skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Jak seštelovat karburátor?
-> darklord 11.06.22 06:48:56: práveže nie, bol.tak.dobre zabalený , že by mi to ani nenapadlo. Skúsil som iba funkčnosť ihloveho ventilu a nahodil som ho
-> Lubes120: a ten "novy" karbec si pred montazou popozeral? Pripchata tryska 1 stupna by to mohla byt
Chalani viete niekto poradiť, na Tom mojom kanariku bol problém , že auto stálo možno 3 roky. Chalan čo ho kúpil prešiel nejaké kilometre na starom benzíne. Tak isto pôvodný karbec bol totálne zaseknutý na druhej komore. Ja som prehodil úplne nový ktorý bol k autu ...auto krásne naštartuje , po zohriati krásne drží voľnobeh ale ako náhle pridám plyn na určité otáčky tak možno po 3 sekundách v tej istej polohe motoru klesajú otáčky a zadusí sa. Na sytic ide auto stále plynule. Bude nejaká chýba na karburátore alebo mám hľadať chybu inde? Nejaký majster čo bol auto pozerať predtým vraj tvrdíl , že sú podpalené ventily. Pritom na sytiči je auto v otáčkach úplne super aj čo sa zvuku týka a voľnobeh je šepot kvetov. Dik
-> Antony - zrušená registrace 09.05.22 09:50:52: Střídavě odpojovač mám a nemám.. a nikdo to dosud nekomentoval - navzdory volně ustájenýmu vodiči, když zrovna karb bez něj..
Střelba se koná tak jednou za dva roky - po krátkým přejezdu, když je po zastavení motor napůl ohřátej a ještě je povytaženej sytič..
Střelba se koná tak jednou za dva roky - po krátkým přejezdu, když je po zastavení motor napůl ohřátej a ještě je povytaženej sytič..
-> Antony: Pochybuju, že by někdo na STK řešil chybějící odpojovač. Ten karbec je až na detaily stejnej (a dá se upravit), ale zrovna odstranění elmag. odpojovače a zaslepení díry beru jako eliminaci jednoho kurvítka

Zapomněl jsem napsat, že by byl použit pouze na STK na origo motoru 742.136. V původním plánu bylo ho ultrazvukem vyčistit, srovnat přírubu a sériově osadit. Tak jestli by to mělo cenu se s tím zdržovat. Ale jak tu čtu, nemá 
Ale on by zase mohl mít technik kecy, co? No uvidíme. .

Ale on by zase mohl mít technik kecy, co? No uvidíme. .
Taky Taz sedr už nějakou dobu jezdím, a je v pohodě. Hlavně se musí přetryskovat, protože je ve výchozím stavu dost chudej pokud se správně pamatuju.
V mojí zkušenosti už je ale docela velikej a zle se s ním nastavuje (na 120) fakt klidnej, nízkej volnoběh. Musí být o trošku výš. Na 130 to nebude potíž.
V mojí zkušenosti už je ale docela velikej a zle se s ním nastavuje (na 120) fakt klidnej, nízkej volnoběh. Musí být o trošku výš. Na 130 to nebude potíž.
Já se s nima potkal na kile i na benzín... Ale to asi šlo spíš na vrub mojí neschopnosti to pořádně seřídit.
Tak zrovna na LPG jsem ve vedrech samozapaly opakovaně pozoroval.
Na 130 LPG mám karbec bez odpojovače už poměrně dlouho a jak pravil King - samozápaly na škodovce jsou vzácnost (já se se samozápaly setkal jen kdysi u Malucha), takže s klidem to tam namontuj

-> Antony - zrušená registrace 08.05.22 16:36:14: Asi taky záleží na jaký a jak provozovaný motor, já bych to tam dodělal..
-> David29: Ano, uz jsem tady popisoval pribeh kolegy od montazi, kterej jezdil s extremne nizkou spotrebou jeho Oplem Omega. Soucasti strategie bylo na vrcholu u Cukraku rozfofrovat na kilosedesat a Omega pak doplachtila az k Barrandaku. Cely leto to fungovalo, ale pak ho tam benga zmerili za to kilosede dostal dva litry pokutu - to byl v roce 97 hodne bolavej stipanec :-)
Tak ono záleží, kudy člověk jezdí. Pokud někdo jezdil po D4 do Prahy, tak tam se dá jet od cukráku do Prahy zadarmo
-> King 08.05.22 17:05:09: taky si říkám, že by to nemuselo vadit, díky
-> darklord: To se obcas vyskytovalo v zakladu na kapitalistickejch pozlatkach - v pramenech se pravilo, ze ve meste to usetri pul litru, mimo mesto nejakou tu desetinku a na dalnici prd :-) Mel jsem o tom clanek na Techwebu. Budiz mi omluvou, ze to byl hrich mladi starej skoro ctvrtstoleti :-)
-> King: kolko to tak realne usetrilo benzinu? Napadlo ma pridat do skodovky dalsiu blbost co bude len robit problemy a toto je idealny kandidat 

