skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Výfuk
prohledat
101 příspěvků (zobrazeno 51 až 100) od 17.11.2015 do 12.04.2019, založil/a Robert 106
-> Bukaj: zvar obrusil
-> Robert 106: A ono to není zvenčí provařené? 

Ještě jedna věc mám udělat sváry z druhé strany, když sem to zevnitř zeslabil ?
-> Bukaj: Víš že nevím nedával sem je tam já, ale Vašek a už když sem tam dával
výfuk tak bylo vidět že tam sou dost navolno jeden měl tendenci zašroubovat se tak až koukal z druhý strany.
Už sem kupoval tady u nás v Mototechně bývalý štefty do hlavy a vypadalo to na dobouvou sadu tam snad tam bude i něco na výfuk.
výfuk tak bylo vidět že tam sou dost navolno jeden měl tendenci zašroubovat se tak až koukal z druhý strany.
Už sem kupoval tady u nás v Mototechně bývalý štefty do hlavy a vypadalo to na dobouvou sadu tam snad tam bude i něco na výfuk.
-> Robert 106: Hele, a v jakém stavu jsou závity v parohách?
A ke se dají sehnat tyto štefty? Všude jsem našel jen štefty M10 s klasickým stoupáním závitu na obou stranách a 130 parohy maj závit myslím M10x1,5...
Jinak těsnění bych doporučil původní s asbestem, nebo novější s materiálem bez asbestu, ale ne tyto plíšky
A ke se dají sehnat tyto štefty? Všude jsem našel jen štefty M10 s klasickým stoupáním závitu na obou stranách a 130 parohy maj závit myslím M10x1,5...

Jinak těsnění bych doporučil původní s asbestem, nebo novější s materiálem bez asbestu, ale ne tyto plíšky

Tedy zpět k vyfuku.
Dneska sem to sundal abych odfrézoval sváry uvnitř svodů a stav šteftů a těsnění viz foto.
Ujeto 403 km a bylo to vše nové. Přírubu výfuku sem srovnal sváry odfrézoval těsnění a štěty koupím znovu pokusím se sehnat něco kvalitněšího štefty ve svodech vůbec nedržely.
Dneska sem to sundal abych odfrézoval sváry uvnitř svodů a stav šteftů a těsnění viz foto.
Ujeto 403 km a bylo to vše nové. Přírubu výfuku sem srovnal sváry odfrézoval těsnění a štěty koupím znovu pokusím se sehnat něco kvalitněšího štefty ve svodech vůbec nedržely.
-> minno: Mě čerstvě nakomaxitovaná trubka takhle málem z hadice vyklouzla..

-> Bukaj 29.11.15 22:51:14: Áno, ja viem, že páskami to nebude, preto som tú moju otázku dal do úvodzoviek. Proste ako to utesniť. Ona ta G12 je fakt beštia na toto. Pri prvom použití G12 v škodovke pred 2,5 rokom po montáži nového 136 motora som mal celkom čo robiť to utesniť. Hlavne vodnú pumpu.
Inak s tým odvtedy už nejako nemám problém, ale napríklad minule som menil sponu na trubke v časti ako ide hadica k termostatu a ono to v tom mieste slzilo aj po dosť silnom dotiahnutí novej spony. Tak som ju musel pritiahnuť ešte o niečo viac, aby slzenie prestalo.
No a to ma čakalo ešte prekvapenie, keď som zistil, že mám vlhký a ružovkastý spodný krycí plech vodných trubiek pod autom :/ A to som tam tie spony asi pred 1 rokom doťahoval a ono to tam slzí asi zas, alebo ešte stále....
Inak s tým odvtedy už nejako nemám problém, ale napríklad minule som menil sponu na trubke v časti ako ide hadica k termostatu a ono to v tom mieste slzilo aj po dosť silnom dotiahnutí novej spony. Tak som ju musel pritiahnuť ešte o niečo viac, aby slzenie prestalo.
No a to ma čakalo ešte prekvapenie, keď som zistil, že mám vlhký a ružovkastý spodný krycí plech vodných trubiek pod autom :/ A to som tam tie spony asi pred 1 rokom doťahoval a ono to tam slzí asi zas, alebo ešte stále....
-> palinator:




-> Bukaj:
Prej je to jak od cizího.
Prej je to jak od cizího.

