
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Turbínky do karbece
18:24:15
23.02.2011
23.02.2011

elbacil
Keby niekto mal záujem darujem viac kusov vrtuliek.

18:07:16
23.02.2011
23.02.2011

ferrari
Ha, všetci múdri, bo nikdy nepocítili pozitívny vplyv

20:32:32
22.02.2011
22.02.2011

Bery
už to tu zamkněte vy ucpávači karbeců vrtulkama.Odstrašující téma-při registraci by měl každý člověk složit přísahu že nesmí zakládat téma "s vrtulkama v karbecu"....a turbo do 120ky...a vlečka vs kyvka)))
19:19:54
22.02.2011
22.02.2011

elbacil
Vrtulky , magnety a všakovaké šetriče su nanič len ťahaju z ludí peniaze.Pre motor je najlepšie včasná výmena oleja a správne nastavenie.

17:20:15
22.02.2011
22.02.2011

ferrari
No, ja by som to zhrnul skôr tak, žeby si to každý mal vyskúšať a sám uvidí...aj keď človek je pocitovo ovplyvnený, že nájde prínos aj tam, kde nieje...ja som ale pocítil zmenu bez toho, žeby som nejakú zmenu hľadal 

17:05:16
20.02.2011
20.02.2011

rsvancara
Takže to shrneme, když to tam dáte, tak nepoznáte nic. Opravdu velký rozdíl je poznat až při vyndání a to hlavně v nízkých otáčkách, kde to přestane jet :-)
21:17:39
13.02.2011
13.02.2011

MOLSO
-> ferrari: co mame spotrebnu modru 125L ku ´89 je v nej neuveritelne lenivy LS motor asi ´76
a proste ten motor sa prevaluje do 3000 otacok potom len huci a nechce ist, ale taha od volnobehu a dobre reaguje aj na male pridanie plynu. No a vcera som rozmyslal ze preco to ma taku tendenciu tahat v nizkych a ist za plynom ... ze ci tam nebude ta turbinka co i o nej pisal dnes som menil karbec a boli tam turbínka !
tak som ju tam aj nehal stejnak sa ten motor dusí max do 2500 ot 



20:52:53
13.02.2011
13.02.2011

Jura_Favorit
-> ferrari: áno.
20:51:36
13.02.2011
13.02.2011

ferrari
??

17:27:47
13.02.2011
13.02.2011

MOLSO
-> ferrari: ano ano vytahujem kostlivca ale FUNGUJE TO ! 

18:11:00
04.02.2011
04.02.2011

ferrari
JJ, ono to bez turbínky bolo totálne hluché...tá turbínka to pocitovo obohatila...ale cítiť to bolo hl. v nížších ot...
18:24:17
01.02.2011
01.02.2011

rsvancara
-> ferrari: měl jsem podobné pocity (Š120 GLS, mokrý 5Q, sání ze Š130)
Prostě jsem tomu nemusel tak šlapat na plyn ...
Prostě jsem tomu nemusel tak šlapat na plyn ...
21:29:02
20.01.2011
20.01.2011

