![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Grafy motorů
Taky něco ode mě, Véna občas tuty věci strašně prožívá, a v některých případech bývá až mimo realitu ale Ladění motorů umí, i u mě jsme dosáhli značného zlepšení ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Od Vény: Hele nepodceňuj pilník, dřív nic jinýho nebylo a co se stavělo za zvěrstva
Tak porovnat akce, první byl asi Pohofest, tam na nějakým pochybným sprintu byl čas 17,22s a nejelo to. Kecal bych, co sem s tím karbecem dělal a nedělal, ale vím, že byly 26/26 komory a zbytek mám někde na skříni napsaný, abych věděl.
Pak byla vlastně Příbram, asi jediný 100% oficiální akce a to bylo 17,116s a nejelo to. Foukalo to jako debil a ne do zad. 5-místo ze 6 ve speciálech, byť by byl triumf do 1400ccm, kdyby tam nebyly pravidla, jaký sou. Ale co, jel sem tam jenom to odzkoušet, matně asi dif 26/27, ale nechal sem trysky, takže to bylo chudý jak prdel
A poslední byly Běšiny, tam čas 16, 17s, nahoře to stejně nejede jak by mělo a konfiguraci si nechám už pro sebe
a za pár dní brzda. Nevím, jak moc to odpovídalo, ale s mojí ubohou 1300ccm a jinak sériovým autem na 175/70R13 gumách sem nechal za sebou ledajaký nadupaný 1400 od renomovaných úpravců. Jo 2-auta mě pojely - Jourin s LR a Wena se 120S, štve mě to, nemůžu říct, že ne
Jo někdo se bude zase vymlouvat, že skládaná převodovka je horší než sériová, lehčí auto je pomalejší než těžší, menší gumy se otočí za určenou dráhu míňkrát než velký a tak to nemá vlastně žádnou akceleraci a že závoďák neumí jezdit rovně, ale jenom dveřma napřed
Ale tak to nikomu neberu
Je pravda, že tohle je téma o motorech a čistým výkonu, ale zase k čemu je výkon, když se nedá využít. Můj názor je, že sou dvě možnosti, jak porovnat auta. A to buď staticky na brzdě a to na tý samý a ten samý den a nebo když se vedle sebe postaví na tom sprintu. Na jízdu rovně není potřeba extra umět řídit, tak jaká je jednodušší disciplína. A pak může být staticky horší auto lepší v pohybu, než to parametrama lepší. Je tam minimální vliv lidskýho faktoru, cihlu na plyn a řadit snad umí tak nějak každý a ty 3-4 přeřazení není v technice až tak velká ztráta, jako na dlouhý dráze, kde se vyhrává třeba jenom rychlostí řazení
P.S.: těch 15s může být nedosažitelný, ale zase je to jenom 1s na nějakým prdelním sprintu a nebo třeba 1,5-2s na pořádný časomíře a 1/4míle. Jo vím, jak moc to je rozdíl, ale když ten motor opravdu bude odladěn, že z něj nepude dostat víc a další fáze bude umírání, tak sem ochotný sednout si na plastový kýbl a zkusit zajet něco s odlehčeným autem pro porovnání, co udělá váha. Jinak při zazimování sem zjistil, že nemám žádnou vůli na kladívku + pecku a kdo o tom něco ví, ovlivní to hodně faktorů. Jo to je když se člověk zaobírá jenom karburací a ničím jiným, jak sem ten motor složil, tak je, předstih je pořád stejný. Nelaboroval sem s ničím, než s karburátorem a jeho úpravama. V karburaci sou ještě slušný rezervy, ale už to je opravdu hodně se do toho ponořit a nebo si začít hrát s předstihem, ventilovýma vůlema, nevyhřívaným sáním atd
Tímto děkuji všem, že sem si tady moh zase pro jednou vyblít játra a chtěl bych všem, co se dostanou až sem popřát Veselé Vánoce, hodně dárků zítra pod stromečkem a šťastný Nový rok
Vena.
