skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
HELP - záměna hlav?
prohledat
75 příspěvků (zobrazeno 1 až 50) od 25.03.2005 do 28.11.2010, založil/a Honza Zach
12:46:03
28.11.2010
28.11.2010

vhml
-> Dušan: mírně roztaženej je, ale nic zásadního
11:02:13
28.11.2010
28.11.2010

Dušan
-> vhml: delal jsi neco se spalovakem ? resp nejake jine upravy ?
10:58:44
28.11.2010
28.11.2010

vhml
-> Dušan: mám motor 120, hlavu 105 sníženou o 2,3mm a vychází to cca na 10,8
10:40:05
28.11.2010
28.11.2010

Dušan
tak jsem dle Davesovych stranek pocital ze by teoreticky mel byt KP pri pouzizi 105 hlavy 9,38:1. To jsme skoro jako u LS pistu. Zalezi jestli jsem pocital dobre. 120 ma objem spalovaku dle vypoctu 39ml a 105 35ml, pri dosazeni 35ml na vrtani 72mm to vyhodi 9,38:1. Tak a okolik se to muze jeste snizit ? 
pri prepocitani by to mohlo byt pri -1mm KP 9,9 a pri -2mm KP 10,4 coz je dosazeny vysledek. Ma to nekdo na motoru ?

pri prepocitani by to mohlo byt pri -1mm KP 9,9 a pri -2mm KP 10,4 coz je dosazeny vysledek. Ma to nekdo na motoru ?
10:25:20
28.11.2010
28.11.2010

Dušan
-> petr s: dobra rada, ted to jeste dopocitat, nebo najit nekoho kdo to pouzival. Jeste bude problem mensi ventily pokud se nepletu, ale to by se prezilo. Nechci z toho zavodak 

10:21:31
28.11.2010
28.11.2010

petr s
-> Dušan: 105 má jenom menší spalovák
10:19:44
28.11.2010
28.11.2010

Dušan
-> Petkar1: do bloku hrabat nechci, chci udelat upravu jen hlavou, max kdyby nekdo mel LS pisty. 105 hlavu bych nekde sehnal
10:18:33
28.11.2010
28.11.2010

Dušan
-> petr s: to je dobra rada, ale neznam KP pri jejim pouziti a navic ma spalovaky trosku jinym smerem nez 120ka ? Ma je v podstate jako 130. Chapu ze fungovat by to mohlo. Ale at me neliza pist ventily 

23:37:07
27.11.2010
27.11.2010

afro100
-> Dušan: njn tak u 120 hlavy nelze ...
23:35:51
27.11.2010
27.11.2010

petr s
-> Dušan: Použij 105 hlavu
23:34:41
27.11.2010
27.11.2010

Petkar1
-> Dušan: Dá se snížit i blok
23:33:44
27.11.2010
27.11.2010

Dušan
-> afro100: tabulku znam. Trosku jsem si ji rozsiril a vysli mi ty 3mm coz je dost, jde mi o to jestli ty 2mm jsou opravdu technicky max
23:30:30
27.11.2010
27.11.2010

afro100
-> Dušan: hej este nejaka tabulka znizenia hýr skoda.daves.cz/Zmena_komp
resniho_pomeru_pri_snizova
ni_hlavy
23:29:39
27.11.2010
27.11.2010

afro100
-> Dušan: 2 mm, je max co mozes znizit
23:27:48
27.11.2010
27.11.2010

Dušan
pridam svou otazku:
kdyz mam L motor a chci KP 10,5:1 tak musim snizit o cca 3mm. Kolik L hlava snese na snizeni, aby se to porad tocilo ? Pripadne by asi byla lepsi zastavba LS pistu, ale to neni ekonomicke
.
kdyz mam L motor a chci KP 10,5:1 tak musim snizit o cca 3mm. Kolik L hlava snese na snizeni, aby se to porad tocilo ? Pripadne by asi byla lepsi zastavba LS pistu, ale to neni ekonomicke

17:53:57
27.11.2010
27.11.2010

adamisko
17:48:24
27.11.2010
27.11.2010

adamisko
-> Lukky_sk: liší se jen malým vybráním v hlavě a jinými písty ( píst 120 ma rovnou plochu a LS ma vypoukly pist)
Edit: díky tomu že ten píst se vypoukly tak se zvetsi komprese, toje vsechna zahada LS motoru
Edit: díky tomu že ten píst se vypoukly tak se zvetsi komprese, toje vsechna zahada LS motoru
17:46:28
27.11.2010
27.11.2010

afro100
-> Lukky_sk: LS vyzera takto hundertgang.spc-net.cz/ph
pBB3/.../file.php?id=7740&
am... srafovana cast je vypukla smerom dnu
a tu je obrazok kvoli comu: hundertgang.spc-net.cz/ph pBB3/.../file.php?id=7738& am... vpravo piest LS vlavo L
pokial mas nieco ine tak to nie je LS
a tu je obrazok kvoli comu: hundertgang.spc-net.cz/ph pBB3/.../file.php?id=7738& am... vpravo piest LS vlavo L
pokial mas nieco ine tak to nie je LS
17:45:50
27.11.2010
27.11.2010

