![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Přikázat ekolikvidaci?
misím to urychlit ten poloprevod ![8](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
-> john simple: Co na to říct, řekla ti to blbě, z toho zákona to vyplývá dost jasně.
jo, ja to tak myslel, že dedci a ztp nemusi, ale od rijna ti co budou po dedicich uz musi. po ztp ne. tak mi to rikala na urade, smysl to stejne nedava a je treba to s prepisem auta sakra urychlit
-> john simple: Ale prdlajs, dědici dál platit nebudou nic, ale následující kupec ano. ZTP i dědictví. Z novely zákona:
46. V § 37e se za odstavec 2 vkládá nový odstavec 3, který zní:
"(3) Poplatek se platí též při přeregistraci použitého vozidla následující po registraci nebo přeregistraci, při kterých byl žadatel od poplatku osvobozen podle odstavce 2."
A zmíněný §37e odstavec 2 zákona č. 185/2001 Sb. v platném znění:
(2) Od poplatku jsou osvobozeni žadatelé těžce tělesně postižení, kteří jsou držiteli průkazu ZTP nebo ZTP-P, dále žadatelé, u nichž k přeregistraci podle odstavce 1 dochází v důsledku nabytí a vypořádání dědictví nebo v důsledku zániku společného jmění manželů.
Takže když si to přečteš a dáš dohromady, tak je zjevný, že změna se dotýká dědictví i ZTP úplně stejně, protože ta změna mluví o "odstavci 2", pod který spadá obojí.
Ještě chvíli budu na tyhle dotazy na virtu odpovídat a jdu si žádat o titul do Plzně...
46. V § 37e se za odstavec 2 vkládá nový odstavec 3, který zní:
"(3) Poplatek se platí též při přeregistraci použitého vozidla následující po registraci nebo přeregistraci, při kterých byl žadatel od poplatku osvobozen podle odstavce 2."
A zmíněný §37e odstavec 2 zákona č. 185/2001 Sb. v platném znění:
(2) Od poplatku jsou osvobozeni žadatelé těžce tělesně postižení, kteří jsou držiteli průkazu ZTP nebo ZTP-P, dále žadatelé, u nichž k přeregistraci podle odstavce 1 dochází v důsledku nabytí a vypořádání dědictví nebo v důsledku zániku společného jmění manželů.
Takže když si to přečteš a dáš dohromady, tak je zjevný, že změna se dotýká dědictví i ZTP úplně stejně, protože ta změna mluví o "odstavci 2", pod který spadá obojí.
Ještě chvíli budu na tyhle dotazy na virtu odpovídat a jdu si žádat o titul do Plzně...
-> dragon_cb_cz:
ted jsem se ptal u nas na urade, od rijna se bude platit ekodan v pripade dedictvi, o ZTP zatim ani zminka, tak nevim![8](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
ted jsem se ptal u nas na urade, od rijna se bude platit ekodan v pripade dedictvi, o ZTP zatim ani zminka, tak nevim
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
-> Induktor 24.07.13 21:23:12: podle vyjádření o přestavbách což je oficiální dokument vydaný výrobcem, všechny felicie splňujou normu euro2 ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> john simple: Účinnost novely v tomhle konkrétním odstavci je od 1.10.2013. Některý změny tam jsou odložený, ale to se netýká ekodaně.
-> dragon_cb_cz:
na úřadě mi nedávno sdělila, že až od nového roku, ale zřejmě se musím poptat znova
na úřadě mi nedávno sdělila, že až od nového roku, ale zřejmě se musím poptat znova
-> myschaak AZNP K.Hora 24.07.13 21:40:44: Díky moc
, jak se ke mě dostane velký TP tak na to hned mrknu.
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
-> Induktor:
Euro 0 – 10 000 Kč
*EHS/ES: 70/220, 74/290, 77/102, 78/665, 83/351, 88/436, 89/458, 89/491
*EHK: 15 R00, 15 R01, 15 R02, 15 R03, 15 R04, 83 R00 A, 83 R00 B, 83 R01 A, 83 R01 B – platí pro M1 s max. hmotností nad 2 500 kg, obsaditelností nad 6 osob, v terénním provedení M1G + vozidla N1.
Euro I – 5 000 Kč
*EHS/ES: 91/441, 93/59, 94/12 – u N1, M1 s obsaditelností více než 6 osob a max. hmotností přes 2 500 kg
*EHK: 83 R01 B – pouze M1 s maximální hmotností do 2 500kg, s obsaditelností do max. 6 osob a v neterénním provedení; 83 R02 B, 83 R03 B – u N1, M1 s obsaditelností více než 6 osob a max. hmotností více než 2 500 kg.
