skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Grafy motorů
16:52:25
25.01.2014
25.01.2014
Tommyk
-> saskyn2: já jednal s Lukášem. Zafrézovaná hlava, vyčištěný vstřiky, seřízený, nový sedla, těsnění atd.. 4. vstřik byl fouknutej, jinak byly ok, až na ty sedla a rozházený dávky
16:38:05
25.01.2014
25.01.2014
saskyn2
-> Tommyk 25.01.14 13:40:10: No jo, Ríša to říká každému pro zajímavost co ti z toho vydolovali?
16:13:06
25.01.2014
25.01.2014
Šediváček
Je zábava to číst, ale na řešení jaký kam dat olej je určitě příslušný téma a zbytek raději bez komentáře, každý má nějaký svůj názor, a je dobrý nebo ne No a abych ze sebe nedělal úplnýho blbce, tak je celkem rozdíl v 30l starých dílech a nových, i když sou udělány stejnou technologii, ale jak kdy a jak kde...... a teď uděláme ještě další stránku příspěvku jo?
14:28:47
25.01.2014
25.01.2014
m8rinek
-> TTomas: Sry nečtu to tu, obvykle je tu jen plkání o kravinách... Ne, že by tomu teď bylo jinak...
14:19:34
25.01.2014
25.01.2014
Tommyk
-> Alenka: no auto dotez jezdilo na LL oil, tak asi jo.. ale už pujde pryč, ted tu sračku dlouho neuvidi
14:09:33
25.01.2014
25.01.2014
Alenka
-> Tommyk: asi mas taky blbe zajeto
13:40:10
25.01.2014
25.01.2014
Tommyk
-> Alenka 25.01.14 13:28:36: jestli to nerikaj kazdymu, me to stejny rikali taky a auto ma 200..
13:32:03
25.01.2014
25.01.2014
MVM
-> TTomas:
Třpytky v minerálu vyleješ za 70kč litr. Syntetiku za 150 litr. Rychleji a líp se zaběhne olej na minerální SAE 40 API SG Olej např API SJ,SL jsou aditivací zaměřené na snížení tření a zbytečně protahuješ "sedání" součástek,vznikají lesklé plochy. Investice do "lepšího" oleje až po záběhu. Tj.neodborně řečeno poslední výměna kdy byly v oleji třpytky.
Třpytky v minerálu vyleješ za 70kč litr. Syntetiku za 150 litr. Rychleji a líp se zaběhne olej na minerální SAE 40 API SG Olej např API SJ,SL jsou aditivací zaměřené na snížení tření a zbytečně protahuješ "sedání" součástek,vznikají lesklé plochy. Investice do "lepšího" oleje až po záběhu. Tj.neodborně řečeno poslední výměna kdy byly v oleji třpytky.
13:28:36
25.01.2014
25.01.2014
Alenka
Je zajimave, ze muj "spatne" zajety motor Skoda drzi uz pres 30,000km a minimalne jednou tolik jeste najede, pritom pri inspekci povrchu vlozek a panvi jsou tyto v naprosto spickovem stavu a oleje vezme jenom tolik, co vylita ven pres PCV, takze za sezonu se ztrati tak 1-2mm na rysce.
Stejne tak motor 2,0TDI, co mam v Octavii, ktery je prosluly vysokou spotrebou oleje.
Ten muj byl od novoty do 25,000km jezdeny prasetem, ktery ho ani poradne nezahral a uz mel nalozeno plnej, to vse na LL chcanky. Dnes ma najeto skoro 150,000 a mezi vymenami si nevezme ani kapku, pritom co se tyce vykonu, v DP na brzde to bylo udajne jedno z nej BKD jake tam kdy meli.
Stejne tak motor 2,0TDI, co mam v Octavii, ktery je prosluly vysokou spotrebou oleje.
Ten muj byl od novoty do 25,000km jezdeny prasetem, ktery ho ani poradne nezahral a uz mel nalozeno plnej, to vse na LL chcanky. Dnes ma najeto skoro 150,000 a mezi vymenami si nevezme ani kapku, pritom co se tyce vykonu, v DP na brzde to bylo udajne jedno z nej BKD jake tam kdy meli.
