a zároveň bych chtěl poprosit někoho ochotného, kdo má feldu MPi
jestli by byl tak ochotný a při natočené řemenici kliky na HÚ (0°)
by mohl udělat fotku díry v převodovce s vyndaným čidlem otáček tak, aby bylo vidět, na setrvačník. Zajímá mě, jestli se tam zhruba ve středu díry nachází hrana - a která, nebo souvislý segment.... mé doměnky jsou takové, že by se tam mohla /měla nacházet vzestupná hrana - směrem od kabiny do předu auta, ale dokud neuvidím, neuvěřím....
řekněm, že jsem oměřil úhly drážek na setrvačníku, což jsem následně porovnal se zajímavým čtením od VW ohledně SIMOS 2P, kde byl i nákres setrvačníku a pozice jedné hrany vůči HÚ, ale nikde nebyla pozice snímače vůči HÚ... snažím se obejít nutnost páchat snímač na převodovku - rád bych udělal zmenšeninu na stranu řemenice kliky a nechal navařit držák snímače na prsa... sice poměrně složité, ale lépe přístupné a méně fyzicky náročné na montáž/demontáž...
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Mpi do Shade
jinak jak se tady řešilo to umístění čidla, tak dnes jsem si nechal vytočit kroužek z duralu a vyvrtat domek termostatu, bude to jako ve feldě, zítra naříznu drážky aněkdy příští týden to nechám svařit. kdyžtak výkres pak můžu dát do článků.
Ňákej blbec (já
) sem dal schéma kde byly prohozený svorky 30 a 15. Tak jen pro úplnost sem dávam to správný.
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Milan 136: Hadička na to jde osmička a bude natažená místo vyhřejvání sání.
-> Petr Volfik: nenapadá, ale nevím, kam chceš vřadit tohle na 6ku hadičku
-> Milan 136: Jo to je, ale to čidlo teploty vody do toho pasuje. Průměr by možná mohl bejt o něco větší. Uvidíme jak to bude fungovat... :) Bo jestli tě napadá nějakej díl s většim průměrem tak sem s nim.
-> Petr Volfik: tohle je snímač teploty nafty a má ta trubička mikroprůměr
Tak už to mam doma- jen se to musí trošku upravit pre to čidlo do toho úplně nejde. Takže kdo má 136kový věci (termostat a čerpadlo) tak nemusí domek termostatu předělávat a prdnout tam tohle na hadici...
Je to na: autokelly.cz/
A číslo dílu je: 038 906 081 B
Je to na: autokelly.cz/
A číslo dílu je: 038 906 081 B
-> MOLSO: Nebylo, nedopsal jsem celou myšlenku. Řešilo se tu jak udělat domek termostatu aby v něm drželo to 4 pinový čidlo z Mpi. U kámoše v práci jsem našel takový téčko- dva vývody na hadici a jeden na tohle čidlo. Že by se ten domek vůbec předělávat nemusel ale natáhla by se hadice s tim téčkem a je to vyřešený jak čidlo tak obtok. Problém byl že bylo prasklý a ani jsem si kokot nevzal a ani nevim z čeho to je... dělaj tam většinou jenom VW.
-> Petr Volfik: a to je tazke premostit hadicou domec termostatu a vodnu pumpu ?
taky by mě zajímalo.....
Někdo už to tu někde psal tak mě to napadlo- když teda dám Mpi do škodovky 136ky tak už nebude vyhřívané sání a při zavřeném topení nebude cirkulovat voda v motoru. Tím pádem se bude hůř ohřívat voda u termostatu a ten bude otevírat později a trošku se to bude přehřívat. U š120 byla cirkulace propojením trubek od topení hnet za motorem a u š135-136 byla cirkulace tím sáním. Je to tak? chtěl bych vědět co si o tom kdo myslí...
-> Petr Volfik: tak to vyndam cele... inac ta felda ma aj meta alarm od vyroby a rovno vezmem aj ten... ![6](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
-> Matulo: Vem si asi radši celou elektriku. Bude lepší když si z tý palubní vystříhneš ten konektor do jednotky IMO, diag. zásuvku a ještě ty konektory mezi palubní a motorovou elektrikou. Facet jsem čerpadlo žádný od nich nenašel co by tlačilo ty 3 bary. Koupil jsem tohle tak doufam že zase nebude tlačit moc. Zatim jsem s nim zkoušel akorát přečerpat benzín z kanystru do kanystru. aukro.cz/palivove-cerpadl
o-jeep-grand-cherokee-chry
sler-i1905706297.html Jo a ten termostat taky ještě nemam. To bude chtít vyrobit nějakej hliníkovej kus na to a nechat to k tomu přivařit...
