Motor-těsnění, je to ok?

prohledat
57 příspěvků (zobrazeno 1 až 50) od 22.02.2009 do 25.12.2010, založil/a Vojťas
řadit dle data
11:46:00
25.12.2010
suri
-> Dušan: 90% motorov to nemá a jazdí rovnako ako tie ostatné
11:21:40
25.12.2010
Dušan
vytahnu tema, maji tam ty diry byt nebo ne ? koupil jsem nove na 120 a nejsou tam.
17:16:34
09.12.2009
vhml
-> Gemini: jakože ty díry tam chybí úmyslně?
17:13:45
09.12.2009
Gemini
ja som sa dopocul, ze vyvoj prudenia chladiacej kvap. sa robil za behu a aj tam kde boli diery, tesnenim sa to zaslepilo a neprudilo to tam.......niektore diery boli vacsie , mensie, niekde neboli....
14:57:18
09.12.2009
suri
-> vhml: ak máš lochajzky - vysekávače tesnení tak tým ak nie prevrtaj
14:56:15
09.12.2009
vhml
-> Pavel P..: Super, díky moc.

A kterak technologicky? Jednoduše vyvrtat, nebo z toho dělat větší vědu?
14:33:39
09.12.2009
Pavel P..
-> vhml: tak hele ty velký díry maj cca 21mm, a pak je tam jedna krapet menší mezi 3-4 válcem a ta má 12mm.
14:21:49
09.12.2009
Pavel P..
-> vhml: můžu ti je oměřit, jedno takový tu mám...
14:12:54
09.12.2009
vhml
Pánové budu dávat teďko těsnění na 120, samozřejmě s chybějícíma dírama. Jak je tam dodělat v podmínkách domácích? Nějak vyseknout, nebo to půjde vrtačkou? Díry přesně na průměr díry v hlavě, nebo menší aby se zmáčklo po hraně a těsnilo? Díky
23:51:48
18.05.2009
tomas1280
hošani sa nehádajte.

Ja som mal v umysle len potvrdit , že mám dobré tesnenie.

mám ho vymenené a dokonca auto ,,funguje´´.
12:23:11
17.05.2009
peti
-> LiMaK - 742 forever: nj potom som zistil ze si to myslel asi tak, tak sory4
01:16:47
17.05.2009
LiMaK - 742 forever
-> peti: sorry cíťo, již jsem to editoval, omylem jsem vzal dohuby tvuj nick a melo to patřit na udiveného-> tomasa1280: ,
reagovat jsem na něj chtel stejne jako ty, ale bohužel mžitky před očima způsobily, že jsem omylem cvakl tvuj nick.
20:50:51
16.05.2009
peti
-> LiMaK - 742 forever: no a co som tam napisal? sak pisem ze 105a 130 je ok , iba na 120 raz je a raz chyba4
20:29:29
16.05.2009
LiMaK - 742 forever
-> tomas1280:
105ky byl v poradky vždycky...

ta díra lítá jenom na 120tkových tesneních....
upraveno 1x, naposled 17.05.2009 01:15:19
10:28:00
16.05.2009
peti
-> tomas1280: nj na 105,130,tam ta diera bola, a je je na novom tesnení, tu sa jedná iba o tesnenie na 120 kde raz ta diera chyba a raz tam je4
02:26:36
16.05.2009
tomas1280
cid-d7917934b57c3655.skyd rive.live.com/browse.aspx/ 15.5.09%20demont%C3%A1%C5% BE%20hlavy%20v%C3%A1lcov

