skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Grafy motorů
-> Tuner#2 - zrušená registrace 26.10.15 19:36:42: ale jo, bude to fungovat, nějak... Ono i na čtyřkvalt se leta závodilo...
-> vhml 26.10.15 19:36:31: Obecenstvo se baví, to nepochybně (na to si člověk na virtu už zvyknul) ale dost často ze setrvačnosti kejhá na jednu stranu... Klidně mě v hádkách, nebo u mého auta bod po bodu odpověz pokud na to vůbec máš nějaké relevantní odpovědi, neb mě xy lidí potvrdilo, že ne ať už jde o brzdy, podvozek a nebo cit pro detail a pečlivost... Ať to tady dál nezasíráme.
-> MVM 26.10.15 19:09:23: Neboj se vím jak se to skládá, min. teoreticky. Je jasné, že převodovka musí sedět dle pilového diagramu aby z max. výkonu padal další stupeň ideálně do max. douťáku či o trochu víš (prodleva řazení). K tomu se pak určí nějaký SP dle max. otáček a dle požadované max. rychlosti a pak už se jen dolaďuje to aby jsi na jednotlivých místech trati nemusel řadit z omezovače o kvalt víc pár metrů před zatáčkou. Tohle všechno snad zná každý průměrně znalý člověk aut, nicméně tady si nikdo z nás nehádá o tom, že tomu tak není. Prvotní info/diskuze byla o tom, že 290tka vačka nebude fungovat na sériové skříni. Já tvrdím že bude a dal jsem několik úspěšných příkladů, s hodně z nich jsem se i svezl a na to naše ježdění je to myslím plně dostačující.
-> Tuner#2 - zrušená registrace 26.10.15 18:40:31: fascinuje mě, jak z dobře míněný rady uděláš stránkovej uraženej sloh k velkému pobavení obecenstva
![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Tuner#2 - zrušená registrace 26.10.15 18:40:31: Nezlob se na mě , ale pravdu v tomto nemáš. Že tak zásadní věc jako změna stálýho převodu neudělala nic s časem je dostačující? Za další se převodovka skládá "trochu jinak" než si představuješ. ( Bohužel přesný info dávat nechci) Obecně musí převodovka vyhovovat nejprve motoru a pak až trati. Tím pádem dobře navrhnutý kompromis funguje téměř všude - viz pohárový převodovky kde převodovat nelze. (viz dnešní DTM)
Až se přijedeš povozit třeba sem do Brna - a změna na čase s 3,9 a 4,2 nebude zřejmá.. není něco v pořádku. V určitých věcech jsem si dost jistej a vím co říkám..
(Mimo to (viz jinde) .. pokud máš kvalty blízko,tak synchrony dorovnávají menší rozdíly rychlostí.. jak nahoru tak dolů - jde jen o techniku řazení,přesnost,rychlost přeřazení,tj.čas synchronu,a otáčky ve kterých se řadí)
PS: Díky za reklamu - ale o tu vážně nestojím...![8](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
Až se přijedeš povozit třeba sem do Brna - a změna na čase s 3,9 a 4,2 nebude zřejmá.. není něco v pořádku. V určitých věcech jsem si dost jistej a vím co říkám..
(Mimo to (viz jinde) .. pokud máš kvalty blízko,tak synchrony dorovnávají menší rozdíly rychlostí.. jak nahoru tak dolů - jde jen o techniku řazení,přesnost,rychlost přeřazení,tj.čas synchronu,a otáčky ve kterých se řadí)
PS: Díky za reklamu - ale o tu vážně nestojím...
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
-> Tuner#2: na sprint bych po zkušenostech nechal též sériovou skříň.Max pětku bych pokrátil.
-> vhml 26.10.15 17:23:54: Ano budu dělat jak myslím a vím a že mám přehled a zkušenosti asi krapet jiné než jsi tady už několikrát předvedl - namátkou:
- sériové převodovky jezdil na sprintech Bohoušek, jezdil je i Lutec a pokud vím, jezdí je i Pešani. Všichni jezdí vačky 304 - 320° a dodnes jejich časy na sprintech nikdo nepřekonal...
