skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Zase křivka regulace předstihu... radši nečíst
00:35:37
14.04.2011
14.04.2011

Nepér
Vždyť to je "logaritmicky" 0, 2, 5, 10, 20... lepší než jezdit natvrdo jen podle otáček.
00:11:06
14.04.2011
14.04.2011

COL
To je svym zpusobem prepocet, v podstate look-up tabulka se dvema parametry....
Akorat bych cekal hustsi parametrizaci u nizkych uhlu otevreni klapky.
Akorat bych cekal hustsi parametrizaci u nizkych uhlu otevreni klapky.
00:01:53
14.04.2011
14.04.2011

Nepér
Přepočet na "zátěž" to de-facto nemá ale křivek předstihu to umí 10, logaritmicky podle polohy klapky 0-100%. Je to prostě mapa 10x10 bodů, trojrozměrné pole... podle rpm a TPS to vybere předstih. Vstup pro TPS se dá kalibrovat - definuje se napětí pro 0% a pro 100%, třeba i inverzně.
23:55:07
13.04.2011
13.04.2011

COL
Tak jestli mas vyresenej prepocet udaje z TPS a RPM na "zatez" a vstup usitej primo na nejaky konkretni TPS, tak neni co resit. Kdybych ale vychazel z nuly, vydal bych se cestou mereni tlaku v sani nebo hmotnostniho prutoku.
Mereni tlaku je realizovatelne dost primitivne a navic je, na rozdil od nekterych TPS vyuzivajicich odporove snimani, velmi spolehlive.
Mereni tlaku je realizovatelne dost primitivne a navic je, na rozdil od nekterych TPS vyuzivajicich odporove snimani, velmi spolehlive.
23:46:19
13.04.2011
13.04.2011

Nepér
Tlak v sání? Podtlak těsně pod klapkou 1. stupně? Průtok vzduchu? To je jednodušší měřit polohu tý klapky, navíc to zapalování, který chci použít má přímo vstup pro TPS.
23:30:49
13.04.2011
13.04.2011

COL
A proc na snimani tlaku v sani nepouzit nejaky absolutni sensor tlaku, co se da koupit za par stokorun a ma vystup 0 - 5V? Je to jednodussi nez to klohnit z uhlu otevreni klapky a otacek..... Bohuzel ale ani tlak neni vsespasnej a treba u dlouhejch vacek je pri malejch otackach problem s tim, ze tlak v sani od urcite hranice roste presto, ze zatez motoru klesa. Jediny, co je bez problemu je hmotnostni snimac prutoku...
22:40:35
13.04.2011
13.04.2011

Nepér
Tam je málo místa a bastlit nějakej pulsní rotor na řemenici by byla vopičárna...
22:37:56
13.04.2011
13.04.2011

matoo
-> Nepér: a co druhy koniec?
22:33:52
13.04.2011
13.04.2011

Nepér
Bylo ale kdo má na tom stočenym setrvačníku něco naměřit 

21:05:00
13.04.2011
13.04.2011

matoo
-> elbacil: nebolo by lepsie mat ten hall niekde na kluke?
21:00:29
13.04.2011
13.04.2011

elbacil
-> Nepér: aj to je dobré riešenie regulácia podla natočenia klapky ale motor na to reaguje ináč ako na podtlak.Ja mám z citroena podtlakový snímač a ten pridáva podla podtlaku asi 3-5 stupnov .Aj tie stupne sa daju nastaviť.A mám to celé na mpi lište.Rozdelovač mám takýto
00:47:15
13.04.2011
13.04.2011

COL
Taky bych rekl, ze Cepek predstihove charakteristiky designuje pro "podlahare", anzto podtlakove (nebo spis zatezove) regulaci se vyhyba jako cert krizi. Coz je ovsem pochopitelne, protoze je to dalsi stupen volnosti, ktery se musi pracne odladit a na prubehu vykonu pri plne zatezi (coz po nem vsichni chteji predevsim), to neprida.
Finalni prubehy na nejake jedinecne sestave se stejne musi nakonec odladit/odbrzdit, vycist to nikde moc nepujde. Otazka je, jestli by to neslo treba namodelovat... nevim jake jsou dnes moznosti.
Finalni prubehy na nejake jedinecne sestave se stejne musi nakonec odladit/odbrzdit, vycist to nikde moc nepujde. Otazka je, jestli by to neslo treba namodelovat... nevim jake jsou dnes moznosti.
10:15:33
12.04.2011
12.04.2011