-> Antony - zrušená registrace 08.05.22 16:36:14: Jeste me napadlo, ze klasickej SEDR ma na tele zaslepku volnobezny trysky 1. stupne a misto ni se da nasroubovat elektromagnet z EDSR. Nejakej cas jsem to pouzival, protoze sporic benzinu (vypinani volnobeznyho systemu pri brzdeni motorem) si moc nerozumel se Sedrovskym volnobeznym ventilem (ma velkou plochu ventilovyho sedla a uzavira celej volnobeznej kanal, takze pokud mu za chodu motoru vypadne napajeni, do vypnuti motoru neni sance ho zase odblokovat.
-> Antony - zrušená registrace 08.05.22 16:36:14: Samozapaly na karbu bez volnobeznyho ventilu zazil jenom jednou - kdyz mi dosla asi 2km pred benzinkou stava a vyresila to plechovka technickyho benzinu z kufru :-) S belosskym benzinem by to vadit nemelo...
Vytáhnu mrtvolu. Mám stejnej karburátor z TAZ 1500. Rozebral jsem karbec do šroubku a až na konci jsem zjistil zaslepený otvor bez závitu pro elektromagnetický ventil. Vadí to něčemu? Popravdě, dodělávat závit se mi moc nechce...
-> Citr0nik: ventil tam byt nemusi .. ja ho v aute tiez nemam a jazdi tak uz dva roky
Podle toho, co tady píšeš máš zaklepaný dorazy klapek. Přešti si Andrta, píše se tam o tom a nebo Ti poradím jeden fígl, který taky funguje. Vezmi cigaretový papírek a udělej si z něj takový proužek, široký tak 5mm. A přivři ho klapkou. A pak dorazovým šroubkem otáčej tak dlouho, dokud ten papírek nepůjde opatrně vytáhnout. To samé se druhou klapkou a pak na tom karbecu seřídíš všechno co budeš chtít. Jak už tady jiní psali, rovné víko a příruba jsou samozřejmostí.HOW.
je to z TAZu a je to tam zaslepene takze asi nie i ked videl som to niekde aj inde pripojene ..
-> Citr0nik: ak tam otvor na ventil je, čo by mal byť, tak ho tam namontuj.
dobre hosi vdaka ja som netusil ze pripojenie podtlaku ma vplyv na otacky
skusim s tym posprtat a uvidime.. a ten ventil tam enmam ani riesit ci jak ?.. 


-> Citr0nik 07.08.13 12:45:38: no a práve preto ti radíme, že čo s tým robiť, aby to bolo OK.
-> Citr0nik: Protože se to hodně obohatí. Takže buď přidej na vzduchu nebo uber na palivu. Přesně jak říká Pavel P..
-> Pavel P..: ked to pripojim na rozdelovac tak mi zacnu poriadne kolisat otacky na volnobeh..
-> Citr0nik: na podtlak rozdělovače
-> Pavel P..: tak a naco je ten vyvod č1 ??
a co s tym elektromegnetickym ventilom ?

-> Citr0nik: Moja fotka, he.
1. Po odpojení tej hadičky aj zaslepíš ten nátrubok na karburátore a až potom sa ustáli voľnobeh, alebo ho necháš nezaslepený, je len odpojená hadička a už takto ide voľnobeh lepšie? Pravdepodobne máš niečo potom s podtlakovým ovládaním predstihu na rozdeľovači, deravá membrána v ufe, prisáva to falošný vzduch, alebo iná mechanická závada na tomto podtlakovom ovládaní. Na voľnobeh by to každopádne ale moc vplyv nemalo mať.
2. Gulička pod tým nemá byť, to si si prečítal niekde zlú informáciu. Gulička je len pod injektorovým vstrekovačom na 1. komore a potom pod skrutkou pri akcelerečnej pumpičke, obidve prístupné zhora po zhodení veka karburátora.
Elektromagnetický ventil - odpojovač voľnobehu má byť u SEDR karburátora primontovaný presne takto ako vidno na fotke. Ak ho tam nemáš, otvor by mal byť zaslepený.
1. Po odpojení tej hadičky aj zaslepíš ten nátrubok na karburátore a až potom sa ustáli voľnobeh, alebo ho necháš nezaslepený, je len odpojená hadička a už takto ide voľnobeh lepšie? Pravdepodobne máš niečo potom s podtlakovým ovládaním predstihu na rozdeľovači, deravá membrána v ufe, prisáva to falošný vzduch, alebo iná mechanická závada na tomto podtlakovom ovládaní. Na voľnobeh by to každopádne ale moc vplyv nemalo mať.
2. Gulička pod tým nemá byť, to si si prečítal niekde zlú informáciu. Gulička je len pod injektorovým vstrekovačom na 1. komore a potom pod skrutkou pri akcelerečnej pumpičke, obidve prístupné zhora po zhodení veka karburátora.
Elektromagnetický ventil - odpojovač voľnobehu má byť u SEDR karburátora primontovaný presne takto ako vidno na fotke. Ak ho tam nemáš, otvor by mal byť zaslepený.
pod záslepkou žádná kulička bejt nemá a pokud ti kolísaj otáčky s odpojenym podtlakej tak přidej vzduch na velkym šrouby volnoběhu nebo uber na šroubu bohatosti.
hosi sorry ak to sem nepatri ale potrebujem s tym rychlo pomoct kym to mam rozobrate na stole pri PC..
prikladam obrazok aby sme sa chapali.. takze k oznaceniu č.1 vyzera to u mna presne rovnako takze som tam klasicky dal hadicku na podtlak do rozdelovaca a odvtedy my motor nedrzi volnobeh, velmi kolisaju otacky.. po odpojeni hadicky, otacky prestanu na volnobehu tak velmi kolisat.. kde je problem???. A ako som sa tu docital niekde v komentoch uz neviem kde tak pod tou zaslepkou oznacenou č.2 by sa mala nachadzat gulicka.. zaslepku som vysroboval ale vidim tam len trisku, alebo az pod triskou sa ma nachadzat spominana gulicka ?.. mam karb sedr 3235.. este postreh ze elektromagneticky ventil tam nieje popripade ci ho tam nekde primontovat.? vopred vdaka za kazdu mudrost 