Dnes som kupoval tesnenie na hlavu š105L 87 a mal som tam tu vasu dieru aj na novom a aj starom tesneni.
14:29:03
14.05.2009
minno
-> Pavel P..: to je teda bordel tie 120tkové tesnenia... :/
12:16:49
14.05.2009
Pavel P..
-> petr s: bezva.. aspoň nemusim kupovat nový. díky
12:13:49
14.05.2009
petr s
-> Pavel P..: Je lepší
12:10:52
14.05.2009
Pavel P..
-> petr s: díky a je to dobrý těsnění nebo radši TEMAC?
11:53:48
14.05.2009
petr s
-> gabo000000: ten tam má 3 šrouby tohle je 130
11:51:22
14.05.2009
gabo000000 - zrušená registrace
-> petr s: favo ma na druhej strane oproti zdvyhatkam dieru aj v strede na srubu hlavy nie?
11:47:37
14.05.2009
gabo000000 - zrušená registrace
-> Pavel P..: vsadim na 130
11:46:17
14.05.2009
petr s
-> Pavel P..: 130
11:43:41
14.05.2009
Pavel P..
značka
zvětšit Motor-těsnění, je to ok? - obrázek od Pavel P.. vložen 14.05.2009 11:43:41
11:43:03
14.05.2009
Pavel P..
ale taky bych potřeboval radu, mám tu těsnění který by mělo bejt na 130, průměr plechových kroužků je 77mm a je to Elring, ale nepoznám jestli je to opravdu na 130 nebo fávo a nebo uplně něco jinýho.
zvětšit Motor-těsnění, je to ok? - obrázek od Pavel P.. vložen 14.05.2009 11:43:03
11:40:44
14.05.2009
Pavel P..
tak jsem se teď probíral těsněním a vytřídil jsem ty který jsou mi na prd a mám tu 4 na 120ku... jsou to originál Azbestos. tak můžeš porovnat, kdybys chtěl tak jsou k mání, já je neuživim na 130.
zvětšit Motor-těsnění, je to ok? - obrázek od Pavel P.. vložen 14.05.2009 11:40:44
01:13:34
08.05.2009
LiMaK - 742 forever
-> minno: teorie by mohla byt taková, že v určitém roce se začly tesnění ve škodovce lisovat pomocí špatných forem.
Do pár stovek motorů se tyhle kazové tesnení dostaly už ve fabrice, než si toho někdo všiml.
Pak letěla ta špatná raznice někam do kouta, kde ji za 10let někdo našel, zapomenutou, a řekl jsi proč ji neprodat temacu....
Temac se zaradoval, že má raznici origo z boleslavi a začal lisovat těsnení pod hlavu....

proč by jinak byla díra v hlavě, díra v bloku a v těsnení by ji nedelali? to nedává smysl jiný než ten co jsem napsal.

ono 105 tesnení díry mají všechny, 130-136 felici tesnení taky mají všechny....nedokážu si
představit, proč by někdo schválně do 120tek díry nedával...to nemá smysl...
kord když ty 105/120 motory jsou vpodstatě skoro uplně stejné a u tech 105tek jsou díry tak jak mají být(vzhledem k hlavě) vždy.
upraveno 1x, naposled 08.05.2009 01:17:16
21:19:54
07.05.2009
minno
nikto nič?
20:36:19
06.05.2009
minno
hm, tak mi povedzte, kto tu je potom hňup. toto je vraj origo pôvodné tesnenie vybraté z motora 120L.9
Nemáte niekto nejaké ďalšie zdroje informácií o týchto tesneniach?
zvětšit Motor-těsnění, je to ok? - obrázek od minno vložen 06.05.2009 20:36:19
20:09:22
06.05.2009
minno
-> Matthes, záškodník z TechWebu: neviem, ale je to čudné, že všetky ostatné diery tam načrtnuté sú, a práve tieto "problematické" diery nie.
19:59:08
06.05.2009
Matthes, záškodník z TechWebu
-> minno: Neni to jen hruby nacrtek?
19:46:49
06.05.2009
minno
na základe upozornenia od kuka....pozerám do katalógu dielov, a tam je tesnenie pod hlavu na motory 105/120/130 nakreslené takisto bez potrebných dier pre vodu9 9 ako je to možné?
zvětšit Motor-těsnění, je to ok? - obrázek od minno vložen 06.05.2009 19:46:49
07:52:23
24.02.2009
MOLSO
LiMaK 22.02.09 22:06:59 napsal:
→ Vrba: ... Jedno je jisté, 1.valec se hodně namáhá, jelikož v mrazech jde na něj studená voda z chladiče, a 4. se vetšinou posírá, bo není dobře
chlazená…


a presne toto sa snažim odstraniť termostatom zo žigula 1 6
19:44:03
23.02.2009
Kuladmin
-> LiMaK: Ok diky moc az tudle zpravu. Tak ted zas nevim proc ten teplomer ukazuje tolik 3 3 Delam si srandu za tudle zpravu fakt diky.
02:16:42
23.02.2009
LiMaK - 742 forever
-> Kuladmin:
jedina vada byla na tesneni pod hlavu pro motor skoda 120...

opakuju, ze 105 je OK,
favorit (felicie) je taky OK
a dál sem se taky nesetkal s chybou....je pravda že do fabie jsem cpal jen origo tesnení mladá boleslav....

takže pokud máš motor 135/136 / favo/felda.....můžes byt na 110% jistej že díry sedí.
Toto je problém opravdu jen 120tek temac a možná i dalsích druhovýrobců, co kopírovali temac.Je taky pravda, že na všech 120tkach, co jsem delal, bylo to tesnení bez díry a kolikrát to tak jezdilo i 5 let....ale já jsem proste puntičkář a tak tvrdím, že kde má být díry bych ji chtel mít, takže kdybych to měl tak na svém aute a nebyl si jist tím, že jsem to kontroloval, tak bych to asi rozdelal....nemohl bych jezdit s pocitem, že se mi 4 válec nechladí tak jak má.