- neříkám, že kvalty blíž u sebe nejsou lepší. Ale pak to nebude stíhat z velkých otáček brzdit synchron, tak šup kup bezsynchronního hewlanda a ejhle i to je pomalé, tak to už můžem rovnou dát dvě kila Kašparům za sekvenci... To je myslím nesmysl pro můj účel (a nejen pro můj) i přesto, že to lepší nepochybně je.
- moje sériové brzdy fungujou naprosto bezchybně a stále jsi neřekl, co na nich jako jde zlepšit??? Brzdy nevadnou ani na okruhu, brzdit se s tím dá na hranici smyku i u ohřátého semislicku a tak nějak nevím co chtít více, když více stejně už guma nezvládne přenést??? Nikdy jsi mě na toto nedpověděl a teď po Mostě nechápal brzdy jak Motomaniak (který několikrát upekl jednoduchý kotouče a bude kupovat chlaďáky) a stejně tak nechápal z brzd instruktor Tomáš, který je zvyklý na zcela jiná auta (stačí si pustit 6. video a poslouchat...)
- když jsem zašal dělat 80kN pružiny, tak jsi tady dva roky lidem cpal, jak to nemůže fungovat, jak to bude odskakovat apod. Nakonec jsi je koupil a najednou byla ze 140LS motokára??? Já teď vím, že nebyla, ta správná motokára je až teď z mého auta se 134kN pružinama a auto konečně začlo fungovat příkladně i na limitu bez kousavého překlinknutí zadku...
- když jsem letos obětoval autu na úkor rodiny prakticky celé jaro až do pozdního léta, tak tys napsal, že jsem jen natřel vnitřek na černo a dal jiné sedačky... Co si o tom výroku myslí dost lidí ani nebudu interpretovat.
- a takhle bych mohl pokračovat...
My dva se prostě na netu neshodnem a zde jsem ukázal několik příkladů, kdy i podle řady jiných lidí tvrdíš blbosti...
Sorry všem za OT.
-> MVM 26.10.15 17:58:06: Myslím v rovině naší škodovácké s rozumem zaplatitelné. V Mostě jsem už jezdil s SP 3,9 a s SP 4,22. S SP 4,22 jsem na sprintu o vteřinu rychlejší, ale na okruhu to neudělalo prakticky vůbec nic. Někde totiž ta 3,9 prostě vycházelo lépe a nemuselo se řadit, takže je to nula od nuly pojde... Ano, když bude závodit, tak na každý okruh bude jiná převodovka poskládaná tak aby kvalty vycházeli ideálně na daný reliéf trati. Ale tady nejde u Mičánka a neladíme tu 911tku na maximum![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
- sériové převodovky jezdil na sprintech Bohoušek, jezdil je i Lutec a pokud vím, jezdí je i Pešani. Všichni jezdí vačky 304 - 320° a dodnes jejich časy na sprintech nikdo nepřekonal...
- neříkám, že kvalty blíž u sebe nejsou lepší. Ale pak to nebude stíhat z velkých otáček brzdit synchron, tak šup kup bezsynchronního hewlanda a ejhle i to je pomalé, tak to už můžem rovnou dát dvě kila Kašparům za sekvenci... To je myslím nesmysl pro můj účel (a nejen pro můj) i přesto, že to lepší nepochybně je.
- moje sériové brzdy fungujou naprosto bezchybně a stále jsi neřekl, co na nich jako jde zlepšit??? Brzdy nevadnou ani na okruhu, brzdit se s tím dá na hranici smyku i u ohřátého semislicku a tak nějak nevím co chtít více, když více stejně už guma nezvládne přenést??? Nikdy jsi mě na toto nedpověděl a teď po Mostě nechápal brzdy jak Motomaniak (který několikrát upekl jednoduchý kotouče a bude kupovat chlaďáky) a stejně tak nechápal z brzd instruktor Tomáš, který je zvyklý na zcela jiná auta (stačí si pustit 6. video a poslouchat...)
