skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Rozdíl bloků 130 v průběhu výroby
-> Dušan: Srani a hovno z toho dle me.
jaky je vas nazor na protahnuti diry v bloku pro pouzuti vetsich lozisek ?
-> darklord: jojo už se na to dívám, tak změna na 114-01019X byla až od 11/88 nechápu čím, když blok se měnil od 4/87
-> David.: myslis ze to je chyba ked je katalog verzia 87? v 89 to uz je inak, ale nemam cas to cele prejst a doplnit...
-> David.: Tak v tom případě si mě potěšil a mám doma jednu tu starší sadu a přišel sem k ní jak slepej k houslim..
E: Schválně kouknu,jestli je všech 6 v tom jednom balení stejnech..to by bylo teda další potvrzení!
E: Schválně kouknu,jestli je všech 6 v tom jednom balení stejnech..to by bylo teda další potvrzení!
-> ondie: v tom katalogu je tedy chyba, protože od 87 je rozdílné horní a spodní a tam je to stejný, já to mám zjištěný z klasickýho tištěnýho
-> Dušan: Zatim jak se zde popsalo,tak chápu,že jsou rozdíly v tloušťce..kdybys změřil tu tvojí pánev (která je říkáš ze starýho bloku) a měla taky 2mm,tak bys mi udělal radost..ale já bych tě asi nepotěšil
..pokud budou fakt 84-87´,tak budu šťastnej jak blecha,že sem vůbec nějaký sehnal (škoda že mám jen jednu sadu)
-> David.: Fakt ? Já sem čerpal z toho E-katalogu co tu je a pod číslem 114-010190 nic není : skoda-katalog.eu/ekatalog -105-120/cs?page=searc...
A pod číslem 114-010180 je směs všech roků 84-89´ : skoda-katalog.eu/ekatalog -105-120/cs?page=searc...
Takže sem se vlastně nic nedozvěděl..


-> David.: Fakt ? Já sem čerpal z toho E-katalogu co tu je a pod číslem 114-010190 nic není : skoda-katalog.eu/ekatalog -105-120/cs?page=searc...
A pod číslem 114-010180 je směs všech roků 84-89´ : skoda-katalog.eu/ekatalog -105-120/cs?page=searc...
Takže sem se vlastně nic nedozvěděl..
lépe řečeno staré provedení je 114-01018x (0-4 podle vybrusu) a nové provedení 114-01019x zase podle výbrusu
-> ondie: pod tímhle číslem jsou hlavní ojniční pánve na š 130 84-87 jestli si dobře pamatuju
-> ondie: indetifikovat ti je muzu, ale jestli se jich budes chctit zbavit tak dej vedet
Teď sem v amoku prohráb zásoby a našel jedno balení nových pánví s číslem 114-010180 ,ale koukal sem do katalogu,že to číslem není rozlišené to starší/mladší provedení..
Tak sem ho změřil na tloušťku (bohužel ne šuplerou) a má 2mm..
Najde se někdo kdo by to byl schopen identifikovat o co se jedná ?
Tak sem ho změřil na tloušťku (bohužel ne šuplerou) a má 2mm..
Najde se někdo kdo by to byl schopen identifikovat o co se jedná ?
-> Kubina AVTOBA3 CCCP: nebo nechat udelat
-> Kubina AVTOBA3 CCCP: jasně, zjistím co by se dalo sehnat a pak napíšu
105 23.01.11 11:22:24 napsal:
→ Kubina AVTOBA3 CCCP: velice spatne protelefonoval sem pul
republiky a v uherskym hradisti na objednavku poslednich 8 kusu
v prodejneto se me prave taky doneslo.
klika-ojnice-bez problemu jako favo
pisty,vlozky-da je dat fa 136
hlavy-da se alternativne pouzit 105
vse se da vyresit,ale kdyz nemas panve,ktery nejdou ani ze s120 ,ani z favorita,tak jsi v haji,resp jsem v haji
→ Kubina AVTOBA3 CCCP: velice spatne protelefonoval sem pul
republiky a v uherskym hradisti na objednavku poslednich 8 kusu
v prodejneto se me prave taky doneslo.
klika-ojnice-bez problemu jako favo
pisty,vlozky-da je dat fa 136
hlavy-da se alternativne pouzit 105
vse se da vyresit,ale kdyz nemas panve,ktery nejdou ani ze s120 ,ani z favorita,tak jsi v haji,resp jsem v haji
David. 23.01.11 13:53:54 napsal:
→ Kubina AVTOBA3 CCCP: neměl by to být problém,ale spíš
je horší sehnat bezvýbrusovýkdyz jedes v tech dilech,zkus zjistit co bys teda umel sehnat.predpokladam,ze ojnicni saly jsou jako favorit-takze bez problemu.A ty hlavni na starou s130 je jedno jestli prvni nebo druhej vybrus neb tam kde delaj kliky,tak vetsinou maji udelane dopredu a jednicky a dvojky jsou jak housky na krame.jinymi slovy,sezenu si kliku podle panvi.
→ Kubina AVTOBA3 CCCP: neměl by to být problém,ale spíš
je horší sehnat bezvýbrusovýkdyz jedes v tech dilech,zkus zjistit co bys teda umel sehnat.predpokladam,ze ojnicni saly jsou jako favorit-takze bez problemu.A ty hlavni na starou s130 je jedno jestli prvni nebo druhej vybrus neb tam kde delaj kliky,tak vetsinou maji udelane dopredu a jednicky a dvojky jsou jak housky na krame.jinymi slovy,sezenu si kliku podle panvi.
-> Dušan: Tak v 87´ už začínali jet 8kanály,kde se všechny tyhle vylepšení (a nejen ty) promítly,tak asi zupgreadovaly i zbytek 130tek..takže hlavní důvod bych asi viděl tady a ne že to dělalo v průběhu let nějakou extra neplechu..nevim no,nerad bych to celý posral už na začátku špatným rozhodnutím,ale snad to bude ok.
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Neboj se nic,hlava bude ze 105ky 

