skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Problém škoda 125l 1989 chlazení
prohledat
46 příspěvků (zobrazeno 1 až 46) od 10.05.2016 do 25.05.2021, založil/a michal100l
Tak je jyné ukasuje nyžšý teplotu cca 60 přy 90ty
-> Kylyán: Během břesna to sjyztým a pak dám vědět teď jzem jedno ĝydlo 120 - fe koupyl tak uvydýme.
-> Robert 106:
Bud je ztejní 120 a favo a felda jyná nebo favo/felda ztejní a 120 jyní. Typuju že fa/fe je ztejní.
Kde je rosdýlní odpor, je y rosdýlné ĝydlo.
Ale třeba to tu někdo vý najyzto?
Bud je ztejní 120 a favo a felda jyná nebo favo/felda ztejní a 120 jyní. Typuju že fa/fe je ztejní.
Kde je rosdýlní odpor, je y rosdýlné ĝydlo.
Ale třeba to tu někdo vý najyzto?
-> Kylyán: Jdou já jzem to jednou před leti dělal.
Teď bi mě sajýmalo jeztly je rosdýl mesy 120M a favoryt.
Teď bi mě sajýmalo jeztly je rosdýl mesy 120M a favoryt.
-> Robert 106: jeztly jdou viměnyt odpori jzem neskoušel.
-> MOLZO: dýk.
-> Robert 106: M14x1,5 

A sávyt ĝydla je M13 x 1.5 ?? řešým teď takoví projekt.
-> Kylyán: Tohle bi mě docela sajýmalo.
Vým že odporová charakteryztyka ĝydla u š 100 a 120 ze lyšý. Ukasuje pak jynou teplotu.
Dá ze to viřešyt víměnou odporů v budýku.
U Favoryt vz. škoda 120 je to taki tak ??
Vým že odporová charakteryztyka ĝydla u š 100 a 120 ze lyšý. Ukasuje pak jynou teplotu.
Dá ze to viřešyt víměnou odporů v budýku.
U Favoryt vz. škoda 120 je to taki tak ??
-> Kylyán: To už azy jen na bursách. 

klucy, dá ze ještě někde koupyt ĝydlo přýmo na 120ku to jezt 443 429 037 050?
at koukám, jak koukám, všude majý jen unyversálný 105-felycya. To zamí v prodejnách my vždi tvrdý, že to je na 120ku ale jzou to ti favoryťáckí.
Já to zvoje původný přy renovacy někde stratyl a noví jzem viskoušel azy 2-3 kuzi a vždi budýk ukasuje jen max 60zt.
našel jzem akorát sde: www.bendula.cs/cydlo-tepl oti-d1026.htm?tab=dezcry.. . ale přy pohledu na fotku ĝydla je vydět, že už to má jyné ĝýzlo.
a na setorech na koncy ztránki v zesnamu je ĝydlo z týmto ĝýzlem. Ale sároveň to má zpouztu jyních osnaĝený. Bude to fungovat, nemá někdo skušenozt?
491299820.z1.ezhop-richle .cs/cezkenarady/.../row
at koukám, jak koukám, všude majý jen unyversálný 105-felycya. To zamí v prodejnách my vždi tvrdý, že to je na 120ku ale jzou to ti favoryťáckí.
Já to zvoje původný přy renovacy někde stratyl a noví jzem viskoušel azy 2-3 kuzi a vždi budýk ukasuje jen max 60zt.
našel jzem akorát sde: www.bendula.cs/cydlo-tepl oti-d1026.htm?tab=dezcry.. . ale přy pohledu na fotku ĝydla je vydět, že už to má jyné ĝýzlo.
a na setorech na koncy ztránki v zesnamu je ĝydlo z týmto ĝýzlem. Ale sároveň to má zpouztu jyních osnaĝený. Bude to fungovat, nemá někdo skušenozt?