Tuner#2 - zrušená registrace
-> Alenka 11.04.11 19:01:45: No ono tady moc jiných dodavatelů na SW do MPI není proto to srovnání, pokud teda neberu rádoby chip tuning firmy a jejich 10HP + jen úprvavou softu... ale dost OT, myslím si, že elbacilovi si každý může udělat úsudek sám, doporučuju project karty vhml, Geminiho apod.
21:15:00
11.04.2011
11.04.2011

Nepér
Podtlak mít nebudu ale podle polohy klapky (TPS) a otáček se to dá řídit v podstatě stejně. Málo plynu, hodně otáček (on je v tu chvíli i větší podtlak v tom místě pod klapkou odkud se bere podtlak pro rozdělovač), -> větší předstih. Jen bude pakárna tyhle stavy odladit. Ovšem proti pružinkám a závažím v rozdělovači a podložkám pod pružinou v podtlakovce to aspoň není takovej vopruz a dá se to nastavit.
19:01:45
11.04.2011
11.04.2011

Alenka
-> Tuner#2: jake jsou jeho RJ, nevim, ale ze je neco lepsi Cimbu bych nebral jako nejakou zaruku kvality. U Cimbu bych si nenechal ani vymenit olej, natoz to prase pustit do rizeni motoru :)
Co se tyce Cepka a mechanicke regulace na silnicnich motorech, tak to taky neni zadna slava a prijde mi, ze uplne ignoruje fungovani motoru pri castecnem zatizeni, o cemz svedci i to, ze vsem vyklada, at nepouzivaji podtlakovou regulaci, ze to potom nejakym zahadnym zpusobem "nefunguje", pritom to je prave naopak.
O zavodnich motorech jsem ani nijak nepolemizoval. 1. tam nemuzu slouzit vlastnimu zkusenosti a 2. vysledky skutecne hovori samy za sebe :)
-> elbacil: bezobsaznymi komenty jsem mel na mysli jen opet tanecky kolem V8 a postuchovani s T#2. Zkratka veci, ktere do vecne debaty o regulaci predstihu nepatri, ale samm mam taky maslo na hlave, tak radsi budu mlcet :D
Co se tyce Cepka a mechanicke regulace na silnicnich motorech, tak to taky neni zadna slava a prijde mi, ze uplne ignoruje fungovani motoru pri castecnem zatizeni, o cemz svedci i to, ze vsem vyklada, at nepouzivaji podtlakovou regulaci, ze to potom nejakym zahadnym zpusobem "nefunguje", pritom to je prave naopak.
O zavodnich motorech jsem ani nijak nepolemizoval. 1. tam nemuzu slouzit vlastnimu zkusenosti a 2. vysledky skutecne hovori samy za sebe :)
-> elbacil: bezobsaznymi komenty jsem mel na mysli jen opet tanecky kolem V8 a postuchovani s T#2. Zkratka veci, ktere do vecne debaty o regulaci predstihu nepatri, ale samm mam taky maslo na hlave, tak radsi budu mlcet :D
18:19:08
11.04.2011
11.04.2011

Evž@
-> Nepér: sorry....příště nebudu línej a napíšu to celé
18:07:44
11.04.2011
11.04.2011

elbacil
-> Nepér: mám tam na direct ignition aj snímač podtlaku takže si reguluje predstih podla záťaže.-> Alenka: máš pravdu niektorý vedia prd a odvolávaju sa na iných odborníkov.Prednedávnom sa ešte pýtali ako treba dofukať kolesá a teraz su z nich najvačší odborníci.S takými sa vobec nebavím.Apropo spomínal si že bezobsažné,konkretizuj.A ked už tak 99 % príspevkov je bezobsažních,lebo tu sa odpovede alebo dobrej rady nedočkáš,ked si si nevšimol.Viz. hlavne témy ,, vačka".A že som kritizoval niektorých.Práveže oni mali napísané blbosťi.Odkazujem členom mojho fanklubu len mu dajte elbacilovi čo sa donho zmesťí. 

15:39:00
11.04.2011
11.04.2011

Nepér
Tak napíšu odstředivá regulace ne? 

