skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Bezkontakt v užovce
18:17:13
28.03.2011
28.03.2011

aceboss
-> kamikaze: SEDR ze 136-tky to mě napadlo,ale pro jistoru zkontroluju,ale na druhou stranu by to blblo u obou rozdělovačů
12:57:10
28.03.2011
28.03.2011

kamikaze
-> aceboss: Co tam máš za karburátor, mě dělá často bordel elmag. odpojovač, když se uvolní a klepe se, tak lítá otáčkoměr

21:25:28
27.03.2011
27.03.2011

aceboss
Podelší době vytáhu starší téma a obnovím jeho význam....
Dnes jsem si opět celý den hrál s zapalováním ETZ v eRku.Zapalování jako takové mám již asi druhým rokem.....a stále řeším problém s otáčkoměrem.
Po nastarování motoru otáčkoměr ukazuje správně,ale po vytočení nad hranici +-3500ot si kmitem přidá asi 2000ot (tedy na hranici 5500ot) při jizdě pod plynem ukazuje správně,ale při brždění motorem je okamžitě katapultovám na hranici 7000 a pozvolně se srovnává.
Šel jsem cetou klasickým postupem:
- očistil a zkontroloval kostru ETZ,cívky,motor i budíku-NIC
-Zkusil vyměnit otáčkomer výsledek však stejný....
-NIC
-vyměnil ETZ,cívku pořád stejné-NIC
na konec jsem vyměnil rozdělovat 880 za starší 860 a otáčkomer ukazuje jak má i při bržděni motorem se chová jak by měl
......což mě dovedlo na myšlenku, že je zřejmně špatná cívka v rozdělovači.
Doma jsem tedy z motoru sundal rozdělovač 860(s kterým otáčkoměr funguje)rozdělal jej a cívku předělat do rozdělovače 880 v domění, že vše bude OK
,ale po nahození rozdělovače 880 z cívkou z(860) jsem zjistil ,že otáčkoměr opěn nefunguje jak by měl
jen ze zajimavosti jsem do motoru vrátil rozdělovat 860 s cívkou z 880(o které jsme si myslel, že je špatná)leč otáčkoměr ukazoval pravdivě
.
To mě vede k jádru problému co jiného v rozdělovači může mít na otáčkoměr vliv když samotná cívka to není?
Případně kde jinde hledat problém?

Dnes jsem si opět celý den hrál s zapalováním ETZ v eRku.Zapalování jako takové mám již asi druhým rokem.....a stále řeším problém s otáčkoměrem.
Po nastarování motoru otáčkoměr ukazuje správně,ale po vytočení nad hranici +-3500ot si kmitem přidá asi 2000ot (tedy na hranici 5500ot) při jizdě pod plynem ukazuje správně,ale při brždění motorem je okamžitě katapultovám na hranici 7000 a pozvolně se srovnává.
Šel jsem cetou klasickým postupem:
- očistil a zkontroloval kostru ETZ,cívky,motor i budíku-NIC
-Zkusil vyměnit otáčkomer výsledek však stejný....

-vyměnil ETZ,cívku pořád stejné-NIC
na konec jsem vyměnil rozdělovat 880 za starší 860 a otáčkomer ukazuje jak má i při bržděni motorem se chová jak by měl

Doma jsem tedy z motoru sundal rozdělovač 860(s kterým otáčkoměr funguje)rozdělal jej a cívku předělat do rozdělovače 880 v domění, že vše bude OK



To mě vede k jádru problému co jiného v rozdělovači může mít na otáčkoměr vliv když samotná cívka to není?

