-> darklord: Evidentne jo :-)
-> COL: Jj, spinane spinackou ;-)
skoda.virt.cz
odkaz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Termospínač větráku chladiče
-> Matthes, záškodník z TechWebu:
Myslis jako spinanych spinackou? Pak jo. Ale ja to bral z pohledu toho zapojeni, ne auta. V zapojeni to vede na civku tudiz to zpusobuje spinani a je to tedy spinaci napeti, zatimco to druhe je spinano :). Takze zalezi optikou ceho se na to divame - ja to bral optikou toho zapojeni.
A pokud je to tedy spinanych spinackou - tak je to prave ten uzel 15.
Myslis jako spinanych spinackou? Pak jo. Ale ja to bral z pohledu toho zapojeni, ne auta. V zapojeni to vede na civku tudiz to zpusobuje spinani a je to tedy spinaci napeti, zatimco to druhe je spinano :). Takze zalezi optikou ceho se na to divame - ja to bral optikou toho zapojeni.
A pokud je to tedy spinanych spinackou - tak je to prave ten uzel 15.
-> Matthes, záškodník z TechWebu 07.04.21 19:55:58: tvl to tam su absolutne pisane linky? 

-> COL: Spinanych je dobre, pac to je na druhou pojistku ;-)
Misto 12V spinanych by asi melo byt 12V spinacich... kdyz to jde do civky rele...
Jinak u verze s zarovkou paralelne k motoru muze hrozit prosvecovani, pokud se vetrak jizdou roztoci - coz nekdo chtit muze, nekdo ne. Chybi tam informace, kam pripojit cernou a cervenou svorku - za mne cervenou na uzel 15 (zapalovani), cernou na uzel 30 (plus baterky - tam je to pripojeno puvodne). Pokud chce nekdo dochlazovat i pri vypnutem zapalovani, pak oboji na 30.
Jinak u verze s zarovkou paralelne k motoru muze hrozit prosvecovani, pokud se vetrak jizdou roztoci - coz nekdo chtit muze, nekdo ne. Chybi tam informace, kam pripojit cernou a cervenou svorku - za mne cervenou na uzel 15 (zapalovani), cernou na uzel 30 (plus baterky - tam je to pripojeno puvodne). Pokud chce nekdo dochlazovat i pri vypnutem zapalovani, pak oboji na 30.
-> Nwkt: Skoda no, ted ma origo 130 :-)
-> Kilián: Nieje zac :-)
-> Kilián: Nieje zac :-)
-> Matthes, záškodník z TechWebu 07.04.21 19:55:07: Tu jeho odvál podval na šroťák 

-> Matthes, záškodník z TechWebu: děkuji Tobě i Šemíkovi :)
já se zatím na virtu i silnici držím
já se zatím na virtu i silnici držím

Ty obrázky tam jsou, ale už nikdo nezměnil jejich URL, když se přecházelo z skoda.panda.cz na skoda-techweb.cz...
-> Kilián: Šemik ti vzkazuje: "Doba odvála 742 ze silnic a mě z Virtu"



malé oživení mrtvolky:
Nemá někdo prosím ty Šemíkovi schémata, která byly na Techwebu? Mě se zobrazí pouze text bez obrázků ve všech prohlížečích.
Chtěl bych si zapojit čidlo s relátkem přesně podle Šemíka, ale bez ručního spínače a z textu mi to není úplně jasný a schéma by bodlo.
Šemíkovi jsem psal asi před 2 měsíci, ale asi sem už nechodí.
Nemá někdo prosím ty Šemíkovi schémata, která byly na Techwebu? Mě se zobrazí pouze text bez obrázků ve všech prohlížečích.
Chtěl bych si zapojit čidlo s relátkem přesně podle Šemíka, ale bez ručního spínače a z textu mi to není úplně jasný a schéma by bodlo.
Šemíkovi jsem psal asi před 2 měsíci, ale asi sem už nechodí.
kaslite na taketo hluposti ludia, potom ked sa konecne dokopete k vymene cidla budete si nadavat za dieru v palubovke kvoli spinacu. S novym termospinacom nemate problem uchladit ak je vsetko ostatne v poriadku, a ak si v pripade 136tky kupite spinac na 120 alebo favo pretoze na 136tku nedostanete hocikde tak sa bude vetrak krutit aj ked nebudete chciet, Dorabat spinac je nezmysel.
-> vhml: -> Šemik : k offtopicu aj obycajne espero 66kW ma 150W vetrak z plechu odhadom aspon dvakrat taky ako na skodovke a funi velmi slusne aj ked je tichsi nez 120ckovy. Az ked sa spusti spolu s klimovycm tak je to lietadlo, co tipujem bol pripad tej rs6tky, ze tam bezala klimatizacia.
-> vhml: -> Šemik : k offtopicu aj obycajne espero 66kW ma 150W vetrak z plechu odhadom aspon dvakrat taky ako na skodovke a funi velmi slusne aj ked je tichsi nez 120ckovy. Az ked sa spusti spolu s klimovycm tak je to lietadlo, co tipujem bol pripad tej rs6tky, ze tam bezala klimatizacia.
-> Šemik : Já to nakreslil tak, jak je to origo+to co sem tvořil. Nikomu nic nebrání, to zapojit jenom na 15...
Dneska som si aj ja spravil vetrak na spinac. Mal som vnutry jeden spinac na prednu hmlovku volny tak som to dal nan. Donutilo ma to ze vcera som sa bol previest do kopca a zacala sa mi varit voda a vetrak sa nezapol. Dnes som spravil ten vypinac a aj kontrolku. A dalej som si vsimol ze jeden kabel z teplotneho cidla bol odpojeny tak som ho pripojil. Skodovka bola studena ale uz ked sa zohriala na asi 50 stupnov sa mi rozsvietila kontrolka a sa divam ze vetrak nemam zapnuty a svieti. Cidlo zaplo a zacalo chladit uz pri 50
a chladilo asi do 40 stupnov. Uz viem preco ho niekto odpojil. 