13:10:23
25.01.2014
25.01.2014
TTomas
-> m8rinek 25.01.14 11:45:23: JA psal prakticky to same, jen bez ty omacky:D
-> MVM: Se vsim co jste tu napsal plne souhlasim a snazim se to tak delat akorat bez te motorove brzdy. Jen nejak nechapu rozdil v tom kdyz jsou trpytky ve fullsyn nebo v mineralu.
-> MVM: Se vsim co jste tu napsal plne souhlasim a snazim se to tak delat akorat bez te motorove brzdy. Jen nejak nechapu rozdil v tom kdyz jsou trpytky ve fullsyn nebo v mineralu.
12:38:29
25.01.2014
25.01.2014
Kubis09
uvidím na jaře co z toho vyteče
12:12:36
25.01.2014
25.01.2014
MVM
-> Čokin:
No teď už je to "jedno" a každopádně je vždy dobrý- po vypuštění olej v nádobě projet šroubovákem (zamíchat) - je to podobný jako míchání stříbrnýho laku.. Nejsou li tam šupinky bronzu,ložiskový kompozice a pod.. Ten otěř (jemný třísky filtrační papír prořiznou)
Jinak 5W/30 na záběh je šílenost (API SL,M,N) tam je důraz na snížení tření, Klidně něco jednorozsahovýho SAE 40 a měnit (neplatí samo že auto stojí v mrazu)
No teď už je to "jedno" a každopádně je vždy dobrý- po vypuštění olej v nádobě projet šroubovákem (zamíchat) - je to podobný jako míchání stříbrnýho laku.. Nejsou li tam šupinky bronzu,ložiskový kompozice a pod.. Ten otěř (jemný třísky filtrační papír prořiznou)
Jinak 5W/30 na záběh je šílenost (API SL,M,N) tam je důraz na snížení tření, Klidně něco jednorozsahovýho SAE 40 a měnit (neplatí samo že auto stojí v mrazu)
12:10:01
25.01.2014
25.01.2014
Čokin
-> Kubis09: Tak já bych to zase neviděl tak černě nevím co všechno jsi dával do motoru nové a jak moc si to potřeboval sedat. Ted bych tam šupnul něco podle provozu motoru nevím jestli to máš na courání do práce a občas nějaký ten výlet či sraz tak tomu musí bohatě stačit 10W40. Já volil olej takový aby to mazalo i při plným kotli do Mohelnického kopce když jedu na sraz.....prostě to honím do 6800 ot/min. při běžné teplotě mě to maže 4 bary a po zahřátí 3. Takže proto ta 5W50 a jednou za rok po zimě šup sní ven.
12:02:51
25.01.2014
25.01.2014
Kubis09
-> MVM: právě proto to chcu co nejdřív vylít, na víčku to jde znát že se něco lapovalo. Ale tak motoru jsem nakládal zodpovědně a jezdí na jedničku.
12:02:04
25.01.2014
25.01.2014
Čokin
-> MVM: Myslím, že po 2000 km už to nemá smysl ale kdybych toto řešil po složení šupnul bych tam minerál a po 500 km ven sním a ještě jednou. Měl jsem za to, že když použiji kvalitní filtr (FRAM) tak to posbírá.
12:00:00
25.01.2014
25.01.2014
Kubis09
-> Čokin: s tím souhlasím a taky jsem zažil že se do diffu u mercedesu nalil jiný olej (lepší) a zabiloho to, ale to může být taky náhoda. Nevím
11:57:37
25.01.2014
25.01.2014
Kubis09
-> m8rinek: Tak já tam natlačím A00
11:56:59
25.01.2014
25.01.2014
Čokin
-> m8rinek: Tak s tím se samozřejmě počítám Čína jede na všech frontách
-> Kubis09: Ono ne vždy to nejlepší musí znamenat přínos já jsem se tak vyučil na převodovým oleji........chtěl jsem nově složené a přetěsněné převodovce dopřát to nejlepší tak jsem do ni nalil MOL - Hykomol Synt 75W-90 a světe div se převodovka na volnoběh hrčí jak před rozsypáním, před tím jsem jezdil Cynol PP 80W-90 a nebyl problém, prostě některým věcem vyhovuje to horší respektive to co by tam správně mělo se nalívat.