- když jsem zašal dělat 80kN pružiny, tak jsi tady dva roky lidem cpal, jak to nemůže fungovat, jak to bude odskakovat apod. Nakonec jsi je koupil a najednou byla ze 140LS motokára??? Já teď vím, že nebyla, ta správná motokára je až teď z mého auta se 134kN pružinama a auto konečně začlo fungovat příkladně i na limitu bez kousavého překlinknutí zadku...
- když jsem letos obětoval autu na úkor rodiny prakticky celé jaro až do pozdního léta, tak tys napsal, že jsem jen natřel vnitřek na černo a dal jiné sedačky... Co si o tom výroku myslí dost lidí ani nebudu interpretovat.
- a takhle bych mohl pokračovat...
My dva se prostě na netu neshodnem a zde jsem ukázal několik příkladů, kdy i podle řady jiných lidí tvrdíš blbosti...
Sorry všem za OT.
-> MVM 26.10.15 17:58:06: Myslím v rovině naší škodovácké s rozumem zaplatitelné. V Mostě jsem už jezdil s SP 3,9 a s SP 4,22. S SP 4,22 jsem na sprintu o vteřinu rychlejší, ale na okruhu to neudělalo prakticky vůbec nic. Někde totiž ta 3,9 prostě vycházelo lépe a nemuselo se řadit, takže je to nula od nuly pojde... Ano, když bude závodit, tak na každý okruh bude jiná převodovka poskládaná tak aby kvalty vycházeli ideálně na daný reliéf trati. Ale tady nejde u Mičánka a neladíme tu 911tku na maximum
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Tuner#2 - zrušená registrace 26.10.15 17:21:57: Tohle si vážně myslíš? ![9](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
![9](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
když tak koukám co tam každej má, tak to já mám strach, že naměřím tak 70 koní
no lepší nevědět ![40](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/40.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![40](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/40.gif)
-> Tuner#2 - zrušená registrace 26.10.15 17:21:57: dělej jak myslíš, stejně jako s brzdama tam nemám série a vím proč ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> vhml 26.10.15 17:17:47: Okruh a okreska není rallye, tam nevyhrává auto co na 100m řadí 3x... Naopak.
-> Tuner#2 - zrušená registrace 26.10.15 17:15:22: o stálým převodu to není, viz. ještě edit níže. Ne že by to bez převodovky nefungovalo, ale zvedne ti to úplně někam jinam.
-> vhml 26.10.15 17:12:32: To si nemyslím...
Je řada lidí co to úspěšně používá a i kdyby tak není problém si nechat postavit SP 4,44.
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Je řada lidí co to úspěšně používá a i kdyby tak není problém si nechat postavit SP 4,44.
-> Tuner#2 - zrušená registrace 26.10.15 17:09:34: 290+ by ale jistojistě musela obsahovat i jinou převodovku aby to jako celek hrálo
Mě teď na Berounce hrozně fascinovalo co udělá skládaná převodovka se sériovou 120tkou. Motor jako takovej moc nejde, ale pořád máš co řadit a můžeš ho tak držet náležitě pod krkem.
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Koukám jak parta debilů tady... tak jen na vysvětlenou...
1. Před lety jsem naměřil s relativně čerstvým motorem 89HP a necelých 130Nm. Bylo to prakticky na novém motoru a bylo to na svody od Hriciny, které jsou delší než současné a měli menší průměr. Když jsem řešil jiné svody, tak optimální délka (kterou navrhoval pan továrník Čepek) by rozhodně nešla schovat tak jak to schováno mám, takže jsme udělali s Bohoušem kompromis v kratší délce kompenzováno větším průměrem a s vidinou delší vačky v budoucnu. Od té doby je motor pocitově i dle ukazatelů točivější, ale třeba na pětku v kopci už to tak netahá jako dřív - z toho usuzuji slabší krut daný možná i jistým opotřebením při poměrně velkém nasazení co motor zažívá. Auto mám pro radost, málokdy zažije jízdu na úsporu...
