-> Syny: tak pokutu neni mozne dostat obecne, pokutu je pouze mozne nechat si dat...ale vim jak to myslis, a ano, tato povinnost je prakticky nevymahatelna, ovsem pouze tehdy, jestlize neni diskrepance mezi predpisem a skutecnym stavem vzorku zjevna na prvni pohled.
Tolik teorie, v praxi se uredni osoby policejnich ani spravnich organu platnou pravni upravou nenechavaji nijak omezovat a kombinaci zneuziti spravniho uvazeni, porusovani zakonu a ignorace judikatury vzdy rozhodnou v neprospech obvineneho, takze stavet obhajobu pouze na to, ze mam pravdu a zakon stoji na me strane je poukazem na tucnou pokuticku + nahradu nakladu rizeni :)
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Sjete gumy
-> dragon_cb_cz:
![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Jozka: A nebo to zkusit ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Mě tak napadlo, že ani na žádný STK jsem neviděl vůbec žádný měřidlo na hloubku desénu a že ty stanice jsou metrologicky kovaný až běda.. Možná to ale bylo jenom proto, že na technický nejezdím se sjetejma gumama - musím se zeptat..![5](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
![5](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
-> Jozka: OK, jestli je to takhle "nutně", tak není o čem.
-> Syny: Spíš jak říkaj, ve "sporných případech". Pokud to bude hodně zjevnej případ a policajt použije nekalibrovaný měřidlo a doprovodí to např. fotodokumentací jak ho použil, tak se podle mě ex-post (třeba znaleckým posudkem) dá prokázat, že jsi povinnost nesplnil - provedeš kalibraci měřidla, stanovíš nějaký konfidenční interval na základě toho jak moc špatně nakalibrované bylo a pokud se do něj naměřený hodnty vlezou, už bych si při relativní "přužnosti" našich soudů na výsledek nevsadil. Což je ale něco, do čeho orgán asi půjde jen kdybys měl gumy na hadry a smál se jim do ksichtu, že to nemaj jak změřit.
-> Syny: Spíš jak říkaj, ve "sporných případech". Pokud to bude hodně zjevnej případ a policajt použije nekalibrovaný měřidlo a doprovodí to např. fotodokumentací jak ho použil, tak se podle mě ex-post (třeba znaleckým posudkem) dá prokázat, že jsi povinnost nesplnil - provedeš kalibraci měřidla, stanovíš nějaký konfidenční interval na základě toho jak moc špatně nakalibrované bylo a pokud se do něj naměřený hodnty vlezou, už bych si při relativní "přužnosti" našich soudů na výsledek nevsadil. Což je ale něco, do čeho orgán asi půjde jen kdybys měl gumy na hadry a smál se jim do ksichtu, že to nemaj jak změřit.
-> Alenka: Hmm, to je dobry vedet :) Takze teoreticky je tedy nemozny dostat pokutu za gumy ojete pod zakonny limit - tedy ani zimaky pod 4mm :)
-> dragon_cb_cz: Jo, všechna měřidla "fakturační" a "sankční" jsou tzv. "stanovená".. obor se dokonce extra nazývá "legální metrologií" - ale že by to bylo přesně takhle někde výslovně napsaný, to nevím. ![10](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/10.gif)
![10](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/10.gif)
-> dragon_cb_cz: je to presne jak pravi -> Jozka.
Oni to samozrejme zkouset budou, protoze vetsina lidi vubec netusi jak to s temi meridly je, ale pro pouceneho pirata je to dalsi uzitecny dil do puzzle ucinne obrany proti buzeraci, zvlast kdyz se me ti zmrdi snazi donutit vyhodit zimni gumy ve 2/3 jejich zivotnosti.
EDIT: pracovni meridlo je pracovni meridlo a muzes s nim merit co uznas za vhodne, pokud ale budes chtit na zaklade zjistenych hodnot vymerit sankci, musis pouzit stanoveme meridlo. Simple as that :)
Oni to samozrejme zkouset budou, protoze vetsina lidi vubec netusi jak to s temi meridly je, ale pro pouceneho pirata je to dalsi uzitecny dil do puzzle ucinne obrany proti buzeraci, zvlast kdyz se me ti zmrdi snazi donutit vyhodit zimni gumy ve 2/3 jejich zivotnosti.
EDIT: pracovni meridlo je pracovni meridlo a muzes s nim merit co uznas za vhodne, pokud ale budes chtit na zaklade zjistenych hodnot vymerit sankci, musis pouzit stanoveme meridlo. Simple as that :)
-> Jozka: No na to se ptám - jestli vycházíte z tohodle. Protože když čtu úvod toho odstavce: Stanovená měřidla jsou měřidla, která Ministerstvo průmyslu a obchodu (dále jen "ministerstvo") stanoví vyhláškou k povinnému ověřování s ohledem na jejich význam...
Tak si říkám, jestli to spíš není tak, že stanovené měřidlo je takové, o kterém to MPO píše ve vyhlášce, protože usoudilo, že je pro nějaký níže uvedený důvod (v našem případě písmeno b) tak důležité, že musí být "stanoveným měřidlem".
