skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
setrvačník mpi vs bmm vs ecotronic
Díky,
i tak by mě potěšilo, kdyby někdo měl možnost změřit na felicii, nebo alespoň odsouhlasil
ten předstih 10°na začátku zubu.
i tak by mě potěšilo, kdyby někdo měl možnost změřit na felicii, nebo alespoň odsouhlasil
ten předstih 10°na začátku zubu.
-> Robert 106 24.05.24 13:43:24: Úplne najjednoduchšie je to urobiť podľa tejto schémy, ja som to tak urobil, samozrejme s obavami čo ak to nebude dobre....
Auto bezproblémovo funguje
Auto bezproblémovo funguje

-> Robert 106: A okopírovať polohu podľa Felda prevodovky nemáš možnosť? Alebo ako -> Tunerláďa #2 - zrušená registrace 09.03.13 08:01:47: .
Ahoj,
zrovna řeším kam vyvrtat díru do převodovky na systém MPI.
Provedl jsem měření a:
- HÚ 1 a 4 válce malý výstupek dolů - to jsem tady četl, že je správně
- triger je ve středu díry při 6°
- jeho začátek pak ve směru točení při 10°
Těch 10°mi právě přijde málo. Předpokládal jsem jako u IMF umístěné čidlo v max předstihu tedy někdo okolo 30° a pak zpoždění řízené jednotkou ?
Měřil jsem správně ??
Díky
zrovna řeším kam vyvrtat díru do převodovky na systém MPI.
Provedl jsem měření a:
- HÚ 1 a 4 válce malý výstupek dolů - to jsem tady četl, že je správně
- triger je ve středu díry při 6°
- jeho začátek pak ve směru točení při 10°
Těch 10°mi právě přijde málo. Předpokládal jsem jako u IMF umístěné čidlo v max předstihu tedy někdo okolo 30° a pak zpoždění řízené jednotkou ?
Měřil jsem správně ??
Díky
-> minno: 1.4. válce HÚ, bez ohledu na aktuální polohu rozvodu. MPi vstřikuje i zapaluje na dva válce zaráz, tím pádem nemusíš mít snímač polohy vačky jako tomu je u simos 3 u fabie, ale zase mírně vyšší spotřeba...
-> minno: u Mpi určitě 1. válec v zápalu v HÚ, a ten malej zoubek na setrváku nasměrovanej dolu.
Klidne i bmm setrvak, prece jen uz je tam jsou 4 (rozumne) zmeny signalu za otacku, ale diky MPi uz i vis ktery dva valce mohou zrovna zapalovat/vstrikovat. Jeste chvili a mozna pochopis, ze trigger na remenici bude nejlepsi varianta
.

-> Marcius 12.03.13 16:01:26: aha, no ale v akej polohe má byť pri takejto montážnej polohe zotrvačníka, kľuka? :-))
-> Marcius: ale zase sníží přesnost předstihu díky rozdělovači
-> Dušan: IMF si to načte taky mam MPI :)
tak holt dame MPI :) Jen to dat do nejake rozumne polohy.
djmaso 12.03.13 15:48:45 napsal:
→ Dušan: potřebuješ lichej počet :( aby to zjistilo HU
1 pístu buď 1 nebo 3
:(
...
nepotřebuje lichej počet, pokud použije rozdělovač z BMM (ten zajistí mechanicky rozdělení jiskry na jednotlivé válce) a cívku třeba taky z BMM a ty výstupky mu dají pouze pulzy o HÚ pro každej zapalující válec... cívka ale musí být jen jedna.
→ Dušan: potřebuješ lichej počet :( aby to zjistilo HU
1 pístu buď 1 nebo 3
:(
...
nepotřebuje lichej počet, pokud použije rozdělovač z BMM (ten zajistí mechanicky rozdělení jiskry na jednotlivé válce) a cívku třeba taky z BMM a ty výstupky mu dají pouze pulzy o HÚ pro každej zapalující válec... cívka ale musí být jen jedna.
-> Marcius: tak mpi celkovo zvlada vyssi predstih takze ma znacku skorej..
jinak kdysi jsem četl něčí názor, že BMM a MPi setrváky mají stejné "úhly" segmentů, jen MPi má navíc zoubek pro rozpoznávání skupin válců... ale není tomu tak. při výměně setrvačníků jsme je zacentrovaly dírama na sebe a vyfotili to... to jen tak, kdyby to někoho zajímalo...
