skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Přestavba škody 105 na rapida
prohledat
38 příspěvků (zobrazeno 1 až 38) od 27.01.2014 do 28.01.2014, založil/a marek.latr
-> Jirik_Tuňák1983: Tak tohle by určitě rarita byla.. alespoň u nás v okrese - někdy po roce 90, nevím přesně kdy, ale bylo to v době, kdy tohle ještě řešily DI PČR, jsem měl nápad přestavby Š110 LS na Š1000 MB a ani za boha nechtěli "z nového (novějšího) staré" - nejde, nesmí se, nelegální, jděte do pr....
-> Kamil Vidlička: To je hovno, tata měl 1000 MB na ND rok výroby 1968 na papírech Š120 rok výroby 1976 (jestli dobře šátrám v paměti).
Vyndaly se z ní náhradní díly - motor 1100, skla, nápravy, převody, něco interiéru. Zbytek se rozmlátil sekerou kvůli korozi, odvezl na vleku na šroťák a papíry se tuším pustily do světa. To normálně šlo. Byly i inzeráty s doklady na přestavbu apod.
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> MATTESS: To otec měl škodovku 105 s motorem 120 (zapsáno) na papírech 110 L
Ve velkém techničáku to bylo zapsaný jako přestavba. Možná ten TP ještě někde mám
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> King:
![47](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/47.gif)
![47](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/47.gif)
![47](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/47.gif)
![47](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/47.gif)
".....po revoluci toho šlo hodně......"
No a dneska spousta lidí týhle poetický době nemůže přijít na jméno! :) Chtělo by to nějakýho plyšáka #2 :)
No a dneska spousta lidí týhle poetický době nemůže přijít na jméno! :) Chtělo by to nějakýho plyšáka #2 :)
To je pravda.. Taky servisuji jednu 105 na papírech z 1000mb dovoz německo..
Jste to tu teda pěkně rozjeli..![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
jak Pise Challi, po revoluci to bylo běžně. Přivezla se Škodovka z ciziny a přihlásila se na nějaký papíry. Třeba na papírech z kamarádovy 1000MB byla prohlášena s120. Podobně nám známý nabizel 105ku. Kamarád ma taky Rapida na papírech ze 105ky:-)
-> marek.latr: Známej měl rapida na papírech ze stovky,po revoluci toho šlo hodně.
-> Bukaj: Při policejní kontrole se jim to moc líbilo :D.
-> dragon_cb_cz: Nojo, no, rozdíl, mezi teorií a praxí![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> m8rinek: Aha, tak mé přízemní uvažování se drželo Jikovu
No, dobrá, uznávám, takováto "krmítka" by technik poznal
otázka je, zda by se to klasifikovalo jako závada při TK? S takto okatou záležitostí zkušenost nemám, ale v rámci škodovek technik vždy řešil, jestli to je krmeno karburátorem nebo vstřikováním a na typ nikdy moc nehleděl (prošla i 120L s LEKRem, i MBG s jedním BSkem)
Posledních cca 6 let jezdím na STK s víceméně seriovými auty, tak nemohu soudit, zda se něco změnilo...
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
No, dobrá, uznávám, takováto "krmítka" by technik poznal
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Bukaj: Viz to co odkazoval m8, jakmile upravuješ motor (tzn používáš nesériové díly), tak bys správně na tu úpravu měl mít papír od zkušebny a individuálně schválenou přestavbu, jinak je to vpodstatě nelegální - a nebo hromadně schválenou přestavbu, což řeší výrobce komponent. Karburátor si rozhodně (legálně) na motor nemůžeš dát jaký chceš - zásah do systému který ovlivňuje emise, atd.
To že to reálně prochází, protože nikdo na technické nesundá filtrbox aby zkontroloval číslo na víku karburátoru (které jak víme stejně prd znamená), je věc jiná. Stejně jako ti nikdo nebude měřit zdvihovej objem a vačku. Na legalitě či ilegalitě úprav to nemění nic.
