-> Motomaniak: to vypadá dobře :-)
já mám R1
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Karburátory z motorky
prohledat
791 příspěvků (zobrazeno 1 až 50) od 29.11.2011 do 21.06.2019, založil/a Matysek007
-> Motomaniak: Velmi dobrý nápad 

-> T: Taky mi to občas trochu dělalo, přeci jen lanko je dlouhé a přišlo mi, že pružina na karbcích nemá dostatečnou sílu aby to vrátila zpět nadoraz. Nevím z čeho máš přesně karbce, ale na těch mých je počítáno s dvěma lanky.
Jedno klasicky na přidávání a druhé vratné (hodně motorek to tak má). Využil jsem toho a udělal jsem tam takový váleček s pružinou, který mi to pomáhá vracet přímo na kolébce u klapek.
Jedno klasicky na přidávání a druhé vratné (hodně motorek to tak má). Využil jsem toho a udělal jsem tam takový váleček s pružinou, který mi to pomáhá vracet přímo na kolébce u klapek.
-> Petr Urban: půjdu po lanku,ale lanko je stejné ze starého motoru, takže mam obavy spíš o ty karbece 

-> Petr Urban: primárně to nebylo myšleny na karburaci, tam se s roztažností počítá. Myslel jsem přepákování, bowdeny atd. A Prakticky to co pišeš. 

-> Antony: Japonec není blbec, nedělal by to tak aby za tepla byla možnost nějakého přidírání vlivem roztažnosti mat.
-> T: Hledej místo nevracení se klapek, pokud za to nemůže lanko (jak většinou ano), tak hledej na kterém karb. ta osa drhne ... Vyndej to ven, dej to do trouby na 70C a zkoušej hýbat jednotlivými klapkami na každé komoře zvlášť a zjistíš to špatný místo, pak by to chtělo vyndat osu klapky, zalapovat, vyčistit, složit.... složit správně s správným usazením škrtící klapky a to je dost důležitá operace.
-> T: Hledej místo nevracení se klapek, pokud za to nemůže lanko (jak většinou ano), tak hledej na kterém karb. ta osa drhne ... Vyndej to ven, dej to do trouby na 70C a zkoušej hýbat jednotlivými klapkami na každé komoře zvlášť a zjistíš to špatný místo, pak by to chtělo vyndat osu klapky, zalapovat, vyčistit, složit.... složit správně s správným usazením škrtící klapky a to je dost důležitá operace.
-> T: pokud ti to dělá jen na "roztopeným" motoru, hledej pohyblivou součást, co má minimalní vůli a je z rozdilných materialu. 

-> MVM: to je mi jasný, ale zatím mám jenom svíčky bohužel...
-> havlik: taky jsem mazal,tak zkusím vyčistit...ale dělá to jem na roztopenym motoru
-> havlik: taky jsem mazal,tak zkusím vyčistit...ale dělá to jem na roztopenym motoru

-> T: hele mě se to sekalo když sem to přepákování na karbcích promazal nějakym olejem, pak se na to nalepil prach a podobně a zasekávalo se to. Když sem to otřel očistil a je to na sucho tak v pohodě.
-> T: Podle sviček je to orientační. Na dobrý ladění potřebuješ širokopásmovou lambdu.
-> T: Podle sviček je to orientační. Na dobrý ladění potřebuješ širokopásmovou lambdu.
-> vhml: to nevím...za jízdy pod kapotu nevidím
ale než jsem to dal do garáže,tak jsem ručně klapky vrátil zpět....
-> MVM: dle svíček je směs v pořádku a prisavat by nemělo mít kde.....a toti by to dělalo i normálně a ne jenom roztopeny,ne ?

-> MVM: dle svíček je směs v pořádku a prisavat by nemělo mít kde.....a toti by to dělalo i normálně a ne jenom roztopeny,ne ?
-> T: Na škodovce mám webry,ale na suzuki mám karbce. Nemáš to náhodou chudý nebo nebere ti to někde falešnej vzduch?
-> T 16.06.19 21:12:49: a fakt je to lankem? Roztopeny webry to delaj kdyz je volnobeh nastavenej pootevřenou klapkou
Tak problém přetrvává....všechno ok,ale jak se přehreje motorový prostor,tak zůstává viset plyn.....stávalo se mi to,když jsem zastavil na skok někde a nastartoval jsem,tak to chvilku trvalo, ale včera z Besin bylo takový vedro,že to dělalo cestu zpět skoro celou.....při každém přeřazení zůstanou při vymackle spojce otacky viset, dokud nepustim spojku po přeřazení......nemá někdo zkušenost ?
-> T: Dyt tam na to je origo držák s takovým kolinkem stelovacim
-> havlik: jojo, taky....ale kam přidělat a štelovat bovden s lankem 