-> minno: Tam asi nebude záležet ani tak na páskách, jako na materiálech spoje hadice-trubka.
Osvědčilo se mi trubky před nasunutím hadice lehce namazat tukem A4 - jde pak lépe nasunout a srovnat hadice a funguje i jako těsnivo. Ale před nanesením "vazelíny" je potřeba, aby trubka byla čistá a suchá.
Osvědčilo se mi trubky před nasunutím hadice lehce namazat tukem A4 - jde pak lépe nasunout a srovnat hadice a funguje i jako těsnivo. Ale před nanesením "vazelíny" je potřeba, aby trubka byla čistá a suchá.
742.136 mali snáď od výroby tiež motex pásky a tlak držali, nie?
Mňa by skôr zaujímalo, "aké pásky použiť" ku kvapaline G12, k tej mrche vzlínajúcej, aby to dlhodobo spoľahlivo tesnilo...
Mňa by skôr zaujímalo, "aké pásky použiť" ku kvapaline G12, k tej mrche vzlínajúcej, aby to dlhodobo spoľahlivo tesnilo...
-> Kocvin 29.11.15 22:04:51: Jo, jo, kdysi jsem na vrakáči obešel několik vraků a za pade jsem měl asi kilo hadicových spon - prvovýrobní kvalita a bez problému. To až v práci jsem na něco kupoval spony a strhl jsem dvě a ostatní jsem vyhodil a koupil jiné
-> palinator 29.11.15 22:10:58: Pán je levák?

-> palinator 29.11.15 22:10:58: Pán je levák?

-> palinator: tak to aby totok dosiahol by musel mykat ako snurou od rotavatoru 

-> Kocvin: Neviem, aké sú to "levné" spony, pretože ja na cenu u spon akosi nikdy nehľadím, proste prídem do obchodu a pýtam spony :)) čo majú, to beriem a cenu neriešim. A doťahujem ich obvykle tiež len orechom a "vší silou", až sa často bojím, aby mi nerachla trubka :D A ešte ani jedna spona nepraskla.
P.S. Ale dažďovú vodu máme na SK zas určite horšiu ako vy
-> Pavel P..:
P.S. Ale dažďovú vodu máme na SK zas určite horšiu ako vy

-> Pavel P..:

-> Pavel P..: za to moze to presilene rameno od pocitacu 

-> minno: nebo seš takovej věchýtka, že ti na to nestačí síla...

-> minno: Ty levné, kupované stojí za hovno... Zvlášť když nepoužíváš šroubovák, ale ořech..
Já si nechávám origo spony z aut co vrakuju a jsou na tom o poznání lépe..

Tak mne sa teda ešte žiadnu šróbovaciu novú hadicovú sponu nepodarilo strhnúť. Asi na Slovensko dovážajú kvalitnejšie spony :)
-> Tomaso435 18.11.15 19:21:47:
Nesmíš je koupit na blešáku. Já v mototechně sehnat jakýsi nerezový a ty držej super. Ty hliníkový nebo co je to za čuramrdánskej materiál z Polska se strhnou pohledem.
Nesmíš je koupit na blešáku. Já v mototechně sehnat jakýsi nerezový a ty držej super. Ty hliníkový nebo co je to za čuramrdánskej materiál z Polska se strhnou pohledem.
-> Jirik_Tuňák1983: / -> sep: Kdosi mi kdysi tvrdil, že před motexpáskou dle Motex Praha v.d. byly eska pásky, protože ESKA nebo ES-KA.. Ale jestli je to pravda ?
-> peti: jo jo přesně na to sem myslel když sem to psal asi tam zůstalo starý a ničemu to nevadilo ba naopak mi neulítaly hadice :-)
-> Robert 106: a mal si viecko expansky klasicke 0,04MPa, alebo originalne pre 135/136 0,1Mpa ? rozdiel je vtom, nie ci je tam favo motor alebo nie
Když pominu že teda už úplně zasíráme tohle vlákno já sem to na své š 105 měl na fávo motoru stejně jako ono nevyztužené topení a neopletené hadice a nikdy mi to nepuklo docela by mě zajímalo jaké síly sou na motexu a na tý šroubovací
-> ochoda: víc, pač jedna neudrží nic a lepší tam mit dvě :D
-> Tomaso435: Jooo no, dycky jich koupit 2x tolik páč půlku zničíš. 