2. Při současném měření na nové/jiné brzdě jsem naměřil 92HP a 122Nm což je o 3 koně víc a o 8Nm méně než před lety na jiné zde mnohdy zpochybňované brzdě. V podstatě to plně odpovídá tomu jak se motor po změně svodů a po ujetí větší porce ostrých km chová a jen to potvrzuje to, že stará brzda měřila dost slušně a přesně, což ostatně dokazuje i graf, který má TUNER u auta s 1,8T lehce přifouklou o 0,1baru kde naměřil prakticky předpisové parametry na danou konfiguraci. Ale jsou tu jedinci, kteří i přes toto srovnání budou mlít něco o nějakých výmyslech...
3. Co z toho plyne? Že obě brzdy měří myslím dost přesně (ve vztahu k tomu, že jde o válcovou brzdu s řadou proměnných) a vůbec nechápu ty keci o tom, že jsme si snad předchozí hodnoty vymysleli či věřili nějakým bludům???
-> Petr Urban 26.10.15 07:29:02: Jak píšu výše, myslím, že reálné hodnoty měřila jak stará brzda, tak i ta současná a věřím, že alespoň ty to po mém vysvětlení uznáš. Ano delší vačka by mohla pomoct, už jsem taky uvažoval, že by to mohl být krok jak přes zimu něco nahnat, ale je otázka zda sahat na něco co tak dobře a leta funguje? Mám dilema zda do toho sahat a nebo odjet ještě sezónu a mezi tím postavit něco ostřejšího s nějakou 290+ vačkou a jiným krmením.
-> elbacil 26.10.15 12:53:14: Jako vždy halda sr*ček...
1. Před lety jsem naměřil s relativně čerstvým motorem 89HP a necelých 130Nm. Bylo to prakticky na novém motoru a bylo to na svody od Hriciny, které jsou delší než současné a měli menší průměr. Když jsem řešil jiné svody, tak optimální délka (kterou navrhoval pan továrník Čepek) by rozhodně nešla schovat tak jak to schováno mám, takže jsme udělali s Bohoušem kompromis v kratší délce kompenzováno větším průměrem a s vidinou delší vačky v budoucnu. Od té doby je motor pocitově i dle ukazatelů točivější, ale třeba na pětku v kopci už to tak netahá jako dřív - z toho usuzuji slabší krut daný možná i jistým opotřebením při poměrně velkém nasazení co motor zažívá. Auto mám pro radost, málokdy zažije jízdu na úsporu...
2. Při současném měření na nové/jiné brzdě jsem naměřil 92HP a 122Nm což je o 3 koně víc a o 8Nm méně než před lety na jiné zde mnohdy zpochybňované brzdě. V podstatě to plně odpovídá tomu jak se motor po změně svodů a po ujetí větší porce ostrých km chová a jen to potvrzuje to, že stará brzda měřila dost slušně a přesně, což ostatně dokazuje i graf, který má TUNER u auta s 1,8T lehce přifouklou o 0,1baru kde naměřil prakticky předpisové parametry na danou konfiguraci. Ale jsou tu jedinci, kteří i přes toto srovnání budou mlít něco o nějakých výmyslech...
3. Co z toho plyne? Že obě brzdy měří myslím dost přesně (ve vztahu k tomu, že jde o válcovou brzdu s řadou proměnných) a vůbec nechápu ty keci o tom, že jsme si snad předchozí hodnoty vymysleli či věřili nějakým bludům???
-> Petr Urban 26.10.15 07:29:02: Jak píšu výše, myslím, že reálné hodnoty měřila jak stará brzda, tak i ta současná a věřím, že alespoň ty to po mém vysvětlení uznáš. Ano delší vačka by mohla pomoct, už jsem taky uvažoval, že by to mohl být krok jak přes zimu něco nahnat, ale je otázka zda sahat na něco co tak dobře a leta funguje? Mám dilema zda do toho sahat a nebo odjet ještě sezónu a mezi tím postavit něco ostřejšího s nějakou 290+ vačkou a jiným krmením.
-> elbacil 26.10.15 12:53:14: Jako vždy halda sr*ček...
-> vhml: A to je taky pravda. ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Eidy 26.10.15 14:05:35: co by to bylo za motoráře, kdyby nedokázal popřít fyziku ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Ono I motor se zapečenými kroužky a téměř bez tlaků,když se ho povedlo nastartovat,tak jel "pořád stejně".