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
![5](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
P.S.: těch 15s může být nedosažitelný, ale zase je to jenom 1s na nějakým prdelním sprintu a nebo třeba 1,5-2s na pořádný časomíře a 1/4míle. Jo vím, jak moc to je rozdíl, ale když ten motor opravdu bude odladěn, že z něj nepude dostat víc a další fáze bude umírání, tak sem ochotný sednout si na plastový kýbl a zkusit zajet něco s odlehčeným autem pro porovnání, co udělá váha. Jinak při zazimování sem zjistil, že nemám žádnou vůli na kladívku + pecku a kdo o tom něco ví, ovlivní to hodně faktorů. Jo to je když se člověk zaobírá jenom karburací a ničím jiným, jak sem ten motor složil, tak je, předstih je pořád stejný. Nelaboroval sem s ničím, než s karburátorem a jeho úpravama. V karburaci sou ještě slušný rezervy, ale už to je opravdu hodně se do toho ponořit a nebo si začít hrát s předstihem, ventilovýma vůlema, nevyhřívaným sáním atd
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
Tímto děkuji všem, že sem si tady moh zase pro jednou vyblít játra a chtěl bych všem, co se dostanou až sem popřát Veselé Vánoce, hodně dárků zítra pod stromečkem a šťastný Nový rok
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
Vena.
-> elbacil 23.12.13 19:50:49: Koukám, že na slovači něktečí nejen že mají asi jiné sekundy, jiné kilogramy a výkony, ale ještě ke všemu neumí číst... To je pak těžká domluva... Já jsem psal, že neznám auto pro běžný provoz (tak jak tady prezentuješ to své a tak jak jsem ho definoval (vačka, kola, převodovka)) co jezdí pod 15s. Ostatně ani u tebe jsem lepší čas než jsem psal nenašel...
Jinak samozřejmě u nás se jezdí i kolem 14s (zmíněná Pešan, dříve Lutec, slušné časy jezdil i Bohouš Krejčí) a můj dlouholetý kamarád jezdí se škodou časy dokonce 11 - 11,3s...
Jinak samozřejmě u nás se jezdí i kolem 14s (zmíněná Pešan, dříve Lutec, slušné časy jezdil i Bohouš Krejčí) a můj dlouholetý kamarád jezdí se škodou časy dokonce 11 - 11,3s...
-> matoo 23.12.13 00:38:42: a o čom je slovensky samš.Každý si može pozriet oficialne časy na zrychlenie .sk a nelamentovať že ešte nevidel skodu jazdiacu pod 15 sekund.To asi maju problémy len taký čo maju sen dosiahnuť čas pod 17 sekund.![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Tuner#2: Jiste, proto to jsem to psal, melo to vyznit ironicky samozrejme.
Porovnani na sprintech bych chapal z porovnavani auta+ridicovych schopnosti jako celku. Kdyz to beru tak k cemu mi je vykonej motor, kdyz mi pak ujede auto se slabsim motorem ptz jako celek to funguje lepe
.
Samozrejme neberme extremy, ktere jsou delany primo na 400m, nemaji zadni brzdy a podobne hovadiny co lze na drag drahach videt![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
A ohledne mereni na brzdach to nebude nidky objektivni, to chce merit na jedne brzde a pak lze srovnavat.
Porovnani na sprintech bych chapal z porovnavani auta+ridicovych schopnosti jako celku. Kdyz to beru tak k cemu mi je vykonej motor, kdyz mi pak ujede auto se slabsim motorem ptz jako celek to funguje lepe
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Samozrejme neberme extremy, ktere jsou delany primo na 400m, nemaji zadni brzdy a podobne hovadiny co lze na drag drahach videt
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
A ohledne mereni na brzdach to nebude nidky objektivni, to chce merit na jedne brzde a pak lze srovnavat.
-> Šediváček: Právě proto jsem to psal.
-> pavucina: Neznám nikoho, kdo by se s použitelným atmosférickým OHVčkem (myšleno vačka do 280°) dostal výrazně pod 16s natož pod 15... Pod 15 to jezdí odlehčené auta s krátkou převodovkou na 13" kolech a motorem s vačkou 300/320°jako jezdí třeba Pešan st. a nebo jezdil Lutec s Rapidem. Nevím o nikom, že by jezdil lepší časy když už tady někdo v tomto tématu tak nesmyslně vytáhnul místo grafů sprinty, kde je XY faktorů co ovlivní čas...