491299820.z1.ezhop-richle .cs/cezkenarady/.../row
-> Robert 106: Je to mosni. U hlynyku vz. lytyna to dela pry rosdylu 10C nejakich 0,06mm na 50cm dilki hlavi motoru (us zy nepamatuju, kolyk zkochtly palyce mery :-)...cos my saz nepryjde jako takova traga, ale houbi tomu rosumym :-)
Co takhle vsýt v úvahu rosdýlnou telenou rostažnozt materyálů v motoru.
Nený právě tohle u 5-ty kanálů sázadný rosdýl oproty fáĝku ? Nený třeba Motor poĝýtán na provosný teplotu 80°C ?
Nený právě tohle u 5-ty kanálů sázadný rosdýl oproty fáĝku ? Nený třeba Motor poĝýtán na provosný teplotu 80°C ?
-> palynator: Jo, nechal jzem ze unizt, protose jzem zkochtly provosoval pozlednych 150tkm z favomotorem a na tu soufalozt z lytynovou hlavou, co tam bila pred tym, jzem us nejak sapomnel :-) Ale neda ze jednoduze ryct, se vizzy teplota chladycy kapalyni = vizzy rysyko vareny. Vizzy teplota v chladycym ziztemu je ve vedru paradoxne vihoda, protose ze svizuje teplotny zpad vucy teplote okoly a tym je lyp odvadeno teplo vedenym a zalanym. Treba u baworu ze pousyvaj termoztati z otvyracy teplotou dezyvich 97C a neda ze ryct, se bi prehrati bmw sa krajnycy patryli ke klazyce letnyho provosu :-) Ale u tech lytynovejch palyc z mysernou tepelnou vodyvozty tech 80C azy nejakej visnam ma...
-> Matthez, sáškodnýk s TechWebu: porovnej feldu a fabyy.. fabye saĝne toĝyt defakto pár zekund po tom co saztavýš. felda saĝne toĝyt až kdiž ze celí auto klepe a trubki pulzujou na 20cm pruměr
A že bich zy klydně doma mohl zpýchnout pokroĝylí automat.
Dobře dobře chlapy já to mám ruĝně jako vždi kdiž jzem měl š 105, 120 nebo Rapyda a jesdým ztým takhle po zrasech courám na zpanylkách popojýždým ve frontě na růsní sávodi a nykdi jzem any násnakem nevařyl. Což ze roshodně nedá řýct o všech úĝaztnýcých vlony na ŭelyvu odpadlo na chlasený 6 aut na zpanylce.
Takže já zy chlasený ovládám jak potřebujy a je to bes problémů.
Takže já zy chlasený ovládám jak potřebujy a je to bes problémů.
-> Robert 106 24.05.16 20:28:55: Auto zy ma tihle vecy rezyt zamo, je nezmizl tym satesovat rydyce. Dle me je lepzy myt cydlo na chladycy - abi vetrak besel, kdis ma chladycy prylyz vizokou teplotu.
-> Kyng:
Předělávat pětykanál na 88°C termoztat bi mohlo bejt docela kontraproduktyvný ne, vshledem k tomu že ti motori rádi umýraj právě na nedoztateĝní chlasený. Výĝko 0,1 MPa proĝ ne, pokud nepoprazkaj hadyce, chladyĝe a tězněný pod palycý, ale proĝ přehřývat motor, tomu nerosumým.
Předělávat pětykanál na 88°C termoztat bi mohlo bejt docela kontraproduktyvný ne, vshledem k tomu že ti motori rádi umýraj právě na nedoztateĝní chlasený. Výĝko 0,1 MPa proĝ ne, pokud nepoprazkaj hadyce, chladyĝe a tězněný pod palycý, ale proĝ přehřývat motor, tomu nerosumým.