-> minno: MPi ... pokud bys chtěl, aby se to tvářilo jako karbec tak dej BMM, jinak je lepší MPi, zmizne ti rozdělovač s vůlema, kabely, víčko palec... a máš tam knock senzor, takže se ti to mírně přizpůsobí k palivu.
-> minno: to ti poradí Marcius, ten to předělával do Mka :)
myslím že když je 1 válec v hú tak výstupek na setrváku by měl být na hoře, nevím to jistě
-> Dušan: potřebuješ lichej počet :( aby to zjistilo HU 1 pístu buď 1 nebo 3
:(
to znamená že může špatně vyhodnotiť kterej je kterej a místo na první to hodí na třetí :( nebo dva ale né po 180 ale třeba z jedný strany více a z druhé méně stupňů :)
ale jeden je na chuje v IMF říkali alespoň tři body snímání
:(
to znamená že může špatně vyhodnotiť kterej je kterej a místo na první to hodí na třetí :( nebo dva ale né po 180 ale třeba z jedný strany více a z druhé méně stupňů :)
ale jeden je na chuje v IMF říkali alespoň tři body snímání
Mám podobnú otázku. V akej polohe má byť namontovaný Favo BMM zotrvačník voči kľuke? Motor bude zatiaľ bežať na karburátore a obyčajnom zapaľovaní, ale ktovie čo prinesie budúcnosť, tak nech je to pripravené..... Budem to dávať vyvažovať ako celok, kľuka nová, zotrvák starší, len neviem do akej polohy mám ten zotrvák dať. Sú tam po obvode 2 výstupky + 2 vybratia, poradí niekto?
-> pavucina: jsou tam 2 po 180°
Ja ti nevim... Ty mas jednotku, ktera nebyla levna ma skvelej model casu a chces to ridit jen jednim vystupkem, to mi prijde skoda...
No mile damy. Mam dalsi otazecku na toho kdo si v tom libuje. Nevim jaka je spravna poloha vystupku na setrvacniku ecotronic vzhledem k 0° na remenici a tak se ptam. Vyfoceno ze spodu. Kolik je pod uhlem cca 10° pred pulkou prevodovky pri 0°na remenici a to znamena ze dira co je na FA prevodovce pro ecotronic cidlo je tedy pravdepodobne na spravnem miste, ALE ... nesedi mi ale vzdalenost koliku a te diry pro cidlo. Jsou osove ve smeru jizdy kus od sebe a spravne by osove sedela dira pro bmm snimac. Tak jsem zcela zmaten :)
-> pavucina: mezi převodovkou a karoserií je úplně pohodový místo na snímač otáček...
loni jsme upravovali převodovku pro zástavbu MPička a stačilo si odříznout kousek z feldy, trochu měřit a zapasovat to převodovky na přesno. naštěstí mají převodovky stejné vnitřní i vnější rádiusy, tak to vypadá, jako by to tam patřilo. Vzdálenost čidla od výstupků na setrvačníku je 1-1,5 mm, při použití feldího "HALLu"
ale osobně, když bych měl dávat imf, udělal bych kotouč na řemenici klikovky a držák snímače navařil na prsa motoru, má to tak myslím darabos. a nebo, pokud bych to chtěl za každou cenu do převodovky, uvažoval bych o použití setrváku z fábky
www.cc-autodily.cz/files/ .../122010301.JPG
loni jsme upravovali převodovku pro zástavbu MPička a stačilo si odříznout kousek z feldy, trochu měřit a zapasovat to převodovky na přesno. naštěstí mají převodovky stejné vnitřní i vnější rádiusy, tak to vypadá, jako by to tam patřilo. Vzdálenost čidla od výstupků na setrvačníku je 1-1,5 mm, při použití feldího "HALLu"
ale osobně, když bych měl dávat imf, udělal bych kotouč na řemenici klikovky a držák snímače navařil na prsa motoru, má to tak myslím darabos. a nebo, pokud bych to chtěl za každou cenu do převodovky, uvažoval bych o použití setrváku z fábky
www.cc-autodily.cz/files/ .../122010301.JPG
-> pavucina: Jen to chce udělat zuby mezi řemenicí a blokem. Když budou zepředu, bude potřeba při výměně klíňáku sundavat čidlo.