-> Kubis09: Ono ne vždy to nejlepší musí znamenat přínos já jsem se tak vyučil na převodovým oleji........chtěl jsem nově složené a přetěsněné převodovce dopřát to nejlepší tak jsem do ni nalil MOL - Hykomol Synt 75W-90 a světe div se převodovka na volnoběh hrčí jak před rozsypáním, před tím jsem jezdil Cynol PP 80W-90 a nebyl problém, prostě některým věcem vyhovuje to horší respektive to co by tam správně mělo se nalívat.
11:56:06
25.01.2014
25.01.2014
MVM
-> m8rinek:
Jsem tu nový,víc čtu než píšu a nekomentuji.Není mi 20.Mám několik titulů z MMČR na okruzích JEN jako mechanik NF 1300/1400 škoda.(2003-2006) Už dávno to nejezdíme ZDE čtu a přihížím
5W/50 VR1 je dobrá volba ale nejdřív zajet na minerál - (v oleji jsou "třpytky" a filtr je nezachytí.)
Jsem tu nový,víc čtu než píšu a nekomentuji.Není mi 20.Mám několik titulů z MMČR na okruzích JEN jako mechanik NF 1300/1400 škoda.(2003-2006) Už dávno to nejezdíme ZDE čtu a přihížím
5W/50 VR1 je dobrá volba ale nejdřív zajet na minerál - (v oleji jsou "třpytky" a filtr je nezachytí.)
11:55:51
25.01.2014
25.01.2014
Kubis09
-> Čokin: kámo za slovo VIKA bych vraždil, to nejsou díly to je sračka, já vím že dnešní aftermarket s díly je přeplněný polskem a čínou, ale to už se dostáváme zase někde pryč. Každopádně když se snažíš jde koupit vše kvalitní. ALE za jiný peníz.
No popravdě tu 5w30 tam mam na záběh, pak tam dám asi něco jiného
No popravdě tu 5w30 tam mam na záběh, pak tam dám asi něco jiného
11:53:04
25.01.2014
25.01.2014
m8rinek
-> Kubis09: To jo, jen je otázkou co je pro ten motor horší, jestli m6a, nebo 5w30 :D.
11:50:45
25.01.2014
25.01.2014
m8rinek
-> Čokin: Jasně, vycházel jsem z origo dílů. Jedinej rozdíl mezi dobovym pístem na 120LS a novym od KS je to, že ten starej zašedl, novej je lesklej, ale jinak je povrch stejnej, stejný budou i všechny rozměry, protože se to stále dělá podle jedný a tý samý dokumentace. Nikdo nebude takovejhle píst inovovat, protože by si taky mohl nasrat do bot, kdyby se někde vyskytla chyba.
Co se týče kvality dílů tak ta i za dob komunismu byla otřesná, dnešní druhoška není o nic lepší, spíš naopak jak říkáš. Na třetí stranu oni se to možná číňani naučej dělat a pak naás všechny převálcujou, napojej na Matrix a budem sloužit jenom jako topný tělesa...
Co se týče kvality dílů tak ta i za dob komunismu byla otřesná, dnešní druhoška není o nic lepší, spíš naopak jak říkáš. Na třetí stranu oni se to možná číňani naučej dělat a pak naás všechny převálcujou, napojej na Matrix a budem sloužit jenom jako topný tělesa...
11:49:12
25.01.2014
25.01.2014
Kubis09
-> havlik: slovo vývoj ve spojení se slovem ŠKODA je absurdita :D ne nemyslím si, že se vyvíjejí
-> m8rinek:
a materiál se zásadně určitě nezměnil ale každopádně je rozdíl jestli auto jezdí na M6A a nebo na syntetický oil.
ZDAR
-> m8rinek:
a materiál se zásadně určitě nezměnil ale každopádně je rozdíl jestli auto jezdí na M6A a nebo na syntetický oil.
ZDAR
11:47:03
25.01.2014
25.01.2014
Čokin
-> m8rinek: Já si myslím, že ten rozdíl v dílech co bylo a je dnes je dost zásadní a to bohužel směrem do negativu........ samozřejmě co se týče pístů a kroužku tak je to asi jak co a jak od koho ale pokud se budeme bavit o svislácích, kulových čepech nebo třeba vodní pumpě VIKA tak zlaté origo díly z 80tých let.
