skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Zase křivka regulace předstihu... radši nečíst
12:11:09
31.03.2011
31.03.2011

Nepér
Hele, tak v pátek budu brát třetí nádrž, mám najeto asi 800 km. Mám natankovat N98 jo?
09:54:57
31.03.2011
31.03.2011

Minik03
-> Tuner#2: Tak on ten výkon na 95 možný je, pokud to má rozštelovaný
09:50:10
31.03.2011
31.03.2011

Tuner#2 - zrušená registrace
-> elbacil 30.03.11 21:06:16: Na 300vku vačku docela bídnej výkon a co jsem tady vyčetl v minulosti, tak i krouťák... Jako ladit 12:1 na 95tku může fakt jen člověk Tvých "znalostí" a tvrdit, že jsi měl dokonce vyšší výkon na 95tku, to už chce hodně slivovice v podvečer...
00:33:31
31.03.2011
31.03.2011

Nepér
-> Gemini: Používáš sériový knock-sensor a zesilovač na sluchátka při hlídání detonací? Že bych si taky pořídil něco lepšího, než hadici z motoru do ucha :D
23:17:49
30.03.2011
30.03.2011

Gemini
najviac som citil oktany pri ladeni turbo motora bez IC....tam to bolo citelne kvoli horucemu stlacenemu vzduchu......95ka.....hru
za, 98 uz nieco lepsie, 100vka znatelny narast vykonu bez zmeny predzapalu......a bez detonacii....rozdelovac na nule
feri, aky mas maximalny predzapal na tej 95ke ak to neni tajne ?
feri, aky mas maximalny predzapal na tej 95ke ak to neni tajne ?
22:39:19
30.03.2011
30.03.2011

Nepér
-> rsvancara: Á, už dlouho jsem nebyl na renault fóru :D
22:37:31
30.03.2011
30.03.2011

Nepér
Hele, normálně to jede, základ asi 7°, ve 4000rpm to snese zhruba 25° pak už to při sešlápnutí ťuká. Na N98 by to samozřejmě sneslo víc a mohlo by jet líp, ale skutečně není problém to naladit i s obyč N95 tak, aby to vcelku jelo a neklepalo.
22:04:22
30.03.2011
30.03.2011

Alenka
-> elbacil: a ted se priprav, ze te ukamenuji, protoze proste neni mozne s takovou vysokou kompresi jezdit na obyc srackovy benzin :D
21:06:16
30.03.2011
30.03.2011

elbacil
-> matisek: by som povedal že horí lepšie akurát tie detonácie.Treba tak urobiť motor aby neboli tie detonácie.Na brzde mal motor s 95 vačší výkon o 3 HP ako so 100 octanovým pri KP 12.Aj moj motor jazdí na 95 a má 11,6 KP a 123 HP.Nikoho nebudem presviedčať že to tak je nech sa príde presvedčiť alebo pozrie moje výsledky.
00:45:25
30.03.2011
30.03.2011

matisek
-> elbacil: Tak horí určite rovnako dobre ale odolnosť voči detonaciam je menšia a blablablabla....ti to určite vieš 

20:34:33
29.03.2011
29.03.2011

elbacil
-> matisek: prečo by mal byť 95 octanoví horší benzin?

19:52:26
29.03.2011
29.03.2011

matisek
-> milos1400: Ono to určiťe nejako ide ale ked dávam do motora ostrejšiu vačku plus ešte nejaké dalšie úpravy tak chcem od neho nejaký výkon a vrámci možností nejakú výdrž a ten horší benzín s tým proste nejde dokopy.
17:48:15
29.03.2011
29.03.2011

milos1400
-> Tuner#2: presne tak jde to a funguje to
17:38:38
29.03.2011
29.03.2011

Tuner#2 - zrušená registrace
-> seriovymotor: Když si pohraješ s regulací předstihu a směsí, tak to jde rozchodit i na 95tku, ale už je tam větší riziko tvorby detonací hlavně ve vyšších otáčkách které už pak nemusíš slyšet = můžou se rozpadnout písty.
17:38:28
29.03.2011
29.03.2011

Jura_Favorit
-> milos1400: hlavně nezapomeň na výměník voda - olej




17:34:45
29.03.2011
29.03.2011

milos1400
-> Tuner#2: na kp 11 vadi 95 benzin??????
17:31:17
29.03.2011
29.03.2011

Tuner#2 - zrušená registrace
-> seriovymotor 29.03.11 17:10:05: Když máš motor, který používáš ve svém druhém nicku, tak nevadí ani 95tka.