Případně kde jinde hledat problém?
18:35:00
21.01.2011
21.01.2011

afro100
-> Evž@: ono bezkontakt 880 ma rozsah ods. regulacie len 10° oproti 120 kontaktu (jedno ci maly alebo velky) kt. ma 14° ... eRko ma 11° a je kontakt, ma ostrejsiu vacku a motor jes tym rozdelovacom pruznejsi .. tak si vyber ...
16:42:02
21.01.2011
21.01.2011

Evž@
-> Petkar1: fáčko 1289 obsah ....kp 11,1..vačka 278....Jde spíš o to,že když zkoukneš několik fotek závodních motorů tak všude vidím konktaktní rozdělovače....
16:16:43
21.01.2011
21.01.2011

Petkar1
-> Evž@: Mě se zatím vždycky osvědčil bezkontakt. Jakej závodní motor?
12:44:22
21.01.2011
21.01.2011

Evž@
tak....ted by mě zajímalo co bude lepší pro závodní motor......bezkontakt 880 nebo malý 120 rozdělovač.....měl sem hodně rad od hodně lidí kteří tomu rozumí...ale jeden byl pro bez... a druhý pro kontakt.....Osobně mám možnost si to vyzkoušet.Ale zajímají mě názory vás.
23:02:00
14.03.2009
14.03.2009

Evž@
-> aceboss: nejčastěji u motoru jak je takový ten pásek.....mě se to kdysi stalo a otáčky si lítaly jak chtěly a teploměr ukazoval kolem 100 °C ale nevřel sem
...a bylo to tím

21:35:51
14.03.2009
14.03.2009

aceboss
-> Evž@: Hmm na to jsem nepomyslel zítra překontroluju a uvidím
.Snad to bude ono

21:20:45
14.03.2009
14.03.2009

Evž@
-> aceboss: špatná kostra?
20:50:25
14.03.2009
14.03.2009

aceboss
-> Evž@: Takže jsem dnes zkusil přehodit jak novou cívku tak jiný otáčkoměr a výsledek je pořád stejný....
Co s tím pánové a dámy?

Co s tím pánové a dámy?
22:42:05
13.03.2009
13.03.2009

Evž@
-> aceboss: mě v užovce ukazuje otáčkoměr pořád stejně i po nahození ETZ...jestli máš jiný otáčkoměr tak ho vyzkoušej...několik lidí mi říkalo že otáčkoměr v Erku rád kecá tak nevim
21:26:19
13.03.2009
13.03.2009

aceboss
-> Nwkt: No to jsem si taky myslel takže někde musí být chyba,ale kde
s kontaktním zpalováním to ukazovalo správně po nahození ETZ ukazuje jen do hranice 4000-4200ot/min a pak lětí hned do maxima(na doraz).¨
Ted babo rad kde je krpa

Ted babo rad kde je krpa

21:14:32
13.03.2009
13.03.2009

Nwkt
-> aceboss: ETZ a otáčkoměr ukazuje normálně
21:12:20
13.03.2009
13.03.2009

aceboss
Dnes jsem dal do svého eRrka s motorem 742.136 kompletní ETZ na místo klasického kontaktního zapalování.
Pocity mám takové:
+Chod motoru se výrazně ztíštil jako při volnoběhu tak při zátěži,startování u studeného motoru drobné zlepšení a u teplého motoru bych řekl že rozdíl není žádný.
-Motor co do síly a akcekerace se mi zdá tupější a nereaguje tak dobře jako s kontaktním zapalování.
Ještě jeden problém od té doby co jsem zapojil ETZ mi nejde správně otáčkoměr.
Respektivně funguje do hranice 4000-4200 ot/min,ale po překročení této hranice je okamžitě ručička zaražena do maxima cca 8000ot/min.Je to tím že ETZ má vysoce napětovou cívku a pokud ano jak tomuto jevu při vyšších otáčkách zamezit.
Děkuji za pomoc.
Na závěr dodám,že zapojení a funkce ETZ byla skontrilováná a seřízena v sersive takže nějakou chybu zapojení bych nikde neviděl.
Pocity mám takové:
+Chod motoru se výrazně ztíštil jako při volnoběhu tak při zátěži,startování u studeného motoru drobné zlepšení a u teplého motoru bych řekl že rozdíl není žádný.
-Motor co do síly a akcekerace se mi zdá tupější a nereaguje tak dobře jako s kontaktním zapalování.
Ještě jeden problém od té doby co jsem zapojil ETZ mi nejde správně otáčkoměr.
Respektivně funguje do hranice 4000-4200 ot/min,ale po překročení této hranice je okamžitě ručička zaražena do maxima cca 8000ot/min.Je to tím že ETZ má vysoce napětovou cívku a pokud ano jak tomuto jevu při vyšších otáčkách zamezit.