11:45:23
25.01.2014
25.01.2014
m8rinek
-> MVM: První rozumnej názor v týhle diskuzi....
11:42:53
25.01.2014
25.01.2014
Čokin
Já zajížděl 15ku na Valvoline 5W50 a hned pěkně z ostra sice bez zátěže ale do plných, tak jsem zvědav kdy budu dělat go Nalítal jsem s tím cca 2000 km teď na jaře to vypustím a dám zase to samé.
11:42:49
25.01.2014
25.01.2014
MVM
Ten kdo tu psal,že se závodní motory nezajíždí (samosebou že ne 10000km) je buď vynikající technik,nebo člověk jemuž nezáleží na technice a potažmo financích Záměrně "zvětšené" montážní vůle možná oddálí zadření pístu -ale zvětšuje ztráty,klopení, a snížení životnosti se neřeší protože motor stejně 80tis km nenajede,olej se dolívá běžně.
Co takhle pár motohodin na brzdě/jízdy s proměnným zatěžováním,bohatší směs,menší předstih,ventiové vůle,hm? Minerální olej API SG,SH 300-500kmje vhodná volba na záběh (koupit stáčený a často měnit dokud je vidět otěr),Miller zabíhací ještě lepší. Hlavně min 80°c na oleji a vodě. (5W/30 do OHV škoda nepatří).Stačí pár hodin tohoto "zajíždění" - ovšem Ne že složím a jdu na -nejlíp válcovou zkušebnu a měřit co z toho dostanu..Pak lítají ojnice blokem a peníze z účtu.
Ale co.. vždyť tomu vůbec nerozumím
Hezký den
Co takhle pár motohodin na brzdě/jízdy s proměnným zatěžováním,bohatší směs,menší předstih,ventiové vůle,hm? Minerální olej API SG,SH 300-500kmje vhodná volba na záběh (koupit stáčený a často měnit dokud je vidět otěr),Miller zabíhací ještě lepší. Hlavně min 80°c na oleji a vodě. (5W/30 do OHV škoda nepatří).Stačí pár hodin tohoto "zajíždění" - ovšem Ne že složím a jdu na -nejlíp válcovou zkušebnu a měřit co z toho dostanu..Pak lítají ojnice blokem a peníze z účtu.
Ale co.. vždyť tomu vůbec nerozumím
Hezký den
11:41:20
25.01.2014
25.01.2014
m8rinek
-> Kubis09: To nemusí zkoušet, motor do škodovky je navrženej uplně v jinejch tolerancích, než moderní motory a lejt do něj něco co tam nepatří mu nepomůže, naopak uškodí... Ale kdo chce kam...
Jestli si myslíš, že se zásadně měnil materiál dílů na škodovku nakoupenejch dnes oproti dílům z doby vzniku danýho motoru, tak se opravdu pleteš... Je rozdíl v technologii, snad i materiálu mezi dílama z 1000mb a dílama 130, ale mezi originálním pístem a pístem vyrobeným dnes (pokud nejde o anomálii, jako jsou zakázkově vyráběné díly) rozdíl není a když tak minimální...
Jestli si myslíš, že se zásadně měnil materiál dílů na škodovku nakoupenejch dnes oproti dílům z doby vzniku danýho motoru, tak se opravdu pleteš... Je rozdíl v technologii, snad i materiálu mezi dílama z 1000mb a dílama 130, ale mezi originálním pístem a pístem vyrobeným dnes (pokud nejde o anomálii, jako jsou zakázkově vyráběné díly) rozdíl není a když tak minimální...
11:40:34
25.01.2014
25.01.2014
havlik
-> Kubis09: ty myslíš že někdo vyvíjí nový kroužky do 130tek a podobně?
11:34:24
25.01.2014
25.01.2014
Kubis09
-> Eidy: zkoušel si to že mi gratuluješ?
