Sedr vs. Lekr

prohledat
600 příspěvků (zobrazeno 551 až 600) od 11.06.2014 do 06.08.2025, založil/a BooCheer
řadit dle data
21:13:24
16.06.2014
Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč)
no já mám ruční sytič docela rád 3 ale mít ho nemusim -- ( a co pak s tou páčkou? 9 3



no pokud si vzpomínám na toho favorita, ze keryho to mám - tak startoval hezky, jedil hezky, a dycky ale volnoběh spadl třeba na 1100 a po prošlápnutí plynu teprve si sedl na 700 ,, to je normální? nebo ,,,, ??? něco špatně?
21:00:51
16.06.2014
peti
-> minno: oska plavaku by mala byt v smere jazdy ( tj. ako je to na SEDR) ako to je aj na LEKRi na favorite a prave kvoli tomu je SEDR otoceny o 180° na TAZ 1203/1500, ale ako pises je odskusane dlhodobo ze LEKRu to otocenie vobec nevadi, myslim si ze je to malým objemom plavakovky a teda nieje tak nachylny ten karbec na odlievanie a funguje uplne normalne



a zmysel prerobenia automatiky na manual je iba ten ze sa im ten sytcic a cely mechanizmus zda velmi zlozity ( voci SEDRu aj je 3 ) a nechapu tomu , lenze tym sa pride o dost velku vyhodu toho karburatora
20:54:39
16.06.2014
minno
-> Peťa Klíč: ešte k tomu otočenému karburátoru: lekr nemám úplne dokonale naštudovaný, ale sú tam všelijaké obohacovače na prvom aj druhom stupni, takže aj toto je taká automatika.
20:49:51
16.06.2014
minno
-> Peťa Klíč: S lekrom a smerom jazdy je to tak, ako som už písal3 A čiže je to tomu karburátoru šuma fuk, že je otočený o 90 st. oproti favoritu. Motor s ním funguje úplne normálne a nie je problém s odlievaním / prelievaním. Dokonca u LEKRa výšku hladiny plavákovej komory vôbec netreba riešiť - je konštantná, nedá sa nastavovať, čiže hladina je furt nastavená dobre1

No a ak chceš riešiť ručný sytič len dočasne a to preto, že nemáš kam ako narýchlo pripojiť vodu k sytiču, tak to na dočasne ručný sytič rovno zabudni, pretože ten sytič funguje aj bez vody, bimetalová pružina je vyhrievaná aj elektrickou špirálou a zároveň sa to tak či tak ohreje na prevádzkovú teplotu od celého karburátora od tepla z motora. Voda k sytiču je len taký luxusný doplnok pre náročných 1 No a ručný sytič je aj preto blbosť, lebo: 1. je to zbytočne otravné, 2. automatika tam má dve funkcie: obohatenie zmesi pri štarte motora a krátko po naštartovaní (úplné vypnutie je už pri cca 60 st. teploty) + druhá funkcia je udržiavanie zvýšených otáčok voľnobehu až do plného ohriatia motora (už bez sytiča) - tzn. že motor s vypnutým sytičom na voľnobehu netrápiš zbytočne pri 400 otáčkach, ale si to udržiava cca 1000 otáčok až do plného ohriatia. Ručným sytičom o toto pekné plynulé ovládanie zbytočne prichádzaš.
20:48:52
16.06.2014
Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč)
-> Klubko_: no a jakto? jak říkám nemám ho v ruce ,, sedr je postavenej tak, aby při jízdě do kopce byla bohatší směs, tak jak to řeší LEKR?
20:36:32
16.06.2014
Klubko_
-> Peťa Klíč: lekrovi je jedno, jak jede. Ten sytič prostě funguje sám a spolehlivě, takže řešit ruční mi příjde zbytečnej.
20:30:43
16.06.2014
Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč)
-> minno: no vida, guru je tu : )) tak jak je to s lekrem a směrem jízdy? a proč je ruční sytič hovadina? právě o tom uvažuju jako o dočasným řešení ,,,
20:27:41
16.06.2014
minno
-> Peťa Klíč: LEKRu opačný "smer jazdy" nevadí a funguje to normálne aj do prudkého kopca. A ručný sytič u LEKRa je hovadina. Tam ten sytič funguje na úplne inom princípe ako u SEDRa. Ak chceš bližšie info, tak upresním.
upraveno 1x, naposled 16.06.2014 20:28:00
20:17:27
16.06.2014
Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč)
a ruční sytič bych tam viděl radši ,, bohužel teď nemám LEKRa u sebe, je v druhý garáži 50 km daleko 8
20:15:51
16.06.2014
Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč)
a ještě taková pi**vina, všici řešíte sklon LEKRu a už se někdo zamyslel i nad směrem jízdy? však ten karb bude najednou otočenej o 90° a poněkud nebude správně fungovat obohacování při jízdě do kopce ,,
12:33:15
15.06.2014
ochoda
-> Peťa Klíč: Moje chyba. 3
12:32:48
15.06.2014
ochoda
-> Jarinko: Promiň zas tolik tomu nerozumím, mohl bys mi to vysvětlit nějak polopaticky prosím pěkně?
12:29:55
15.06.2014
Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč)
-> ochoda: co? já mluvim o sedru,, když si ho postavím sytičem k sobě, tak na levý straně vzadu je jakási komůrka, do ní vede cosi na pérku a při zavřenym plynu je to zavřený 3
12:05:36
15.06.2014
Jarinko
-> ochoda: Aj tak pení ihlový ventil, ten tam je podobný ako na sedr
11:51:29
15.06.2014
ochoda
-> Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč) 12.06.14 20:17:04: Teď myslíš jak je u karbece ta nádržka co je do ní přívod benzínu, odtok a pak jakože přepad? Nijak, vyhodit a na hulváta připojit hadičku benzinu rovnou na karbec. Jezdil sem to tak a nezdálo se že by bylo něco blbě a dokonce mi to tu někdo možná i radil.
06:58:38
15.06.2014
Bukaj
-> Peťa Klíč:

Jo, jako u všech EDSR a SEDRů4
01:36:01
15.06.2014
koště
-> minno: -> Discovera: Díky moc. Po Běšinách začnu laborovat. Jeden LEKR/Pierburg mě vyjde na 25,- tak složim jeden z pěknejch dílů, vyzkoušim a nakonec pošlu k šediváčkovi na dokončení, když už sem mu slíbil práci.
00:44:34
15.06.2014
Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč)
-> Bukaj: to by splňovalo ,, a na co je to hejble navíc zboku na tý pružince blokovaný plynem? odvzdušenění plovákovky ?? 9
17:47:06
14.06.2014
Bukaj
-> Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč) 14.06.14 12:27:09: Obojí je v pořádku - až budeš mít na osičce všechna "hejblata", tak klapku nepustí dál, než do kolmé polohy.

A klapky v otevřeném stavu musí mít axiální vůli - nejsou totiž kulaté, ale eliptické4

Osičky nesmí mít vůli radiální...
16:55:39
14.06.2014
Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč)
-> dragon_cb_cz: pardon, akcelerační pumpu, vynechal mi závit když jsem to psal 3 3
16:31:02
14.06.2014
dragon_cb_cz
-> Peťa Klíč: Co má společného vačka ovládající AC pumpu s karburátorem? Nepleteš si takhle náhodou AC pumpu s akcelerační pumpičkou?
12:31:53
14.06.2014
Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč)
+ obě klapky mají vůli >> ratrtají sem a tam po ose -- cca o 0.8mm okometrický odhad



šel uskladnit protože se s ním auto divně chovalo, lepší momentálně nemám - na autě jezdí přetryskovaný cosi z nějaký ještěrky -- a investovat se bude do karbecu teprve se zástavbou 1.4 >> takže zatím chci pro 136ku něco splácat, co bude schopné provozu -- a na něčem se naučit co všecko se dá dělat s karbecem krom základních věcí
12:27:09
14.06.2014
Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč)
sem si vzal teď do pacek torzo sedru ze 135ky žebych se pokusil zjisti proč tolik zlobil ,,



a koukám že klapka prvního stupně je plně otevřená asi ve 4/5 "plynu" a při dalším "přidávání" se začíná zavírat na opačnou stranu -- je to normální ?? zavřené jsou obě klapky pod jakýmsi úhlem -- ne vodorovně -- u 1. stupně řekl bych +/- toli o kolik se "zavírá na opačnou stranu" ,, druhá +/- taky tk ale otevře se jen do svisla, nevyrazí na opačnou stranu



p.s. tu první komoru otevírám nadoraz až kam pustí vačka ovládající akcelerační pumpu -- je možný že po instalaci všech hejblat ji tolik otevřít nepude (?)
upraveno 1x, naposled 14.06.2014 16:55:55
22:08:25
13.06.2014
ferrari
-> BooCheer 12.06.14 17:57:55: Tak to ja si tiež slušne hrabnem so SEDR 105...