-> Jirik_Tuňák1983: páč takovej motor složit nelze. Ale dobrý.
-> Evž@ 26.10.15 10:59:59: Zatím tady ještě nikdo nesložil takovejhle škodováckej motor. ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Měření kompresních tlaků je tak dobrý leda když se diagnostikuje rychle proč motor nejde na všechny válce. Je to hodně orientační. U všech závodních aut dělám kontrolu těsnost spal.prostoru v průběhu sezony několikrát.Vždycky se na kraji motohodin projeví víceméně únavová namáhání. Tzn.dobrej motor ztácí "dynamickou kompresi" hoodně pomalu a dřív se rozletí než aby vydechl bez tlaků. Navíc volnější motory vždycky jedou líp
Pokud začnete vtahovat do výsledků měření navíc ještě "kondici" motoru - je to uplně k ničemu. Stačí vliv přesnosti měření,ISO korekce atd.,už tak je v tom spousta proměnných. Jedině se tím dává prostor k debatám a svádění na nízký tlaky.(Ten potenciál prostě v motoru je a nebo není. Tvar průběhu grafu se změní nepatrně.) Jěště zbývá do kolonky poznámek napsat zda byl čerstvý nebo starý benzín a je hotovo..![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Pokud začnete vtahovat do výsledků měření navíc ještě "kondici" motoru - je to uplně k ničemu. Stačí vliv přesnosti měření,ISO korekce atd.,už tak je v tom spousta proměnných. Jedině se tím dává prostor k debatám a svádění na nízký tlaky.(Ten potenciál prostě v motoru je a nebo není. Tvar průběhu grafu se změní nepatrně.) Jěště zbývá do kolonky poznámek napsat zda byl čerstvý nebo starý benzín a je hotovo..
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Tuner#2: Ty si ma nevšímaj.-> Petr Urban 26.10.15 09:24:04: Nechcel som s tým začať ale máš pravdu.-> Šediváček 25.10.15 17:55:50: Aj ty máš pravdu je tam ho.no,nicneříkající video.
![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Alenka:
V tom případě je rozhodnuto, fejkuji si doma 110kw.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Urbi: graf bych dal jen pokud tam máš nějaký chrchlák "bez tlaků", jinak budeš obratem obviněn, že sis to nafejkoval, protože když to maj zdechlý tuningáři vod Plzeňe, tak to prostě lepší uďát nejde ![6](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
-> Alenka:
Já to nechtěl říkat... konečně se jezdí na brzdu kde jsou reál hodnoty a jak říkáš... Kde jsou ty zázračné koně a krouťáky ? Největší z chytráků Vena měl ten graf na 138 Nm a teď je tam 116Nm a přitom udělal jak píše značná zlepšení .... tak kde jsou ty zlepšení .... no raději se napíše že není tlak od minula
¨
To jsou tady hefty zase.
A propo já nějaké grafy zase mám, ale zda to sem nahazovat... pro ty keci, co mi to pomůže.
A na ty rozdělovače co neumím dělat kámoš vyhrál Evropu v chorvatsku a museli jsme Bosch001 po repasi zahodit na brzdě a nyní v áčku na LEKR jsme s celým motorem vyhráli český mistrák v rallysprintu a pojeli všechny webristy úplně v jiné kategorii. Ale mě se taky zdá že by to všechno mohlo být ještě lepší, peprnější. Neříkám že to jede bůh ví jak, ale stačí to na vítězství.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
To jsou tady hefty zase.
A propo já nějaké grafy zase mám, ale zda to sem nahazovat... pro ty keci, co mi to pomůže.
A na ty rozdělovače co neumím dělat kámoš vyhrál Evropu v chorvatsku a museli jsme Bosch001 po repasi zahodit na brzdě a nyní v áčku na LEKR jsme s celým motorem vyhráli český mistrák v rallysprintu a pojeli všechny webristy úplně v jiné kategorii. Ale mě se taky zdá že by to všechno mohlo být ještě lepší, peprnější. Neříkám že to jede bůh ví jak, ale stačí to na vítězství.
-> Tuner#2: Ano. Tuším že docela reálné hodnoty vidíme :) Pokud máš tlaky jako před lety, není důvod mít jiné koně.
