skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Grafy motorů
-> elbacil: no že by tak, že je lepšie mať ju pripojenú?
-> Alenka 17.01.14 20:40:15: ako to potom je s tou podtlakovou regulaciou?![8](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
-> Tuner#2:
a to jeste nevis ze to udajne podmeruje ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Čokin: Beztak nejvíc kecá ta brzda v Brně kdyz namerila 190HP sériové červené 120ce :-) Kam se hrabe ta naše v Plzni...
-> Šediváček: Reálný odhad bych viděl někde mezi 100 - 110 k , aspoň tohle je hodnota, kterou od toho očekávám. Pokud to bude víc tak je jasné, že je špatná brzda to už by ale byla třetí v ČR.
-> Šediváček: Přestože to chytlo dech,držel bych se při zemi ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Čokin: Tak honem na brzdu! Dokuď to má těch 150 koní ![5](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
![5](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
-> Čokin: Myslím,že po dnešku už je zajíždění u konce
To jsem rád, že jsem to zajel správně![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Bery: No když myslíš, ..naše "západní" odvětví je trochu jinýho názoru
A to je pořád motor na závody, ne naopak. A těch pár origo aut co jsou tady, tak nevím, jak kvalitativně jsou na tom motorově. Ono to dneska málokdo řeší.
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
-> Šediváček: závodní motory tu pár lidí řeší,ale ne v těhle ulítlejch tématech.To by vyřešili akorát tak pěknou šišku.
Já už jsem o tomhle taky četl. Zahřát a normálně s tím jezdit. A hned tomu dávat. Nebylo tím myšleno do max. otáček, ale větší zátěž.
Jak říká můj šéfmechanik: "Děvka se projeví hned zezačátku" aneb zahřát všechny kapaliny na provozní teplotu a davaj
Ale já tomu ho*no rozumím, kdo ví jestli jsem šéfa správně pochopil a nebo si to někde špatně nepřečetl... Ještě, že tu máme jiné všeználky.![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![5](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
Ale já tomu ho*no rozumím, kdo ví jestli jsem šéfa správně pochopil a nebo si to někde špatně nepřečetl... Ještě, že tu máme jiné všeználky.
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![5](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
Nebude.
Jedine ze by zas prisel buzerovat jisty nejmenovany hrdy otec. To potom hadka zcela jiste bude, ale rozhodne ne vyzivna, pokud teda za vyzivnou hadku nekdo nepovazuje papouskovani tisickrat omletych nesmyslu, co nekde odposlechl a spatne pochopil![2](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/2.gif)
Jedine ze by zas prisel buzerovat jisty nejmenovany hrdy otec. To potom hadka zcela jiste bude, ale rozhodne ne vyzivna, pokud teda za vyzivnou hadku nekdo nepovazuje papouskovani tisickrat omletych nesmyslu, co nekde odposlechl a spatne pochopil
![2](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/2.gif)
To za bude velice plodná a výživná hádka ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Šediváček: tady se te musim zastat, kolego. Mas pravdu.
V techto vecech obecne panuje neuveritelny groupthink a nakonec vubec nezalezi na faktech, ale na tom, co jsou neznalci ochotni jako fakta prijmout.
Nadhernym prikladem je treba odpojovani podtlakove regulace na upravenych motorech.
Takovy motor ma sice horsi odezvu na plyn, hur jede a ma vyssi spotrebu, ale "dela" se to, tak to prece musi byt spravne.
Podle stejne logiky je i motor naprosto nezbytne "spravne" zajet :)
V techto vecech obecne panuje neuveritelny groupthink a nakonec vubec nezalezi na faktech, ale na tom, co jsou neznalci ochotni jako fakta prijmout.
Nadhernym prikladem je treba odpojovani podtlakove regulace na upravenych motorech.
Takovy motor ma sice horsi odezvu na plyn, hur jede a ma vyssi spotrebu, ale "dela" se to, tak to prece musi byt spravne.