13:21:42
11.04.2011
11.04.2011

afro100
-> Nepér: regulace odstředivá ? :)
13:20:49
11.04.2011
11.04.2011

Nepér
Co je R.O.?
12:00:36
11.04.2011
11.04.2011

Tuner#2 - zrušená registrace
-> Alenka 10.04.11 22:26:43: Nemyslím, že že Čepek neumí naladit motor do provozu, jeho ŘJ jsou lepší než Cimbu a že jich tady jezdí a o závodních motorech se asi ani bavit nemusíme, to dokazují výsledky...
11:59:12
11.04.2011
11.04.2011

Tuner#2 - zrušená registrace
-> Evž@ 11.04.11 11:43:16: JJ 9,5° což je prakticky 880tka s 10ti a odpojenou podtlakovou regulací.
11:43:16
11.04.2011
11.04.2011

Evž@
elbacil 10.04.11 20:36:00 napsal:
→ Nepér: skušal som najprv favo 880 potom bosch
rozdelovač a teraz direct ignition a podla mna je najlepší DI .Predzápal
mám 13° a celkový 32.Mám niekde aj graf bosch rozdelovača keby si
chcel.Ide s ním velice slušne.Prv som graf do DI okopíroval z bosch
rozdelovača a potom ho len jemne doladil v PC. Ostatný si dajte pohov
píšte radšej k veci.
to potom odpovídá rozdělovači který by měl R.O. 9° ?(teoreticky)
→ Nepér: skušal som najprv favo 880 potom bosch
rozdelovač a teraz direct ignition a podla mna je najlepší DI .Predzápal
mám 13° a celkový 32.Mám niekde aj graf bosch rozdelovača keby si
chcel.Ide s ním velice slušne.Prv som graf do DI okopíroval z bosch
rozdelovača a potom ho len jemne doladil v PC. Ostatný si dajte pohov
píšte radšej k veci.

to potom odpovídá rozdělovači který by měl R.O. 9° ?(teoreticky)
23:10:42
10.04.2011
10.04.2011

Alenka
-> Nepér: saze, a kdyz na to slapnes, tak i nejaky ten hlinik :))
23:02:01
10.04.2011
10.04.2011

Nepér
-> Alenka: Vejfuk je tam série, z toho jdou jen saze :D
22:26:43
10.04.2011
10.04.2011

Alenka
-> Tuner#2: v podstate jsi si odpovedel sam - at mu poradi kdokoli cokoli, velmi pravdepodobne to bude pro dany config nesmysl. A je uplne jedno, jestli nejake hausnumero placnu ja, ty, elbacil nebo Cepek.
Nicmene, co se tyce odladeni silnicniho motoru bych zrovna Cepka bral s rezervou a jakkoli proti jeho HW upravam vubec nic nemam, tak u konecneho odladeni bych radeji vychazel z moudrych knih nez z jeho doporuceni.
Nicmene, co se tyce odladeni silnicniho motoru bych zrovna Cepka bral s rezervou a jakkoli proti jeho HW upravam vubec nic nemam, tak u konecneho odladeni bych radeji vychazel z moudrych knih nez z jeho doporuceni.
22:14:38
10.04.2011
10.04.2011

Tuner#2 - zrušená registrace
-> Alenka 10.04.11 22:00:29: Tak to prrr. Jaký jezdím předstih mám napsaný u auta, motor má najeto kolem 25tkm, takže to asi úplně špatný nastavení nebude. Navíc co motor to originál, záleží na KP, vačce, natrsykování, karburátoru, svíčkách, atd. a dle toho bude předstih závislý. Rozdíl je i to, zda to bude ladit na 95tku a nebo zda na 100octan. Radu jsem mu dal tu nejlepší a to probrat hodnoty předstihu s Čepkem a pak je případně malinko doupravit a Nepér to dokázal dokonce i ocenit.
To, že se tady obouván do toho co tady radí nesmysli je dáno tím, že tady sladuju v nečtených většinu jeho příspěvků. Stačí zalistovat v autech co tam předváděl u vhml, Geminiho a dalších o fóru ani nemluvě...
To, že se tady obouván do toho co tady radí nesmysli je dáno tím, že tady sladuju v nečtených většinu jeho příspěvků. Stačí zalistovat v autech co tam předváděl u vhml, Geminiho a dalších o fóru ani nemluvě...
22:00:29
10.04.2011
10.04.2011

