T Wartas (prototyp)a oddělené mazani vstup pro hadicky s olejem..
-> COL: Druhý stupeň na tom karburátoru je řešen mechanickým převodem - je tam vidlička z první na druhou klapku, UFO tam není a kanálek podtlaku k membráně je též zaslepen šroubem, na fotce je to vidět...

Taky obe trubicky usti, jestli se nepletu, z pohledu tlaku do jednoho mista tj. do prostoru za temi otvory pro rizeni ovladani membrany....
Treba to je odpojovac druheho stupne
. pokud se kterakoliv z nich otevre, prestane se druhy stupen otvirat.
Treba to je odpojovac druheho stupne

-> Kocvin: Potvrzuji, že karburátor bude původně z 1203M 1500 (jediný SEDR se záslepkou místo odpojovače volnoběhu a difuzory 22/24), ale na co jsou ty trubičky, nemám tušení. V sériovém provedení jsou v těchto místech šroubovací zátky nad tryskami ovládání membrány podtlaku (otevírání klapky II. stupně).
Dneska jsem zkoumal svůj SEDR, co jsem jezdil na fávo motoru v bílé a opět jsem přemýšlel co to můžou být za trubičky, vedoucí přímo do difuzorů.. Nějaký přívod pro obohacení ?
Karburátor má zvětšené difuzory, ale jde přečíst že byly původně 22 a 24. Vzhledem k absenci odpojovače tipuji, že je to původně 3255 z TAZ 1500, ale nevím jestli tohle měly z výroby, nebo to někdo dodělal do již existujících nálitků v těle ?
Karburátor má zvětšené difuzory, ale jde přečíst že byly původně 22 a 24. Vzhledem k absenci odpojovače tipuji, že je to původně 3255 z TAZ 1500, ale nevím jestli tohle měly z výroby, nebo to někdo dodělal do již existujících nálitků v těle ?
Tak vidíš, čo kus, to originál..ja som viackrát jazdil s odpojeným podtlakom a nič vážne sa nedialo...zdá sa mi, že aj s pôvodným motorom Š120 som skúšal ten karbec, takže aj tam som musel jazdiť s odpojeným podtlakom...okrem kuckania nebol problém.
Ale vackrát som sa stretol s tým, že s mierne upraveným motorom niekto jazdil 105kový rozdeľovač s odpojeným podtlakom ;-)
Ale, o nič nejde, nech si každý vyskúša a je ;-)
Ale vackrát som sa stretol s tým, že s mierne upraveným motorom niekto jazdil 105kový rozdeľovač s odpojeným podtlakom ;-)
Ale, o nič nejde, nech si každý vyskúša a je ;-)
-> ferrari: Já jsem jezdil s odpojeným podtlakem a rozdíl byl velký. Prakticky to nejelo (ani po seřízení základního předstihu) - Š120 GLS (motor 120LS palivo BA96)
Tak neviem, dlho som jazdil 105kový rozdeľovač s odpojeným podtlakom a teda žaidny závratný rozdiel som necítil...práveže to bolo pozitívne, šlo to ľahšie do otáčok. Na Favo motore
Navyše, ten vývod zasa nie je až taký problém urobiť, že ano ;-)
Navyše, ten vývod zasa nie je až taký problém urobiť, že ano ;-)
-> ferrari: akurát nemá vývod na podtlak rozdeľovača...čo je u odstredivo-podtlakovej regulácie predstihu dosť podstatná závada

Ja mám v garáži SEDR 22/24 určený pre LAdy ako náhrada..je zánovný, používaný bol minimálne, odjazdil pár tisíc km, je pekný rovný. Sranda ale, pri osadení na 742ku má značnú dieru v prechodoch...inak sa od SEDR130 veľmi nelíši, akurát nemá vývod na podtlak rozdeľovača...
Dá se ještě někde sehnat tahle sada , případně kde na netu sehnat nějaké díly pro repas.
-> Sejki: Pravda, ted jsem si uvedomil, ze tohle je metoda na srovnani samotnyho vika karbu :-) Ten spodek se jenom "frezoval"...uz si z toho taky hovno pamatuju :-)
-> King: kladivo na karb? 