Podle stejne logiky je i motor naprosto nezbytne "spravne" zajet :)
-> Evž@: -> MVM: Závodní motor a motor na závody je trochu rozdíl, myslím, že tady nikdo závodní motory neřeší. Prostě veme upravenou sérii a de závodit. A co by se s motorem o potřebných vůlích na pohyblivých a třecích součástí při předepsaných hodnotách provozu (teplota-tlak oleje, vody, utahovací momenty, O.K. součástky atd) mělo jako stát? To se má jako zadřít nebo co? To bych řek, že by to zajímalo asi víc lidí, než jenom mě ![6](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
-> Šediváček: koukám znalec....
Takže lepší dle tebe je když tomu naložím hned....aspon se mi to rozsype hned než tehdy až budu někde na závodě :DD.To je úvaha opravdu.
Odjakživa se motor nechá zajet at už více či méně.Pořád tam bude nižší pravděpodobnost že se to rozsype než u způsobu který jsi popsal.
Takže lepší dle tebe je když tomu naložím hned....aspon se mi to rozsype hned než tehdy až budu někde na závodě :DD.To je úvaha opravdu.
Odjakživa se motor nechá zajet at už více či méně.Pořád tam bude nižší pravděpodobnost že se to rozsype než u způsobu který jsi popsal.
-> vhml: Tak máš 2, respektive 3-možnosti. Složíš, budeš zajíždět, pak mu naložíš a konec, něco se posere-vyjedeš spoustu benzínu a stane se ti to v nevhodnou chvíli..... druhá možnost je to, že ho složíš, seřídíš,necháš ohřát a naložíš mu, když se posere, tak to nebude v nevhodnou chvíli.... no a třetí možnost, všechny díly si ošéfuješ, aby neměly kazy, uděláš motor s vůlema, který tvoříš tou nakládkou za čerstva a můžeš závodit bez zajíždění. Protože nemá důvod se něco vysypat
No a jak si motor naučíš, tak ti pojede, budeš s ním jezdit jak posranej, tak už se nemusí rozjezdit, nebo budeš dodržovat základní pravidla a budeš mu nakládat a nemusí vydržet míň, než ten ježděnej dědkostylem. Pokud to uděláš dobře, nevidím důvod, proč motor zajíždět. Co by se mu mělo stát? Přehřát ho nenecháš a když bude mazat, tak už zbývaj ty výrobní vady a ty se projeví vždycky. Pokud to neproženeš rentgenem, ale kliky a ojnice co měly prasknout, už praskly, takže zbytek je na tom, kdo ten motor dělá. S novýma věcma si klidně můžeš zadělat na průšvih a to samý u nějaký starý hujdy.
![5](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
-> Šediváček 16.01.14 21:04:51: složit motor a hned mu dát nažrat? Zajímavej přístup...
-> vhml: Závodní motory se nemusí zajíždět a sedat a že sice +/- tryska je dobrý, ale pořád tam sou ještě vzdušníky, emulzky, dif, délka sání-nátrubků atd
Takže hlavně neusnout na vavřínech
to je jenom co se sacího traktu týče.
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Šediváček 13.01.14 21:58:15: tak mě se to týká stejně až někdy v létě až bude motor zajetej a sedlej.
Je pravda že v ladění starýho motoru jsem se dostal do fáze že tryska o stupeň menší i větší jela hůř![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Je pravda že v ladění starýho motoru jsem se dostal do fáze že tryska o stupeň menší i větší jela hůř
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> milanekprek 13.01.14 22:39:48: Pokud by jsi o daném tématu něco věděl tak jak jsi se odprezentoval v tématu vedle, tak bys věděl, že při vytpočení do maxima a dobíhání se měří právě ten valivý odpor a z toho pak vyjde výkon motoru, protože logicky měříš výkon na kolech... Čili Tvá doměnka s gumama je trochu zcestná.
