skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Mpi do Shade
Na remenici si dej rysku na nulu a pak tu mezeru s tim malym zubem das dolu, presne jak to mas na obrazku ;)
-> Fifa 25.12.13 17:09:44: takze jako ho otocim ?? ked mam 1 valec v HU? a domcek termostatu upraveny na MPi nevies kto predava?
-> andrej,andrejovic: na Favo motor setrvačník z Felicie namontuješ bez jakýchkoli úprav. Orientace při montáži na obr.
co sa smejes?? len mam v skodovke motor z fava tak ez by som len poprehadzoval tu elektriku a tie vesi porobim a blok mi ostane aj kluka vsetko a este sa chcem opytat ako ten zotrvak otocim ?? nastavim 1 valec do HU a zotrvAK tym naliatkom hore ??
-> andrej,andrejovic: bude pasovať
zdravim bude mi pasovat zotrvacnik z felicie 1,3 MPI na klukovu hriadel z favorita? alebo tam musim nieco zmenit ci mi budu pasovat dieri na srobiky
Taková malá anketa když MPi na obsah 1.3 tak z čeho na spotřebu ? felda fabka nebo i jiná značka vozu ?
Mám MPi v Gardovce. Čerpadlo mám z Opelu Calibra (nový 800Kč), upravený domek termostatu, aby se tam vešlo Feliciácké čidlo. Budíky mám oba "originál", resp. vypadají originálně.
V obou mám jendočipy (Atmel). Teploměr spolupracuje s Fel. čidlem a navíc spíná ventilátor na chaldiči. Má i seriovou linku, po které posílá aktuální teplotu, takže se dá použít na ladění problémů s chlazením.
Otáčkoměr - taky Atme AVRko. Je napojenej na ŘJ a má (mimo jiné) dva výstupy na automatické spínání svetel na denní svícení. Jeden je na parkovačky (sepnou se po nastartování), druhej na potkávačky (sepne se pokud otáčky překročí 1500 ot/min a pak už drží sepnutý). Výhoda je to, že když v zimě nastartuju, tak můžu ometat auto s rozsvícenýma parkovačkama a jak do toho sednu a přidám plyn, abych se rozjel, rozsvítí se potkávačky :-)
V obou mám jendočipy (Atmel). Teploměr spolupracuje s Fel. čidlem a navíc spíná ventilátor na chaldiči. Má i seriovou linku, po které posílá aktuální teplotu, takže se dá použít na ladění problémů s chlazením.
Otáčkoměr - taky Atme AVRko. Je napojenej na ŘJ a má (mimo jiné) dva výstupy na automatické spínání svetel na denní svícení. Jeden je na parkovačky (sepnou se po nastartování), druhej na potkávačky (sepne se pokud otáčky překročí 1500 ot/min a pak už drží sepnutý). Výhoda je to, že když v zimě nastartuju, tak můžu ometat auto s rozsvícenýma parkovačkama a jak do toho sednu a přidám plyn, abych se rozjel, rozsvítí se potkávačky :-)
-> darklord: ked som to bajocko meral, tak od klapky po ventil by bola dlzka sacieho traktu cca rovnaka... max +/- 2-3cm...
-> Maťulo: bude mu to uplne sumak, akurat sa zrejme zmeni dlzka sania ale s tym asi pocitas
-> Maťulo: Nevim, ale myslim si že to tomu bude jedno.![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Ozivim trosku temu...
Bude motor MPi pracovat bez problemov ak by som inac pootocil, resp. premiestnil skrtiacu klapku?
Mam navrhnute vlastne sacie potrubie, na ktorom by klapka bola z boku..
Bude motor MPi pracovat bez problemov ak by som inac pootocil, resp. premiestnil skrtiacu klapku?
Mam navrhnute vlastne sacie potrubie, na ktorom by klapka bola z boku..
tak vzhledem k tomu, že už mám na MPi do škodovky vesměs všechno připravený, řeším teď i budíky... origo tacho a palivoměr je jasnej, pustil jsem se do teploměru... oměřil jsem si feldí teploměr - při jakém odporu ukazuje jakou teplotu a po výměně jednoho odporu ve škodováckým teploměru se mi povedlo dosáhnout toho, že to odpovídá tomu feldímu... i origo stupnice... je to odpor co jde ze svorky "-" (mínus) na jeden z drátků měřáku... dal jsem tam 330 Ohmů 0,6W... tzn. netřeba na domku mít 2 teplotní čidla (feldí a škodovkové)...