-> havlik: nejsem blázen abych tam dával nějaké origo dobové kruhy co leží někde 30 let ve stole, to je nesmysl a podle mého názoru je dneska materiál někde jinde, samozřejmě pokud se nakupuje to co má a tam kde má.
můj názor, nehádám se
-> havlik: nejsem blázen abych tam dával nějaké origo dobové kruhy co leží někde 30 let ve stole, to je nesmysl a podle mého názoru je dneska materiál někde jinde, samozřejmě pokud se nakupuje to co má a tam kde má.
můj názor, nehádám se
11:21:08
25.01.2014
25.01.2014
Eidy
-> havlik: Já si právě myslím, že s tímhle olejem to bylo zajetý za 5km.
11:20:04
25.01.2014
25.01.2014
havlik
-> Kubis09: vzhledem k tomu že ty origo díly jsou furt ze stejnejch sračko materialů jako předtim a silně pochybuju, že spárový měrky dřív měřily jinak než dneska, tak tvrdit že netřeba zajíždet je dost divný. A eště s takovymhle olejem
11:16:30
25.01.2014
25.01.2014
Eidy
-> Kubis09: 5W-30? No tak to gratuluju k další brzké GO motoru. Dát si lehkoběžnej olej do škodovky.
09:39:25
25.01.2014
25.01.2014
Kubis09
já jsem pro pár desítek km záběhu, pak pozvolna přidávat a jezdit ve všech režimech motoru samozřejmě s vyvarováním se dlouhodobého maximálního zatížení. Doby kdy se auta zajížděly 1000km a podobně jsou pryč. A myslím že určitě hraje velko roli kdo a jak motor skládal a na jaký jede olej ! A potom asi taky jestli je motor stavěn na závody nebo na ježdění do práce a do kauflandu. To už si musí každý rozmyslet. Jinak já mám ve 130 motoru 5w30 full synt od shell :D a chystám ho na jaro měnit, najeto cca 3 tis. od poskládání. Jo kde jsou ty časy když jsem zajížděl ČZ 175 nekonečných 500km po výbrusu :D dneska bych se na to z vysoka
22:52:05
24.01.2014
24.01.2014
Athlonek
-> minno: To je ono. skoda.panda.cz/clanek.php
3?id=412
22:34:26
24.01.2014
24.01.2014
minno
Len taká vsuvka na oživenie.
Na Techwebe (bohužiaľ teraz práve nefunguje, nemôžem použiť citáciu) je v článku o zábehoch motora (myslím napísaný p. Čechom) uvedené, že kedysi dávno v začiatkoch motorizmu sa motory nechávali zabehávať dlhé hodiny v behu naprázdno, aby boli vôbec schopné ísť fungovať do bežnej prevádzky, a to hlavne kvôli nepresnej výrobe (veľké rozdiely v rozmeroch súčiastok motora). Ďalej je tam uvedené, že motory typu Škoda 1000-120 už boli vyrobené s relatívne presnou toleranciou súčiastok a preto ich už pred osadením do auta nebolo treba extra zabehávať a potom na zábeh motora stačilo cca 1000 km v ostrej prevádzke. Ďalej je tam napísané, že iróniou evolúcie je práve fakt, že motory typu Favorit sú už kvalitou piestnej sady natoľko kvalitné, že u týchto motor plný zábeh trvá znova až niekoľko tisíc km.
Na Techwebe (bohužiaľ teraz práve nefunguje, nemôžem použiť citáciu) je v článku o zábehoch motora (myslím napísaný p. Čechom) uvedené, že kedysi dávno v začiatkoch motorizmu sa motory nechávali zabehávať dlhé hodiny v behu naprázdno, aby boli vôbec schopné ísť fungovať do bežnej prevádzky, a to hlavne kvôli nepresnej výrobe (veľké rozdiely v rozmeroch súčiastok motora). Ďalej je tam uvedené, že motory typu Škoda 1000-120 už boli vyrobené s relatívne presnou toleranciou súčiastok a preto ich už pred osadením do auta nebolo treba extra zabehávať a potom na zábeh motora stačilo cca 1000 km v ostrej prevádzke. Ďalej je tam napísané, že iróniou evolúcie je práve fakt, že motory typu Favorit sú už kvalitou piestnej sady natoľko kvalitné, že u týchto motor plný zábeh trvá znova až niekoľko tisíc km.