PS : nechceš zkusit dát si vačku 278st. motor-excel ? Pojede to zespoda téměř totožně, ale nahoře nebude tak brzo padat krouťák a jeho hodnota se udrží od středního pásma celkově vyšší - měla by tedy dle zkušeností.
PS : nechceš zkusit dát si vačku 278st. motor-excel ? Pojede to zespoda téměř totožně, ale nahoře nebude tak brzo padat krouťák a jeho hodnota se udrží od středního pásma celkově vyšší - měla by tedy dle zkušeností.
-> Urbi: taky jsem podle těch řečí čekal stovky koní a masivní hodnoty krouťáku, ale jak se jede na brzdu, tak najednou motory "nemaj tlaky".
-> Vrba 25.10.15 18:20:57: Co jsem nezdil ted v lete i v hicech, tak na silnici olej do 120°C. Ted v Moste to i v pres pomerne velkou zimu vylezlo za 10 min. Na 125°C jako nic. Okruh je proste uplne jina zatez jak na motor, tak na brzdy.
-> Petr Urban 26.10.15 06:44:57: Ne ne to jina brzda, fungl nova v M+H. Byl na ni treba Mates s 1,4 od Sakyho viz. jeho karta. Ja mam od te doby jiny vyfuk/svody a pribila porce km. Jinak mel jsem 130Nm.
-> Petr Urban 26.10.15 06:44:57: Ne ne to jina brzda, fungl nova v M+H. Byl na ni treba Mates s 1,4 od Sakyho viz. jeho karta. Ja mam od te doby jiny vyfuk/svody a pribila porce km. Jinak mel jsem 130Nm.
-> Šediváček: pro kámoše Venu... zase ty zbytečné ubohé řeči.... když jsi nejlepší, dělej si všechno sám
-> Tuner#2: To je na stejné brzdě jako před léty, kde jsi měl tuším 138 Nm nebo kde bylo měření pořízeno ?
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Tuner#2: To je na stejné brzdě jako před léty, kde jsi měl tuším 138 Nm nebo kde bylo měření pořízeno ?
-> Tuner#2: Tak jasne,ale kolik se na tom okruhu dá najezdit. Většinou jsou naše motory stejně jeste v provozu a myslím,že můj motor zrovna šetrné zacházení nezažil a na dálnici jsem ho snad pokaždé držel i přes 100km mezi 5-6tis a to v horku a s rozpálenou 10w40. Voda v oleji,...jednou prorezla mrazovka když byl slabý fridex a pak 2x vyskočila,z toho jednou hned po opravě při první jízdě a v plných otáčkách,takže to chvilku jelo v plném zatížení a s vodou. Asi od te doby to žere olej. Musel jsem dat slabší víko expanzky. No a kolik teda máš tlaky? Jak jsem psal,budu v týdnu také měřit. Jeden válec je asi KO , zavit svíčky je od oleje,ostatní OK.
-> elbacil: jestli myslíš na videu tak tam ho.no ale je tam natočený moje auto ale i ostatních, to mě stačí.
-> Tuner#2: jo všiml jsem si doostřování ale mě to nevadí
a divim se že to vzalo Vénovo řev ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Tuner#2: jo všiml jsem si doostřování ale mě to nevadí
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Šediváček 24.10.15 21:29:00: Jen nevím proč to pořád doostřovalo, zřejmě to umělé světlo venku to nedělá. Nicméně zvuk to pobralo i ten Vénovo a to už je co říct - takový kravál tam ještě neměli
-> Vrba 25.10.15 08:14:58: Tak ano i ne. Ono je rozdíl najet těch 30tkm v provozu do práce a něco jiného je plné nasazení na okruhu... Tam ten motor dostane zabrat úplně jinak než kdykoliv dokážeš nasimulovat v provozu. BTW proč jsi měl 3x vodu v oleji?