jinak dle feldích budíků by měl být odpor čidla při vybraných teplotách takový:
70°C cca 200R
85°C cca 100R
110°C cca 65R
začátek červeného pole cca 47R
uvidíme, jestli to bude měřit správně, ale zatím se zdá že jo, kdo chce, může laborovat...
jinak co otáčkoměr panáčkové?? co vymyslíme? nezkoušel někdo oměřit budící signál co jde z jednotky ? že je to obdélník 12V jsem se už dozvěděl, ale jak odpovídá frekvence otáčkám motoru? stejně jako 4V/4t motor ? tj. 100Hz 3000ot? ... chtělo by to aby někdo zjistil zkusil... potom by šlo nahradit původní plošňák ve škodováckým otáčkoměru za vlastní - s obvodem LM2917N a pak jen nakalibrovat k otáčkám... look škodovkovejch budíků by zůstal, jen elektrika by byla lepší... mám to takhle v autě a rozumí si to i s kontaktním zapalováním.
jinak dle feldích budíků by měl být odpor čidla při vybraných teplotách takový:
70°C cca 200R
85°C cca 100R
110°C cca 65R
začátek červeného pole cca 47R
uvidíme, jestli to bude měřit správně, ale zatím se zdá že jo, kdo chce, může laborovat...
jinak co otáčkoměr panáčkové?? co vymyslíme? nezkoušel někdo oměřit budící signál co jde z jednotky ? že je to obdélník 12V jsem se už dozvěděl, ale jak odpovídá frekvence otáčkám motoru? stejně jako 4V/4t motor ? tj. 100Hz 3000ot? ... chtělo by to aby někdo zjistil zkusil... potom by šlo nahradit původní plošňák ve škodováckým otáčkoměru za vlastní - s obvodem LM2917N a pak jen nakalibrovat k otáčkám... look škodovkovejch budíků by zůstal, jen elektrika by byla lepší... mám to takhle v autě a rozumí si to i s kontaktním zapalováním.
-> Marcius: zajtra to nejako vymyslim, neboj!
Fotky dam sem alebo na FB...
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Maťulo: aha, no nevadi, zkusim nekoho s mpi sehnat a zmerit si to... ale dik![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Marcius 19.07.12 18:38:06 napsal:
→ Maťulo: budu ti moc vděčný, když to vyfotíš…
stačilo by to nasvítit baterkou a myslím že i mobil to pobere… jde jen
o to, jestli v „ose“ díry snímače bude hrana, nebo souvislej segment (to
už bych si potom musel někde oměřit na rozebraným motoru, to by bylo
komplikovanější)… tak som skusal odmerat, fotit, ale az teraz som zistil ze MPi remenica nema rysku a nemam ani 16mm kluc na sviecku... teda som nemal ako zistit kedy mam 1. a 4. piest v HU...![10](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/10.gif)
→ Maťulo: budu ti moc vděčný, když to vyfotíš…
stačilo by to nasvítit baterkou a myslím že i mobil to pobere… jde jen
o to, jestli v „ose“ díry snímače bude hrana, nebo souvislej segment (to
už bych si potom musel někde oměřit na rozebraným motoru, to by bylo
komplikovanější)… tak som skusal odmerat, fotit, ale az teraz som zistil ze MPi remenica nema rysku a nemam ani 16mm kluc na sviecku... teda som nemal ako zistit kedy mam 1. a 4. piest v HU...
![10](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/10.gif)
-> Zdeněk7: ja som kupil toto Master Sport, tlaci 3 bary...
img.skoda-virt.cz/forum_u pload/.../7_1_34195__2012- 06-10_18-33-46_81.jpg
img.skoda-virt.cz/forum_u pload/.../7_1_34195__2012- 06-10_18-33-46_81.jpg
Jaké jste použili palivové čerpadlo,nebo zkoušel někdo namontovat čerpadlo z felicie do 742 plechové nádrže ?
-> Zdeněk7: Jo funguje to. Už jsem s tim i jezdil. Akorát po nějaké době mi to dycky začlo blnout jakoby to nedávalo palivo. Ale to asi byla jiná závada, nevim. Zatim zase jezdim na karbec a až auto nebude tolik potřeba a bude čas tak to zase začnu zkoumat PROČ?![6](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
-> Maťulo: flexou a pilníkem ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Petr Volfik: Jo myslím a tu novou verzi máš i odzkoušenou ?