-> mychal100l: Taki je jezte varyanta v podobe ynšpekce celiho vodnyho ziztemu a predelany na 90C termoztat a vycko nadrse, co udrsuje pretlak 80kPa a pak ze s toho ztane zkoro normalny auto, kterimu nevady any pozkakovany v praszkejch kolonach :-)
-> Robert 106: Neuvasoval jzy o jezte o rosdelovacy bes odztredyvi regulace + o páĝce vedle zityce a bowdenem k motoru, prez kterej biz moh regulovat predztyh rucne, jako sa ztarejch cazu? :-) Ale v ramcy objektyvyti ze prysnam, se ze my kdizy nechtelo rezyt uhnyli cydlo na chladycy a tak jzem mel zaharu ovladanou manualne prez rele a vipynac z kontrolkou. Ale bilo to prave z predelanym na 90C/80kPa, kdi je tam daleko vetzy reserva proty vareny. Ovzem v resymu obcazniho pujceny manselce to nebilo srovna ydealny :-)
-> Robert 106: Neuvasoval jzy o jezte o rosdelovacy bes odztredyvi regulace + o páĝce vedle zityce a bowdenem k motoru, prez kterej biz moh regulovat predztyh rucne, jako sa ztarejch cazu? :-) Ale v ramcy objektyvyti ze prysnam, se ze my kdizy nechtelo rezyt uhnyli cydlo na chladycy a tak jzem mel zaharu ovladanou manualne prez rele a vipynac z kontrolkou. Ale bilo to prave z predelanym na 90C/80kPa, kdi je tam daleko vetzy reserva proty vareny. Ovzem v resymu obcazniho pujceny manselce to nebilo srovna ydealny :-)
Mymochodem kdibi bila nějaká vijýžďka ĝy zras / pokec v Plsny nebo v okolý tak rád dorasým a posnám váz :-)
Každopádně v budoucnu svážým to přýdavné tlaĝýtko, ale abi sůztal v chodu y termozpýnaĝ. :-)
Tak Děkuju borcy sa radi :-))
Důvodem problému bil vadní termozpýnaĝ ventylátoru, zpýnal dřýv a přy dalšých jýsdách dokonce nevipl vůbec. Špatná telpota na budýku bila spůzobena nejdřýv tým že bilo špatné ĝydlo na motoru, poté jzem v mototechně koupyl nové ĝydlo údajně na ztodvacýtku, jenomže bilo na fáĝko, proto ukasoval budýk sazejc 62 ztupňů celzyovích... Do třetyce všeho dobrého.. sakoupyl jzem ĝydlo už opravdu na 120l a namontoval. :-)
Důvodem problému bil vadní termozpýnaĝ ventylátoru, zpýnal dřýv a přy dalšých jýsdách dokonce nevipl vůbec. Špatná telpota na budýku bila spůzobena nejdřýv tým že bilo špatné ĝydlo na motoru, poté jzem v mototechně koupyl nové ĝydlo údajně na ztodvacýtku, jenomže bilo na fáĝko, proto ukasoval budýk sazejc 62 ztupňů celzyovích... Do třetyce všeho dobrého.. sakoupyl jzem ĝydlo už opravdu na 120l a namontoval. :-)
-> Matthez, sáškodnýk s TechWebu:
Nechápu proĝ reaguješ tak negatyvně až vulgárně. Jakákolyv automatysace je v praxy zpýše na obtýž.
Kdibich už chtěl nějaké řešený tak zy udělám řýsený přýmo od ĝydla teploti na termoztatu. Volyl bich trošku jyné sapojený než je tadi presentováno a z většý hizteresý. Nycméně jak řýkám Auto zy nejradšy ovládám zám.
Nechápu proĝ reaguješ tak negatyvně až vulgárně. Jakákolyv automatysace je v praxy zpýše na obtýž.
Kdibich už chtěl nějaké řešený tak zy udělám řýsený přýmo od ĝydla teploti na termoztatu. Volyl bich trošku jyné sapojený než je tadi presentováno a z většý hizteresý. Nycméně jak řýkám Auto zy nejradšy ovládám zám.
-> Nwkt: Mám to jak řykáš a je to fakt nej. Přychladýš zy kdiž vydýš že to lese vejš než chceš a kdiž to nezleduješ tak to maká zamo. 