ferrari
-> Robert 106: nemusel byť, som na to bol rovnako...kedysi dávnejšie som napísal taký článok (som skúšal rôzne karby a tiež tú vrtuľku), tak tu sa citujem:
Čo sa týka tej vrtuľky: písal som o skúsenostiach v diskuznom fóre, tu sa citujem: „jednoducho to auto (otcova Š130 s motorom Š120, 5kvalt, stály prevod 3,9) bez vrtuľky úplne inak reagovalo na dotyk na plyn...som nevedel, že tam nejakú vrtuľku mám a stačilo "ťuknúť" na plyn a cítil som reakciu motora. Keď mi jeden chlapík menil hlavu, zbadal túto vrtuľku a vyhodil ju so slovami - to je k....tina. On to vraj dal do 105 ky a po 100 km to vyhodil, lebo „auto neťahalo“. Zmontoval mi hlavu, karbec, všetko. Sadol som so auta, idem a zistil som, že tu nie je niečo v poriadku. Jemne som pridal plyn a auto nič...hluchota...nevedel som, čím to je, myslel som, že druhou hlavou...potom pri nejakej príležitosti som tam ten plech vrátil, zmenu som nejak nepocítil. A zasa po nejakom čase som plech vyhodil a zasa...hluchota v nízkych otáčkach...takže jednoznačne, tieto vrtuľky zvýšili krútiaci moment v nízkych otáčkach, spotrebu som vtedy nemeral. Ale ako môžeš čítať vyššie, na mojej Š125 som to nepocítil - tam to bolo podľa mňa jedno, či tam vrtuľka je, alebo nie je. Možno to preto tak pomáhalo na otcovej šáde, pretože so st. prevodom 3,9 sa stále hýbeš v nízkych ot. Takže tá vrtuľka mala veľký vplyv v otcovom aute, ale v mojom v podstate nijaký...
Čo sa týka tej vrtuľky: písal som o skúsenostiach v diskuznom fóre, tu sa citujem: „jednoducho to auto (otcova Š130 s motorom Š120, 5kvalt, stály prevod 3,9) bez vrtuľky úplne inak reagovalo na dotyk na plyn...som nevedel, že tam nejakú vrtuľku mám a stačilo "ťuknúť" na plyn a cítil som reakciu motora. Keď mi jeden chlapík menil hlavu, zbadal túto vrtuľku a vyhodil ju so slovami - to je k....tina. On to vraj dal do 105 ky a po 100 km to vyhodil, lebo „auto neťahalo“. Zmontoval mi hlavu, karbec, všetko. Sadol som so auta, idem a zistil som, že tu nie je niečo v poriadku. Jemne som pridal plyn a auto nič...hluchota...nevedel som, čím to je, myslel som, že druhou hlavou...potom pri nejakej príležitosti som tam ten plech vrátil, zmenu som nejak nepocítil. A zasa po nejakom čase som plech vyhodil a zasa...hluchota v nízkych otáčkach...takže jednoznačne, tieto vrtuľky zvýšili krútiaci moment v nízkych otáčkach, spotrebu som vtedy nemeral. Ale ako môžeš čítať vyššie, na mojej Š125 som to nepocítil - tam to bolo podľa mňa jedno, či tam vrtuľka je, alebo nie je. Možno to preto tak pomáhalo na otcovej šáde, pretože so st. prevodom 3,9 sa stále hýbeš v nízkych ot. Takže tá vrtuľka mala veľký vplyv v otcovom aute, ale v mojom v podstate nijaký...
22:48:51
19.01.2011
19.01.2011

afro100
-> Tomas1202:
uplne, ono sa na motor potom zvacsa dava jedna a hovori sa jej turbo 




22:48:06
19.01.2011
19.01.2011

Tomas1202
A co keby sa tie turbinky točili nebolo by to lepsie?

22:51:27
07.01.2011
07.01.2011

Tomaso435
-> petr s: no ty podivný co měly bejt na favo ale nakonec mi pasovali na potrubíčko ze 130 sani...... takže kup na prd....pouštim dál
-> afro100: škodík? čéče nevim, ale prej má rapida 136... :-D
-> castrol: :-D kdybych je prodal měl bych z toho aspon peníze :-D tohle je spíš trest s tim jit na poštu :-D
-> afro100: škodík? čéče nevim, ale prej má rapida 136... :-D
-> castrol: :-D kdybych je prodal měl bych z toho aspon peníze :-D tohle je spíš trest s tim jit na poštu :-D
22:46:01
07.01.2011
07.01.2011

castrol
-> Tomaso435: si ich niekomu pradal za trest 

22:46:00
07.01.2011
07.01.2011

afro100
-> Tomaso435: škodík tuní ? :D
22:45:42
07.01.2011
07.01.2011

petr s
-> Tomaso435: Z čeho turbínky z favoritu ne
22:42:58
07.01.2011
07.01.2011

Tomaso435
-> MOLSO: to už není muj problém 
-> Nwkt: skvěle :-) dík

-> Nwkt: skvěle :-) dík
22:41:01
07.01.2011
07.01.2011

Nwkt
-> Tomaso435: Příruby jsou stejný, tak jo
22:40:48
07.01.2011
07.01.2011

MOLSO
-> Tomaso435: jdou ale pak rapid nejede 

22:38:56
07.01.2011
07.01.2011

Tomaso435
kuci dou tyturbínky i na 136kovej karbec z rapida ?
22:45:16
21.11.2010
21.11.2010

Evž@
ja s tim ted jezdim na motoru 120 LS ....studene do skube jak potvora nez dam plny plyn nebo sytic.....jinak ta uspora mozna pri stale rychlosti s hodne lehkou nohou....ale skoro necitelny rozdil
00:58:20
21.11.2010
21.11.2010