-> Gemini: preco pre MPi zbytocny??? Na 742kach to jazdi vela ludi, tam to neni zbytocne??? a rozletiet by sa to malo preco? jano s tym lieta jak blazen a drzi... ![6](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
-> Maťulo: taky zotrvak je pre MPicko absolutne zbytocny, nehovoriac o riziku ze sa rozleti ako handra a niekomu nieco spravi.....uz som videl par rozbitych kosov prevodovky
-> Petr Volfik: nevadí , podstatná je medzera medzi ním a zotrvákom
Jinak teda takhle to mam já, ubíral jsem to frézama ve vrtačce podle šablonky. Šablonku jsem udělal nejdřív podle fávo převodovky. Jinak teda nejsem si jistej jestli nevadí že ten snímač je o 90° otočenej než na feldě na tý fotce co má -> Zdeněk7:
-> Zdeněk7: Jestli myslíš moje schéma, tak ta starší verze je nefunkční. Je to stejný, až na to že jsem prohodil svorky když jsem schéma kreslil. Takže stačí zaměnit 15tku za 30tku a bude to OK po stránce elektriky.
-> Zdeněk7: cim si to fidlikal? ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Maťulo: přesně tak,dělal jsem to podle návodu co je v odkazu z mého prvního příspěvku.Trochu jsem plochu pod držákem snímače musel zbrousit,ale jen minimálně a trochu šikmo aby byl snímač kolmo na setrvačník...
-> Zdeněk7: obal bolo nutne aj nejako zbrusit? kvoli hlbsiemu zapusteniu snimaca?
-> Maťulo: díry jsem vyvrtal do obalu převodovky a nepřijde mi to nejhorší řešení,přikládám fotku,lepší bohužel nemam.
-> Zdeněk7:
a budes tam dieru pre snimac vrtat? ja sa neviem rozhodnut, lebo sa bojim ze vylamem z obalu... Skor som rozmyslal ze vyrezem kus hliniku z feldovej prevodovky a dam navarit na skodovacku...
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Maťulo: Díky,nebyl jsem si uplně jist ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Zdeněk7: na felicii je umiestnenie polohy Hallu uplne na rovnakom mieste ci ide o BMM alebo MPi a teda v obale prevodovky nad hranou zotrvacnika... ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Též bych chtěl přispět svojí troškou,o zástavbu MPi se zajímam co se mi naskytla koupě komplet Mpi motoru z bouraného auta,motor jsem po úpravě kliky pro ložisko zabudoval do auta,Hallův snímač umístil dle návodu pro BMM motor viz odkaz: skoda-virt.cz/cz/.../8248
-bmm-spi-felicia-1-3-to-s1
05-rapid a elektriku zapojil podle starší ,, verze" schéma níže,nicméně motor se mi nepodařilo nahodit.Zajmá mě jestli umístění hallova snímače je stejné jako u Bmm,nevítě někdo ?
-> all: Inac mam moznost dat vyrobit taketo zotrvacniky ak by bol zaujem… MPi-ckovy totiz inac neodlahcite, prave kvoli tym vystupkom, ktore su prave na hrane ktora sa na skodovkach dava osustruzit… Ale to viete… Ak by bol zaujem, tak napiste sem… Koncom buduceho tyzdna by mal byt hotovy ten moj, tak potom nafotim…
Pozical som si Janciho fotku pre predstavu jak to asi vyzera...![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Pozical som si Janciho fotku pre predstavu jak to asi vyzera...
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Marcius: neni som si 100% isty, ale mam taky dojem, ze je uplne jedno kam na obale prevodovky umiestnis dieru urcenu pre Hall... Ten musi byt ale kolmo na celu sirku tych vystupkov na zotrvacniku! Tiez badam, patram, spekulujem... U MPi je hlavne dolezite, aby si neotocil resp. neposunul zotrvacnik na dierach! Ked ohladom toho zistim nieco presnejsie, precitas si to tu...
A cez vikend ti to nafotim! Teraz chčije...![8](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
-> Maťulo: budu ti moc vděčný, když to vyfotíš... stačilo by to nasvítit baterkou a myslím že i mobil to pobere... jde jen o to, jestli v "ose" díry snímače bude hrana, nebo souvislej segment (to už bych si potom musel někde oměřit na rozebraným motoru, to by bylo komplikovanější)...
-> Maťulo: Když pořešíš ten otáčkoměr kterej neni zas až tak potřeba, tak ANO.![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Petr Volfik: aha, az teraz ked som si to priblizil som si vsimol, ze aj ten zavit na skodovacke cidlo mas navareny... a teda? je potom mozne ponechat origo budiky???
