
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Spatne starty
10:45:29
08.12.2010
08.12.2010

minno
Zas tak ďaleko to hnať nebudem
Zatiaľ vyskúšam toto a uvidím. Teraz to funguje dobre.

17:01:55
07.12.2010
07.12.2010

peti
-> darklord: aha tak potom tak 

15:13:32
07.12.2010
07.12.2010

darklord
-> peti: nieeee, zo sedra ostanu len klapky, a vstrekovace tam da zospodu sania aby ich nebolo vidno :D
15:10:16
07.12.2010
07.12.2010

peti
-> MOLSO: nj ale on to implatuje do SEDRa, zostane len obal,a vnutri bude vstrekovanie

15:07:45
07.12.2010
07.12.2010

MOLSO
-> peti: zachvilu tam bude MPI



15:06:49
07.12.2010
07.12.2010

peti
-> minno: toto nedopadne dobre , uz tam pchas tej elektriky moc
, ale inac dobre vyriesene



15:00:13
07.12.2010
07.12.2010

palinator
-> MOLSO:
Může začít u mě.
-> minno:
Nalakuj si filtrbox, vždyť je to hrůza.
Může začít u mě.

-> minno:
Nalakuj si filtrbox, vždyť je to hrůza.

12:27:29
07.12.2010
07.12.2010

Vrba
-> minno: mmm,dobrej nápad,...
08:21:11
07.12.2010
07.12.2010

minno
-> MOLSO: áno uhádol si :)
Včera o 22:00 som to dokončil a potom som zapadol pred garážou, keď som vycúval von, vonku bolo asi 20 cm tvrdého zamrznutého snehu, asi som aj výfuk upchal lebo motoru sa akosi nechcelo ísť keď som bol zapadnutý
Som sa šiel došťať od smiechu včera
Lopata pomohla
Včera o 22:00 som to dokončil a potom som zapadol pred garážou, keď som vycúval von, vonku bolo asi 20 cm tvrdého zamrznutého snehu, asi som aj výfuk upchal lebo motoru sa akosi nechcelo ísť keď som bol zapadnutý



08:14:49
07.12.2010
07.12.2010

MOLSO
-> minno: spinanie predradneho odporu na sytič ? minnko minnko to je už diagnoza
Dajte mu dakto nejaky vrak nech ho može generalkovať a nech sa nenudí !!!

Dajte mu dakto nejaky vrak nech ho može generalkovať a nech sa nenudí !!!


07:58:37
07.12.2010
07.12.2010

minno
11:27:33
05.12.2010
05.12.2010

Vrba
-> palinator: To netuším,ale je to možný.Kdo si s tím chce pohrát,tak bych tuhle výměnu doporučil.Ale nezapomínat,že k cívce patří i příslušná kapacita kondenzátoru,takže měnit obojí.
09:58:07
05.12.2010
05.12.2010

palinator
-> Vrba:
LADA má taky silný zapalování, či ne?
LADA má taky silný zapalování, či ne?
22:35:10
04.12.2010
04.12.2010

Vrba
Další,možná nejjednodušší řešení by bylo nahradit původní indučku nějakou výkonnější z jiného auta.To by mohlo přinést i snížení spotřeby,...tak můžete někdo vyzkoušet třeba bosch z báva,...určitě bude lepší než ošuntělý PAL.
12:47:06
04.12.2010
04.12.2010

darklord
-> Matthes, záškodník z TechWebu: tak pravda, bezkontakt uz to ma tiez spocitane, vivat MPi
12:42:11
04.12.2010
04.12.2010

Matthes, záškodník z TechWebu
-> darklord: Kusuj s bezkontaktom ty

12:30:52
04.12.2010
04.12.2010

minno
-> palinator: no proste káblik čo ide k odporu vytiahneš a vložíš na konektor priamo na cievke za odpor
12:29:53
04.12.2010
04.12.2010

minno
-> darklord: ja bezkontakt (možno zatiaľ) nechcem, už to pochop...
07:37:50
04.12.2010
04.12.2010

darklord
-> minno: Tak ja ti to teda prezradim - bezkontakt.




23:18:20
03.12.2010
03.12.2010

palinator
Manuálně jde teda předřadník vyřadit tak, že se vytahne vodič od svorky 15a k jakékoliv kostře?
21:46:13
03.12.2010
03.12.2010

minno
Spravil som test. Natvrdo vyradil predradný odpor cievky a šiel štartovať. Auto stálo 3 dni na mrazoch -5 až -10 stupňov. Teraz bolo -5. A výsledok? Jasne citeľné zlepšenie!
Normálne som to nakopol na prvý šup a nemalo to vôbec tendenciu scípnuť ani po pustení kľúčika, čo sa predtým za takýchto mrazov nestávalo. Obvykle to má totiž vždy tendenciu po naštartovaní na prvý pokus scípnuť a drží to až na 2x. takže teraz asi ide uvažovať nad zostrojením oneskorovacieho obvodu :)

16:13:49
03.12.2010
03.12.2010

Minik03
-> palinator: Až někdy uvidíš škodovku s izolací v zadní kapotě, oflákanou od asfaltu, tak za to může právě indučka. Stačí nechat zapatý klíček a shodou náhod se může stát, že je idučka pořád "buzena" až najednou pic! 