Děkuji za pomoc.
Na závěr dodám,že zapojení a funkce ETZ byla skontrilováná a seřízena v sersive takže nějakou chybu zapojení bych nikde neviděl.

16:53:17
03.03.2009
03.03.2009

Evž@
čauec.....dnes sem vyměnil altík a dal sem tam 55 A ze 120....no a po výměně už sem nemohl nastartovat...neháže to jiskru...nemáte někdo typ čím to může být?..přehodil sem jen altík a konec
10:02:55
16.02.2009
16.02.2009

Jozka
-> Petkar1: 

00:08:47
10.02.2009
10.02.2009

PeterP136
Mne to po nahodeni bezkontaktu do 136tky startovalo tak ako predtym, teda v prvej otocke ale na krizovatke ma naplasilo ze mi skapal motor, tak som ho chcel nastartovat a kukam a otackomer ukazuje cca 800. Proste som ho nepocul, zvyknuty na hluk a hlavne nerovnomernost chodu pri kontaktnom zapalovani. Mozno za to mohlo aj to ze som si ho nastavil prave podla hluku motora ale ta rovnomernost chodu bola parada.
16:53:15
09.02.2009
09.02.2009

Petkar1
-> Labros: Že jo? Akorát to pak člověka blbne, prostě to tam dáš a buď to sedí a nebo ne:))
16:50:21
09.02.2009
09.02.2009

Labros
-> Jozka: Tragédie to není, a pokud se nevyndá komínek, tak už tam ten rozdělovač podle podtlakovky bajvoko dá každej, a pokud neví, tak existuje nějakej návod, kde se poloha rozdělovače nastavuje do nějaký základní polohy podle šroubů na hlavě válců. Fakt se tohle na virtu řeší nějak zbytečně často a do hloubky 

10:46:00
06.02.2009
06.02.2009

Jozka
-> Labros:
Když dal bezkontakt do MB, taky jsem zíral. A rok na to jsem zacvičoval v kolbence nástupce a ten potom 5 týdnů chodil se mnou až na parkoviště a vždycky na ten start čekal a vždycky se divil jak to vždycky chytlo takhle na 1. škubnutí
.
Jo, když se vyndá jen rozdělovač, tak to podtlaková regulace asi nejspíš nedovolí natočit o víc jak 180 stupňů a tím pádem naladit omylem na zápal ve 4. válci. Ale líp je mrknout na vahadla předem, než se pak divit, proč to divně vypadá..
Ono ani otočení při vyjmutí komínku není žádná tragédie, povedlo se mi to minimálně už 2x a napravilo to dočasné přemístění kabelů.


Jo, když se vyndá jen rozdělovač, tak to podtlaková regulace asi nejspíš nedovolí natočit o víc jak 180 stupňů a tím pádem naladit omylem na zápal ve 4. válci. Ale líp je mrknout na vahadla předem, než se pak divit, proč to divně vypadá..
Ono ani otočení při vyjmutí komínku není žádná tragédie, povedlo se mi to minimálně už 2x a napravilo to dočasné přemístění kabelů.
10:08:12
06.02.2009
06.02.2009

Labros
Taky mě trochu překvapilo, když motor chytnul současně s otočením klíčku do polohy startování 

05:59:54
06.02.2009
06.02.2009

Evž@
-> Petkar1: jj...jsem čuměl.....motor ležel nevim jak dlouho u předchozího majitele a potom u mě........šecko sem nastavil..pozapojoval...a fakt na drc....na první otočení klíčkem
...ale dnes musim zdělat víko rozvodů ...netěsní potvora...