? Šediváček: nechci rejpat.. ale ani když vezmeš dvě auta na brzdu na porovnání, tak z toho nemusí bejt smysluplnej výsledek. Jeden bude mít na autě totiž 145/70 R13 a druhej 175/55 R14 a valivý odpory ti sežerou výkonu jako ďas
-> vhml: Přijet a odjet můžeš v případě, že ten obrázek bude vhodný na to machrování
My tam nikdy nic neladily, brzda je prostě taková tradice. Ladí se jízdníma zkouškama a na brzdě se porovnávaj výsledky, který budou na tý jedný ovlivněný pořád stejně, i kdyby měřila jak chtěla. Zajeď tam, ať je nějaká prdel zase ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Chlapci ja chcem len povedat, ze vsetko co -> elbacil: tvrdi o tych jeho casoch je cista pravda, na vlastne oci som to vsetko videl, je to clovek, ktoreho si nesmierne vazim pretoze ma v tomto obore obrovske skusenosti, pozname sa osobne a aby som sa pridal tak ja napriklad jazdim casy okolo 15,1 na 402m a dufam, ze tento rok to zase o kusok klesne...![6](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
-> Tuner#2 - zrušená registrace 13.01.14 10:54:21: tak to zase není úplně zlý. Měl jsem strach aby to nebylo co měření to 1000Kč...
-> vhml: Je to o domluvě, když bude měření víckrát počítej 1200, možná i 1500,- podle toho jak dlouho tam vykysneš.
Klucí, kterak to funguje na brzdě v Plzni, pokud bych tam ten motor chtěl i trochu ladit? Změřit to a odject aby byl výsledkem obrázek s kterým to budu machrovat je tak nějak k ničemu.
U IDF je výměna trysek otázka půl minuty, takže bych si to zkoušel přehazovat a třeba 5x přeměřit. Kolik to pak stojí nebo jak se účtuje?
U IDF je výměna trysek otázka půl minuty, takže bych si to zkoušel přehazovat a třeba 5x přeměřit. Kolik to pak stojí nebo jak se účtuje?
To je pravda, snnižuje se na úroveň kterou nechci skrz zbytečné handrkování.
-> Tuner#2: -> Urbi: Vy dva jste se hledali až jste se našli....
-> Urbi: To ale nic nemění na tom, že tentokrát má -> Tuner#2: pravdu - ta jízlivost není na místě. -> Šediváček: nabízel pomoc a nějaký výsledky za ním (a Vaškem) rozhodně jsou - o brzdě tu můžete debatovat do aleluja, ale Vaškovo čas z Běšin se okecat nedá, jestli to má nebo nemá ty hodnty o kterejch se tu pořád přetahujete je jedno, to auto prostě jede. Takže úplně neschopný kluci asi nebudou....
-> Urbi: To ale nic nemění na tom, že tentokrát má -> Tuner#2: pravdu - ta jízlivost není na místě. -> Šediváček: nabízel pomoc a nějaký výsledky za ním (a Vaškem) rozhodně jsou - o brzdě tu můžete debatovat do aleluja, ale Vaškovo čas z Běšin se okecat nedá, jestli to má nebo nemá ty hodnty o kterejch se tu pořád přetahujete je jedno, to auto prostě jede. Takže úplně neschopný kluci asi nebudou....
-> Petr Urban 12.01.14 21:20:14: Seš fakt chudák, viz. téma hned vedle...
-> Urbi: Říkám kouknout a to neznamená cpát se hned na udělání. Ale jenom zvědavost, kdo jiný to tam jak zprasil třeba
Protože jak říká -> zdeny10: tak ten karbec má od někoho jinýho a neví co to je zač. A zvědavost je normální lidská vlastnost, tak nevím, co se ti zas nezdá ![10](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/10.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![10](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/10.gif)
-> zdeny10: No řekněme si to veřejně, že graf byl vložen na náš popud
A taky k tomu sem tohle téma zakládal. Jinak škoda, že jsme tam nemohli být, možná by se s tím dalo něco udělat, ale na "nějaký" motor to jsou hodnoty pěkný. Ale na 300° vačku, teda pokud to někdo nevyryl na něco jinýho to má výkon hrozně dole. To by mělo tak o 1000ot výš, i kdyby neměla žádný zdvihy, motor by se měl točit třeba bez výkonu. je možný, že to je jak tvrdí Urbi, bezkontaktem, ale padá to pak hrozně dolů za vrcholem. Tam bude jiná zrada a podle těch kodrcavých křivek to i odpovídá, nejspíš nějaká banalita. A na vyhrkaný rozdělovač bych to nesváděl-viz první graf tématu. Tam bylo vyjebaný všechno a má to až na tu "turbodíru" průběh rovný. Asi by tomu chtělo dát přece jenom trochu údržby
Ale jak jsem řek, výkon a Nm slušný, co víc si přát co?