-> Jarda: furt ale lepší než ty hadicovky co se dneska prodávaj co strhneš i utaženým rukou

-> Robert 106: motexy nejsou schopny udrzet vyssi tlak v chladici soustave, tzn. pro favomotory nepouzitelne

jo tak já to znám jako motex pásky a tyhle sou původní a ostatní sou nové vzhledem k faktu že jich zaprvé mám ještě dvě sady.
Ty šroubovací hnusy sem sundal mám to radši když to umí člověk spávně namotat tak to pěkně drží a dle mě i líp vypadá mám to všude i na topení.
Když to chceš sundat stačí lehce povolit a vymáčknout závlačku místo šroubování.
Ty šroubovací hnusy sem sundal mám to radši když to umí člověk spávně namotat tak to pěkně drží a dle mě i líp vypadá mám to všude i na topení.
Když to chceš sundat stačí lehce povolit a vymáčknout závlačku místo šroubování.
-> Jirik_Tuňák1983: Já bych řekl ře název eskapáska vychází z tvaru, který připomíná písmeno S
-> Jirik_Tuňák1983: :no těmhle se říkalo úplně správně laclomontérkově motexpásky,eskapáska je asi obecnější termit ale původ neznám .-)
-> sep 18.11.15 16:58:49: Proč se těm sponám taglenc říkalo? Mám doma ještě několik plechovek těch pásků a závlaček k temu.
-> Robert 106: :ty eskapásky na hadicích jsou z nostalgie ,zachování originality nebo se na ně jen zatím nedostalo?
fajn mám plechovku stříbrný barvy na kamna co to tím vždy natírám tak to zas máznu.
-> Robert 106: Ochrana proti korozi při skladování. (Přece bys nekoupil hnusnej orezlej vejfuk)
-> Evž@: našopovat
-> Robert 106: aby im to nehnili nekorodovalo skladoch
-> Robert 106: voči nakupujou ne? :-D
Takže to mám brát, že je úplně normální když po první jízde barva okamžitě odlítá z výfuku pryč proč to teda vůbec stříkaj ?
Na svodech to vetsinou drzi pac se to tam vypali jak ma a nestrika na to moc voda.Takovej vyfuk nema snad smysl ani natirat,jedine nerez.
-> milano: Asi jako barva na kamna v piksle za polovic.. tuhle značku teda konkrétně nevím, ale zkusil jsem asi tři a všechno stejný.
já to mám natřený barvou na kamna.nejezdím s tím teda každej den, ale zatím to drží. spíš to zbledne,ale že by to slezlo,to ne...
-> Robert 106:
Na trubkách k tlumiči nevydrží skoro nic. Zkus silikonovou vypalovačku na kamna. Já tim natřel vejfuk na Toledu a chvíli to tam vydrželo, ale časem se to nějak ošoupalo.
Na trubkách k tlumiči nevydrží skoro nic. Zkus silikonovou vypalovačku na kamna. Já tim natřel vejfuk na Toledu a chvíli to tam vydrželo, ale časem se to nějak ošoupalo.

-> Robert 106: Novy vyfuk sa vždy ošupe od tej čiernej farby....aj mne sa tak stalo,,,potom som to zobral flexou a dratenym kotučom vybrusil odmastnil natrel Striebrenkou od Rust oleum Alkyton a po 2-3 mesiacoch zliezlo aj to netreba si stoho robit hlavu 

-> Robert 106: ako molso opaluje sa faba, treba to natret poriadnou
je to nějaká slovenská druhoška a já na motoru nedělal nic jen dle pokynů seřizoval
-> Robert 106: normalka spalila sa farba na vyfuku ....
Spíš popiš, co jsi všechno dělal na motoru, protože to může být hodně věcí.