-> vhml: Zajímalo by mě kolika amperový měla altík 

Mírnej offtopic, včera jsem na Americký vystoupil z tramvaje a na semaforech stála audi RS6. Zvuk větráku mi mírně připomínal přistání letadla. Asi je tam větší než ve škodovce 

-> Šemik : Tak člověk nechápe, jdeš u supermarketu po parkovišti a 50% aut chladí
-> Šemik : Dyk si mi to tak sam zapojil... Na moji zadost no
Je to ale efektni


-> David29: Na diodě je zase naprosto zbytečná ztráta cca 500-600mV.
Myslím si, že je vhodné to mít zapojeno tak, aby větrák mohl běžet jenom když je zapnuté zapalování, k čemu je ochlazovat vodu v chladiči když necirkuluje? To je bezúčelné plýtvání el. energií (Matthes promine
)
Myslím si, že je vhodné to mít zapojeno tak, aby větrák mohl běžet jenom když je zapnuté zapalování, k čemu je ochlazovat vodu v chladiči když necirkuluje? To je bezúčelné plýtvání el. energií (Matthes promine

-> palinator: jo to by se šiklo
super nápad popřemýšlím 



-> Petrson:
Jako bys mluvil z mýho mozku
K dokonalosti by chtělo mít ještě měřák teploty vratné vody z chladiče pro absolutní kontrolu nad chlazením
.
Jako bys mluvil z mýho mozku

K dokonalosti by chtělo mít ještě měřák teploty vratné vody z chladiče pro absolutní kontrolu nad chlazením

-> Šemik : To je sice fakt, ale řekni mi, kdy máš seplý obě dvě - leč neni problém, tam přidat diodu...
-> Matthes, záškodník z TechWebu: to jo ale když to máš zoxidovaný tak nevím nevím
ale je to na každym jak si to urobí
-> Rabbit: tyrák je s měkým i

-> Rabbit: tyrák je s měkým i

Matthes, záškodník z TechWebu:
Tak když máš relé v kabině a čidlo přepojený aby přez něj nešel proud motoru tak jo. Já mám čidlo originálně a spínač s kontrolkou je nadstavba připojená paralelně k čidlu. Přepojovat to nehodlám.
A když jedu do dálničního kopce vedle kolony tyráků a vidím na teploměru 90° tak sice vim, že to je vklidu a brzo to sepne ale pro klid duše si to občas sepnu sám dřív
. Ale to fakt záleží na každym.
Tak když máš relé v kabině a čidlo přepojený aby přez něj nešel proud motoru tak jo. Já mám čidlo originálně a spínač s kontrolkou je nadstavba připojená paralelně k čidlu. Přepojovat to nehodlám.
A když jedu do dálničního kopce vedle kolony tyráků a vidím na teploměru 90° tak sice vim, že to je vklidu a brzo to sepne ale pro klid duše si to občas sepnu sám dřív

-> Petrson: Jak cekat
Si to zapne kdyz je potreba samo...