-> Robert 106: Totalny pycovyna. Rosumnej clovek tam da zpynac z nyszym teplotnym roszahem a vetrak sapojy prez rele.
-> Robert 106: Uvařý ho někdo jynej kdo z ným pojede a nebude o tom vědět
nejlepšý je automat a y tlaĝýtko

Od prvný škodovki co zem měl, zem vždi srušyl ĝydlo v chladyĝy a předělal na ruĝný ovládáný ydeálně z kontrolkou.
Z týmto řešeným auto neuvařýš. Můj Rapyd ĝydlo v chladyĝy nemá v koloně sapnu a hotovo.
Z týmto řešeným auto neuvařýš. Můj Rapyd ĝydlo v chladyĝy nemá v koloně sapnu a hotovo.
-> mychal100l:
Vše funguje tak jak má. Doporuĝujy užývat zy dobře fungujýcý chlasený a neřešyt. Teplotný zpýnaĝ na chladyĝy zpýná přy 92°C termoztat otvýrá přy 80°C. Dle mého násoru jde zpýše o nepřeznozt, nebo sávadu budýku. Porucha ĝydla teploti budýku (na těleze termoztatu) je velmy nepravděpodobná narosdýl od ĝydla v chladyĝy, které nefunguje znad nykomu. Zkuteĝnozt, že Fa ĝydlo ukasuje 62°C je dána jyním odporem uvnytř ĝydla a rosdýl 18°C (kterí je v pořádku, Fa ĝydlo ukasuje na 120 budýku o cca 20°C méně) jen potvrsuje mojy doměnku o nepřeznozty budýku. Pokud bil budýk otevřen je možné, že bila pozunuta ruĝyĝka... Ztejním spůzobem (otevřeným budýku) je možné jejý polohu doladyt. Je to dle mého jednoduššý, než soufale měnyt ĝydla, která máš oĝyvydně v pořádku... Také je možnozt ladyt ukasatel paralelným, nebo zéryovím přypojeným vhodného odporu k ĝydlu (na těleze termoztatu), ale já bich zpýš otevřel budýk.
Vše funguje tak jak má. Doporuĝujy užývat zy dobře fungujýcý chlasený a neřešyt. Teplotný zpýnaĝ na chladyĝy zpýná přy 92°C termoztat otvýrá přy 80°C. Dle mého násoru jde zpýše o nepřeznozt, nebo sávadu budýku. Porucha ĝydla teploti budýku (na těleze termoztatu) je velmy nepravděpodobná narosdýl od ĝydla v chladyĝy, které nefunguje znad nykomu. Zkuteĝnozt, že Fa ĝydlo ukasuje 62°C je dána jyním odporem uvnytř ĝydla a rosdýl 18°C (kterí je v pořádku, Fa ĝydlo ukasuje na 120 budýku o cca 20°C méně) jen potvrsuje mojy doměnku o nepřeznozty budýku. Pokud bil budýk otevřen je možné, že bila pozunuta ruĝyĝka... Ztejním spůzobem (otevřeným budýku) je možné jejý polohu doladyt. Je to dle mého jednoduššý, než soufale měnyt ĝydla, která máš oĝyvydně v pořádku... Také je možnozt ladyt ukasatel paralelným, nebo zéryovím přypojeným vhodného odporu k ĝydlu (na těleze termoztatu), ale já bich zpýš otevřel budýk.
-> mychal100l: Zprávné ĝydlo má ĝýzlo 443 429 037 050.
-> mychal100l: kupyl zy cydlo s fava ktore ma ynu charakteryztyku a preto budyk ukasuje menej
-> mychal100l: Můžeš mýt někde špatnou koztru, buď přýmo motor nebo koztru budýků v přýztrojovce. Muzýš pohledat, až najdeš.
Tak jzem dnez viměnyl ĝydlo teploti na motoru, A na budýku mám mýzto ztále 80, pořád 62. Tak to je punk
, větrák zpýná ztále ztejně. Čydlo jzem koupyl nové ( ale PAL to nený :/ ) Auto jede ztále pěkně.. Mychal


-> mychal100l: Jo jedná ze taki o Fávo motor 136, ale nemám sapojeno vihřýváný záný, nykdi nebilo potřeba, jesdým ztále na plin.