16:11:01
03.12.2010
03.12.2010

petr s
-> palinator: Taky bouchá
16:08:32
03.12.2010
03.12.2010

palinator
Vrba 03.12.10 11:41:47 napsal:..Nehledě na to,že tam poteče o 1/3 vyšší proud a hrozí že ti ta čivka v létě shoří nebo vybuchne..
Ona může cívka vybuchnout?
Já myslel, že bouchaj jenom kondenzátory a baterky.
Ona může cívka vybuchnout?

12:44:05
03.12.2010
03.12.2010

minno
-> Vrba 03.12.10 11:41:47: mám podobný názor, len píšem o tom, čo vraveli iní a to je to, že to takto dokáže fungovať bez problémov :)
S tými voltami to myslíš asi opačne, nie? Nie že môže ísť cievka trvalo na 8V, ale že trvalo môžeš cievku stavanú na 8V napájať 12 voltami, resp. 14V z altíka.
S tými voltami to myslíš asi opačne, nie? Nie že môže ísť cievka trvalo na 8V, ale že trvalo môžeš cievku stavanú na 8V napájať 12 voltami, resp. 14V z altíka.
12:02:36
03.12.2010
03.12.2010

MOLSO
-> Vrba: neviem ale viem že som furt riešil opalovanie kontaktov a raz som sa nasral predradny odpor vyradil a odvtedy bol klud 

11:54:22
03.12.2010
03.12.2010

Vrba
-> MOLSO: Tak mi potom rekni,kde soudruzi udelali chybu.Spíš si myslím,že ty kondíky jsou taky jak kterej a záleží jak se to sejde.
11:48:33
03.12.2010
03.12.2010

Maťulo
-> MOLSO: Presne to iste vcera urobil Lubeky! Vyhodil pr. odpor a chyta mu to na brnk!
11:45:12
03.12.2010
03.12.2010

MOLSO
-> Vrba: a vieš čo je sranda ? ja mam v mojom aute už rok vyradeny predradny odpor a myslim ze cca odvtedy som žiadne problémy opalovaním kontaktov nemal
normalne o zapalku ani neviem ....

11:41:47
03.12.2010
03.12.2010

Vrba
-> minno: Ona sice může jet trvale na 8V,ale potom je potřeba spocitat k tomu i patricny kondenzator,jinak ti budou rychle odchazet kontakty prerušovače.Nehledě na to,že tam poteče o 1/3 vyšší proud a hrozí že ti ta čivka v létě shoří nebo vybuchne.Me se to moc nelíbí.Mnohem elegantnější řešení by bylo ovládat ji relátkem řízeným zpoždovacím obvodem.Nebo si dat na palubovku tlačítko a vyřazovat to ručně na dálku.
11:14:25
03.12.2010
03.12.2010

minno
-> Vrba: to je dobrý postreh. Minule som robil úpravu na mojom reduktorovom štartéri, aby bolo možné pripojiť cievku pri štartovaní mimo predradníka - ako je tomu pri klasickom štartéri. Na úpravu som použil relátko. Potom mi ale Apple napísal, že má odskúšané, že cievku je možné trvalo napájať napriamo bez predradníka a nič sa jej nestane a funguje to. Takže najlepšie riešenie by bolo asi naozaj ten predradník úplne natvrdo vyradiť a cievku napájať stále napriamo.
Ináč mám rovnaký dojem ako ty, že kým v zime motorom točí štartér, tak ten motor ako tak ide, ale akonáhle pustím kľúčik, tak má tendenciu to zhasnúť.
Ináč mám rovnaký dojem ako ty, že kým v zime motorom točí štartér, tak ten motor ako tak ide, ale akonáhle pustím kľúčik, tak má tendenciu to zhasnúť.
10:55:14
03.12.2010
03.12.2010

Vrba
U tech prvních sekund po spusteni motoru by mozná pomohlo proti opetovnemu chcipnutí podrzet indikční cívku s vyřazeným předřadníkem tj. jako osmivoltovou a dosáhnout tím větší intenzity jiskry.Kolikrát motor pri točení startérem skoro naběhne,ale po pustení klíčku a vypnutí startéru je hned mrtvej.Jde o to,ze po odpadnití startéru se indička hned přepne do 12V režimu a již není dostatečná jiskra k zapálení.Proto by bylo dobré ji podrzet v 8V režimu alespon do dosálnutí potřebných otáček.Relátkem se zpožděním nebo jakkoliv jinak.Ve 100% případů,kdy mi auto v zimě nestartovalo byla příčina v zapalování.
07:37:26
03.12.2010
03.12.2010

spartra
-> Pavel P..: viz editace, nevím a ani nemám jak změřit případnej zkrat
-> Luky.: ten mě nenapad, podívám se
jěště mě napadlo, předtím občas byl problém nejspíš ve spínačce, otočilo se klíčkem a nic
pak se to probralo třeba na 5popáté.
-> Luky.: ten mě nenapad, podívám se
jěště mě napadlo, předtím občas byl problém nejspíš ve spínačce, otočilo se klíčkem a nic
pak se to probralo třeba na 5popáté.
09:47:33
02.12.2010
02.12.2010