Alenka
-> Tuner#2: napsal jsi sem do tematu asi deset prispevku a krome tradicniho a neustale dokola omilaneho odkazu na Cepka, ktery je Neperovi v tomhle pripade stejne na hovno, jsi neprispel jedinou alespon zdanlive uzitecnou informaci.
Drbes do Elbacila co se do nej vejde, ale sam nejsi o nic lepsi, dokonce pokud si odmyslime jeho bezobsazne dristy, narozdil od tebe aspon neco konkretniho poradil.
A at uz bud kdokoli radit cokoli, Neper si stejne nakonec udela, co sam uzna za vhodne, jen doufam, ze to stihne driv, nez mu pisty postupne vylitaji vyfukem :D
Drbes do Elbacila co se do nej vejde, ale sam nejsi o nic lepsi, dokonce pokud si odmyslime jeho bezobsazne dristy, narozdil od tebe aspon neco konkretniho poradil.
A at uz bud kdokoli radit cokoli, Neper si stejne nakonec udela, co sam uzna za vhodne, jen doufam, ze to stihne driv, nez mu pisty postupne vylitaji vyfukem :D
21:14:28
10.04.2011
10.04.2011

Nepér
-> Tuner#2: Čepek mě nenapad, chyba. Ono je ale zase něco jinýho předstih při plném zatížení a předstih při částečném. Zjednodušeně řečeno na půl plynu si to nechá líbit větší předstih a jede to s ním líp. Mechanicky tohle dělá podtlaková regulace, elektronicky se to dá řídit podle potenciometru na škrtící klapce. Takže to máme sto bodů... a babo laď .
21:03:41
10.04.2011
10.04.2011

Tuner#2 - zrušená registrace
-> Nepér: Jen bych rád upozornil, že elbacil má nějakou noname 300vku vačku a hodnoty předstihu bych raději skonzultoval s p. Čepkem co tam do programu zadal a případně kde se pohybovat. Ono o moc jinde nebudeš než napsal (ono to totiž v podstatě odpovídá i 880tce), ale rozhodně bych se na Čepka spolehnul víc než na toho pána co tu zas napsal výkřik do tmy s úplně jinou vačkou...
20:36:00
10.04.2011
10.04.2011

elbacil
-> Nepér: skušal som najprv favo 880 potom bosch rozdelovač a teraz direct ignition a podla mna je najlepší DI .Predzápal mám 13° a celkový 32.Mám niekde aj graf bosch rozdelovača keby si chcel.Ide s ním velice slušne.Prv som graf do DI okopíroval z bosch rozdelovača a potom ho len jemne doladil v PC. Ostatný si dajte pohov píšte radšej k veci.

16:34:45
10.04.2011
10.04.2011

Jura_Favorit
-> Nepér: fajn 

16:26:26
10.04.2011
10.04.2011

Martin136COUPE
-> Nepér: Tobě přežil Vika komínek lehké přitahování hlavy rozdělovače ? Me prdnul už při tom. :(
16:14:10
10.04.2011
10.04.2011

Nepér
Tak normálně to jezdí, pokud se nerozprskne komínek rozdělovače zn. Vikä. Takže není důvod jezdit vozem Ford.
15:47:50
10.04.2011
10.04.2011

Jura_Favorit
-> Nepér: na Severočechy to zvládneš tímhle? 

15:44:34
10.04.2011
10.04.2011

Nepér
Jděte doprdele, o předstihu nic nic novýho... v týdnu dorazí zapalování a potenciometr na škrtící klapku, tak uvidíme. Zatím natankuju N95, rozchodím to zapalování a budu tím normálně jezdit do práce, ať tam mám aspoň nějaký najetý kilometry. Příští nádrž, to už bude najeto tak 1200 km, můžu vzít N98 a začít to trápit ve všech režimech :D
11:28:38
10.04.2011
10.04.2011

suri
Jura_Favorit 10.04.11 11:23:21 napsal:
→ elbacil: kdo jsem, co jsem dokázal a jaké mám
zkušenosti tady ví spousta lidí s Fáčky, že ne ty, to je tvůj problém.
Já mám podobné trotly háku, jak se říká