-> palinator: Prohnutou spodni prirubu, jestli je rec o tomhle, narovnas lehce - posadit karbec na rozevrenz celisti sveraku a ze zhora karbu parkrat domluvit poradnym kladivem. Pak uz jenom spodek "zafrezovat" na rovny podlozce s kusem smirglu. S klapkama je to slozitejsi. Kdysi jsem se pokusil podomacku pochromovat osicku, ale blbe jsem ji pred chromovaci lazni ocistil a tak to moc nechytalo. Ale i s tou troskou chromu to tesnilo trosku lip, ale pak meli v mototechne vyprodej funglacu BS na S100 za 150, tak nebylo co resit :-)
-> Šediváček: Tak tak .. tam jsem repasoval karbec .. moc dobrá práce ..
Náhodou jsem se vším tématu a mám pro vás řešení, Véna by to dokázal udělat. skoda-virt.cz/cz/.../1122
0-repase-serizeni-upravy-k
arburatoru viz zde kontakt na něj. ten SkodaraJawak
-> Sejki: To mas tezko.. jak je zrovna z T613 tak asi i stojí :D
-> Trady: me to jentak napadlo jestli to nekdo nezkousel... ale SEDR asi za to nestoji...
-> Sejki: Co sem slysel od starych garažmajstru, tak se kdysi osky chromovaly, aby nemely vuli. o loziskach, resp vyobe fiter nic nevim
Nezkousel dat nekdo osicky na loziska?
-> palinator: Já ho na repas posílal .. je samozřejmý, že když je něco vydřený, ohnutý atd. muselo by se zeptat toho co to repasuje .. co s tím dokáže ..
Jinak u nás na vrakáči jsem si vytáhl docela pěknej SEDR a přemejšlím, že si ho pošlu na repas, abych měl do zásoby.
Jinak u nás na vrakáči jsem si vytáhl docela pěknej SEDR a přemejšlím, že si ho pošlu na repas, abych měl do zásoby.
-> CHIP:
Já ho zrepasoval asi za 600, ale nevim co doma uděláš s prohnutým tělem a vydřenejma klapkama.
Já ho zrepasoval asi za 600, ale nevim co doma uděláš s prohnutým tělem a vydřenejma klapkama.
Ale vždyť karburátor se dá nechat nádherně zrepasovat za 1600 Kč .. a je jako novej .. sám jsem si nechal repásnout loni v létě .. a letos na jaře jsem ho namontoval .. a je to nádhera ..
-> Bukaj:
Nevim teda jak tělo, ale na karbce celkově mi odepisoval, že mám smůlu, že poptávka silně převyšuje nabídku.
Nevim teda jak tělo, ale na karbce celkově mi odepisoval, že mám smůlu, že poptávka silně převyšuje nabídku.
-> Matsoft: Origo je origo
Přemýšlel jsem, že bych koupil karbec, nebo tělo 22/24 od Ocelota - co jsem s ním před časem telefonoval, tak by komplet karbec vyšel cca na 3500, ale pak jsem sehnal slušnej SEDR z TAZu, tak jsem to přestal řešit...

-> Bukaj: Jasný, od minulé návštěvy jsem poklidil.
Skáknem ke mě na garáž... Kdyžtak dej vědět. :) A vytáhni 130!

Skáknem ke mě na garáž... Kdyžtak dej vědět. :) A vytáhni 130!

-> miguelias: Hele, o víkendu možná pojedu do Valmezu, tak bych se kdyžtak stavil na kus řeči, případně mrknout, co máš zajímavého

-> Bukaj: se nedivim... uz pomerne nedostatkova zalezitost.... spolecne s tim Wartasackym urazil dlooooouhou cestu po Evrope 

Kdyby někdo měl zájem, mám tu zánovní SEDR 3222 pro 135ku :)
akorát ho jede vůl nechal týden ležet na venku pod střechou, ale sněžilo....od spodka je mírně orezlá hřídelka klapky. Ovšem lehce opravitelné.
Na ceně se dohodnem.
akorát ho jede vůl nechal týden ležet na venku pod střechou, ale sněžilo....od spodka je mírně orezlá hřídelka klapky. Ovšem lehce opravitelné.

Na ceně se dohodnem.

-> Matsoft: Tak ten by mne zajímal víc

-> Bukaj: to chapu... mne jde o funkci a co nejmin prace :-D a bezpodtlaku celkem fandim....
jako mam tu jeste origo fungl novej 2951... ale ten bych pod 4500 nedal.... pripadne vymena za dily
jako mam tu jeste origo fungl novej 2951... ale ten bych pod 4500 nedal.... pripadne vymena za dily
-> Matsoft: Jasný, no, díval jsem se na to očima originalisty...

-> Bukaj: tak zrovna podtlak bych nedaval - na lepsi zrychleni bych nechal tuhle mechaniku... udelat vracak do nadrze by taky slo, takze viko bych tez nemenil... difuzory jsou 23 23... odpojovac volnobehu by mne tez netrapil.... a natryskovat + skoda ovladani to umim nechat za cca 500....
ale je to na vkusu kazdeho soudruha... navic cena neni zcela pevna
ale je to na vkusu kazdeho soudruha... navic cena neni zcela pevna
-> Matsoft: No, tak jak se to vezme - jako polotovar pro škodovku je to za tu cenu docela nerentabilní (pominu-li jiné difuzory, tak víko cca 700 Kč, odpojovač volnoběhu 250 plus úprava těla pro něj, podtlakovka dalších 250 a drobnosti typu trysky a ovládání a jsme na 4500) a majitelů Warťasů není už zas tolik, aby tržní ceny dílů na ně dosahovaly cen škodováckých... A to u nás platí i pro jiné značky youngtimerů, nejen pro Warťase...
-> Bukaj: a muj funglac na Wartase je prej drahej....
skoda-virt.cz/cz/.../1873 86-novy-karburator-sedr-29 36
skoda-virt.cz/cz/.../1873 86-novy-karburator-sedr-29 36
-> Bukaj 20.06.16 20:18:20: tak tak... ja kdyz kupoval nejak kolem 2003 novy, tak stal 3500.
-> Polyš: jo vem ho a ten co mas ted si nech do nahrady...
Tak ho vemu.Ten na autě teď chodí dobře,ale musel jsem dát zánovní víko,bylo prohnutý.Až moc.