Luky
-> spartra: koukni na ukostření motoru tím měděným páskem
09:37:42
02.12.2010
02.12.2010

Pavel P..
nejspíš starter vyběhanej... nebo někde nějakej špatnej kontakt.
09:35:46
02.12.2010
02.12.2010

spartra
Že se ptám: máte sklep? a můžu ho vidět?
Špatný starty u 105, el. zapalování.
Svíčky, filtr nový, ventily seřízený, zapalování by mělo být též. Baterie čerstvě dobita.
Problém je v tom, že s tím startér ledva otočí, což je problém.
Otázka proč? Předstih zlej, nebo hledat ve startéru?
Multimetr nemám, odešel do křemíkového nebe.
Edituju pyčo: Startér je z fe/reduktorovaný - nový ložiska, promazaný, uhlíky pohledově dobrý
Špatný starty u 105, el. zapalování.
Svíčky, filtr nový, ventily seřízený, zapalování by mělo být též. Baterie čerstvě dobita.
Problém je v tom, že s tím startér ledva otočí, což je problém.
Otázka proč? Předstih zlej, nebo hledat ve startéru?
Multimetr nemám, odešel do křemíkového nebe.
Edituju pyčo: Startér je z fe/reduktorovaný - nový ložiska, promazaný, uhlíky pohledově dobrý
16:18:56
20.01.2009
20.01.2009

Pavel P..
-> Tampajs: vřdyť ten karbec z TAZ 1500 je SEDR ne? tak tam dej víko ze SEDRa a správný těsnění pod víko.
14:52:06
20.01.2009
20.01.2009

Tampajs
-> Pavel P..: 130kový mám... A to poůže jo?
21:21:49
19.01.2009
19.01.2009

Pavel P..
-> Tampajs: zahoď víko EDSR a dej tam co tam má bejt... aspoň ze 130ky.
20:06:54
19.01.2009
19.01.2009

Tampajs
-> Matthes, záškodník z TechWebu: No a kolik?? Musim než se zvedne teplota k 60 jinak to strašně kucká
Karbec TAZ 1500 a víčko EDSR.. To je fuk nijak mě to neomezuje.. Stejně budu dávat jinej motor

Karbec TAZ 1500 a víčko EDSR.. To je fuk nijak mě to neomezuje.. Stejně budu dávat jinej motor

11:59:21
19.01.2009
19.01.2009

Pavel P..
-> darklord: tohle jsem měl u rapida, na karbecu EDSR z 1203 byla víko ze 120kovýho EDSR a nedrželo to sytič a start tak na tikrát než se to udrželo...
01:15:21
19.01.2009
19.01.2009

darklord
-> Tampajs: mas na motore spravny karbec? pripadne spravne naladenu hladinu? mne toto robilo ked som mal na 130ke karburator z 120LS, ked som dal 130kovy tak uz to prestalo skapinat ked brzdim na sytici
21:37:50
18.01.2009
18.01.2009

Matthes, záškodník z TechWebu
-> Tampajs: Jezdis kilometr na sytic? 
Jinak trpim stejnym problemem, asi se vysrazi beno v sani :(

Jinak trpim stejnym problemem, asi se vysrazi beno v sani :(
21:29:19
18.01.2009
18.01.2009

Nwkt
-> Tampajs: Přisává vzduch přes hadici k posilovači?
21:27:42
18.01.2009
18.01.2009

Tampajs
Nebudu zakládat téma ale mám obdobnej problém.. Když auto dlouho neběží nebo je fakt velkej mráz tak přijdu sednu našlapu zatočim chytí hned a hned na to zhasne pak zatočim chytí běží ale dlouho se neudrží a na potřetí už ok.. A při normálním studenym startu chytí zhasne pak nastartuju a už beží.. A když jedu na sytič těch prvních já nevim 1-2km tak mi to při brždění zhasíná 

22:53:43
17.01.2009
17.01.2009

Bobesh
-> sonny: A co víka karbu,nejsou prohnutý? Nestahuješ vrch filtru na krev?
22:09:01
17.01.2009
17.01.2009

ferrari
No dobre, vymenil si karbec, ale za rovnaký typ...skontroluj radšej tú hladinu...
21:34:34
17.01.2009
17.01.2009

myschaak AZNP K.Hora
tohle mi dělal odpor na cívce...kolikrát to nechtělo startovat...pokud ho tam máš tak přívod k odporu dej rovnou na cívku
22:05:57
16.01.2009
16.01.2009

Bobesh
-> sonny: Tak karburaci vyloučíme,pumpuješ ručně,našlapeš...nepřisáv
á to falešnej vzduch jinde než karburací? Nátrubek podtlaku posilovače,hadice,kolínko atd...
13:09:59
15.01.2009
15.01.2009

DAUCY
skús pozrieť ventily