17:10:05
29.03.2011
29.03.2011

milos1400
-> Tuner#2: a to na 95ku s takym KP uz nejede??
15:54:25
29.03.2011
29.03.2011

Tuner#2 - zrušená registrace
-> Gemini 28.03.11 08:17:35: Na tuhle vačku je ale doporučeno 11 - 11,2:1 v tom bych problém neviděl, jen je potřeba už 98 či 100octan, byť tady jeden zdejší člen jezdil i na 95tku s touhle konfigurací.
11:13:00
29.03.2011
29.03.2011

rsvancara
-> Nepér: Renault 9, 19 (SPI single point injection), Volvo, Jeep, Škoda 135GLi
skoda-katalog.eu/ekatalog -105-120/.../004-301374b.j pg
Je to to černé 3pin konektor :-) (můžu nafotit detailněji)
skoda-katalog.eu/ekatalog -105-120/.../004-301374b.j pg
Je to to černé 3pin konektor :-) (můžu nafotit detailněji)
10:21:26
28.03.2011
28.03.2011

Nepér
Něco takového jsem myslel, přizpůsobit a napasovat něco hotového. Otázka je co a z čeho.
10:17:52
28.03.2011
28.03.2011

Tunerláďa #2 - zrušená registrace
-> Nepér: potenciometr použij nějaký co je továrně na autech, určitě nedávat ty co se dávaj do normální elektroniky... mám doma klapku z mazdy 323 (BF myslím) 1,6 16v Turbo a tam je odnímatelnej potenciometr - to by šlo napasovat na karbec.
09:27:35
28.03.2011
28.03.2011

Nepér
Já s tou N95 ale problém nemám, jen bych potřeboval lepší křivku, než umožňuje mechanická odstředivá regulace. Bude Ignitech a bude se ladit ;) . Dole to nastavím tak, aby to krátce kleplo, nebo už nekleplo při akceleraci z nízkých otáček a nahoře to nechám pod hranicí klepání v okolí maxima kroutícího momentu. Jen by to chtělo brzdu, abych nemusel pořád jezdit kopečky a dělat vopičárny s plynem. A ještě nějak vymyslím potenciometr na polohu škrtící klapky, ať se můžu zbavit podtlaku a mít mapu 3D 

08:17:35
28.03.2011
28.03.2011

Gemini
-> Nepér: problem neni v rozdelovaci alebo v zbytocne vysokom KP......naco......na chovancovej 278/270 som mal 10,8:1 a krutak 140Nm povedal ze to je dobre....a to som tam radsej daval 98 oct benal.....
pri vysokom KP byva problem s odladenim.....to sa vie
pri vysokom KP byva problem s odladenim.....to sa vie
15:37:28
27.03.2011
27.03.2011

Nepér
Dole můžu mít na N95 předstih 15° a zaklepe to jen krátce při záběru z nízkých otáček, tak jak se to údajně má nastavit. Ale pak to zase klepe nahoře v okolí nejvyššího momentu. Ta N98 to zlepší všude cca lineárně? Nebo spíš nahoře? Jestli se to tak dá říct...
12:05:30
27.03.2011
27.03.2011

Nepér
Cywe, tak dobře no
Bude stačit SuperPlus 98?

22:05:33
26.03.2011
26.03.2011

Tuner#2 - zrušená registrace
-> Nepér 26.03.11 14:02:54: Ladit tohle na 95 je skoro trestný čin 

17:31:28
26.03.2011
26.03.2011

vhml
-> Nepér: natankuj na neoblíbené, ideláně stovku od OMV
17:26:41
26.03.2011
26.03.2011

matisek
-> Nepér: Ja si chodím po benzín 34km.
Ešte že normálne chodím na druhom aute takže ma to až tak neštve.

17:11:32
26.03.2011
26.03.2011

Nepér
Moje oblíbená pumpa 100 oktan nevede
. Možná příští nádrž to zkusím, zatím vyjíždím druhou nádrž.