-> Petr Volfik: snimace mam vsetky co k tomu treba! lambdu si aj tak kupim novu jo a ten termostat musim nejako cely vykoumat... Cerpadlo asi vyriesim Facetkou...
Zaujima ma este jedna vec! Ked som vcera vyberal ten imobilizer, tak do neho vedie este jeden kabel... reku ci nemam vybrat z kabloveho zvazku aj ten a este ma zaujima ci nepotrebujem nejake kable s konektormi co sa pripajaju na nadobku z aktivnym uhlim... Stale to mam este k dispozicii u Lubekyho! Alebo vyberiem radsej komplet celu elektriku z tej feldy? Alebo je to zbytocne?
Zaujima ma este jedna vec! Ked som vcera vyberal ten imobilizer, tak do neho vedie este jeden kabel... reku ci nemam vybrat z kabloveho zvazku aj ten a este ma zaujima ci nepotrebujem nejake kable s konektormi co sa pripajaju na nadobku z aktivnym uhlim... Stale to mam este k dispozicii u Lubekyho! Alebo vyberiem radsej komplet celu elektriku z tej feldy? Alebo je to zbytocne?
-> Matulo: Jo ale nezapoměň si pořešit to čerpadlo a teplotní čidlo do domku termostatu... Lambda sondu a snímač otáček máš?
-> darklord: bol som zvedavy len ci mam vsetko co sa tyka elektriky... klapku, sanie, rampu, listu a motor mam... ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Matulo: nejako malo tam toho mas...
Ujovia! Je toto vsetko co potrebujem na prestavbu??? Je to vsetko z jedneho auta! Aj RJ + imo a 2ks klucov...
Chlapi este taka otazka cisto teoreticky... Keby som dal riadne upravenu kluku fabia do bloku felicia s upravenym zotrvacnikom na fabiovu kluku, bude problem s poziciami vystupkov na zotrvacniku voci hallovmu snimacu, niekde som tu cital, zeze to prevrtanie roztece na fabiovu, potom posunie vystupky voci snimacu...
Je to na prd vidět no, kdo by chtěl ať sem dá maila a já to pošlu větší...![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Petr Volfik: snad to nebute take zlozite jak mi to pripada... nejaka detajlnejsia vyostrena fotka by mi moc pomohla! ale inac moc dakujem ze si ochotny poradit mi...![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
No pokud jsem dobře koukal tak se tu řešilo jak připojit k tomu Mpi čerpadlo a tu jednotku IMO pre u feldy tohle je zapojený v palubní elektrice. Tohle schéma je pro přijení těch věcí k motorový elektrice aby se nemusela dávat celá palubní kabeláž z feldy. Akorát se přivede + pól z baterky- to je ta "30" svorka a ještě + pól "15" ten funguje jen po zapnutí klíčku. Kdyby jsi to všechno měl před sebou tak bys to určitě pochopil... Akorát blbec jsem tam zapoměl do toho schématu přidat pojistku.
-> Petr Volfik: sorry ale ja som z tej schemy trosku keket...
Čerpadlo spíná jednotka přes relátko a neni to nijak těžký připojit. V létě jsem to měl všechno v chodu na vraku feldy kde nebyla žádná elektrika- byla jen motorová eletrika Mpi a dál drátky mnou natažený. V knížce od Cedrycha Felicia je schéma zapojení vzadu. Jednotka Ima myslim byla připojena jenom pře kabel K-line ale nevim už si to nepamatuju. Všechno to mam smotaný v bedně ve skříni tak zejtra na to mrknu.
-> Matulo: ked neukradnu rozbiju ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Matulo: ak kradnúť tak iné auto
-> Milan 136: to som napisal len tak ironicky... preto aj ten smile
... ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Matulo: kdo by se s tím sral![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
vyborne! takze felda je potom bez kluca neukradnutelna...
ci??? alebo teda nenastartovatelna...
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> suri: Ok, takto je jiná. ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> su.tech: a mluví tu niekto o 1,6aee?
-> suri: 96, 1.6 MPi - bez immo. Leží mi doma jednotka.
-> Matulo: prvé BMM...