-> T: A co mas ty? Já mám to origo ovládání a pohoda.
máte nějaké fotky, jak máte vyřešené plynové lanko ? to co mám se mi nelíbí a čím víc nad tím přemýšlím, tím méně mě napadá věcí....
mimo jiné se mi ten plyn včera trošku zbláznil a samo si to přidávalo....jestli se pohnul můj držák a bylo napružené lanko nebo co.......tak bych něco smysluplnějšího než mám já.... díky
mimo jiné se mi ten plyn včera trošku zbláznil a samo si to přidávalo....jestli se pohnul můj držák a bylo napružené lanko nebo co.......tak bych něco smysluplnějšího než mám já.... díky
-> T: Já mám sání dlouhé 14 cm, s jinak řešeným filtrem by se vešlo o něco delší, ale takhle je to cca akorát 

-> T: Zvládnu si to přes programy spočítat, ale s poměrně krátkými vačkami kolem 280st. a použítím i v sériovém provozu je to jak jsem ti řekl, prostě dlouhý :D
-> Petr Urban: to je konečně něco konkrétního
-> MVM: je mi to jasný, ale ta poučka od Petra by šla použít


-> MVM: je mi to jasný, ale ta poučka od Petra by šla použít

-> T: Tak čím delší co se ti vleze pod kapotu, tím lépe.
-> T 09.11.18 07:32:24: Jde o to, že sání,vacka,a výfuk se starají o nějaký dynamický plnění. A cm víc se do těch dyn.vln trefis tím líp motor dýchá a jede. V nejhorší variantě se vlny proti sobě otočí a nejede to. Dynamika proudeni není jednoduchý vzoreček,ale práce pro někoho na Vysoké škole. Obecně se dá říci že je možné určitý věci odvodit od podobnýho motoru který už funguje.
-> Petr Urban: a to je o spoustě věcí nebo je na to univerzální vzoreček ? nejsem závodník a jde mi jen o rozumné rozmezí, abych nebyl úplně mimo...
-> T: Délka sání se dá spočítat k dané vačce a otáčkám v kterých to sání má pomáhat plnění. Nikdy by to nemělo být paušální ... ten jezdí tohle, pojedu to taky nehledě na zbytku nebo na tom že čekám vrchol kroutícího momentu někdy úplně jinde než bude...
máte někdo představu jak dlouhé jezdíte sání ?
-> radekp: když to natahuješ s citem,nechá se na trubce udělat i uzel:-)
-> Bery: je mi jasný že se do toho nikdo kvůli pár kusům pouštět nebude. Nám ale už někdy v 90. letech dělal jeden chlap nohy na stoly. z průměru 35mm se dostal až na 60mm. Zřejmě hydraulicky. I po letech to vypadá dynamicky a de facto to dnes nenabízí nikdo. Velké firmy si to rovnou odlijou z hliníku. Jenže pán skončil a s ním i výroba těchto nohou.
-> radekp: to je moc vesmírný na mě i na škodovku. Nějaký cnc ohýbání a hydraulika na tvareni musí stacit .
-> rOMAN: presne tak 

-> Bery: hydroforming?
-> Bery: No říkám, mě napadlo vystřihnout plech ve tvaru rozvinutého kužele a skružit. To jak to řeší darabos mi připadá lepší způsob, protože je pravda že ta zkružovačka by tak malý průměr asi nedala.
-> Petr Abrahámek: a jak jste to chtěli dělat??
-> darabos: Dobrej nápad :)
-> darabos: ruru som hladal taku, aby bola co nalbizsie k max priemeru, aky som potreboval samozrejme
-> kubito05: ja som to robil tak, ze som si kupil tenkostennu ruru a vyrezal som z nej trojuhonik a nakolko uz tam bol zakladny tvar, dalo sa to opatrne postlacat, aby kruhovy tvar ostal a zvaril som po dlzke.
To jo to máš pravdu a tim plechem ale ještě nevím jak to potom stocit když se jedná o tak malý průměr. Zatím sem nic nevymyslel a když se dívám na ty sani místních členů tak to asi nikdo neresil a dal tam prostě trubku
-> kubito05:
já díky tomu,že chci mít karbecy na pravé straně, tak mám levostrané sání na motokarby navíc.
to kdyby byl zájem...
já díky tomu,že chci mít karbecy na pravé straně, tak mám levostrané sání na motokarby navíc.
to kdyby byl zájem...
-> kubito05: Řeším teď to samé, jako nejlepší se jeví varianta vystřihnout plech takového tvaru aby po zkružení udělal kužel a svařit po délce
Dělám teď kopyto na sání přez hlavu, ale nikam nespěchám... respektive to jde dost pomalu...