21:12:05
24.01.2014
24.01.2014
m8rinek
-> Tuner#2: Já měl podobnej pocit, napřed tempo, teď tady... :D
21:09:32
24.01.2014
24.01.2014
Tuner#2 - zrušená registrace
-> m8rinek 24.01.14 20:44:32: Nemám potřebu nikoho zesměšňovat a už vůbec ne své kamarády a přátele. S Vencou se známe nějaký ten pátek a byť na pár věcí máme rozdílné názory, tak ho respektuju a vážím si ho. Tady šlo čistě o JOKE ve vztahu jak scháněl díly na motor a co psal zde a na facebooku. Ale třeba ho to urazí, já totiž umím urazit aniž bych si toho stačil všimnout (to není z mé hlavy ale Vencovo citát)
P.S.: nemáš nějaký přechod? napřed podvozek, teď tady?
P.S.: nemáš nějaký přechod? napřed podvozek, teď tady?
21:02:40
24.01.2014
24.01.2014
Eidy
-> m8rinek: já ti nevím, ale o tohle tu podle mě nešlo. Jen vtípek. Tak nic no.
20:44:32
24.01.2014
24.01.2014
m8rinek
-> Tuner#2: To jsi teda vhmla zesměšnil, to ti povim....
20:39:33
24.01.2014
24.01.2014
Tuner#2 - zrušená registrace
-> TTomas: Nemuze dat na zajeti olej drazsi nez byl cely motor
20:28:37
24.01.2014
24.01.2014
TTomas
-> vhml: Ja davam toto, ale jakejkoli znackovej mineral(mogul,agip,mobil, valvoline...) bude vyhovovat. Polosyn ani fullsyn se na zajizdeni nedoporucuje.
www.millersoils.cz/54--cr o-10w40.html
www.millersoils.cz/54--cr o-10w40.html
20:09:56
24.01.2014
24.01.2014
vhml
-> m8rinek 24.01.14 18:55:42: tak nějak přirozeně to plánuju stejně, jen mě zajímal místní ,,odborný" názor
-> TTomas 24.01.14 19:17:09: kvalitní minerál jest co? Plánoval jsem běžnou 10W-40 na jakou i následně jezdím ( nějakej stáčenej Agip )
-> TTomas 24.01.14 19:17:09: kvalitní minerál jest co? Plánoval jsem běžnou 10W-40 na jakou i následně jezdím ( nějakej stáčenej Agip )
19:17:09
24.01.2014
24.01.2014
TTomas
-> vhml: Prvni olej dat kvalitni mineral. V zimne idealne pred prvnim startem predehrat. Po 500 max 1000km vypustit.
18:55:42
24.01.2014
24.01.2014
m8rinek
-> vhml: Já to dělám podle starý školy (motor nepřetěžuju, točim, ale s malou zátěží atp.). Takže i olej po první tisícovce měním...
18:54:33
24.01.2014
24.01.2014
Eidy
-> vhml: Po složení dochází k rychlému opotřebení (sednutí) činných ploch, čili za mě první dávku oleje vyměnit brzo. Netuším, co všechno zachytí filtr, ale než spoléhat na to, raději dát pár stovek za novou náplň než to tam nechat brousit.
Edit: A ačkoliv jsem několikrát vyplachoval mazací kanály v klice a bloku a v hlavě, beztak nevěřím tomu, že jsem to vypláchnul zcela. A že z těch kanálů leze slušnej bordel po broušení.
Edit: A ačkoliv jsem několikrát vyplachoval mazací kanály v klice a bloku a v hlavě, beztak nevěřím tomu, že jsem to vypláchnul zcela. A že z těch kanálů leze slušnej bordel po broušení.
18:52:36
24.01.2014
24.01.2014
vhml
Když už teda radíte nezajíždět. Jak je to s výměnou oleje u novýho motoru? Nalejt a jezdit, nebo třeba po 2000km první dávku vylejt?
18:20:13
24.01.2014
24.01.2014
elbacil
Milujem Virt.Tu sa človek nielenže všetko dozvie ale sa aj zabaví a navyše zasmeje.Som vám velice vdačný.
11:55:13
24.01.2014
24.01.2014
Alenka
-> elbacil: to ti bohuzel nereknu. Nemam syna, takze logicky postradam schopnost odpovidat na takhle slozite otazky.
11:11:33
24.01.2014
24.01.2014
Čokin
-> elbacil: Samozřejmě nejlepší je nemít žádnou