-> darklord: "3000ot/min = 3000×1L = 3000L/min...."
Bavíme-li se o +- litrovým čtyřtaktu, tak ten během jedný otáčky dělá 2 sací zdvihy, kde každej zdvih odpovídá objemu jednoho válce tj. 1/4 zdvihovýho objemu. Čili při 3000rpm to dělá nějakých 1500l/min nasávanýho vzduchu.
To ovšem nic nemění na tom, že "turboefekt" ventilátoru topení přibastlenýho na airbox je spíš v rovině přání a snů :) Kkaždopádně, kam se to hrabe na revoluční zlepšováky vesnických Edisonů, co turbo úspěšně nahrazujou 12V větráčkem z PC :) Pamatuju si, jak jsem v dřevních dobách internetu u nás dychtivě sháněl informace o škodivkách a stránka podobnýho tuzéra mi doslova vyrazila dech :)
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Turbínky do karbece
09:17:27
05.03.2011
05.03.2011

King
07:26:51
05.03.2011
05.03.2011

ferrari
-> MOLSO: Veď ja som ten záťah tiež zistil náhodou, nieže, dal som vrtuľku a sledoval som, akos a to bude chovať...práveže, keď som to sledoval, na mojej 125 som necítil nič...
-> mishom:
-> mishom:
22:26:29
03.03.2011
03.03.2011

MOLSO
-> afro100: 

22:24:54
03.03.2011
03.03.2011

afro100
-> MOLSO:
tak vieš ako, jak si to zajedeš, takový budeš mít :D:D

22:23:25
03.03.2011
03.03.2011

MOLSO
-> afro100: ale kazde zabrzdenie je 10 haleru 

22:22:36
03.03.2011
03.03.2011

afro100
-> MOLSO: ty si to ale mýliš, "není to žádnej trabant, je to vysokovotáčkový" :D
22:20:21
03.03.2011
03.03.2011

MOLSO
-> mishom: ? motor je v riti a nad 3000 bucha kluka ojnice čapy ... všetko bucha a tie turbínky tomu davaju silu v nízkych 

20:32:16
03.03.2011
03.03.2011

mishom
-> MOLSO: 

23:07:57
02.03.2011
02.03.2011

MOLSO
-> mishom: na oboch 

22:14:00
02.03.2011
02.03.2011

mishom
-> MOLSO: -> ferrari: tie turbinky spod 2.komory ste urezali a nechali len na prvej alebo boli na oboch?
21:48:23
02.03.2011
02.03.2011

MOLSO
-> ferrari: ja nie to ty si mal pravdu ked si to tvrdil ja som s len cudoval preco ta nasa 125ka tak taha odspodu sundam karbec a tam turbinky 

21:03:52
02.03.2011
02.03.2011

ferrari
-> tomvm: a nemáš nááááhodou pod karbom iba sériový plech, ktorý má pod 2. komorou také zuby?
Molso má pravdu, pri nižších otáčkach (povedzme do 2000-2500?) sa stačí na plyn kuknúť a už to ťahá...ale vravím, na mojej 125ke som tento efekt nepozoroval, tam to bolo +- jedno, či tam ten vrtuľkový plecha je, alebo nieje...
Molso má pravdu, pri nižších otáčkach (povedzme do 2000-2500?) sa stačí na plyn kuknúť a už to ťahá...ale vravím, na mojej 125ke som tento efekt nepozoroval, tam to bolo +- jedno, či tam ten vrtuľkový plecha je, alebo nieje...
12:37:15
02.03.2011
02.03.2011

David29
Proč utrácet prachy za turbo a srát se s montáží, když stačí izolačkou přilepenej větrák topení ze 100ky...