Lukky_sk
a že by sa to nedalo zistiť šublerom?? ako som meral tak som meral ta hlbka mi tam bola či nakraji či vstrede vždy taka ista
17:41:29
27.11.2010
27.11.2010

suri
-> Lukky_sk: LS má iný spalovák kvôli bombirungu na pieste
17:39:43
27.11.2010
27.11.2010

Lukky_sk
Trosku načnem starú tému...
blúdil som tak po vrakáči, a doniesol som si domov hlavu 120 LS - značená zelenou, mam doma prasknutú hlavu 120 - značená žltou, postavil som ich vedla seba, pomeral šublerou, a div sa svete žiadny rozdiel som nenašiel.
Môže sa jednať o iba zámenu farby (ale kto by sa s tym zabaval), alebo som prehliadol čo som mal - upravene dosadacie plochy ventilou - iné ventily.
v lit. som sa nedočítal v čom sa vlastne presne líšia tie hlavy???
blúdil som tak po vrakáči, a doniesol som si domov hlavu 120 LS - značená zelenou, mam doma prasknutú hlavu 120 - značená žltou, postavil som ich vedla seba, pomeral šublerou, a div sa svete žiadny rozdiel som nenašiel.
Môže sa jednať o iba zámenu farby (ale kto by sa s tym zabaval), alebo som prehliadol čo som mal - upravene dosadacie plochy ventilou - iné ventily.
v lit. som sa nedočítal v čom sa vlastne presne líšia tie hlavy???
15:18:31
04.04.2005
04.04.2005

qwerz
-> Tomáš SK: no to sem se taky snažil zjistit jakou barvu má..leč se mi to nepodařilo. Poněvadž ten chytrák kerej to před 10 rokama repasoval tak to našplich střibřenkou, takže je to cely stříbrny... :c)
18:36:52
02.04.2005
02.04.2005

Pilot 105
-> Tomáš SK: 120LS nikdy neměla C vahadla, jedině že soudruzi v AZNP udělali chybu.
18:33:29
02.04.2005
02.04.2005

Pilot 105
-> qwerz: To je docela možné.
19:58:22
01.04.2005
01.04.2005

Tomáš SK
-> qwerz: Tie C-vahadla maju na kazdej packe oznacenie "C". LSka ich nemala, mozno ak tie prastare verzie z konca 70tych rokov, tie mali vselico ine (napr. aj ostrejsiu vacku). Inak ja som mal na rapide LSo, pri GO sme pouzili Lkove piesty a 105kovu hlavu a bezi to zatial velmi pekne. Vsetko ostatne je pouzite z LSky (samozrejme nove). Aku farbu ma znak na hlave? Ak zelenu, je to LS. Cierna by mala byt 105kova hlava.
19:50:19
01.04.2005
01.04.2005

Tomáš SK
-> Gryzly: Meral si tu kompresiu so 120 piestami a 105kovou hlavou? Lebo ja som to este nemeral, len som to pocital a vyslo mi 9.4. teda o desatinu menej ako ma LS. Dik.
08:14:41
01.04.2005
01.04.2005

qwerz
hm..tak se v tom musel asi někdo hrabat, páč podle bloku to je LSko..
23:47:43
31.03.2005
31.03.2005

Pilot 105
-> qwerz: Uvidíš až sundáš hlavu, pokud jsou rovné tak je to L ne LS.
21:41:55
31.03.2005
31.03.2005

bojebuk
jo jasne vak uz ho mam v garazi;-))) ale tenhle motor jsem totreboval nejak rozhejbat.... a ted je OK;-)
12:56:45
31.03.2005
31.03.2005

qwerz
-> Pilot 105: trošku oťukaný..:c) ne, dival sem se zatim jenom přes svíčky a měl sem pocit že jsou úplně rovný..
12:07:05
31.03.2005
31.03.2005

Pilot 105
-> Labros: Na 120LS nejsou C vahadla.
12:05:15
31.03.2005
31.03.2005

Pilot 105
A vypadají ty písty nějak takto?
12:02:03
31.03.2005
31.03.2005

Labros
já taky takovej starej LS motor měl s obtokáčem... taky lítal slušně, ale pak asi prdla hlava a už jsem nechtěl shánět jinou.Takže stojí už skoro rok u kámoše na zahradě a rezne... kdybys chtěl z něj třeba ty vahadla tak těm by nemělo nic bejt
11:59:35
31.03.2005
31.03.2005

qwerz
-> Labros: todle je právě hafo starej motor..má eště obtokáč, ale hliníkovou vanu.. nevim esli bych mu udělal dobře,když mu dám repasovanou hlavu. Nevim kolik má nalítáno, ale rozdělovač sem měnil - měl takový vůle že nedržel ani volnoběh, klepal - netáhl odspodu, pak sem naměřil na ventilech vůli 0,55 ?!!! rozvoďák..to je ale klasika.. Ale je čisťounkej a po seřízení OK. no neber ho když byl zadarmo :c) Kamoš s 1,1 Golfem ze 79 mi neujel :c)
11:59:27
31.03.2005
31.03.2005