-> pavucina: Neznám nikoho, kdo by se s použitelným atmosférickým OHVčkem (myšleno vačka do 280°) dostal výrazně pod 16s natož pod 15... Pod 15 to jezdí odlehčené auta s krátkou převodovkou na 13" kolech a motorem s vačkou 300/320°jako jezdí třeba Pešan st. a nebo jezdil Lutec s Rapidem. Nevím o nikom, že by jezdil lepší časy když už tady někdo v tomto tématu tak nesmyslně vytáhnul místo grafů sprinty, kde je XY faktorů co ovlivní čas...
-> Šediváček: Az pojede na sprinty, kde se budete pokouset o 15s, tak dejte vedet, to bych chtel videt na vlastni oci... (Porovnej si casy sprintu na ruznych akci a zauvazuj jestli to pilnikem lze z toho motoru dostat)
-> Tuner#2: Jestli je Příbram do kopce tak to všude jinde bude lepší ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> matoo: je to ofiko a . nebo si snad myslíš, že to má úroveň srazu v Drietome?
-> Šediváček: Navíc jak známo, zrovna Příbram je do kopce...
Když tady řešíte sériovou váhu, tak to počítáte jestli to je i s rezervou a nářadím, plnou bandou na ostřikovače, koberečkama na podlaze, aby se nesvinil origo koberec?
-> Alenka: Tak Véna136 měl oficiální čas na sprintu 17.116s, myslim že to bylo v Příbrami. a nemá cenu nic řešit protože se to ve finále obratí proti nám. Na příští sezonu se chce s časem ale o něco zlepšit, tak 15s by bejt mohlo. ![2](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/2.gif)
![2](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/2.gif)
Za chvilku se budou řezat i střechy u škodovek............njn když už nejde nahonit výkon tak aspoň váhu
Tohle číst někdo z BMW clubu tak se musí potrhat smíchy.......já myslím, že Tuner aspoň předhodil další graf do tématu a pokud se tady má něco porovnávat musí to být z grafu.....sprint neřekne vůbec nic, jedno ohlédnutí za pěknou holkou a 0,5 s na startu fuč![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Tohle číst někdo z BMW clubu tak se musí potrhat smíchy.......já myslím, že Tuner aspoň předhodil další graf do tématu a pokud se tady má něco porovnávat musí to být z grafu.....sprint neřekne vůbec nic, jedno ohlédnutí za pěknou holkou a 0,5 s na startu fuč
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> koko 22.12.13 23:08:22: a ty asi nevies o com je slovnensky SAMŠ
-> Tuner#2: psal, že teď má sériovou váhu, já si ho pamatuju pár let zpět v piešťanech a čas byl určitě pod 15
-> koko: Zatím nejlepší čas co jsem našel bylo nějakách 15,2 s tak pořád nevím kde je těch běžných 14 a nebo dokonce pod 14s?
-> Tuner#2: výsledky máš na stránkách drag cupu - to zvládneš najít
-> matoo: a co je na tom neoficiální? Asi jsi nepochopil myšlenku, cup, který se jede pod záštitou SAMŠ, které je členem FIA je myslím oficiální dostatečně.
-> matoo: a co je na tom neoficiální? Asi jsi nepochopil myšlenku, cup, který se jede pod záštitou SAMŠ, které je členem FIA je myslím oficiální dostatečně.
-> koko 22.12.13 16:03:05: pardon, ale co je na SAMŠi oficialne? je to sukromna firma ako kazda ina, u vas je to mozno inak
-> koko: A máte teda nějaké vysledky v pdf. s dosaženým casem + info jaká byla hmotnost auta, prevodivka a rozmer kol? Ač si dotyčný myslí, že je to jedno, tak to dost ovlivňuje výsledek a graf z brzdy to rozhodne nenahradi. U sprintu rozhoduje i samotna draha a povětrnostní podminky.