12:00:35
02.03.2011
02.03.2011

TAZ1500
-> darklord: nebylo to na mym aute a nevim co vsechno bylo predelany jediny co sem videl když otevrel kapotu vetrak ze stovky pridelanej na saní, a když me v tom vez tak rikam od cca 3500 ot to zapnul a auto tahlo jako svine
22:09:58
01.03.2011
01.03.2011

darklord
-> TAZ1500: 3000ot/min = 3000x1L = 3000L/min. Nie, o tomto ma pri vysavaci nepresvedcis, a uz tym duplom nie pri kureni z kila. Samozrejme ak ti to kapalo tak predpokladam ze si nemal odvedene odvetranie karbecu a vsetky ostatne diery smerom do komory (resp miesta so zvysenym tlakom, takze motor zacal fungovat az tam kde uz nebol pretlak ale podtlak - vysavac uz netlacil ale brzdil)
22:01:50
01.03.2011
01.03.2011

TAZ1500
-> darklord: od volnobehu do strednich otaček to chcipalo fungovalo to až pri vysokych otačkach a pri plnym plynu a otevrenych obou komorach
21:52:35
01.03.2011
01.03.2011

darklord
-> TAZ1500: to je co za blbost? Kamosov tatko ked bol plusminus v noasom veku toto skusal na tisicovke a od volnobehu hore to len brzdilo preietok vzduchu, vsak si to spocitaj...
21:47:25
01.03.2011
01.03.2011

TAZ1500
no tak mi pripomelo jak tu pisete s tim vysavačem tak jeden znamej mel misto toho nasavače na vzduchovim filtru ventilator ze 100vky a když ji vytačel tak cca kole 3500 ot ho zapnul a fakt to pomahalo
jinak s tema turbinkama je to trochu složitejsi je nekolik druhu. Asi je modernizovaly k dokonalosti byly ruzne naohejbany ja tam mam ohnuty a stočeny jako do vrtule tim padem pri nasavani by to melo teoreticky delat vír
jinak s tema turbinkama je to trochu složitejsi je nekolik druhu. Asi je modernizovaly k dokonalosti byly ruzne naohejbany ja tam mam ohnuty a stočeny jako do vrtule tim padem pri nasavani by to melo teoreticky delat vír
21:44:46
01.03.2011
01.03.2011

peti
-> afro100: turbinky s variabilnou geometriou lopatiek



21:44:42
01.03.2011
01.03.2011

MOLSO
-> peti:





21:43:21
01.03.2011
01.03.2011

afro100
-> peti: to je výzva !!! :D:D:D
21:42:40
01.03.2011
01.03.2011

peti
som zvedavy kto ako prvy vymysli turbinky ktorym sa lopatky od 3000 ot naklopia aby nebranili prietoku

21:37:08
01.03.2011
01.03.2011

tomvm
afro100 : :D vysootáčkový néé ale otáčkový :P
MOLSO : mam jeste 1 plech pod karbec bez tyhle blbustky ;) tak prohodim a podělím se se změnami ;) ... jak to de do votáček...jestli ucejtím rozdíl :D
mate ale pravdu...teoreticky kdyz do ženeš do otáček a brání tomu něco v sacím traktu tak to omezuje :/
MOLSO : mam jeste 1 plech pod karbec bez tyhle blbustky ;) tak prohodim a podělím se se změnami ;) ... jak to de do votáček...jestli ucejtím rozdíl :D
mate ale pravdu...teoreticky kdyz do ženeš do otáček a brání tomu něco v sacím traktu tak to omezuje :/
21:30:25
01.03.2011
01.03.2011

MOLSO
-> afro100:

-> tomvm: prave o to ide ze ked to tam je tak to taha proste od volnobehu staci sa len skaredsie pozret na plyn a taha to ... oklo 3000 je maximum pootm to uz len hučí a nejede


-> tomvm: prave o to ide ze ked to tam je tak to taha proste od volnobehu staci sa len skaredsie pozret na plyn a taha to ... oklo 3000 je maximum pootm to uz len hučí a nejede