Nebo jinak řečeno - nejsem si jistý, zda z té formulace nutně vyplývá, že všechna měřidla užívaná k pro stanovení sankcí, poplatků, tarifů a daní, musí být stanovená měřidla. Jestli to náhodou není tak, že jen ta o kterých vyhláškou ministerstvo rozhodne jsou stanovená a tam kde mu to nepřijde důležité, jsou pracovní.
Pokud k tomuhle nějakej ustálenej výklad máš (a pokud to chápu správně, tak ano), tak si ho rád poslechnu.
Tak si říkám, jestli to spíš není tak, že stanovené měřidlo je takové, o kterém to MPO píše ve vyhlášce, protože usoudilo, že je pro nějaký níže uvedený důvod (v našem případě písmeno b) tak důležité, že musí být "stanoveným měřidlem".
Nebo jinak řečeno - nejsem si jistý, zda z té formulace nutně vyplývá, že všechna měřidla užívaná k pro stanovení sankcí, poplatků, tarifů a daní, musí být stanovená měřidla. Jestli to náhodou není tak, že jen ta o kterých vyhláškou ministerstvo rozhodne jsou stanovená a tam kde mu to nepřijde důležité, jsou pracovní.
Pokud k tomuhle nějakej ustálenej výklad máš (a pokud to chápu správně, tak ano), tak si ho rád poslechnu.
-> dragon_cb_cz: Vnitro nevnitro, povinnost užití "stanovených měřidel" se řídí zákonem o metrologii (505/1990 Sb.). V §3 odst. 3 jsou vyjmenovaný účely, pro který se ty měřidla stanoví (např. pro stanovení sankcí, poplatků, tarifů a daní..). K zákonu je vyhláška, kde fakt žádnej hloubkoměr taxativně jmenovanej není.
Taky třeba můžu někomu nadělit 10 litrů pokuty za chybějící zábradlí, ale když bude mít výšku jen 850 mm místo požadovaných 900 mm, nenadělám nic, neb máme kulový místo metrologický služby..
Taky třeba můžu někomu nadělit 10 litrů pokuty za chybějící zábradlí, ale když bude mít výšku jen 850 mm místo požadovaných 900 mm, nenadělám nic, neb máme kulový místo metrologický služby..
-> Alenka: A tohle vyplývá z jakého ustanovení? Předpokládám, že narážíš na §3 odst. 3 písm. b) ? Nebo §11 odst 4?
-> dragon_cb_cz: pro vymeru sankci za nedodrzeni povinnosti dane hodnotou nejake fyzikalni veliciny je mozne pouzit jen stanovene meridlo, ktere dale podleha kalibraci.
Pokud vim, pro mereni hloubky dezenu na pneu zadne konkretni meridlo stanoveno neni, a pokud ano, nikdo ho nema, takze i kdyby meli nejaky 1000x kalibrovany udelator, mohou si s jeho vystupem leda vytrit svoje policajtske prdele, protoze "mereni" neprobehlo zpusobem jaky vyzaduje zakon.
Neco jineho by bylo, kdyby byla pneu viditelne sjeta na sracky, tam postaci "odborny odhad", ale jestli mam na letni 1mm nebo 1,6mm, nebo na zimnich 3mm nebo 4mm neni mozne urcit prezkoumatelnym zpusobem, takze pokud se ovce nenecha oskubat dobrovolne, neni duvod obavat se postihu za "sjete" gumy.
Pokud vim, pro mereni hloubky dezenu na pneu zadne konkretni meridlo stanoveno neni, a pokud ano, nikdo ho nema, takze i kdyby meli nejaky 1000x kalibrovany udelator, mohou si s jeho vystupem leda vytrit svoje policajtske prdele, protoze "mereni" neprobehlo zpusobem jaky vyzaduje zakon.
Neco jineho by bylo, kdyby byla pneu viditelne sjeta na sracky, tam postaci "odborny odhad", ale jestli mam na letni 1mm nebo 1,6mm, nebo na zimnich 3mm nebo 4mm neni mozne urcit prezkoumatelnym zpusobem, takze pokud se ovce nenecha oskubat dobrovolne, neni duvod obavat se postihu za "sjete" gumy.
-> dragon_cb_cz: Já jsem nemluvil o tom, že tam bude nějakej markantní rozdíl. Jako u 1mm bych se nehádal. Takovou chybu to měřidlo mít rozhodně nebude. Ale pokud to bude těsně na hranici (např.1,5mm, u zimáků například 3,8mm), tak při dotazu na kalibraci měřidla se na dohadování většina příslušníků vykašle a pouze Tě upozorní, ať si to co nejdřív vyměníš.
Samozřejmě vše ostatní, včetně lékárničky musí bejt v pořádku....
Samozřejmě vše ostatní, včetně lékárničky musí bejt v pořádku....