-> Maťulo: To neni 136kovej, to je za š120. Na Mpi vyhřejvaný sání nemáš... Jen jsem dal na motor trubku od topení ze š120. Jak jsou hnet za motorem propojený tou malou hadičkou aby kolovala kapalina než otevře termostat...
Edit: no ještě vyřešit otáčkoměr- jedině nechat tam točit rozdělovač na nic a udělat z kladívek spínač :-D
Edit: no ještě vyřešit otáčkoměr- jedině nechat tam točit rozdělovač na nic a udělat z kladívek spínač :-D
-> Milos: ak je dost oleja, a ten saci kos je ponoreny pod jeho hladinou za chodu motora, jak pise-> Marcius: tak je to OK!
-> Marcius: v pohode, vcera som o tom diskutoval s Geminim, vyroba by nemala byt problem... Nemusime aspon riesit postu atd...
a to co potrebujes odfotit cez dieru na Hall pri nastaveni HU by som ti aj odfotil velice rad ale neviem ako mi to mobil poberie... nemam fotak! Kazdopadne skusim cez vikend ak ti to neponahla!
-> darklord: Peto skus napisat aj Geminimu, vcera mi len tak od oka povedal 20e/kus, ak by sa vyrobilo viac kusov, na cene sa da vraj dohodnut... Ja vezmem aj 2... Jeden vyrobeny z favo domceka pre mozne pouzitie vo felde, a jeden vyrobeny zo 120koveho domceka pre pouzitie v 742ke...
-> Petr Volfik: hmmmmm ale kvoli tomu si asi zkurvil domcek termostatu 742
136, ze? ten mam iba jeden bohuzial a nechcem ho takto prerobit... Musim si zohnat este jeden a ten dam spravit na 2 cidla ako mas ty a vyskusam...
E: Potom mozem ponechat seriove budiky???
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Marcius: v pohode, vcera som o tom diskutoval s Geminim, vyroba by nemala byt problem... Nemusime aspon riesit postu atd...
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> darklord: Peto skus napisat aj Geminimu, vcera mi len tak od oka povedal 20e/kus, ak by sa vyrobilo viac kusov, na cene sa da vraj dohodnut... Ja vezmem aj 2... Jeden vyrobeny z favo domceka pre mozne pouzitie vo felde, a jeden vyrobeny zo 120koveho domceka pre pouzitie v 742ke...
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Petr Volfik: hmmmmm ale kvoli tomu si asi zkurvil domcek termostatu 742
![135](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/135.gif)
E: Potom mozem ponechat seriove budiky???
Pro inspiraci- takhle to mam já. Na dvě čidla abych nemusel předělávat budík.
-> Maťulo: no minimalne o jeden by som zaujem mal
-> Maťulo: hele asi to nepůjde dělat ve více kusech, nemám moc čas to zařizovat, každý soustružník to zvládne vpohodě...
-> Milos: myslím, že pokud budeš mít dostatek oleje (za běhu zalitej sací koš), tak není čeho se bát... viděl jsem tu plechovou vanu hodně na škodovkách, ale sám mám hliníkovou... vypadá líp.
Jinak opravdu se nenajde nikdo ochotný, kdo by mi ofotil ten setrvák viz můj přízpěvěk níž?13.07.12 20:07:00
?? nemám tady nikoho s MPi feldou
-> Milos: myslím, že pokud budeš mít dostatek oleje (za běhu zalitej sací koš), tak není čeho se bát... viděl jsem tu plechovou vanu hodně na škodovkách, ale sám mám hliníkovou... vypadá líp.
Jinak opravdu se nenajde nikdo ochotný, kdo by mi ofotil ten setrvák viz můj přízpěvěk níž?13.07.12 20:07:00
?? nemám tady nikoho s MPi feldou
otazka trochu mimo ale predsa k veci
ak necham vanu povodnu plechovu moze to ovplyvnit nejak mazanie motora ak to bude inak natocene ? myslim tym cely motor mpi v skodovke
ak necham vanu povodnu plechovu moze to ovplyvnit nejak mazanie motora ak to bude inak natocene ? myslim tym cely motor mpi v skodovke
Oslovil som Geminiho ohladom vyroby... uvidim co a ako... nebol by zaujem o vyrobu viac kusov???
-> Marcius: super napad! bola by mozna vyroba viacerych kusov? myslim aj s tym privarenim... poslal by som ti na to aj domcek termostatu keby bolo treba... ked tak SZ... dakujem!