No a pokud by se ti pak chtělo, tak se může kouknout na ten karbec, jestli to není jenom očesaná série, tím líp bych řekl, dalo by se něco nahnat.
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> zdeny10: Měl jsem doma několik LEKRÚ z 1.5 pick up, byli brutálně moc bohaté i na volnoběhu - prostě tryskování na perfektně vyplachující motor, ale byli na lepší sériovce 1.4, auto bylo absolutně uchlastané, na lambdě jsem měl pomlčky mimo měřící spektrum :D všechny trysky jsme sházely směrem dolů a auto začlo jet. Když jsi byl na té brzdě, neměly tam lambdu, aby si věděl co z toho leze nebo dalo by se to tam zařídit ? Ten tvůj vyběhaný bezkontakt s vůlema určitě bude mít rezervy v regulačních shopnostech, na druhou stranu máš dost pěkný průběh krout. v spodním pásmu ot. Nechceš to změřit stroboskopem u někoho co z toho leze ? Mohl bych ti naladit bezkontakt a na dálku pomoc s karb. a můžeš tam sjet znova. Třeba naměříš jiné hodnoty... Na životnosti se to neprojeví, i motor přes 100 HP vydrží takto jezdit dlouhodobě pod plným a to opravdu dlouho....když je dobře sladěn.
LEKR
-> zdeny10: Karbec je sedr nebo Lekr ?
Volnoběh bez hádání motoru tak 1100.
No to je možná jeden z kamenů úrazu. Je to fáčkovej bezkontaktní rozdělovač. A po sezóně se o něm nedá zrovna říct, že je bez vůlí
. Zas v porovnání s klukama, kteří jezdí kladívka, musím říct, že i když ty jejich rozdělovače maj lepší průběh ve vysokých otáčkách (teda alespoň jsem o tom už několi článků četl), tak ten bezkontakt se mi jeví mnohem méně poruchovej. Aspoň zatím mi nezklamal!!! Nerad bych to zakřiknul.
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
-> zdeny10: Jaké je zapalko? Ten průběh by odpovídal spíše nějaké 265 vačce. Jakej to drží volnoběh?
Nerad skáču do rozjetého vlaku, ale na přání jednoho z vás, zveřejňuji graf z brzdy mého auta i na toto fórum. Dle údajů, se kterými jsem byl při shánění jednotlivých komponentů motoru obeznámen, tak se jedná o favoriťácký blok, ve kterém je upravená klika z fabie 1.4, písty a ojnice taktéž z tohoto vozu, vačka dle vyrytých čísel 300/300 (spíš bych řekl, že je pouze přebroušená a tudíž nemá vyšší zdvih palců), hlava snížená o 0,5mm, tvrdé ventilové pružiny, ventily sériové, sací kanály vyleštěné a zvětšené, výfukové pouze lehce vylehčené, karburátor…uznávám, že jsem lajdák a ještě jsem ho nerozebral, takže o něm pouze vím, že má spražené obě klapky a tryskován je na vrchařskou feldu 1.5, sání vyleštěné, výfuk složen ze svodů 4–1, trubky bez středního tlumiče a nějakého asi doma vyráběného koncového tlumiče. Toď asi shrnutí mého auta.
pokud by měl někdo zájem graf zkoumat nějak podrobněji, tak je ke stažení na adrese: ulozto.cz/xBRYupPD/cecilk a-bez-ventilatoru-jpg
pokud by měl někdo zájem graf zkoumat nějak podrobněji, tak je ke stažení na adrese: ulozto.cz/xBRYupPD/cecilk a-bez-ventilatoru-jpg
-> elbacil: Ne netrápí mě, že jezdíš pod 15 sekund, neb jsem to nikde nenašel a jak říkám u nás se do 1400ccm jezdí lepší časy, když už tady chceš machrovat s tou 300vkou vačkou...