Syny
-> King: A uplne nejlepsi na spotrebu je vypnutej privod paliva 

00:56:47
21.11.2010
21.11.2010

King
-> mishom: Podobných "vynálezů" za hubičku jsou hromady. Bohužel hloupí a ješitní inženýři z automotive průmyslu nikdy nepřipustí svoje omyly a nevybaví vyráběná auta o tyhle geniální a jednoduché vynálezy kutilů :) Malý hint: na většinu systémů nelze jednoduše aplikovat jeden fyzikální princip či jev - jsou to kombinace několika principů/jevů.
V případě "turbínek" se vždycky mluvilo o údajný úspoře paliva - d-fens to kdysi vtipně vysvětlil tím, že podobnej efekt budou mít i zmuchlané staré tepláky v sání - restriktor jako restriktor :)
V případě "turbínek" se vždycky mluvilo o údajný úspoře paliva - d-fens to kdysi vtipně vysvětlil tím, že podobnej efekt budou mít i zmuchlané staré tepláky v sání - restriktor jako restriktor :)
22:49:41
20.11.2010
20.11.2010

mishom
-> afro100: -> castrol: moja teoria bola v tom ze to zmes zatoci do viru a tak sa lepsie nasaje. (Nieco ako ked voda vo vani spravi vir rychlejsie odteka) Ale ked to teda ma ucinok len pri malych otackach a ani to nie velky tak kaslat na to... islo mi o to ze ste vraveli ze to je na nic len ste nepovedali preco..
20:39:48
20.11.2010
20.11.2010

Robert 106
Měl sem to na autě,
Pozoroval sem jakési zlešení při nízkých otáčkách.
Ovšem byl to spíše placebo efekt.
Pozoroval sem jakési zlešení při nízkých otáčkách.
Ovšem byl to spíše placebo efekt.
20:10:46
20.11.2010
20.11.2010

castrol
-> afro100: jj 

20:09:32
20.11.2010
20.11.2010

afro100
-> castrol: ale v podstate sme sa zhodli
20:08:13
20.11.2010
20.11.2010

castrol
-> afro100:



20:07:02
20.11.2010
20.11.2010

afro100
-> castrol:




20:06:19
20.11.2010
20.11.2010

castrol
-> mishom: ked bude jazdit ako dedko – do 2000 nebodaj do 2500 otacok turbinky nehat lebo pomahaju. ak jazdi jak napr ja (pod 2000 ma motor len ked stojim na krizovatke) turbinky zahodit co najdalej lebo zavadzaju v ceste uz som to tu raz daaavno riešil a pomaha to len pri nizkych otackach a dedkostýle jazdy citacia MOLSO 

20:06:11
20.11.2010
20.11.2010

afro100
-> mishom: teraz trosku teorie: pokial hladam v motore vykon a do sania si dam nejaky bazmek, ktory mi brzdi prietok zmesi tak si mozem nadat do kktov ...
na druhu stranu ale pokial jazdim dedkostyl max 1500 ot. min. to virenie zmesi nejaky ucinok mat bude ...
otazne je aky ...
za mna nedavat, je to kurvitko ...
na druhu stranu ale pokial jazdim dedkostyl max 1500 ot. min. to virenie zmesi nejaky ucinok mat bude ...
otazne je aky ...
za mna nedavat, je to kurvitko ...
20:01:32
20.11.2010
20.11.2010

mishom
-> castrol: skusal si to? ako to islo?
20:00:32
20.11.2010
20.11.2010

castrol
-> mishom: naco by to skusal ked sa moze opytat a je to rychlejsie 

19:57:37
20.11.2010
20.11.2010

mishom
-> šrek: zistis jedine tak ze to vyskusas. Teoreticky to nejaky vyznam ma ale vsetci hned pisu ze je to debilina a neviem ci to aj niekto z nich skusal...
19:55:42
20.11.2010
20.11.2010

Maťulo
-> šrek: Zbytocnost...
19:52:37
20.11.2010
20.11.2010

castrol
-> šrek: daj si to do vitriny
19:45:38
20.11.2010
20.11.2010

šrek
Nikdo jinej?
19:27:30
20.11.2010
20.11.2010

afro100
-> šrek: zahod to
19:23:01
20.11.2010
20.11.2010

MOLSO
co tak vyhladavanie ?
19:21:44
20.11.2010
20.11.2010

šrek
Má s tim někdo zkušenosti?Je to na něco nebo je to uplne k h.vnu?Dík moc