-> Bukaj: Pokud tam přijedeš se správně seřízeným motorem, tak ne 

Dle toho, co jsem tu přečetl, bych viděl záhadu možná jen v lety zpuchřelých gumičkách (O-kroužcích) na štelovacích šroubech karburátoru - jak se s tím po letech otočilo, tak může přisávat vzduch a volnoběh neseřídíš.
Pokud to tedy předtím nedělalo a auto má opravdu natočeno jen pár desítek tisíc
Do předstihu snad na emisích nehrabou - alespoň jsem se s tím nikdy nesetkal...
Pokud to tedy předtím nedělalo a auto má opravdu natočeno jen pár desítek tisíc

Do předstihu snad na emisích nehrabou - alespoň jsem se s tím nikdy nesetkal...

-> J3STER: Jasně, ale pokud to před emisema nějak fungovalo a teď nefunguje, tak nevěřím že se najednou příruba nebo víko prohnuly... takže bych začal tím zapalováním. Navíc je to daleko menší voser...
-> dragon_cb_cz: Tady jde hlavně o to mít karbec bez přisávání falešného vzduchu a správně nastavenou hladinu.
-> J3STER: Seřizovat karburátor před seřízením zapalování je blbost... a do nastavení klapek bych minimálně v první fázi fakt nešahal.
-> Cumper: Hlavně si dej do pořádku karbec. Mám na mysli: srovnat přírubu, srovnat víčko, a nastavit hladinu v plovákové komoře a seřídit klapky jinak se s tím budeš těžko domlouvat.

stroboskopom si skontroluj kedy ti to realne odpaluje. maju sviecky normalnu farbu?
-> Cumper: No, hovada, pokud mají naměřit hodnoty jaké jsou předepsané, tak se v tom občas vrtat musejí... byl bys raději, kdyby tě z emisí rovnou vyhodili? Až to budeš řešit příště, tak si prostě udělej značku jak to bylo no...
-> Skili: Benzín je tam půl roku, ale ono to bylo na prd už předtím. Jestli bude předstih OK, tak to ještě zkusim doplnit novym benzinem. Zatim jsem ale nikdy problémy se starym benzinem neměl a to benzin nechávám přes zimu v motorkách i v sekačce a vždy OK.
Díky všem za odpovědi. Zejtra zkusim ještě nějak poštelovat karburátor a kouknu na ten předstih, jestli vrtali i do toho, tak jsou to pěkný hovada

-> Cumper: a jak starej je tam benzín? pokud to dlouho stálo tak tam zkusit dát čerstvej
-> palinator: Tak si na škodnej ten druhej stupeň zablokuj a zkus si to. Pokud je zbytek seřízenej dobře, tak se to nechá vytáčet úplně v klidu, jen ten výkon ve vyšších otáčkách nenarůstá jak by měl.
-> dragon_cb_cz:
On pojem "jde do otáček" je dost subjektivní.
On pojem "jde do otáček" je dost subjektivní.
-> palinator: Do otáček to ale jde v pohodě i bez druhého stupně... tam bych chybu nehledal.
-> Cumper:
Že to nejede - zkus zatáhnout za táhlo ovládání 2. klapky. Musí chodit volně, jinak nebude otvírat.
Že to nejede - zkus zatáhnout za táhlo ovládání 2. klapky. Musí chodit volně, jinak nebude otvírat.
-> Cumper: Pokud se tomu nechce do otáček, tak bych se na ten předstih podíval určitě - protože s chováním motoru "pod plným" nedělá nastavení směsi šroubama na karburátoru prakticky nic, zato předstih docela hodně...
-> palinator: Tak prohřátý to bylo, ale je pravda že jsem to čudlal. Ono se tomu motoru celkově nechce vůbec do otáček, asi tim že předchozí majitel - důchodce jezdil max na 3000 otáček a 80km/h
Jede to hůř než vyčvachtaná 105, co žere olej a má asi 180 tisíc