Euro II – 3 000 Kč
*EHS/ES: 94/12/ (pouze M1), 96/44, 96/69, 98/77
*EHK: 83 R03 B – pouze M1 s obsaditelností do 6 osob (včetně) s max. hmotností do 2 500 kg (včetně), 83 R04 B.
vznětové motory – diesely pro vozidla kategorie M1, N1
Euro 0 – 10 000 Kč
*EHS/ES: 70/220, 74/290, 77/102, 78/665, 83/351, 88/436, 89/458, 89/491
*EHK: 15 R 00, 15 R 01, 15 R 02, 15 R 03, 15 R 04, 83 R 00, 83 R 00 C, 83 R 01 C – u M1 s max. hmotností nad 2 500 kg, s obsaditelností nad 6 osob, v terénním provedení (M1G) a N1.
Euro I – 5 000 Kč
*EHS/ES: 91/441, 93/59, 94/12 kat. N1 – I, II, III
*EHK: 83 R 01 C – pouze M1 max. hmotností do 2 500 kg (včetně) s obsaditelností do 6 osob (včetně) v neterénním provedení; 83 R 02 C, 83 R 03 C – u N1, M1 s obsaditelností nad 6 osob a max. hmotností
nad 2 500 kg, 49 R 02 A – limity emisí A, vozidla N1 a M1 s max. hmotností přes 3 500 kg.
Euro II – 3 000 Kč
*EHS/ES: 94/12 – pouze M1; 96/44, 96/69, 98/77, 91/542/
*EHS–B, 96/1/ES–B EHK: 83 R 03 C – pouze u M1 s obsaditelností do 6 osob (včetně) s max. hmotností do 2 500 kg (včetně), 83 R 04 C, 49 R 02 B – limity emisí B kat. N1 a M1 s max. hmotností přes 3 500 kg.
Zdroj: auto.idnes.cz/zjistete-si -kolik-zaplatite-pri-regis traci-ojetiny-fht-/auto_oj etiny.aspx?c=A081124_...
Euro 0 – 10 000 Kč
*EHS/ES: 70/220, 74/290, 77/102, 78/665, 83/351, 88/436, 89/458, 89/491
*EHK: 15 R00, 15 R01, 15 R02, 15 R03, 15 R04, 83 R00 A, 83 R00 B, 83 R01 A, 83 R01 B – platí pro M1 s max. hmotností nad 2 500 kg, obsaditelností nad 6 osob, v terénním provedení M1G + vozidla N1.
Euro I – 5 000 Kč
*EHS/ES: 91/441, 93/59, 94/12 – u N1, M1 s obsaditelností více než 6 osob a max. hmotností přes 2 500 kg
*EHK: 83 R01 B – pouze M1 s maximální hmotností do 2 500kg, s obsaditelností do max. 6 osob a v neterénním provedení; 83 R02 B, 83 R03 B – u N1, M1 s obsaditelností více než 6 osob a max. hmotností více než 2 500 kg.
Euro II – 3 000 Kč
*EHS/ES: 94/12/ (pouze M1), 96/44, 96/69, 98/77
*EHK: 83 R03 B – pouze M1 s obsaditelností do 6 osob (včetně) s max. hmotností do 2 500 kg (včetně), 83 R04 B.
vznětové motory – diesely pro vozidla kategorie M1, N1
Euro 0 – 10 000 Kč
*EHS/ES: 70/220, 74/290, 77/102, 78/665, 83/351, 88/436, 89/458, 89/491
*EHK: 15 R 00, 15 R 01, 15 R 02, 15 R 03, 15 R 04, 83 R 00, 83 R 00 C, 83 R 01 C – u M1 s max. hmotností nad 2 500 kg, s obsaditelností nad 6 osob, v terénním provedení (M1G) a N1.
Euro I – 5 000 Kč
*EHS/ES: 91/441, 93/59, 94/12 kat. N1 – I, II, III
*EHK: 83 R 01 C – pouze M1 max. hmotností do 2 500 kg (včetně) s obsaditelností do 6 osob (včetně) v neterénním provedení; 83 R 02 C, 83 R 03 C – u N1, M1 s obsaditelností nad 6 osob a max. hmotností
nad 2 500 kg, 49 R 02 A – limity emisí A, vozidla N1 a M1 s max. hmotností přes 3 500 kg.