15:56:56
26.03.2011
26.03.2011

vhml
-> Nepér: co tě vede ke zběsilý kombinaci komprese 11,2 a 95oktanovýho benzínu?
14:02:54
26.03.2011
26.03.2011

Nepér
Normální BA95N. Je tam 278/265° vačka a komprese 11.2. Ale není to problém naladit, aby to neklepalo. Se stooktanem by to určitě sneslo předstih větší a jelo by to líp.
12:59:49
26.03.2011
26.03.2011

matisek
-> Nepér: Aký benzín tam dávaš?
12:37:29
26.03.2011
26.03.2011

Nepér
Včera jsem došel k základnímu předstihu asi 8°, přičemž jsem těsně pod klepáním v těch vysokých otáčkách, asi to tak nechám, ubroušeno mám 2g z každého závaží. Ono by to se stooktanem asi sneslo víc a jelo to pak líp...
11:11:21
26.03.2011
26.03.2011

Vrba
Motor má tendenci klepat vzdycky v oblasti největšího točivého momentu,protože v techto otačkách má nejlepší plnění.Pokud lehce zaklepe po drudkém pridání plynu nic se neděje.Problém je když klepe v urcitém pásmu otáček,to je predstih moc vysoky.To ubrušování závaží je dobrej nápad jak to odladit,jen to bude asi hodne na dlouho.
20:12:17
25.03.2011
25.03.2011

Nepér
Existují nějaká obecná pravidla pro strmost a průběh odstředivé regulace předstihu pro ostřejší vačky? Je mi jasné, že co motor, to originál ale potřeboval bych se aspoň něčeho chytit. Zatím vycházím pouze z porovnání dvou sériových motorů - 136 a 136X. Druhý jmenovaný má o pár stupňů na vačce víc, má menší rozsah regulace (11 namísto 17°) a strmost té "skoropřímky" je menší, než u obyč 136. zřejmě použitím tužších pružinek, protože závaží jsou stejná. Také jsem si všiml, že pružinky (zdá se že jsou v rozdělovači obě stejné) jsou nastaveny tak, že jedna zabírá v celém rozsahu a druhá zhruba od druhé poloviny. Zřejmě je to tedy proto, že odstředivá síla (a tedy výchylka závaží) roste s úhlovou rychlostí kvadraticky ale pro regulaci je třeba "skoropřímka" - tedy vzniklá parabola se od poloviny toho rozsahu začne dělit dvěma...
Co se mých zkušeností s předstihem týče, tak jsem nikdy neměl problém s "klepáním" v nízkých otáčkách při pokusu o prudkou akcelereci z nízkých otáček, vždy jsem měl problém zhruba v oblasti nejvyššího točivého momentu motoru - na 4 či 5. rychlostní stupeň, při pedálu plynu na podlaze - při dosažení určitých otáček se začalo ozývat známé "ťukání trpaslíků kladívky do hlavy motoru". Při ubrání plynu to přestalo, při stažení předstihu tak o 2° to nedělalo. Na 136 motoru s 860 rozdělovačem jsem měl tohle před dosažením 3000 rpm, na 1.4 motoru s 278/265° vačkou a s 880 rozdělovačem mám tohle před dosažením 4000 rpm, přičemž základní předstih je v obou případech lehce pod 5° na klice. Na rozdělovači 880 to dělá v 4tis. otáčkách zhruba 25°. Rozdělovač 860 má právě těch 25° už o tisíc otáček níž... možná to souvisí :)
Můj záměr - ubírat a vážit závaží v 880 rozdělovači, předstih zvyšovat tak, aby to v otáčkách při zátěži neklepalo a dojít do stavu, kdy to začne klepat dole, pak závaží vyhodit a udělat nová o gram lehčí :D
Je to blbost?
Co se mých zkušeností s předstihem týče, tak jsem nikdy neměl problém s "klepáním" v nízkých otáčkách při pokusu o prudkou akcelereci z nízkých otáček, vždy jsem měl problém zhruba v oblasti nejvyššího točivého momentu motoru - na 4 či 5. rychlostní stupeň, při pedálu plynu na podlaze - při dosažení určitých otáček se začalo ozývat známé "ťukání trpaslíků kladívky do hlavy motoru". Při ubrání plynu to přestalo, při stažení předstihu tak o 2° to nedělalo. Na 136 motoru s 860 rozdělovačem jsem měl tohle před dosažením 3000 rpm, na 1.4 motoru s 278/265° vačkou a s 880 rozdělovačem mám tohle před dosažením 4000 rpm, přičemž základní předstih je v obou případech lehce pod 5° na klice. Na rozdělovači 880 to dělá v 4tis. otáčkách zhruba 25°. Rozdělovač 860 má právě těch 25° už o tisíc otáček níž... možná to souvisí :)
Můj záměr - ubírat a vážit závaží v 880 rozdělovači, předstih zvyšovat tak, aby to v otáčkách při zátěži neklepalo a dojít do stavu, kdy to začne klepat dole, pak závaží vyhodit a udělat nová o gram lehčí :D
Je to blbost?