→ elbacil: kdo jsem, co jsem dokázal a jaké mám
zkušenosti tady ví spousta lidí s Fáčky, že ne ty, to je tvůj problém.
Já mám podobné trotly háku, jak se říká



11:23:21
10.04.2011
10.04.2011

Jura_Favorit
-> elbacil: kdo jsem, co jsem dokázal a jaké mám zkušenosti tady ví spousta lidí s Fáčky, že ne ty, to je tvůj problém. Já mám podobné trotly háku, jak se říká 

11:03:47
10.04.2011
10.04.2011

Tuner#2 - zrušená registrace
-> elbacil 10.04.11 10:27:43: Ještě ke všemu rozdvojená osobnost?
10:27:43
10.04.2011
10.04.2011

elbacil
-> elbacil: ozaj, asi si nedočítal príspevok o V8 do konca.

10:25:42
10.04.2011
10.04.2011

elbacil
-> Jura_Favorit: a ty si kto?Si vyvolený od pána boha kritizovať?Co si dokázal aké máš skusenosťi.Ked si ma tak všímate tak nikdy nikoho nekritizujem píšem len moje skusenosťi.že sa vymykaju z rámca vašich vedomosťí?A ten čo nezapadá musí byť zatraťení? To je váš problém. A teraz ide ten vyškerený smajlík

19:16:31
09.04.2011
09.04.2011

Jura_Favorit
-> elbacil: papír a net snesou všechno. Co tím chci říct? Nemá smysl se na nic ptát, protože si můžeš vymyslet cokoliv a nemáme jak dokázat, že si vymýšlíš, byť je to podle tvého vystupování zde pravděpodobné...
Mimochodem přímo v diskuzi o V8 padlo otázek hodně a jediné, čeho jsme se od tebe dočkali, byly blbé kecy a vychlámaní smajlíci... To taky o něčem vypovídá, že?
Mimochodem přímo v diskuzi o V8 padlo otázek hodně a jediné, čeho jsme se od tebe dočkali, byly blbé kecy a vychlámaní smajlíci... To taky o něčem vypovídá, že?
19:10:26
09.04.2011
09.04.2011

elbacil
Borci tak mi teda stiahnite z netu aké su tam vačky,ako je riešený rozdelovač,hlavné ložiská su v jakom uhle oproti blokom,ako sa dosiahla osová vzdialenosť vačiek a ešte dalšie veci ktoré sa daju stiahnuť o V8.Alebo sa pýtajte na veci ktore nemože vedieť ten ktorý také veci nerobil

18:41:26
31.03.2011
31.03.2011

Tuner#2 - zrušená registrace
-> darklord 31.03.11 17:57:24: S motorem se tady jen oháněl fotkama stáhlýma z netu, je to slovák a pozoruju ho od doby co sem přišel s grafem a machroval na Geminiho a ve finále z toho vylezla 300vka vačka když Gemini ladil 265tku od Chovance. Je to jeden z největší demagogů zde, stačí sledovat co tu předvádí i mezi autama.
17:57:24
31.03.2011
31.03.2011

darklord
-> Tuner#2: neni to slovak ale madar, a pokial viem tak spachal tu V8 nie?
15:08:00
31.03.2011
31.03.2011

Nepér
Na to se nedá sehnat kloudný osazení, leda strkat drátky do vzdušníků...
15:06:33
31.03.2011
31.03.2011

MOLSO
-> matoo: a zevraj aj ekologickejšie 

14:59:20
31.03.2011
31.03.2011

matoo
-> Nepér: este existuje jedno lacnejsie palivo s este vyssim oktanovym cislom 

13:31:42
31.03.2011
31.03.2011

Nepér
Tak ten na mojí oblíbený pumpě taky nemaj :( Ještě se zeptám na bionaftu...
Ale jinak ta N95 skutečně není problém, jen to začne ťukat dřív, musí se dát menší předstih a nevyužije se potenciál toho motoru.
Ale jinak ta N95 skutečně není problém, jen to začne ťukat dřív, musí se dát menší předstih a nevyužije se potenciál toho motoru.
12:14:37
31.03.2011
31.03.2011

Tuner#2 - zrušená registrace
-> Nepér 31.03.11 12:11:09: Já bych tam dal podle některých Slováků Special 91, třeba to bude mít o další 3 koně navíc 