-> Šemik : jo ale tady to si můžeš regulovat sám a nemusíš čekat jestli ti sepne ventilátor mě to vyhovuje

Jakou má výhodu dělat manuálně to, co si auto může samo snadno zařídit automaticky?
-> havlik: já si to dodělával sám a nic na otm nevidím za problém...super věc
-> Petrson: takhle to mam taky v autě od původní majitele:D
tak nevím já vzal vypínač od mlhovky natáh sem dva kabely k termospínači nasadil hladový koncovky zapojil a facháto suprově

-> David29: Když bude sepnuté čidlo i vypínač, auto nepůjde vypnout.
Pokud někdo na tom ručním spínači trvá, nechť si ho udělá, ale to relé ať stejně použije. Jak čidlo, tak vypínač nebudou namahány velkým proudem a zejména u čidla se to podstatně projeví na životnosti.
Pokud někdo na tom ručním spínači trvá, nechť si ho udělá, ale to relé ať stejně použije. Jak čidlo, tak vypínač nebudou namahány velkým proudem a zejména u čidla se to podstatně projeví na životnosti.

-> OndraST: to že po vypnutí motoru stoupne teplota je zcela normální jev a nemyslím že je potřeba s tím chtít něco dělat, ba dokonce je to krapínek nereálný - a ikdybys chladil předek větrákem tak se schladí max. voda v chladiči a ne motor
Na ten manual se fakt vykaslat, kdyz cidlo neni zatezovany proudem vlastniho motoru ale jen proudem civky rele tak vydrzi dyl nez zbytek auta
A cidla se vyrabeji ruzna, uz od 70°C sepnuti, kazdy si muze vybrat dle sebe

-> Rabbit: Slysim ze seplo rele... A cumim na ten budik
Kontrolka netreba.

Matthes, záškodník z TechWebu:
Ruční spínač dobrej jednou za 100 let když se posere termospínač. Ta kontrolka je užitečnější, protože aspoň člověk ví jestli to fičí nebo ne. A když vidíš, že nesepnil ale měl by tak si to holt pustíš sám.
Ruční spínač dobrej jednou za 100 let když se posere termospínač. Ta kontrolka je užitečnější, protože aspoň člověk ví jestli to fičí nebo ne. A když vidíš, že nesepnil ale měl by tak si to holt pustíš sám.
Používám termospínač Wahler.. je to z nějaké AUDI... spíná na 97°C rozpíná na 80. Ventilátor je upravenej z 1,6ky feldy a běží vždycky tak cca 3-4min. než to ochladí na tu teplotu kdy to rozepne. Je to naprosto spolehlivej systém, ještě to neselhalo
-> palinator: Motorem nebrzdim, jezdim furt na plnej plyn
Ne sranda, chtel bych si udelat vypinani benzinu z kopce... na manual.

-> Matthes, záškodník z TechWebu:
Tak to zapínej jen když brzdíš motorem a dej tam setrvák ať ti to vydrží až za zatáčku.
Tak to zapínej jen když brzdíš motorem a dej tam setrvák ať ti to vydrží až za zatáčku.

-> Matthes, záškodník z TechWebu:
to ja vim ale stejně




-> palinator 17.06.09 21:23:22: Furt jo? Nahovno... Skoda proudu 
-> Kaprof-Los Koramos 17.06.09 21:23:00:
Ma tu dole odkaz 

-> Kaprof-Los Koramos 17.06.09 21:23:00:


-> Matthes, záškodník z TechWebu:
Tak s manuálem bys to moh mít zapnutý trvale...Fičelo by to jak komp.
Tak s manuálem bys to moh mít zapnutý trvale...Fičelo by to jak komp.

-> Matthes, záškodník z TechWebu: tam nikdo nechodí



-> OndraST: to nemam, ale napis SZ Davidovi29 on ti to nakresli a posle, me to taky zapojoval.
-> OndraST 17.06.09 21:20:37: Smarja schema mas v tom Semikove clanku na TW 

Kolik máte spotřebu vody na 1000 km? Bezproblémovej motor musí mít nulovou spotřebu, nebo nějaká tolerance existuje? Mě to nežere moc, ale občas ubyde.
-> palinator: Se mi nezda, se 136 a termostatem 88°C ten chladic je pretizenej mam pocit
Vetrak beha dost casto a nikdy neni problem... 


-> Zeke-ten šestý: Máš nějaké schéma zapojení ?
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Ne to určitě nemám, chladí to až moc dobře.

-> Matthes, záškodník z TechWebu: ja problemy s chlazenim u toho myho motoru nemam,ale rucni spinac sem si raci udelal, nikdy nevis kdy se ti bude hodit :)