-> Tuner#2: na slovensku mají drag šampionát, který se jede pod SAMŠ, to je myslím oficiální dost ne?
-> elbacil: Tohle video už taky bylo snad 100x, ale pořád nechápu kde chodíš na ty hodnoty? Zřejmě to bude tím, že na Slovensku se zřejmě nejede žádný ofiko drag cup...
-> elbacil: A kde je ten graf a popis motoru či úprav.
-> elbacil: Obsah je momentálně nedostupný
-> elbacil: This content is currently unavailable
-> Evž@: nene, je tam těch 880, těch prvních 150 jde lehce, pak už je to horší
-> Evž@: Fabricka erka mala tusim cca 880kg
-> koko: není to éro lehčí už z fabriky?
-> elbacil: Nepsal jsi tady nahodou, ze s tim jezdis i do prace? Chces rict, ze jsi takove eMko dostal na 690kg? Pamatuju si nejake video a cas nejakych 16s. Mas pro sve tvrzeni nejaky dukaz z oficialni casomiry?
-> elbacil: to je pekny, ja jsem porad pres 900 ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Evž@: řezat, vrtat, brousit, byl jsem i na 650, ale je to už moc a pro naše použití nevhodné
-> elbacil: aj me uz diskvalifikovaly...za sedačky vzádu ...pač si hondaři se 150 hp byli stěžovat že sem jim na 150ti metrech ujel...člověk by nevěřil
Jak si docilil takove hmotnosti?
Jak si docilil takove hmotnosti?
-> Dušan: momentalne musím mat váhu seriovu ktoru kontroluju ináč som diskvalifikovany s časom 14,6 Ked som mal váhu okolo 690-700 som mal čas 13,9.![6](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
jaka je vaha auta na tech 15s ?
-> elbacil: Tak to je jasný, s autem na špalkách se blbě sprintuje
-> Tuner#2: jezdí lehce pod 15
-> elbacil: Takže to jezdíš sprinty pod 14sekund na ofiko časomírách? ![9](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
![9](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
To je pravda že kolesá a prevodovka hraju rolu lebo bez nich si neviem predstaviť žiadny šprint.Na šprinte rozhoduje motor!!A Moj bonmot je že ma 7 rokov nikto neporazil.![2](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/2.gif)
![2](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/2.gif)
-> Alenka 19.12.13 20:28:20: Na Pohofestu byl motor čerstvě poskládám s jinou karburací a neodladěný. Myslím, že lepším důkazem jsou Běšiny...
-> Alenka: Nj,příště bez ozdob,...
-> Vrba: to jsou ty svody, kdybys mel litinu jako ja, taky bys mel "seriovku" ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Alenka: Nevím,moc jsem to nesledoval. Jen vím,že jsi mě jednoznačně pojel ty,byt jsem byl ve speciálech a ty v sériovkách ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Vrba: vsak taky rozhodl, na Pohofestu byl ten super sladenej motor kolikatej od konce?
Bezesporu rozhodují kola,převod,rozdíl hmotnosti atd,ale když se toto veme v úvahu,rozdíl výkonu se dá bezesporu docela dobře odhadnout. Tady se tuším hádáte o rozdílu 10-15 koní oproti tomu,co se dá předpokládat. V tomhle směru by sprint jednoznačně rozhodl kdo má pravdu a kdo ne.
-> elbacil: Jo a převodovka a kola nehrají roli. To už jsi tady psal a myslim, že bolmoty co tu předvádiš už nikdo nebere vážně.
-> elbacil: A že na sprintu se toho pozná ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Neviem čo tu riešite stále brzdu ,dajte si šprint a hned máte jasno.Alebo si dokazujete kto má vačší.![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Tuner#2: Ale tohle já nijak nezpochybňuju, jak jsem říkal, vůbec neřeším jestli ta brzda kecá nebo ne, rozhodně nejsem kompetentní to posoudit. Jen že ten dnešní graf z tohodle pohledu nic neřeší. Pokud je stejnej motor odměřenej na dvou brzdách a dává stejný hodnoty, není co řešit...