20:44:26
01.03.2011
01.03.2011

afro100
-> tomvm: jj, není to žádnej trabant, je to vysokootáčkový 

20:41:34
01.03.2011
01.03.2011

tomvm
castrol : teď už sem si ho přečetl :D
MOLSO : !!! :D
Dočetl sem se tu, že to má pomoct při nízkých otáčkách, ale 742 je spíš otáčková, ta v nízkých otáčkách nejede dobře :P ... o vyšších nic psaný není :/
Tak když motor se snažím po delší dobu držet kolem 3000 a málokdy jedu kolem 2000 a někdy do max. otáček (5000) spíš jezdím rychleji a rád motor vytočím, tak ji tam mám nechat nebo ne ? Je tam už od výroby ...
MOLSO : !!! :D
Dočetl sem se tu, že to má pomoct při nízkých otáčkách, ale 742 je spíš otáčková, ta v nízkých otáčkách nejede dobře :P ... o vyšších nic psaný není :/
Tak když motor se snažím po delší dobu držet kolem 3000 a málokdy jedu kolem 2000 a někdy do max. otáček (5000) spíš jezdím rychleji a rád motor vytočím, tak ji tam mám nechat nebo ne ? Je tam už od výroby ...
20:33:29
01.03.2011
01.03.2011

David29
MOLSO 01.03.11 20:32:08 napsal:
→ tomvm: to bude tym ze necitas forum
pako
s vysavačem
Něco s vysavačem měl Pavel P
→ tomvm: to bude tym ze necitas forum

s vysavačem

Něco s vysavačem měl Pavel P

20:32:08
01.03.2011
01.03.2011

MOLSO
-> tomvm: to bude tym ze necitas forum
pako s vysavačem 


20:25:59
01.03.2011
01.03.2011

castrol
-> tomvm: tak si si mal precitat cele vlakno 

20:25:02
01.03.2011
01.03.2011

tomvm
Ajo myslíte to co je přichycený na podložce pod karbecem, na tom plechu :D tak to tam mám taky :D proč mi to píšete až ted :D ted fakt vypadám jak pako s vysavačem :D :D :D
20:09:36
01.03.2011
01.03.2011

MOLSO
-> darklord: sam od seba sa tam obcas objavi
a dokonca ma svoju funkciu pri dedkostyle 


20:06:00
01.03.2011
01.03.2011

darklord
-> tomvm: cece ty si dobre pako, tu sa nikto nebavi o tociacich sa 'turbinkach' ale o tom komunistickom paskvile co sa obcas objavi pod karbecom.
20:04:11
01.03.2011
01.03.2011

tomvm
ferrari : já vím...jednou sem zkoušel nad karbec, bez filtru dát 4cm ventilátorek a akorát to vzduch brzdilo :D
castrol : no preci ten rainbow...a bez filtru vzduchu...vzduch se bude filtrovat už ve vysavaču...přes vodu :D a má příkon kolem 800W, takže uspornej :D možná to bude stíhat i altík :D ... ale ten vysavač je trochu dražší, kolem 100t ;) ... ale máš to i s tuzingem :D ... a to se vyplatí :P
castrol : no preci ten rainbow...a bez filtru vzduchu...vzduch se bude filtrovat už ve vysavaču...přes vodu :D a má příkon kolem 800W, takže uspornej :D možná to bude stíhat i altík :D ... ale ten vysavač je trochu dražší, kolem 100t ;) ... ale máš to i s tuzingem :D ... a to se vyplatí :P
18:57:46
01.03.2011
01.03.2011

castrol
-> tomvm: to je dobre a aku znacku vysavacu doporucujes
18:11:06
01.03.2011
01.03.2011

ferrari
-> tomvm: samozrejme názvom "turbínka" sa nesleduje "turbo" efekt 

16:34:47
01.03.2011
01.03.2011

vhml
-> tomvm:




14:33:26
01.03.2011
01.03.2011

MOLSO
-> tomvm: duchaplnou malo byt v uvodzovkach 

14:12:36
01.03.2011
01.03.2011

tomvm
Duchaplná poznámka né ... můj názor ... a ještě kluci zkuste dat do motorovyho prostoru vysavač a tam kde to vyfukuje vzduch tak 'napíchněte' na sání a můžete jezdit i bez filtru, ten je uvnitř vysavače ;) ... a nebo vysavač rainbow, tam se to filtruje přes vodu...tu bude rovnou tuzning... místo parpírovýho nebo bavlněnýho fitru, filtrace přes vodu :D
...ale tak taky mě ta malá turbínka do sání jednou napadla :D
...ale tak taky mě ta malá turbínka do sání jednou napadla :D
12:59:00
01.03.2011
01.03.2011

MOLSO
-> tomvm: zase prisiel niekto mudry a musel napisat nejaku duchaplnu poznamku 

12:57:46
01.03.2011
01.03.2011

tomvm
Řeší se tu kravina...dej motoru novej vzduchovej fitr a budeš jezdit jak fik :D
00:01:19
01.03.2011
01.03.2011

TAZ1500
matisek 28.02.11 23:47:26 napsal: → TAZ1500: Aj si vypiloval tú vrtulku na druhej komore či nie?
jo na prvi sem ji nechal a na druhy sem ji vydělal
jo na prvi sem ji nechal a na druhy sem ji vydělal
23:47:26
28.02.2011
28.02.2011

matisek
-> TAZ1500: Aj si vypiloval tú vrtulku na druhej komore či nie?
23:41:54
28.02.2011
28.02.2011

TAZ1500
tak sem proved experiment a až takovej uspech sem nečekal v nizkejch otačkach krasne taha nevynecheva a necuka jako predtim tam kde sem predtim jezdil na pul plynu ted jedu na čtvrt se stejnym vykonem i pri stejny rychlosti.Docela sem se bal jesi nebude zlobit v prechodech mezi prvnim a druhym stupnem a prechod probeh naprosto hladce bez jakyho koliv zaškubnuti to samy pri ubrani plynu a zablokovany druhy komory absolutne bez poznaní dokonce bych řek že to je jeste lepsi než to bylo predtim bez vrtulky. Ve vysokejch otačkach trochu zlenivel ale nic hroznyho vytočit jde stejne jako predtim jen pry plnym plynu a vytačeni do maxima nejde tak rychle jako predtim. Kdybych to mel zhrnout tak za moji osobu každopadne prinos a myslim že bude i uspora paliva. Jo a je to motor 120LS a karbec EDSR
18:05:25
25.02.2011
25.02.2011

ferrari
-> TAZ1500: sa mi marí, že som to tak aj mal...úvaha vcelku logická...
09:29:56
25.02.2011
25.02.2011

Mr.Unknown
-> TAZ1500: zaujímavý nápad... za skúšku by to určite stálo =) ... otestuj a podel sa s poznatkami i s nami ... =)
00:23:40
25.02.2011
25.02.2011

David29
-> TAZ1500: vymejšlíš píčoviny
00:15:23
25.02.2011
25.02.2011

TAZ1500
koukam že nekteri z vas rikaj že v nizkych otačkach to je znat a ve vysokejch ne tak me napada v nizkejch je v provozu 1 stupen karburatoru a ve vysokejch oba ale tahne to hlavne ten druhej tak me napadlo co když v prvnim stupni vrtulku necham a z druhyho ji vypiluju to by mela bejt pak takova stedni cesta ne?ma nekdko?skousel nekdo?
22:38:04
24.02.2011
24.02.2011

Mr.Unknown
-> elbacil: tel.číslo z ID karty je aktívne??.... ak áno tak by sme sa dohodli tou cestou ...môže byť??
22:11:04
24.02.2011
24.02.2011

elbacil
-> Mr.Unknown: mám ti to nejak poslať?

20:38:48
24.02.2011
24.02.2011

Mr.Unknown
-> elbacil: písal som aj SS .... ja by som si prijal.... aspoň by som to odskúšal a mal na to názor....