-> ondie: nevidim duvod se bat. Ty motory najezdily mraky km a ze by se vsude valely zboreny bloky nevidim :) Navic kdyz to udelali az po 3 letech. Kdo se boji nesmi do lesa.
-> Matthes, záškodník z TechWebu: v klidu, kamos 2x odvaril 130 a to tak ze hodne a hlava vydrzela :)
-> ondie: Propadaj se vlozky, ale lide me tu za tento nazor div nelincuji
Kdo vi jak se to cele krouti... osobne bych pouzil dvouradkovy blok kdyz uz 130. Osobne nemam radost z hlavy 130 :-)

-> Matthes, záškodník z TechWebu: díky,nebejt tohodle tematu,tak ani netušim,že byly 2 typy,dobrý vědět,nicméně mě to moc nepotěšilo,protože mám starej blok a chtěl bych do něj taky nacpat střeva fab..
Takže jak je psáno,když seženu ty starší pánve,tak to normálně půjde..otázka tedy,jestli by nebylo záhodno na takovou stavbu (kde zahučí jistě nemálo peněz) použít to nejlepší,co jen jde..
Protože zadání je víceménně pouze splnit typ motoru Š130 ,co vypadá zvenku víceménně seriově..když mi nebude sedět rok výroby bloku s rokem výroby auta oželím.
-> Dušan: ..ty tohle neřešíš ? ..obavu,že ten starší blok nemusí plně odpovídat těm požadavkům na co se ho chystáš použít.. (ať teda jde o tuhost nebo o "horší" mazání?
-> Matthes, záškodník z TechWebu:
Jak si myslel to hroucení ? ..jako že když hodně nahustim starej blok koňma (
) ,tak je riziko,že při hrubým zacházení ten blok (co má tenčí či o pár žeber méně,plus hůře dimenzované uchycení kliky,pokud se dobře rozuměl) bude mít tendenci se jakoby "kroutit" ??
Takže jak je psáno,když seženu ty starší pánve,tak to normálně půjde..otázka tedy,jestli by nebylo záhodno na takovou stavbu (kde zahučí jistě nemálo peněz) použít to nejlepší,co jen jde..
Protože zadání je víceménně pouze splnit typ motoru Š130 ,co vypadá zvenku víceménně seriově..když mi nebude sedět rok výroby bloku s rokem výroby auta oželím.
-> Dušan: ..ty tohle neřešíš ? ..obavu,že ten starší blok nemusí plně odpovídat těm požadavkům na co se ho chystáš použít.. (ať teda jde o tuhost nebo o "horší" mazání?
-> Matthes, záškodník z TechWebu:
Jak si myslel to hroucení ? ..jako že když hodně nahustim starej blok koňma (