-> elbacil 25.10.15 12:39:29: Co je špatně na zkracování pružin? Už nám to konečně prozradíš a nebo zas budeš mít po delší odmlce jen blbé řeči v dalším tématu?![5](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
![5](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
-> Vrba 25.10.15 08:14:58: Tak ano i ne. Ono je rozdíl najet těch 30tkm v provozu do práce a něco jiného je plné nasazení na okruhu... Tam ten motor dostane zabrat úplně jinak než kdykoliv dokážeš nasimulovat v provozu. BTW proč jsi měl 3x vodu v oleji?
-> elbacil 25.10.15 12:39:29: Co je špatně na zkracování pružin? Už nám to konečně prozradíš a nebo zas budeš mít po delší odmlce jen blbé řeči v dalším tématu?
![5](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
-> Šediváček 24.10.15 21:29:00: A čo je tam pekné?
-> Vrba: Taky si myslím,že musí vydržet víc
Třeba muj motor sem kupoval v roce 2006 a najel sem na něm 150000km a kdyby se nekousnul tak jezdí dal a olej sem během pruběhu 10000km dolil max 1litr ted ke konci 10w40.během té doby se dělalo 2x těsnění pod hlavou.A jednou sem ho tak uvařil,že sem asi pomohl té klice a ted se to stalo
běžný otačky motoru od 3500-6500 a než sem pocitil že ztrací sem ujel 100000km a kdoví kolik měl najeto když sem ho tehdy koupil jediný co tam bylo je nějaka ostřejší vačka no name
Alei po ujetí těch 100000km doted to rozhodně nejelo špatně ale citit to bylo tam kde se dřív jezdilo 155 ted dal tak 135 ale co bych chtěl po tolika tisících![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Přece motor musí vydržet víc jak 30tis. Když vemu svuj motor,který má najeto od upravy skoro 80tis a to jeste kdoví kolik před tím (GO pri skládání neproběhla) a řekněme,že pořád jede +- pořád stejně,tak 30tis bych řekl,že jsou motory na začatku kariery. Kdyby navíc nebyla 3x voda v oleji ,tak si myslím,že i ta spotřeba oleje by ještě nebyla tak hrozná. Tlaky mám v plánu změřit příští týden.
-> pavucina: tak tlaky jsou u 2 dobrý u 2 už moc ne. Ale bylo to na zjištění jakej je výkon. Takový spíš orientační měření, bych řek.
-> Tuner#2: pěkný videa
-> LUKAS: ano těch 95hp je na těch 10atm.
-> pavucina 24.10.15 21:03:08: Tak třeba já nějakých 30tkm+ převážně v pásmu 4 - 6.000+ rpm...
Jen tak pro zajimavost, kolik s tema motorama mate najeto, ze pulka nemá tlaky, kdyz se jede na brzdu? ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Ze jste nerekli ze je velke mereni jsem pro zajmavost mohl taky nechat zmerit ten muj s tlakama v rozmezi 7 - 10 :)
Tak tady ještě můj graf.
Na to, že mám nejkratší vačku z dnes zůčastněných a motor už je spíš víc točivý než aby táhnul jako za mlada to pořád jde
Holt už taky tlaky nejsou co bejvaly.
Na to, že mám nejkratší vačku z dnes zůčastněných a motor už je spíš víc točivý než aby táhnul jako za mlada to pořád jde
![5](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
-> George88: na 304 je to dost málo. Škoda vacky...
Tahle debata mi skoro připomíná hlášku slyšenou kdysi dávno v autosalonu, kde si pán před náma kupoval auto turbu.
Prodejce: No a od asi tak 2 - 2,5tis Vám začne dávat turbo.
Zákazník: To mi ani neříkejte. Do takhle vysokejch otáček to já nikdy točit nebudu.
:-D
Prodejce: No a od asi tak 2 - 2,5tis Vám začne dávat turbo.
Zákazník: To mi ani neříkejte. Do takhle vysokejch otáček to já nikdy točit nebudu.
:-D
je to skončený dřív schválně. jede to normálně dál. jednak to ještě neni uplně zajetý, a za druhémám strach z ojnic. nemám zájem pak řešit že se natáhly a způsobily nějakej problém. aspoň tam mám "rezervu" když se zapomenu. 6500 je myslím dost..
-> Šediváček: ten vykon odbrzdeny 95hp je už na tlakoch 10atm ?