Ako píše Kury, s každým karbom to pôjde, ak je všetko OK...
21:22:49
13.06.2014
Discovera
-> Kadelus: Žádnej 6 pokud se nebudeme bavit, kde je který vyroben (Lekr CZ a Pierburg němec). Na těle karbu je nápis Pierburg...jinak jsou stejné
12:46:53
13.06.2014
Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč)
-> palinator: -- žiju v tom domění, někde jsem to někdy čet -- možná dokonce tady 4
12:40:51
13.06.2014
palinator
-> Peťa Klíč:

Čeho je SEDR kopie?
09:44:18
13.06.2014
Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč)
-> Kadelus: lekr je něco jako sedr -- sádrovej odlitek zahraničního karburátoru 3
09:07:01
13.06.2014
Kadelus
A jakej je rozdíl mezi LEKRem a Pierburgem? Jestli je na první pohled poznat kterej je kterej když najdu inzerát "karburátor z favorita".
21:02:27
12.06.2014
Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč)
-> stepan: 9
20:28:10
12.06.2014
stepan
-> Peťa Klíč: Ventilem z forda ven z auta.
20:24:24
12.06.2014
Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč)
-> stepan: a jak řešíš odvětrání? 3 3
20:23:17
12.06.2014
stepan
-> Peťa Klíč: Do tý trubičky na odvětrání.
20:17:04
12.06.2014
Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč)
mládenci, a jak to řešíte s vracečkou do nádrže?
19:46:52
12.06.2014
Discovera
-> minno: Já měl Lekra na 105ce a nádhera. Ten motor byl s ním živější a měl jsem samo i na stk lepší emise. Spotřeba byla taky lepší ale chce to i zápalko s favorita.

SEDR letěl do popelnice a od té doby jsem měl a mám jen LEKR...dokonce Pierburga aktuálně (a ten byl z prvního favorita, takže dodnes je "jako nový" a nepozoroval jsem žádné opotřebení....jen jsem vyměnil takové klasické drobnosti :-) ) na motoru 130 a je to nádhera. K SEDRu bych se už nevrátil....
upraveno 1x, naposled 12.06.2014 19:48:47
18:50:16
12.06.2014
kury
Jezdil jsem na favoritu sedra 20/24,na fabii sedra 22/24,tatrováka i ačkový lekr a dvojity dellorta.S každým to jelo.Lekr byl celkem dobry dole a v přechodech.Takže jak psali kluci,musi to jet s každým karburátorem,když je správně naladěný.
18:04:14
12.06.2014
sikula
-> BooCheer 12.06.14 17:57:55: To nejde takhle porovnávat, s or34 mi to hrabe i na dvojku a se slikama to na jedničku sotva kvíkne..
17:57:55
12.06.2014
BooCheer
-> Klubko_: Tak to je paráda. To v mém případě něco takového neexistuje já si nehrábnu snad ani když dám plyn na podlahu a psutím spojku :D Co tam je za motor? Typuju favorit. Sériový?
16:46:44
12.06.2014
ferrari
Ja mám SEDR 105 na Favo motore a vačka 254/254 a ťahá to super, ale má to problém ypri prechode z nižších otáčok do stredných...spotreba dlhšia trasa = 6l/100, kľudným štýlom
10:09:24
12.06.2014
Petr Urban
Je skoro jedno co je to za karb. jde o jeho stav a nastavení + správný výběr dif. dle motoru. Dá se tam dělat mnohem více než pouze řešit dvě hlavní trysky. Lekr je blbuvzdornější a více vydrží.
09:00:29
12.06.2014
minno
-> koště 11.06.14 22:27:06: LEKR je tak trochu "samoprispôsobovací& quot;, sú tam obohacovače na obidvoch stupňoch, takže motor si potiahne v podstate toľko, koľko potrebuje. Na 120 motoroch malo (má) LEKR viac ľudí a pokiaľ viem, funguje im to normálne. O 105 motore s LEKRom neviem.
08:47:28
12.06.2014
BeBe
Presne je to o stave karburatora,mam novy SEDR z TAZu 1500,to iste ako 130-136,len to nema odpojovac,spotrebu mam okolo 6L,ale jazdim stym malo v meste.Velkym prinosom v zime je mat zapalovanie z fava ....LEKR je iste lepsi karbec,ale dobry sedr funguje tiez....moja skusenost s repasou SEDRA nie je moc dobra,tie karburatory maju malu zivotnost.Vybehane diery na oskach klapiek,krive veka a dosadacie plochy sposobuju kolisanie na volnobeh a diery v plyne,potom to ludia obohacuju ,aby to potlacili a zere to jak tank.
07:26:46
12.06.2014
vhml
-> koště 11.06.14 22:27:06: ale tak to není SEDRem obecně ale stavem tvýho kusu.