Euro II – 3 000 Kč
*EHS/ES: 94/12 – pouze M1; 96/44, 96/69, 98/77, 91/542/
*EHS–B, 96/1/ES–B EHK: 83 R 03 C – pouze u M1 s obsaditelností do 6 osob (včetně) s max. hmotností do 2 500 kg (včetně), 83 R 04 C, 49 R 02 B – limity emisí B kat. N1 a M1 s max. hmotností přes 3 500 kg.
Zdroj: auto.idnes.cz/zjistete-si -kolik-zaplatite-pri-regis traci-ojetiny-fht-/auto_oj etiny.aspx?c=A081124_...
-> myschaak AZNP K.Hora: Velký TP bohužel u sebe nemám. Zkusím se zeptat jak potkám majitele té Feldy a pokud by se podařilo, tak to sem dám.
-> john simple: Jsem si jistý. Mám znova vyhrabat odkaz na ten sněmovní tisk?
jsi si jisty.ze s tou ekodani to uz nepujde od rijna? Nema to byt az od ledna 2014?
-> Induktor: to by mělo bejt za trojku...máš tp?napiš sem normu emisní
Jak to tak čtu, tak se dozvídám věci, které jsem ani trochu netušil. Tak jsem teda zvědavý, jakou normu tam budu mít psanou. Auto je květen 2000, tak doufám, že to bude za ty 3000,-
-> Jarda: jo nezesílená bmm si taky nejsem jistej.....ale zesílená bmm by měla bejt Euro 2
-> Pavel P..: I ty Ruský karburátorový? ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Jarda: pokud vim tak škodovka kvůli tomu vydala prohlášení že všechny felicie, nehledě na rok a motorizaci splňujou euro 2...tj. za 3 tyčky.
-> myschaak AZNP K.Hora: jj, co vim, tak vsechny benzinove feldy se silnou kastli jsou euro 2, jen prvni BMM jsou euro 1, pry za to muze hlava valcu :)
jo a co se týče bmm feldy tak snad ty bejvaj i Euro2.....
-> dragon_cb_cz: jo,jak říkáš....jaká je norma v TP takový je ekovýpalný....kluci přihlašovali dva feldopickupy v dehtu...oba 97 rok,jeden platil 3 a druhej 5tkč
-> Induktor: Přesně tak :)
-> Zeke-ten šestý: Takže (by) jsi za Formana platil eko 3000,- ?
Tak jak se mi dostane velký TP do rukou tak se podívám. Auto bylo prodáno v ČR jako nové. V roce 2010 platil děda přítelkyně za Felicii 1,3 MPi 1997 taky 3000,-
Ale je pravda, že za Clio I 1,2 jednobod 1995 jsem taky platil 3000,- a byl dotažen z německa.
Tak jak se mi dostane velký TP do rukou tak se podívám. Auto bylo prodáno v ČR jako nové. V roce 2010 platil děda přítelkyně za Felicii 1,3 MPi 1997 taky 3000,-
Ale je pravda, že za Clio I 1,2 jednobod 1995 jsem taky platil 3000,- a byl dotažen z německa.
-> dragon_cb_cz Má pravdu, mám formana z německa a v TP je Euro 2 zapsaný
-> dragon_cb_cz: v tom případě máš lepší info než já.
-> Nwkt: Reagoval jsem v dojmu, že cca před rokem se posunuly kategorie
-> Nwkt: Reagoval jsem v dojmu, že cca před rokem se posunuly kategorie
-> Induktor: Vždycky je rozhodující norma v techničáku. Často např. auta vyvezená a pak zpětně dovezená mají v techničáku jiný normy než ty co se prodaly přímo v ČR. Úředník vůbec neřeší co je to za auto, najde v TP normu, koukne do tabulky a řekne, kolik máš vysolit.
-> Antony: Proč by to mělo jít o třídu výš? Spíš teda od kdy
Aha, zajímavé, tak je to 1,3 MPi ročník 2000. Já měl za to, že všechny 1,3MPi měli eko 3000,- a že všechny BMM měli eko 5000,- . Nebo ne? Jak je to s 1,6 tam už nevím, ale to je zase jiná.
-> Antony: Ale prdlajs, nic výš nešlo. Jen všechny MPička nemají v techničáku zapsanou stejnou emisní normu. Rozdělení se od schválení zákona nezměnilo.
-> Induktor 22.07.13 12:13:46: Nechci kecat, ale před 4 rokama jsem platil na feldu MPI 98 rok, ekovýpalný 3000 a od tý doby to šlo a jednu třídu výš, tak abys nebyl překvapenej že chtějí po tobě bůro. . .