von se totiž bez té díry chladí jen prenosem tepla v hlavě až k 3. válci....ono to funguje bez díry taky, ale voda tam stojí, litina se hřeje a chladí se až u 3ky....zažil jsem špatné čidla teploty, které ukazujou +-10stupnů, čidla které blbě reagujou na zmeny teploty. cipaté budíky, které měří baj voko....
pak jsem taky zažil škodovky, kde to mělo za následek jizdu s podchlazeným motorem, kvuli toho, že na všech válcích je 70stupnu, ale na 4ce, kvuli nepruchodnosti díry je už 90, čidlo na palubce ukazuje taky 80....vše se zdá být vklidu, ale 3 válce jedou na 70°, 4.válec je přehráty na 90°a budík ti ukazuje 80 a ty jsi vklidu....jak víme tak vlastně termostat a čidlo teploty je právě u 4ky, kde se vlastne ta litina přehřívá a předává teplo přes tu litinu dál.....
a pak jsem taky zažil škodovky kde je vše tip top, měří přesne a pak provozní teplota lítá 80-90 a člověk je nervozní proč a furt sleduje budík....
23:37:29
22.02.2009
Vojťas
-> minno: ja myslim ze muzes mit v klidu, dobry to sice urcite neni ale kamarad ho tam ma jak ho koupil a jezdi, jak psal Limak, nekdy to jde, nekdy ne
23:26:26
22.02.2009
minno
-> Vojťas: tak to ma mrzí, že to takto dopadlo, ale som rád, že si rád, že sa prostredníctvom teba o tomto dozvedela ďalšia skupinka zainteresovaných, aj keď mňa osobne to teraz bude štvať, pretože nad tým budem rozmýšľať, či tam tiež nemám toto tesnenie....
23:18:38
22.02.2009
Vojťas
No tak to sem zvedavej jak tohle dopadne, diru do tesneni sem vyrazil vetsi, ale asi to bude k prdu, protoze se to cele nejak nevyvedlo, spatny den. Otec byl na vikend pryc tak sem zneuzil volnou garaz, to ovsem nejak nebyl schopnej pochopit kdyz se vratil. Tak ze presahy sem nemeril, ale co sem tak prstem prejizdel tak mi to prislo ze je to v rovine s blokem. Akorat to asi bude cele uplne zbytecne, jelikoz sem si sice pujcil momentak a orechy, ale uz ne ten prodluzovaci nastavec abych se dostal na srouby mezi ventilama a matky u svicek, tak ze vysledkem jsou dve ozvejkany matky, vyreseno narazenim 12 orechu a dorazenim, ale co je horsi ze sem utrhl steft u prvniho valce,a posleze i sroub na drzaku altiku, tak ze tomu nedavam velky nadeje na uspech. Ani sem neseridil vule zdvihatek tak ze to musim udelat jindy, proste ve spechu se delaj chyby, docela me to sere, ale snad to chvili vydrzi ale pak uz tam prijde favo pac tenhle uz je na tom spatne, ale doufam ze to nebude driv jak za par mesicu.

Ale muzu mit dobry pocit z toho ze se spousta lidi dozvedela o vyrobni vade tesneni :-)
Toz Skode zdar a dik
ps: dalsi fotky nejsou pac jako tresnicka na dortu mi kleknul fotak,grrr
upraveno 1x, naposled 22.02.2009 23:20:16
22:19:26
22.02.2009
minno
Otázka - vyrábajú a predávajú sa bežne aj iné značky týchto tesnení na 120, ako značka Temac?
22:16:54
22.02.2009
Kuladmin
Jsem na tom stejne u tatova facka taky se menilo tesneni ale pouzil jsem starsi kousek z uschovny ktery bylo vyrobeny nekdy kolem roku max 1998 tak doufam ze je ok. Pac od te doby voda neubyva je ok ale rucicka teplomeru je vys kousek pod cervenym polem ale nevari vys neleze. ALe sundavat tu hlavu zas dolu se mi nechce. Mely i tydle tesneni vadny? Bohuzel ani fotku a ani v pameti uz nevim od koho bylo vim jen ze bylo cerny s cervenimi linkami jako ma Vojtas na druhe fotce - myslim design.
upraveno 1x, naposled 22.02.2009 22:17:23
22:12:28
22.02.2009
minno
-> LiMaK: ja sa len bojím, aby som nemal v mojom novo poskladanom motore toto zlé tesnenie :/ Zatiaľ najazdil už asi 15 tis. km bez problému....no obávam sa budúcnosti a životnosti....
Možno by to chcelo tú moju hlavu zhodiť a pozrieť sa. Ale moc sa mi do toho šprtať nechce.
22:06:59
22.02.2009
LiMaK - 742 forever
-> Vrba: je to sporné...zazil sem motory, které vařily a bylo to touhle dírou, zažil jsem motory, kde litala teplota a bylo to tím a zažil jsem motory, které jezdily 2 roky uplne normalne a pak se posraly....