22:30:23
05.02.2009
05.02.2009

Petkar1
-> Evž@: Super:) Chytá to na drc viď?
20:39:03
05.02.2009
05.02.2009

Evž@
Kluci dik moc všem....motor dnes při nandání chytl na první pokus
12:19:06
04.02.2009
04.02.2009

Labros
-> Jozka: No daj se špatně zapojit jen kabely. Jestliže nevyndá komínek, tak rozdělovač do něj může dát jen jedním způsobem, a teď už jen na něj nandat kabely tak, aby zapaloval 1.válec při kompresním zdvihu a ne při výfukovým. Nemáme holt dvoujiskrovou cívku ;)
08:25:32
02.02.2009
02.02.2009

Jozka
-> Nwkt: Já bych řekl, že to jde pomotat - ryska na řemenici má přece tu nastavovací polohu dvakrát - jednou správnou, když se střídají ventily na 1. válci, podruhý ryska míjí nálitky když se střídají na 4... No, ale na motory jsem vyloženě amatér, hádat se rozhodně nechci.

16:04:32
30.01.2009
30.01.2009

Klubko_
-> Evž@: presne tak 

15:23:20
30.01.2009
30.01.2009

Petkar1
-> Evž@: Mělo by to nastartovat

14:29:57
30.01.2009
30.01.2009

Evž@
-> Petkar1: tak už se mi to podařilo přetočit asi na třetí pokus
....takže rysky sou ve stejné poloze a na řemenici je 5° předstih.....takže by to mělo být schopné nastartovat až ten motor bude v autě jo? 


00:57:12
30.01.2009
30.01.2009

Klubko_
-> Kapřík faster: a pak este kontaktni ma cervenej plast a bezkontakt cernej nahore.
Ja uz sem se na tohle jednou ptal, takze odpoved uz je ve foru.
Ja uz sem se na tohle jednou ptal, takze odpoved uz je ve foru.
21:14:04
29.01.2009
29.01.2009

Kapřík
-> petr s: jj, už je mi to jasný

21:12:05
29.01.2009
29.01.2009

petr s
-> Kapřík faster: Podle toho posledního trojčíslí
21:08:41
29.01.2009
29.01.2009

Kapřík
-> Petkar1: díky... tohle jsem našel
9215 600 kontakt
9215 820 bezkontakt

9215 600 kontakt
9215 820 bezkontakt
21:00:26
29.01.2009
29.01.2009

Petkar1
-> Kapřík faster: zkus www.hanhart.cz
20:58:00
29.01.2009
29.01.2009

Kapřík
-> petr s: a mohl bys mi ty čísla napsat abych to věděl? Díky

20:52:42
29.01.2009
29.01.2009

petr s
-> Kapřík faster: Podle čísla
20:49:24
29.01.2009
29.01.2009

Kapřík
Mám dotaz, jak poznám cívku na bezkontakt od cívky na kontaktní zapalování?
20:42:00
29.01.2009
29.01.2009

Petkar1
-> Evž@: To je v pořádku, nic s tím není. Někdy ty rozdělovače pasujou rovnou a někdy ne, prostě se ti pootočil a skočil ti o zub, proto to máš natočený jinak.

20:39:25
29.01.2009
29.01.2009

Evž@
-> Petkar1: jj...zítra to zkusím....takže když to shrnu tak na řemenici by mělo být nastaveno 5° a rysky by měli výt naproti sobě....ale není mi to jasné co s tím je..protože jsem ten rozdělovač jen vytáhnul a dal zpět...a předtím to jezdilo u bývalého majitele..do toho ozubeného převodu sem nehrabal
20:26:43
29.01.2009
29.01.2009

Petkar1
-> Evž@: Tak máš ten rozdělovač nasazenej jakoby o zub špatně...Tohle se blbě vysvětluje, ale zkus si ho nastavit mimo motor na ty rysky a mrkni zespoda na hřídelku a potom na tu drážku co je v motoru u těch ozubenejch kol a nějakým šroubovákem jí nastav tak jako to máš na hřídelce toho rozdělovače, snad chápeš co tím myslím, taky jsem s tím docela bojoval:) potom ho tam zkus znova nasadit, mělo by to bejt už pak lepší:)
20:06:49
29.01.2009
29.01.2009

Evž@
-> Petkar1: jj...už to troškenc chápu..jenže....když to budu chtět natočit tak to nepude....zavazí tam podtlaková regulace....to znamená že to mám asi blbě




20:03:37
29.01.2009
29.01.2009

Petkar1
-> Evž@: Ty rysky by měly bejt naproti - ta ryska na rozdělovači ukazuje 1. válec, takže jestli jsi nastavil píst na prvním válci do horní úvratě, tak natoč rozdělovač tak abys měl ty rysky na palci a rozdělovači proti sobě, budeš mít proti sobě i ty kontakty, to poznáš. Kdyžtak ti to nafotím.