-> dragon_cb_cz: Super, tak díky moc ![6](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
-> Induktor: Pokud vím tak ano. Ty změny v přepisech budou od stejné chvíle co začnou platit značky na přání atd, což by mělo být od 1.1.2015.
-> OndraKrupi 22.07.13 09:59:04: Jo no, byli aj do Felicie dělené, ale nevím, mě ty z Favorita přijdou pohodlnější. Ale vím, že jsou s kdečím problémy, tak se raději ptám. I když je pravda, že já vzadu sedět nebudu, takže bych mohl asi dát Feliciové dělené.
-> dragon_cb_cz: Aha, tak to jo. No já vím, že byly nějaké návrhy a některé byly zrušeny, ale nevím které. Takže můžu být klidný, i kdybych šel na přepis v září, tak to bude stále stejné? 3000,- eko + 800,- přepis?
-> dragon_cb_cz: Aha, tak to jo. No já vím, že byly nějaké návrhy a některé byly zrušeny, ale nevím které. Takže můžu být klidný, i kdybych šel na přepis v září, tak to bude stále stejné? 3000,- eko + 800,- přepis?
-> Induktor: Přepisy nevím od kdy se mění, možná od 1.ledna, ale ekodaň se mění už od 1. října. Ale tam je změna jen v tom, že už nepůjde obechcat přes ZTP/dědictví, výše poplatků ani skupiny aut na které se vztahuje se nemění.
-> Induktor: felda měla taky dělené. ale asi by to nemělo vadit. ten zákon se nějak upravoval. myslím že dragon_cb_cz to někam psal od kdy platí
Pánové, měl bych dotaz. Slyšel jsem, že od 1.9.2013 by měli být změny, že bude zavedena eko daň i na auta, na které se zatím nevztahovala, a že přepis by měl být zvednut z 800,- na 1300,- . Je to pravda? Budou tam ještě nějaké změny? Budu kupovat Felicii, ale nevím kdy přesně bude, buď v srpnu, nebo v září a nerad bych, abych měl ten přepis už po novu. Jo, myslíte, že bude vadit na STK, nebo nedejbože v případě nehody, když budu mít zadní sedačky z Favorita? Ve Feldě jsou nedělené a chci tam dát dělené z Favorita (Favorití mi přijdou pohodlnější). Díky za rady![6](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
Hmm to by bylo hodně zajímavý.. když mě třeba napsala na Š120 1977 pojišťovna totálku na zvalchovaný levý dveře.. Sice teda oboje, ale představa s tím po opravě jet na STK je zábavná..![10](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/10.gif)
![10](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/10.gif)
-> Tomaso435: se přestanou hlásit nehody![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Nwkt: kdesi sem čet takovej seznam čehosi. myslim že to bylo zrovna tam, že ti z toho muže udělat jako už neopravitelný že by to bylo nebezpečný...
-> Tomaso435: Pokud vim tak chtějí jenom po nehodě poslat bořený auto na STK. Ale všechno ještě v jednání ne
-> Tomaso435: Díky Tomaso
jednoduše a stručně ![6](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
zcela jistě by se tu nenašlo tema kam by to šlo nacpat ale co už...
ted to ještě není ale až bude ona novela tak ti po nehodě mužou odebrat tp s tim že toto opravit už ne, pač nebezpečný a takový ty kolem ...
zanik vozidla jako takovýho a využití jeho k něčemu jinýmu jde jak kde... záleží na uřednikoj... né každej se řídí zákonem..
ted to ještě není ale až bude ona novela tak ti po nehodě mužou odebrat tp s tim že toto opravit už ne, pač nebezpečný a takový ty kolem ...
zanik vozidla jako takovýho a využití jeho k něčemu jinýmu jde jak kde... záleží na uřednikoj... né každej se řídí zákonem..
Auto je nabourané, čekám na vyhodnocení od pčr a pak od pojištovny. Je to totálka (hnutá podlaha,střecha..) Ale papírově chci auto opravit a provozovat nadále. Může mi někdo přikázat zrušit auto? Nikde v protokolu není psáno "totálka" Díky
A ještě druhý dotaz: ohledně jiného auta. Máte někdo nejaktuálnější informace ohledně triků s likvidací? králíkárna, sklad dřeva...? Stále funguje? Děkuji
A ještě druhý dotaz: ohledně jiného auta. Máte někdo nejaktuálnější informace ohledně triků s likvidací? králíkárna, sklad dřeva...? Stále funguje? Děkuji