Jedno je jisté, 1. valec se hodně namáhá, jelikož v mrazech jde na něj studená voda z chladiče, a 4. se vetšinou posírá, bo není dobře chlazená....
co jsem zatím videl rozebrané motory, v 70% případů byly tyhle válce KO....

ale jedno je jiste, když se ke me dostala škodovka a delal sem na ni hlavu, tak 98% jich melo to vadne tesneni, nekdy uz dokonce s dirou, ktera se sama vyžrala...
ty zbylé 2% byly hlavy s origo tesnenim, kde dira byla...
No jo no, dneska se nikdo nedívá, když meni tesneni....malokoho napadne kontrolovat novou věc :-) což je mnohdy škoda
21:45:48
22.02.2009
Vrba
to je teda pekny s tim tesnenim.Beztak kdyby tam ty diry byly,tak mi ten motor jeste porad jede a nemusel jsem ho prehazovat skrz to ze zacal znova varit
20:42:59
22.02.2009
LiMaK - 742 forever
-> Tom.t: nie že možu
ale naopak musí jinak ti to blbě chladí hlavu v okolí 4.válce...proste se tam nedostane voda, která tam jenom stojí, nemá oběh a litina se de facto chladí jen prenosem tepla k 3.valci, kde oběh je....timpadem se 4. válec nadměrně namáhá....ono je to dobře videt, i na tomhle starsím tesnení, jak se tam ta voda snaží protlačit a nemá kudy. už jsem videl starší tesnění, kde si voda tu díru prožrala sama!

Je to bordel, já si toho všiml náhodou asi před 6-7léty,když sem porovnával staré a nové tesnení a všiml jsem si toho, pak sem asi mesíc laboroval s kolegy, došli jsme k závěru, že když je díra v hlavě, díra v bloku, tak by logicky mohla být i v tesnení...Završilo to jedno staré originální nepoužité tesnění....
Pak jsem se hádal v mototechne, kde mě nejdřív hrubě odbyli že jsem blbec, že to tam asi nemusí být....že nemaj zatím zádnou reklamaci a podobné kecy.
chybu ve výrobě uznali, až když jsem tam byl popáté, s hlavou válců pod paží a origo tesněním...pak asi paní prodavačky pochopily, že temacu to hrubě ujelo va výrobě a od té doby již pravidelně upozornují zákazníky, že u 120tkového tesnení je vada a dokonce kreslí dle šablony na nové tesnení díru, která se musí vyvrtat....dokonce i mi :-)
opakuju, že se jedná o výrobní vadu tesnení TEMAc, na hlavu 120.....
jiné tesnení (105,136) jsou v pořádku....
19:16:56
22.02.2009
Tom.t - malej ale vychcanej překupníček
tesnenie na š120 tie diery nemá ale možu sa dodatočne vyseknut
16:08:47
22.02.2009
minno
teraz pozerám fotku môjho starého tesnenia ktoré bolo dávané na motor asi v roku 2006 a pustilo v roku 2007, že tam tiež bola vada s tými dierami9 9

Teraz si uz napamatam, ake tesnenie mi slo na motor pri generalke, snad tam tie diery su spravne.
zvětšit Motor-těsnění, je to ok? - obrázek od minno vložen 22.02.2009 16:08:47
15:44:33
22.02.2009
Vrba
-> Vojťas: Kdyz budou utopeny,muzes to jeste udelat tak,ze das ty medené podlozky co se jimi upravuji presahy nahoru na valec.Mám vyzkouseno ze to vydrzelo 6000 kilaku na motoru 120ls
14:19:47
22.02.2009
Kuladmin
Nejhorsi bude kdyz zjistit ze sou utopeni vlozky a jako ze asi budou pak bez toho abys je vytahl a podlozil to nema cenu ani skladat pac to je max na tyden jezdeni a zas to bude ko.
Dalsi vec je zda je rovna i hlava pokud ne tak to chce srovnat.
A ty diry do tesneni je nejlepsi proseknot ale to clovek musi mit vybaveni i kdyz taky staci i malej pruraznik (derkovac) a vysekat pomoci nej vetsi nejlepe na tvrdem drevu.
upraveno 1x, naposled 22.02.2009 14:20:43
14:14:16
22.02.2009
Vojťas
-> LiMaK: no tak to s tim tesnenim slysim poprve, Diky! jak to muzou probuh takle poplest? no a ten motor neni v nejlepsim stavu to je fakt ale v lete mozna budu menit za jinej tak jeste to s timhle dojezdim, olej menit nebudu to nema cenu, presahy zmerim, nemohl sem najit supleru ale merky mam tak to zkusim, s tim to bude stejne lepsi

Dik chlapi, vic hlav vic vi :-)
Extreme Tyres