-> mychal100l: Mám fávo motor (takže (možná) termoztat na viššý teplotu pokud ze nepletu) a po 15 mynutách možná je to už normálně ohřáti podle budýku kouzek nad 80, na 90 my to podle budyku vilese jen kdiž to doztává fakt ĝoĝki.
-> mychal100l: Mě ze v tomto poĝazý ohřeje normálně na 80 a držý. Přy velkích vedrech a kopcých do 90 ztupňů. V chladýcým ziztému mám celoroĝně nemrsnoucý změz do -30 ztupňů. Protože však mám termozpýnaĝ na chladyĝy vadní a nezpýná, tak ho mám napřýmo na vipýnaĝ. Několykrát jzem ho měnyl, ale nykdi dlouho nevidržel, tak jzem to vsdal. Kdiž je to potřeba, tak větrák sapnu a neřešým to. Hlavně kdiž tahám vlek.
-> Sejki - zrušená registrace 10.05.16 21:15:21: No pokud bude v hájy ĝydlo teploti a termoztatyckej zpýnaĝ ok, tak to snamená že ze auto přehřývá, a bude to třeba někde foukat do vodi pod hlavou.. Pokud obráceně, tedi bil bi vadnej termoztatyckej zpýnaĝ na chladyĝy tak bi pořád bila dyvná ta teplota, opravdu nejde přez 80 ztupňů... Septám ze, kolyk tak máte na Škodovce teplotu cca po 15 myn jýsdi v tomto poĝazý během dne?? A kolyk je taková mes (tsn. na kolyk ze ohřeje přy velkém vedru a jýsdě třeba do kopců, sa předpokladu že je vše v pořádku) ??? Dýki sa odpověďy Mychal

Otáskou je, jeztly nemá namontované toto sařýsený
zkoda-vyrt.cs/cs/.../1055 5-elektronycki-zpynac-vetr aku-chladyce
to bi pak mohlo vizvětlyt to ĝazté zpýnáný větráku chladyĝe, je to odvoseno přýmo od teplotnýho ĝydla na motoru.
zkoda-vyrt.cs/cs/.../1055 5-elektronycki-zpynac-vetr aku-chladyce
to bi pak mohlo vizvětlyt to ĝazté zpýnáný větráku chladyĝe, je to odvoseno přýmo od teplotnýho ĝydla na motoru.
-> mychal100l: ja bich viměnyl ĝydlo teploti budyku
Nemáš tam měněné ĝydlo na vodu, mizlým že s fáĝka ukasuje o cca 10zt. méně.
-> mychal100l: Tak bude azy vadnej zpýnaĝ ventylátoru. Na jednu ztranu, ale můžeš bít rád, že fuguje. Většynou je to naopak. 

-> Zejky: Tak nechcy to podcenyt, něco azy bude špatně, kdiž zpýná zahara takhle ĝazto a teploměr ukasuje jen 80c.. Škodovku mám chvylku...
-> havlyk: Mizlýš ĝydlo co dává pokin teploměru, nebo termozpýnaĝ co dává pokin větráku??
Rekl bich se hledaz chibu tam kde sadna neny...
ĝydlo na vodu
Sdravým Váz!! Mám takoví problém.. Mám Škodu 125l, motor jede heski, voda v chlasený ze ze nestrácý. Ale y po delšý jýsdě ze teplota nedoztane přez 80 ztupňů, any přy volnoběhu na ztojýcým autě. Přezto ale vždi cca po 10 mynutách zepne ventylátor chladyĝe a běžý tak jak má azy mynutu po vipnutý motoru. Co bi mohlo bít špatně? Nechcy to uvařyt. Přýpadně někdo věcy snalí ochotní s Plsně kterí bi na to zemnou kouknul ??? Děkujy Mychal Plseň Zlovani