Labros
-> qwerz: radši ať poradí někdo kdo to má a ví to, já sice měl LS motor ale ten už je v p... a tenkrát sem se o to moc nezajímal
11:59:06
31.03.2005
31.03.2005

Pilot 105
1 pružina na ventil se montovala do roku 80.
11:56:53
31.03.2005
31.03.2005

Gryzly
-> qwerz: Tak tu hlavu jen nasaď bez těsnění a dotáhni když protočíš motorem uvidíš jestli se ti tam něco potká, nebo jo.
A C vahadla maj na vahadlech prej písmeno C
A C vahadla maj na vahadlech prej písmeno C
11:55:58
31.03.2005
31.03.2005

Pilot 105
-> qwerz: Mno, já bych písty LS a hlavu L nekombinoval.
11:49:48
31.03.2005
31.03.2005

qwerz
-> Pilot 105: no..teď už je pozdě :c) -> Labros: takže když půjdou prohodit ty vahadla, tak to pojede lepčejš..? :c) Akurát teďka mám teda dilema esli to teda jde bez rizika prohodit nebo ne..( ta hlava)
11:42:13
31.03.2005
31.03.2005

Labros
-> qwerz: vahadla můžeš zkusit přehodit, nevím to jistě ale poznáš. Mají trochu jinačí tvar a větší zdvih. Oni od určitýho roku (81 nebo 82) dávali i na LSka už dvě pružiny. Ta jedna by měla být progresívní a lepší
11:23:54
31.03.2005
31.03.2005

Pilot 105
-> qwerz: Můžeš ty písty vyfotit?
11:22:11
31.03.2005
31.03.2005

qwerz
-> Labros: a to je lepčí, když měly ventily jednu pružinu? Myslim že sem se díval pod víko..a měly 2..ale nejsem si jistej. Jak poznám "C" vahadla? Jsou v něčem jiný-lepší?..že bych je prohodil na tu L-kovou hlavu :c) Na první pohled sem si jen všim že oproti L-ku má každý to vahadlo zvrchu dírku na mazání..ta L-ková hlava je měla myslim zespoda..
11:15:14
31.03.2005
31.03.2005

qwerz
-> Tomáš SK: jakto že jsou rovný..šak sem tu hlavu měl dole..(nový ventily sem dával..)a písty jsou trošku vybraný, je to normální 120 z 88. A ten motor je teď v háji, tak sem sehnal jinej - LSko a je mi škoda tý L-kový hlavy kerá teď rezne v kůlně..má nejeto sotva 800Km.. Takže mi teoreticky hrozí že se mi můžou potkat ventily s pístama..? Když teda to L-ko je mělo vybraný a LS nemá..
10:49:30
31.03.2005
31.03.2005

Labros
-> bojebuk: za 5000 koupíš celej super motor, třeba i 742.136
01:05:56
31.03.2005
31.03.2005

Pilot 105
Samozřejmě ve vrchlíku pístu 120LS je vybrání na ventily, ale je o dost menší jak u pístů 130.
23:31:14
30.03.2005
30.03.2005

Gryzly
-> Tomáš SK: A když dáš na 120tkovej motor seriovou hlavu ze 105ky tak máš ještě větší kompresy jak LS.
22:43:20
30.03.2005
30.03.2005

Tomáš SK
-> qwerz: Lkove piesty su rovne, nie s prohlubni, LSkove maju taky gulovy vrchlik - proste su vypukle smerom k hlave. Po nejakom roku (1980 plus minus) sa L a LS motory lisia len piestami, hlavou a teda vyssim KP. Ked das L hlavu a LS piesty, tak prinajlepsom budes mat este vyssi KP nez ma LS motor (9.5). Ale o kolko, to ti nepoviem. V horsom pripade sa ti piesty stretnu s hlavou. Na tuto temu uz prebehla diskusia a niekto vravi, ze sa stretnu, niekto, ze nie... budes to riskovat?
22:37:34
30.03.2005
30.03.2005

Tomáš SK
-> bojebuk: Nova hlava na skodovku za 5000Kc? To mas co za motor?
21:32:47
30.03.2005
30.03.2005

bojebuk
a furt lepsi nez co mi rikal mechamik, ze prej at si koupim novou hlavu za 5000,- a budu mit pokoj..... tak to je lepsi to udelat tahle jak jsem to udelal
21:28:59
30.03.2005
30.03.2005

bojebuk
hele to je dobra rada, ale nedal bych na to uplne novou hlavu...... ja jsem s motorem spokojenej.....