-> Dušan: Kdybys chtěl zubatý kolečko (tuším 72-1) z Alfy, jedno navíc tu mám.
-> Dušan: Kdybys chtěl zubatý kolečko (tuším 72-1) z Alfy, jedno navíc tu mám.
GLi převodovka by použít nešla?
Ja bych mozna volil trigger na remenici a k nemu snimac, prece jen jeden zub je malo(ne ze to nejde pouzit), ale musis delat diru do prevodovky muze byt problem s mistem vuci karoserii. Takhle to ams krasne ve predu je na to videt das tam vic zubu bude to presnejsi atd...
-> Eidy: budou tam dva. Motor je nasazenej takze jsem to kontroloval spodem :) drzak udelam do hliniku a pripadne necham prevarit z fa prevodovky
-> Dušan: záleží jaký čidlo máš. Ale je to 0,7, maximálně 1mm. Hlavně nedělej držák z oceli. Všechno dural, aby magnetismus držáku nerušil čidlo.
Kolik je tam kolíků, dva?
Kolik je tam kolíků, dva?
-> Eidy: jj to me taky napadlo. Jeste otazecka jak daleko od vystupku by melo byt spravne vzdalene cidlo. Vim, ze ji s tim mel problem :)
-> Dušan: Tak to se dá snadno změřit, kde přesně jsou. A pokud se nepletu, budeš používat IMF ne? Tak jestli jsou kolíky např. v HÚ, tak dej čidlo třeba 35° před a pak doladíš stroboskopem a softem zpoždění. To je cajk.
-> Dušan: Jelikož potřebuješ předstih, bude to před horní úvratí. Teda záleží, kde ty kolíky jsou. Jestli na úvrati, bude čidlo napřed. Jestli jsou kolíky před úvratí, bude čidlo "v úvrati".
a ted jeste nekdo kdo by mel nejake rozmery kde to je presne umistene. Je to presne na kolik coz ma byt horni urat nebo je to pred horni uvrati ? A vzdalenost od kraje prevodovky ?
-> Marcius: parada dik. Jen se divam, ze BMM a MPI to maji o nejakej stupen posunuty coz je pro me novinka.
-> Dušan: ten vlevo na obrázku je pro MPi a BMM a ten vpravo pro Eco-tronic
muze mi nekdo rict na co je ktery otvor na favo prevodovce ? Jsou tam 2 a jsou stejny akorat obracene.
-> vhml: Ale když tak o tom přemýšlím, máš pravdu. Ale ta osa hmoty je sice jinde, ale u ideálního kola je konstantně jinde. Nezpůsobuje vibrace. Jak to chceš vyvážit?
-> Eidy: jj, v podstate je to kalsicka vyvazovacka ale na kolo se jeste pritlacuje valec simulujicí zatizeni. Protoze prirozene guma na silnici je deformovana a nahore naopak setrvačností natažená, tudíž střed otáčení hmoty ani zdaleka není v ose otáčení ložisek.
-> Dušan: Tak jinak. Pokud svrtáš jinej setrvák, nech si ho vyvážit "stejně špatně" jako ten současný.
-> Dušan: práve to čítam aj ja, tak potom som sa asi sekol

-> sep: mne sa to nejako nezdá. Neexistuje nejaký oficiálny dokument, kde sa to uvádza? Veľmi by ma to zaujímalo. Andrt síce píše označiť vzájomnú polohu pri demontáži, ale..... Znamenalo by to potom, že od fabriky existujú dve verzie zotrvákov a kľúk. Jedna verzia vyvážené ako set a druhá verzia vyvážené osobitne. Pri kúpe z druhej ruky hop alebo trop....
-> vhml: Vida, o tom jsem ani nic nezaslechl.
-> Eidy: u pneu je to jeste slozitejsi o deformaci gumy která se v dnešní dobe teprve začíná resit a vyvazovacky co vyvazujou kolo pod zatezi jeste nejsou moc k videni.