-> ondie: Jak rikal petr s co se tyka materialu a zpracovani...
Jinak ty rozvody maj stary 130 mazany jen jednou tryskou. Novejsi bloky s dvouradkem a fava maj rozvody mazany dvema tryskama. Ta druha nova tryska je klasicka sroubovaci mosazna(?) jako v karbu a je umistena v kanalu loziska kliky. Stary 130 tam maj jen nalitek. Ja toho casu premyslel tam tu trysku dat. Popripade tam nasroubovat takovej pipik, co vypada jako injektor v karburatoru, je to popsany v zavodnich upravach...
Ta tryska puvodni, ktera je spolecna pro vsechny bloky je pod kolem rozvodu a je to ucpavka olejovyho kanalu s dirkou.
Jinak ty rozvody maj stary 130 mazany jen jednou tryskou. Novejsi bloky s dvouradkem a fava maj rozvody mazany dvema tryskama. Ta druha nova tryska je klasicka sroubovaci mosazna(?) jako v karbu a je umistena v kanalu loziska kliky. Stary 130 tam maj jen nalitek. Ja toho casu premyslel tam tu trysku dat. Popripade tam nasroubovat takovej pipik, co vypada jako injektor v karburatoru, je to popsany v zavodnich upravach...
Ta tryska puvodni, ktera je spolecna pro vsechny bloky je pod kolem rozvodu a je to ucpavka olejovyho kanalu s dirkou.
Matthes, záškodník z TechWebu 22.01.11 20:04:15 napsal:
umi se zhroutit/maj napicu mazani rozvodu. rozpovídej se,to mě zajímá..
umi se zhroutit/maj napicu mazani rozvodu. rozpovídej se,to mě zajímá..
-> Olgoj Chorchoj: to je odpoved chlapa
dik

-> Dušan: na fotce je šála ze staršího typu bloku
-> Dušan: já čtu příspěvky,ale myslíš že na pohled to někdo pozná?
změř a pak se pozná co to je

změř a pak se pozná co to je
bud jsem se spatne vyjadril nebo nekteri nectou prispevky co jsou niz. To ze je to rozdilne uz vime, ale jde o to, zda ta co je na fotce je opravdu starsi typ a Favorit je silnejsi.
-> Dušan: liší se to tloušťkou,straší 130tka je silnější jestli se nepletu. teď z hlavy nevím o kolik
-> afro100: me jde primo o toto, melo by to byt ze stareho bloku 130
-> Dušan: u starsieho bloku nie
-> Kubina AVTOBA3 CCCP: neměl by to být problém,ale spíš je horší sehnat bezvýbrusový
-> Kubina AVTOBA3 CCCP: velice spatne protelefonoval sem pul republiky a v uherskym hradisti na objednavku poslednich 8 kusu v prodejne
-> Kubina AVTOBA3 CCCP: este som ich nevidel, vsade mali iba na novsi blok. Ale zato uz mi boli parkrat ponuknute instantne saly na klukovku: www.olejshop.cz/oleje/...
/mogul-super-15w-50-(15w50
)-4litry
jdou jeste sehnat panve na "starou" s130?? prvni,druhej prebrus?
ok, takze tu kliku z fabie tam dam, ale musim pouzit panevni loziska ze stare 130ky
-> Dušan: šířka ne tlouštka tak byla větší díra v bloku dále přidané žebro a silnější litina na kozlících hlavních ložisek no prostě jako u favoritu
-> Dušan: www.skoda110r.cz/forum.ph
p?thread=743... tu sa riesili panvy aj bloky
-> petr s: tzn sirka vsech nebo jen nekterych ? V tom pripade by klika fabia upravena do 742 mohla fungovat i ve starsim bloku
-> Dušan: Měnila se tlouštka ložisek kliky
A jednoradkovy bloky 130 se umi zhroutit, ale nikdo to neveri
A maj napicu mazani rozvodu.

Starší 130 blok má jednořádkový číslo a 8 horní štefty k přírubě převodovky
Něco se dohledat dalo a něco né, tak pro jasnou odpověd založeno téma.
od 8/84 se vyráběly bloky 130 a k nim i kliky. Jaké jsou rozměry pánví ?
od r87 se provedla modernizace. v čem ?
jde mi totiž o zástavbu kliky Fabia, takže se bojím abych neměl blok do kterýho to nejde dát
od 8/84 se vyráběly bloky 130 a k nim i kliky. Jaké jsou rozměry pánví ?
od r87 se provedla modernizace. v čem ?
jde mi totiž o zástavbu kliky Fabia, takže se bojím abych neměl blok do kterýho to nejde dát