MPi neexistuje bez
MPi neexistuje bez
-> Matulo: nikdy v živote som to nevidel , kadžá 96 čo mi išla rukami imo mala
-> suri: prve mpi neboli nahodou bez imo??? ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Matulo: jj
-> suri: no do p... takze este bude morda s tym imobilizerom asi... rj imobilizeru je asi nejako sparovana s rj motora ze?![8](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
-> Milan 136:
-> Matulo: nie napájanie čerpadla , rj a imobilizéru je celé v interiérovej elektrike
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> suri 15.11.11 18:15:49:
dneska říkal školitel na školení, že k nim kdysi přijel chlap s favoritem předělaným na BMM a že to vůbec nejede. A měl to zapojený na AC pumpu![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
dneska říkal školitel na školení, že k nim kdysi přijel chlap s favoritem předělaným na BMM a že to vůbec nejede. A měl to zapojený na AC pumpu
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> suri: -> darabos: tak nic... ideme dalej...
co tak oblubeny Facet??? kable na palivove cerpadlo vo felde su sucastou motoroveho zvazku??? ak nie, tak facetka by mozno fungovala... ???![5](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
co tak oblubeny Facet??? kable na palivove cerpadlo vo felde su sucastou motoroveho zvazku??? ak nie, tak facetka by mozno fungovala... ???
![5](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
mozno 0,35 baru ![6](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
-> Matulo: ak dá ac pumpa 3,5 baru nevidím problém ale to asi nedá
-> Milan 136: To som rad ze pri vstrekoch sklon nevadi! ale tak pre istotu som sa opytal... dakujem!
-> Majklsto: -> Michal N 283: Origo vanu tam urcite nenecham, o sacom kosi viem, takze uz mam nachystany z 742*136... aj kos, aj vanu!
-> Petr Volfik: Elektriky sa nebojim... Mam uz skoro vsetko co potrebujem, prave som este vytiahol nejake potrebne informacie od Suriho...
Imobilizer urcite nechcem odstranit! ten si tam necham...
Teraz asi napisem picovinu, ale teoreticky: keby som cely spodok mpi naskladal do bloku 742*136, kde je este AC pumpa, fungovalo by to? Kolko kp dava mech. cerpadlo???
![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Majklsto: -> Michal N 283: Origo vanu tam urcite nenecham, o sacom kosi viem, takze uz mam nachystany z 742*136... aj kos, aj vanu!
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Petr Volfik: Elektriky sa nebojim... Mam uz skoro vsetko co potrebujem, prave som este vytiahol nejake potrebne informacie od Suriho...
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
Teraz asi napisem picovinu, ale teoreticky: keby som cely spodok mpi naskladal do bloku 742*136, kde je este AC pumpa, fungovalo by to? Kolko kp dava mech. cerpadlo???
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Milan 136:
![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Petr Volfik: tak dá se spárovat kde co. Ale když přitáhneš do Škoda servisu škodovku MPI na spárování klíčů tak asi budou mít radost.![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
No s Mpi je sranda, taky to do rapida plánuju na jaře. S tim otáčkoměrem- v nejhoršim se nechá tam točit rozdělovač jen tak na prázdno jenom kvůli otáčkoměru. Dál teda potřebuješ mí předělanej domek termostatu aby tam nějak páslo to čidlo. S tim budíkem na teplotu si myslim že nejjednodušší je tam mít dvě čidla- origo šáde a pro Mpi. Další věc je čerpadlo- sehnat nějaký který se dá nasadit na hadičku a bude dávat provozní tlak jako to origo (tušim 300 Kpa) No a ještě udělat díru do převodovky pro snímač otáček nebo sehnat převodovku z toho vývozovýho BMM rapida. Setrvačník jedině z Mpi. S tim IMO- motorová jednotka potřebuje signál z jednotky imobilizéru (na feldě je pod budíkama) jinak nepojede. Jednotka IMO zase chce požadovaný kód čipu v klíčku jinak nedá signál motorový jednotce. Ta jednotka Imo si to snímá přes ten kroužek na spínačce. Opravdu je to nejlepší vyndat všechno z jednoho auta.
-> Matulo: -> Majklsto: nič nevadí,sací kôš sa musí meniť len,ak by bola použitá hliníková olejová vaňa,vtedy treba dať kôš z motorov 105/120/130/136,ktoré sú na túto vaňu prispôsobené.
-> Matulo: sklon motora by mohol vadit jedine kôli saciemu košu na olej, ten by som vymenil