-> Syny: -> Vojťas:
v slovenčine: www.michalovskespravy.sk/ clanok/994
v čestine: www.michelin.cz/auto-pneu /.../opotrebeni-behounu
plati celej EU rovnako ako sa pise v poslednom clanku, teda sa meria v 3/4 širky pneu
v slovenčine: www.michalovskespravy.sk/ clanok/994
v čestine: www.michelin.cz/auto-pneu /.../opotrebeni-behounu
plati celej EU rovnako ako sa pise v poslednom clanku, teda sa meria v 3/4 širky pneu
-> Stepan FUN: No jo, otázka je, co na to pak soud... to,že to měřidlo není kalibrovaný a ověřený podle zákona o metrologii ještě neznamená, že to nejni u soudu přípustnej důkaz - ono i u nekalibrovanýho měřidla se zpětným ověřením dá zjistit, zda toleranční interval je dostatečně malej na to, aby měl občan průser...
-> Syny: To co je v krajních drážkách je podlě mě taky součást vzorku... indikátory opotřebení jsou z boku pneu označený nápisem TWI a rozhodně nebejbaj takhle hustě... takže si gumy ještě nech a vesele na nich povoz prodej ;)
-> Syny: To co je v krajních drážkách je podlě mě taky součást vzorku... indikátory opotřebení jsou z boku pneu označený nápisem TWI a rozhodně nebejbaj takhle hustě... takže si gumy ještě nech a vesele na nich povoz prodej ;)
-> Stepan FUN: aha :-D tak to pak joo no :D
-> Tomaso435: je mozne
-> Tomaso435: Měřidlo by v kufru určitě měl. ;-) Ale kouzelný je na tom jedno slůvko - KALIBROVANÝ... Co vím od policejních techniků tak i oni prováděj (jejich slovy) "odbornej odhad", protože to čím měřej o kalibraci slyšelo možná, když to bylo nový. ;-)
-> castrol: ..ja myslim že ho maj... teda minimálně v zimních období kdy hlídaj 4mm
-> Tomaso435: tak to by bola kurva nahoda aby ho mal ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Stepan FUN: a policajt řekne "moment mám ho v kufru" ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Milan 136: A protože je orientační, tak i při lehce sjetým indikátoru funguje kouzelná věta "OK. Vyndejte kalibrovaný měřidlo a měřte."
-> Milan 136: sakra
doufal jsem v nejaky zazracny vysvetleni, z duvodu co pise Tomaso ![40](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/40.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![40](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/40.gif)
-> Vojťas: to zas ne...
pokud mas uprostred 4 mm a smeteny kraje, tak je samozrejme nevyhovujici.
Twi indikator je orientacni
pokud mas uprostred 4 mm a smeteny kraje, tak je samozrejme nevyhovujici.
Twi indikator je orientacni
-> Vojťas: jako že předky od zatáček a zadky od áček? ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
A kdyz jsou sjete na stranach tak to z hlediska zakona nevadi kdyz maji vzorek v poradku uprostred?
Podle odhadu maji tak 4mm takze ok
-> Milan 136: Verim :) V tom pripade gumy prezijou auto a to jsem tak nejak chtel :)
-> Syny: to na kraji je soucast vzorku, ver mi
Takze ty v tech krajnich tedy jsou "nezavazny" a mam na tej gume tak cca 3-4 mm jeste cas, dokud to nedoleze k tem ploskam v podelnych drazkach? Jen se ujistuju, kdyby s tim pristi rok byl nekde problem...
Jeste kouknu na ty sipky, kde tedy jsou, ale kazdopadne diky, uz jsem se bal, ze budu vyhazovat pneumatiky s takhle hlubokejma drazkama jen proto, ze na boku uz to je skoro na tech "propojovacich" polochach.
Jeste kouknu na ty sipky, kde tedy jsou, ale kazdopadne diky, uz jsem se bal, ze budu vyhazovat pneumatiky s takhle hlubokejma drazkama jen proto, ze na boku uz to je skoro na tech "propojovacich" polochach.
-> Milan 136: Kuwa než já to sesmolím... :-D
Na boku je šipka a pod ní nápis TWI. A ta bude přesně v místech, kde jsou ty "značky" ve středovejch drážkách. To jsou ty rozhodující místa.
A jelikož zákon udává 1,6mm v HLAVNÍCH dezénovejch drážkách, tak bych řešil jenom ty uprostřed. ;-)
A jelikož zákon udává 1,6mm v HLAVNÍCH dezénovejch drážkách, tak bych řešil jenom ty uprostřed. ;-)
Indikator twi je to v podelnych drazkach...
Nedavno se tady resilo v jinem tematu par veci ohledne hloubky dezenu v pneumatikach a kde se meri. Jelikoz jsem vcera prezul auto na zimaky, tak jsem zjistil, ze moje letni vepredu jeste neco malo maj, ale zadni uz jsou celkem smeteny (viz foto). Otazkou ale je, kde se tedy pocita tech 1,6 mm. Jelikoz drazky po kraji jsou propojeny gumou, ktera zrejme odpovida tem 1,6 mm - a do tech mi chybi tak 0,5 mm, nekde ani to ne. Ale stredovy drazky jsou hluboky porad nekolik milimetru a jsou v nich ty kontrolni plosky taky. Tak ktery tedy plati? Pokud ty krajni, tak k cemu jsou ty v tech stedovejch drazkach?