skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
tece vodni pumpa
prohledat
92 příspěvků (zobrazeno 51 až 92) od 17.11.2009 do 07.04.2024, založil/a Rider skoda
-> minno: Proč by měla téct?
-> minno: tak mně neteče, jen vrčí ložiska :) Takže doufám, že po zásahu téct nezačne :D
-> minno: ale nebud labut .... mne tiekla rozobal sim vymenil som upchavku ..... a po polroku sa rozpadli loziska ..... vymenil som loziska a drzi ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Zdenek136: ak chceš plniť pumpu vazelínou cez mazničku, tak ich z vnútornej strany oddekluj, alebo ich nechaj zadeklované a bude z toho bezúdržbová pumpa :D
Ale je to beztak jedno, stejne ti tá pumpa po repase potečie.
Ale je to beztak jedno, stejne ti tá pumpa po repase potečie.
Využiji téma. Koupil jsem nová ložiska a jsou krytá z obou stran. Obě dvě. Nemám vnitřní strany oddeklovat?
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Právě, že ani ne a když jsem přeházel hřídelku s axiálním těsněním do jiné pumpy tak to chvíli těsnilo a pak začalo propouštět tím přepadem zase.
-> Tomito: A to litinovy pouzdro je OK? Neni vydreny?
Nechci zakládat nové téma,tak vyžiju tohodle.Nemůžu za boha přetěsnit vodní pumpu na motoru 742.136.Veškerý díly jako ložiska,rozpěrná trubička,těsnící kroužek,axiální těsnění a hřídelka jsou nový.Pořád to teče tím přepadem pod vodní pumpou.Tak se chci zeptat jestli to nemůže být tím pouzdrem v tělese vodní pumpy?Není lepší to pouzdro v tělese vodní pumpy něčím zalepit nebo utěsnit nějakým silikonem?Axiální těsnění jsem vyzkoušel vícero.
-> suri: aha... tak to hej... :)
-> sliwowitz: upchávka
-> suri: , -> Jozka: bakelitova vrtulka na mb/100? to pocujem prvy raz...
-> suri: ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Jozka: aj tak stáli zahovno .
-> suri: ok - vidíš, na ty bakelitový už jsem úplně zapomněl..
-> Jozka: jj aj upchávka aj ložiská sú zámenne aj ked origo 100/110/1000 bola bakelitová , vrtulky čo viem tak z najmenšími lopatkami 100/1000
s trochu večšími a s viac lopatkami 100/110 novšie modely všetko zo 100 mm remenicov a potom prvé 105/120 malá vrtulka ako škoda 100 a neskor veľká čo nevojde do bloku
s trochu večšími a s viac lopatkami 100/110 novšie modely všetko zo 100 mm remenicov a potom prvé 105/120 malá vrtulka ako škoda 100 a neskor veľká čo nevojde do bloku
-> suri: To by šlo - ono je to do všech pump od 1000MB po 105/120 asi v kompletu záměnný, nebo ? A jinak kolik vlastně je těch typů vrtulek? Já znám mosazný dvou velikostí pro MB a kilo (?), hlinikovou úzkou a hliníkovou širokou...
-> Jozka: starú socialistickú sadu ani ja ale predáva sa stále mková vrtulka , a sada na repas od firmy pro auto sada obsahuje , oporný kružok upchávky , upchávku , gumičku za ložisko a ložiská za 200sk
-> suri: Sadu už jsem dávno neviděl - zato ty dva bazmeky - ax. těsnění a protikus přicvaknutý k sobě za 75 kč ještě jo..
-> Rider skoda: netušim, vzhledem k tomu že zvyknu koupit auto, pak kopec dílů a celý ho po šroubku vyměnit, těžko si budu pamatovat co stálo pérko na pumpu
![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Rider skoda: 150kč predáva sa aj sada
-> Peťa Klíč: na kolik to vse na ni tak vyjde ?ty dily na repas?cca jen
-> gabo000000: nie ale radšej icq aby si zase neliečili komplexy
len strucne...to iste plati aj pre pumpu na felde MPi?
-> Rider skoda: to v každý slušný mototechně když jim řekneš že chceš přetěsnit a přeložiskovat vodní pumpu 742 odevře šuplik a hezky ti všecko dá, já první pumpu sem repasoval na 100vce vůbec jsem netušil co mě čeká a i přesto že v naší mototechně prodává pat a mat tak tohle mi dokázal dát automaticky a ještě mi vykukal jak se to dělá ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Peťa Klíč: diky moc
-> Peťa Klíč: -> Rider skoda: ložiska 6000 a 6200
a tenhle ten bazmek kterym to teče přitláčí a většinou bývá ta pružinka znatelně unavená
pravděpodobně ti netěsní telneten bazmek
-> Rider skoda: tenleten kroužek se při demontáži podívej kde je, pač si nepamatuju kde je :-D
-> Rider skoda: ještě je tam gumový kolečko, to vyměň taky ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Rider skoda: když už to budeš dělat, vyměň obě ložiska, těsnící kroužek a přítlačnej kroužek na vrtulce. těsnění mezi těleso a ten plech už asi neseženeš, tam napatleš kotel červenýho tmelu. těsnění mezi ten plech a blok seženeš a taky tam napatlej tmel. pokud si nikdy čerpadlo nerozebíral, dám ti jen dvě rady: pod řemenicí je segerka a je tak zapatlaná vazelinou že ji nenajdeš a při pokusu vybouchat ložisko je po segerce
a zadruhý budeš muset hodně bouchat jak na ložiska tak na těsnící kroužek, jsou tam po těch letech fakt nafest.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Rider skoda: tak to je praskle, nebo propostejici gufero uvitr. na 99,99%
-> COL: nn nesundaval jsem ji.Tudiz co vse si mam koupit na jeji repasi?pro vymenu toho axialniho tesneni ji asi musim demontovat z bloku vid?
-> Hurdis:
Rider skoda 17.11.09 15:03:04 napsal:
obedve hadice k ni pripojene.pumpa 742.136 a skoda 120.
podcenovat kolegu nebudu, ale nasral si do vlastniho hnizda sám :-)
Rider skoda 17.11.09 15:03:04 napsal:
obedve hadice k ni pripojene.pumpa 742.136 a skoda 120.
podcenovat kolegu nebudu, ale nasral si do vlastniho hnizda sám :-)
-> Peťa Klíč: ja presel ty dva kde se to rosi tudiz ten treti navic(k vyhrevu sani) a pak ten co jde silnou gumovou hadici k chladici ten treti vyvod co jde k topeni jsem nekontroloval tam to neikde netece.ukapava mi to kapicky po prsou presne pod tou silnou hadici ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Peťa Klíč: Takhle snad kolegu podceňovat nemůžeš.
ono to bude tím že 136 má jeden vejvod navíc kterej není ve 120 kam zapojit.. tama to teče
![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Jestli to teče i při "klidu" tak asi ano. Rozebrat, vyměnit.
Pokud se to stalo aniz jsi ji sundaval, tak to bude nejspis praskly to axialni tesneni u vrtulky a potece to spodem takovou odvodnovaci dirou.
ono to pres ni ukapava i pri stojicim motoru.
Na pumpě snad musí být vidět při spuštěném motoru kudy teče, ne? Obvykle netěsní příruba.
Nevite prosim co mi mohlo odejit na vodni pumpu?Pretesnoval jsem jak blbej obedve hadice k ni pripojene.pumpa 742.136 a skoda 120.Jenze to tece dal a zjistilo se ze to nebylo netesnosti hadic ale tece to nekudy jinudy.Ze by pres lozisko?