To že to reálně prochází, protože nikdo na technické nesundá filtrbox aby zkontroloval číslo na víku karburátoru (které jak víme stejně prd znamená), je věc jiná. Stejně jako ti nikdo nebude měřit zdvihovej objem a vačku. Na legalitě či ilegalitě úprav to nemění nic.
-> Bukaj: Jsi si jistý, že to technik nepozná? www.skoda110r.eu/110r/rij
en130003.jpg (jen připomenu hlášku ze začátku tématu ,,Doporučuju převrtat, nabrousit vačku, odlehčit setrvák a vhodit lepší krmítka /karburátory/, bude Tě to stát míň nervů při boji s úřady a asi +- stejně peněz...,,).
-> m8rinek 27.01.14 22:08:32: to máš sice pravdu, ale kde není žalobce, není soudce a upřímně - poznat pohledem rozdíly zmíněných dílů dokážeš možná Ty a pár dalších nadšenců, ale rozhodně ne technik na STK, nebo příslušník PČR při kontrole. A změnu objemu motoru v původním bloku také nebude nikdo řešit, protože to nikdo nepozná...![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
A jak říkám kromě motoru tam je vše rapiďácký.
-> marek.latr: Tím, že někdo na 105 vyměnil karoserii za dvoudveřovou 100% auto na hodnotě nezískalo, ba naopak...
-> milan XXL: No, jít by mělo za předpokladu splnění výše popsaných podmínek (m8rinek, Dragon-cb-cz) a dobré vůli úředníka. Bohužel, pokud úředník neví, nebo z jiného důvodu "nechce", tak asi nepůjde...
Ale v roce 2004 to zaručeně šlo, neboť tehdy ještě Škoda a.s. pravidelně vydávala "vyjádření"![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
Ale v roce 2004 to zaručeně šlo, neboť tehdy ještě Škoda a.s. pravidelně vydávala "vyjádření"
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Tak mě o výkon ani nejde že bych musel mít bezpodmínečně 130 motor(jinak teď pokusně opravuji,upravuji motor 120 ls). Ale jestli to auto bude mít někdy nějakou cenu , popř. veteránské čísla , samozřejmě po budoucí renovaci.![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> milan XXL: Evidentně jak komu, někdo to dokáže bez ztráty květinky, jinej bude jen šířit nepravdy...
-> Bukaj: děkuji, tak nějak jsem se to původně domníval... ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Bukaj: To není tak uplně pravda...
-> Kocvin: No, pokud se vrátíme k prapůvodní myšlence marka, tak půjde z toho legálně 130? Zbytek jsem se snažil napsat své zkušenosti, očividně špatné. Hádat se nehodlám.
-> dragon_cb_cz: Ok ok tak jinak, přestavba brzd, která nevyužívá standardní zapojení a propojení obou kanálů čtyřpístového brzdiče... Šlo by? Na čelo jsem zapomněl a pokud má kasli rapida, tak předpokládám, že nejde o Garde.
Spíš jsem zapomněl na převodovku, ale ta jde ruku v ruce s výměnou zadní nápravy (jestli je nutný 5q nevím).
Spíš jsem zapomněl na převodovku, ale ta jde ruku v ruce s výměnou zadní nápravy (jestli je nutný 5q nevím).
-> Tomaso435: To je tu na Virtu dnes nějaká epidemie, že tu bezdůvodně padají nadávky už v několikátém tématu?
Vačka, karburátor a setrvačník jsou pouze náhradní díly, tak jakápak ilegalita? Pokud se motor po úpravách "vleze" do předesané tolerance na emisní kontrole, tak je vše v naprostém pořádku.
Vačka, karburátor a setrvačník jsou pouze náhradní díly, tak jakápak ilegalita? Pokud se motor po úpravách "vleze" do předesané tolerance na emisní kontrole, tak je vše v naprostém pořádku.
-> milan XXL: Znáš i jiný argument než "pokračuj..."