Ano kamarád jezdí časy kolem 11 sekund se škodou. Reagoval jsem na tvůj post: "ešte nevidel skodu jazdiacu pod 15 sekund" Nikde jsi nepsal nic o škoda motoru a byla to pouhá reakce na další z tvých nesmyslných postů.
SZ jsem tě psal naposled tak 3-4 roky zpět, když jsi sem přišel a začal jsi tady ve fóru nesmyslně spamovat a psát hovadiny (což teda děláš dodnes) viz. převodovka, kola, vačka pod 300 není vačka atd.
Ano moje auta jsem si všechny nechal postavit a o autech nevím vůbec nic. To myslím jen vystihuje, kdo z nás dvou je trulo
Pěkné svátky.
Ano kamarád jezdí časy kolem 11 sekund se škodou. Reagoval jsem na tvůj post: "ešte nevidel skodu jazdiacu pod 15 sekund" Nikde jsi nepsal nic o škoda motoru a byla to pouhá reakce na další z tvých nesmyslných postů.
SZ jsem tě psal naposled tak 3-4 roky zpět, když jsi sem přišel a začal jsi tady ve fóru nesmyslně spamovat a psát hovadiny (což teda děláš dodnes) viz. převodovka, kola, vačka pod 300 není vačka atd.
Ano moje auta jsem si všechny nechal postavit a o autech nevím vůbec nic. To myslím jen vystihuje, kdo z nás dvou je trulo
![5](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
-> elbacil: Tovíš to jsou ty co si to nechají všechno postavit ve firmě a pak vykládají co jim nakecali mechanici ![47](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/47.gif)
![47](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/47.gif)
-> Tuner#2: Vidím že ta strašne trápi že jazdím casy pod 15 sekund a snažíš sa ma zo vsetkých sil znemožniť. Neviem prečo to robíš ale lutujem ťa.A to čo je za blud že kamarát jazdí casy so skodou 11 sekund (snád nechceš tvrdiť že skoda motor)
Ty sám si nevieš postaviť nič,chváliš sa cudzou robotou.Ešte pár rokov ti potrvá než ti to docvakne o čom to je.Ti len prezentuješ to čo si počul a nič nemáš vyskušané.Takže hor sa do práce vyskušaj tucet motorov ,prevodoviek a kolies a potom sa možeš ozvať.A bud taký dobrý neposielaj mi sukromné správičky ako predtým aby všetci videli aký si trulo.Už som ti raz písal že mi nestojíš o to aby som sa s tebou bavil. Ale ked nedáš pokoj nech sa páčí.štastné a veselé.![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Tyhle téma mě vždycky baví...jak se tady dokážete pořád dokola hádat, zda je tam tolik či tolik koní :) Majitelé jiných značek se nám jen "smějí"....vždy
ť oni se blbým čiptjuningem dostanou na nám nedosažitelnou hodnotu výkonu a krouťáku ani nemluvě během chvilky v podstatě u každého druhého softgarážníka
Ale budmě rádi za ty naše koně, koníky..kobylky těžce vydřené, desítky a možná stovky hodin ladění strávených kvůli tomu, aby to aspoň o trošku líp jelo. Pak se můžeme jen smát když jim ta stará...stodvacítka(1000-
136 aby se někod neurazil)...v kopci mizí. Takže každý, kdo má odvahu jít se svým povozem s okřídleným šípem předrevolučním rokem výroby na brzdu (tam nebo tam) je u mě borec. A nechť nám tu dává grafy - aspoň se budeme mít čím bavit po dálší léta. Škodě zdar a pěkné Vánoce všem.
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Šediváček: Nedoladil není počasí na testování na semislickách, musím vydržet do jara.
-> Čokin: už si konečně doladil motor, chtělo by to další graf ať je o čem diskutovat ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Šediváček: Tak jsem si početl a děkuji za přání k vánocům, tobě taky štastné a veselé![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)