Říkáš, že se sytičem to za studena jde - no od toho tam kurva je ne? 3



Hodně za studena pomáhá sání teplýho vzduchu od výfuku...
22:40:11
11.06.2014
Klubko_
-> BooCheer: s tím výkonem... tohle umí LEKR:
klubko drift no.2 part I


klubko drift no.2 part II
špatny? 4
22:27:06
11.06.2014
koště
Mě by zajímalo, jestli se dá LEKR nastavit i pro 120 nebo ještě líp pro 105 motor. SEDRa nemůžu vystát zastudena se s tim nedá ject (se sitičem jo ale...) a i za tepla je v plynu obrovskej přechod, takže rozjezdy do kopců sou taky celkem neohrabaný.
19:35:20
11.06.2014
BooCheer
minno: díky že ses podělil o tvojí zkušennost. Cením si toho a hned jak bude chvíle času v práci tak si vypiluju redukční podložku na sání a jdu na to :)
19:34:20
11.06.2014
BooCheer
Ono to rozumně funguje ale žere to jako prase... A nejede to podle mých očekávání. Samozřejmě nesním o tom že budu s favoritským motorem hrabat na čtverku ve 160ti ale zatím jsem teda nebyl svojí osobou svědkem toho že mi žádná zdechlá fabia s třema válcama nemůže ujet :D Kdyby to aspon trhalo asfalt tak o spotřebě neřeknu pul slova
19:23:05
11.06.2014
palinator
-> BooCheer:

Nějak rozumně to musí fungovat i se SEDRem... Bohužel i když uděláš deset generálek, tak každej z těch deseti karburátorů bude jinej. Je to už takovej druh. 3 Takže sehnat jinej SEDR 130-136, když by nebylo zbytí tak EDSR nebo SEDR ze stodvacítek natryskovanej podle 120 LS. Toť můj názor.



Neteče ti benzín do oleje, na zem, kamkoliv?
upraveno 1x, naposled 11.06.2014 19:23:23
19:10:57
11.06.2014
minno
Tu som :-) Tak s LEKRom môžeš určite čakať lepšiu spotrebu, perfektný studený štart a chod motora za studena, automatický sytič, trochu horší štart motora za tepla po miernom vychladnutí motora (môže za to odparovanie benzínu do filterboxu a nie do atmosféry ako u SEDRa), ale celkovo je to omnoho lepšie ako SEDR.... Lepšie sa s tým jazdí, vyrovnanejší chod, dobrý výkon, karburátor sa ľahko nastavuje (voľnobežné otáčky, bohatosť, odpadáva nastavovanie výšky hladiny - je konštantná a nemenná). LEKR je z hliníkovej zliatiny, má minimálne 2x väčšiu životnosť ako SEDR zo zinkovej zliatiny, s čím súvisí aj to, že LEKR sa nedeformuje, je stále rovný (príruba, veko), nehrozí tým pádom tak ľahko ani nasávanie falošného vzduchu skrz vybehané / deformované diery osiek klapiek, atď....je toho veľa. V podstate len samé výhody. Neváhaj.



Nevýhodou asi len to, že LEKR sa nedá tak ľahko "konfigurovať" (trysky, vzdušníky", ako u SEDRa, ale to samozrejme ani nie je u sériového (mierne upraveného) motora potrebné.



A druhou nevýhodou je to, že sa ťahšie zháňajú a sú drahé originál náhradné diely na tento karburátor (na repas).



Trochu inšpirácie z repasu a zástavby do škodovky:

minno120.rajce.idnes.cz/2 013.10.29_-_2013.11.26_-_r epas_a_zastavba_karburator a_LEKR
19:00:11
11.06.2014
Klubko_
-> BooCheer: SEDR hnn, LEKR lepší. Sám jsem měl a paráda. Spotřeba rozumná, výkon taky dobrej. Hlavně automatickej sytič 6 zeptej se Minna třeba, ten to jezdí.
Extreme Tyres