-> milan XXL: Tak jsi asi v roce 2004 šel na úřad s blbým papírem... Normálně to od škodovky povolené za podmínek které tu m8 uvedl (s malou chybou) bylo...
-> m8rinek: Dvouokruh se rozumí jaksi samo sebou ne? :) Ale zapomněl jsi na karoserii typu M a otvory pro chlazeni brzd v předním čele...
-> m8rinek: Dvouokruh se rozumí jaksi samo sebou ne? :) Ale zapomněl jsi na karoserii typu M a otvory pro chlazeni brzd v předním čele...
-> milan XXL: Pokud je máš schválené od MDČR dle vyhlášky MDS ČR č. 341/2002 Sb. tak nic...
www.dekra-automobil.cz/do c/.../typove-schvalovana-v ybava.pdf
www.dekra-automobil.cz/do c/.../typove-schvalovana-v ybava.pdf
-> Tomaso435: prosím pokračuj
-> milan XXL: seš tak blbej nebo to jen tak děláš? nelegální na tom bude ta vačka setrvák a karburátor...
-> m8rinek: co je nelegální na vačce, setrváku a karburátorech? pravda, vrtání už není moc košer... Co se týká přestaveb, jak píšeš o příspěvek níž, tak přestavby 105 na vyšší level mi v roce 2004 nechtěli zaboha povolit... Prosím víc argumentů a míň machrování... díky.
-> milan XXL: Rozhodně lepší nic nepsat, než plácat něco o výměně vačky a karburátorech na motoru š105.... Navíc tyto úpravy jsou stejně nelegální jako by jsi tam píchnul motor z rapida rovnou...
-> marek.latr: Jednoduše jde o Škodu 105 s vyměněnou karoserií. Přestavba na 130-136 byla možná při provedení následujících úprav: hřebenové řízení, dvouokruhové brzdy, 4písty, vlečná náprava. Pokud vše máš tak to chce dohledat odpovídající vyhlášku škodovky a zajít se optat na úřad jak se k tomu staví.
Škodovka vydala prohlášení, že se k přestavbám vozů škoda řady XXX již nevyjadřuje a vše je na zlovůli daného úřadu. Otázkou je jestli budou ochotni přestavbu udělat, když dříve povolena byla...
Škodovka vydala prohlášení, že se k přestavbám vozů škoda řady XXX již nevyjadřuje a vše je na zlovůli daného úřadu. Otázkou je jestli budou ochotni přestavbu udělat, když dříve povolena byla...
-> m8rinek: Jen jsem se snažil poradit podle své zkušenosti s přestavbama a úřady, no po pěkném úvodě můžeš pokračovat, třeba něčím oslníš ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> milan XXL: Ty o tom víš, ale velký hov... co?
Na takovou výměnu kastle koukám s otevřenou pusou, možná bych na Tvém místě neřešil přestavbu na rapida / kterých tu ještě pár jezdí/ ale nechal tento jedinečný kus jako raritku, věřím tomu, že jsi jediný v ČR(minimálně v čr). Pokud trváš na stavbě na čistokrevnou 130, tak Tě nejspíš zklamu. Ještě tak před 10 lety šlo přestavbou udělat výměnu motoru 105 - 120 - 130 - 136, ale tohle stopli. Doporučuju převrtat, nabrousit vačku, odlehčit setrvák a vhodit lepší krmítka /karburátory/, bude Tě to stát míň nervů při boji s úřady a asi +- stejně peněz... A jinak gratuluji ke kuriozitce ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Zdravím, nedávno jsem koupil takovou malou kuriozitu a to rapida postaveného ze škody 105.V techničáku je zapsaná výměna karoserie a nového vin. Od origo rapida se liší snad jen motorem a nápravami. Postupně z toho dělám čistokrevného rapida (vlečná náprava , 5q,atd..)Ale co s tím motorem? Půjde s toho auta legálně někdy udělat stotřicítka? To by totiž znamenalo že to auto bude celé uplně jiné než to co bylo na začátku v TP. Je vůbec taková možnost?(ať to stojí co to stojí) :-)