19:19:12
29.01.2009
29.01.2009

Evž@
Celkem jste mě s těma ryskama na rozdělovači a na palci zmátli
....na co to teda je ta ryska...včil sem nastavoval zhruba ten předstih na 5° a natočil proti sobě ty kontakty...a ta ryska na palci je vůči té rysce na rozdělovači pootočená asi o 90 °

17:14:47
29.01.2009
29.01.2009

Petkar1
-> Klubko_: Já jsem s tím ještě nelaboroval, takže něco na tom asi bude. Uvidím, jestli se k tomu pak dostanu, každopádně je to fakt nahoře kolem 5000 trochu tupější...
16:13:59
29.01.2009
29.01.2009

Petkar1
-> Evž@: Přesně tak, horní úvrať pístu na prvním válci. Jinak ta ryska je doprostřed palce, od toho tam je ryska i na tom palci:) Pokud jsi ještě nevyndaval ten starej rozdělovač, tak správnou HÚ poznáš taky tak, že palec ti půjde k rysce na prvním válci a pak už jenom přehodíš rozdělovače:)
15:12:27
29.01.2009
29.01.2009

Nwkt
-> Jozka: Když nebude sundavat komínek tak je to jedno ne? Ty zářezy jsou vyosený, takže by obráceně jít neměl
15:09:44
29.01.2009
29.01.2009

Evž@
A o jakou horní úvrať jde??.. prvního pístu??
15:03:40
29.01.2009
29.01.2009

Jozka
-> Labros:
Naprosto dokonale !
-> Evž@: Další velká výhoda je, že dobrý rozdělovač, tj. bez vůlí se snáz sežene z favo, než ze starších a krásně se tím pádem zklidní volnoběh.
A musíš vybrat správnou horní úvrať, mě u MB stačí pozorovat nalejvacím otvorem, co dělají vahadla nad prvním válcem, u novějších vík se musí strčit dovnitř prstíček..

-> Evž@: Další velká výhoda je, že dobrý rozdělovač, tj. bez vůlí se snáz sežene z favo, než ze starších a krásně se tím pádem zklidní volnoběh.
A musíš vybrat správnou horní úvrať, mě u MB stačí pozorovat nalejvacím otvorem, co dělají vahadla nad prvním válcem, u novějších vík se musí strčit dovnitř prstíček..
12:49:54
29.01.2009
29.01.2009

Klubko_
-> Evž@: otacis klikovkou, az ti ryska na remenici ukazuje na 5° shodis vicko rozdelovace a tam je na dosedaci plosce vicka taky ryska. Otacis rozdelovacem, aby ti palec ukazoval na tu rysku. Akorat ted nevim, esi doprostred palce, nebo na jeho zacatek. Tim by mel byt predstih 5°. Zkus to.
-> Petkar1: to, ze motor jede malililililinko hur nahore je tusim tim, ze bezkontakt ma mensi rozsah regulace, takze se nenastavi vyssi predstih. BTW taky mam ten pocit potom, co sem dal bezkontakt, ze nahore je trosku tupejsi. Nejvetsi rozsah maj pry rozdelovace na \"starej kominek\"
-> Petkar1: to, ze motor jede malililililinko hur nahore je tusim tim, ze bezkontakt ma mensi rozsah regulace, takze se nenastavi vyssi predstih. BTW taky mam ten pocit potom, co sem dal bezkontakt, ze nahore je trosku tupejsi. Nejvetsi rozsah maj pry rozdelovace na \"starej kominek\"