-> aceboss: taky jsem teď na jaře zkoušel dopsat na 125 L pneu 175/70 R13 a donesl staré TZH z 2005. Bohužel mi technik předložil poslední vyjádření škodovky, myslím z loňska, ve kterém je doslova uvedeno, že automobilka nesouhlasí se zápisem rozměrů pneu a disků jiných rozměrů, než jsou v TP uvedeny.
Ten papír mám ve složce, oskenuju a dám sem.
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Zápis kol do Tp ... nekonečný kolotoč :(
prohledat
487 příspěvků (zobrazeno 251 až 300) od 10.03.2009 do 16.09.2023, založil/a dna69 - "zde je místo pro Vaši reklamu" :)
06:59:57
20.03.2015
20.03.2015
Luboš
20:39:18
19.03.2015
19.03.2015
Hurdis
Obecně, mohu-li se podělit o docela čerstvé sdělení z debat s člověkem podepsaným pod zpracováním aktuálních vyhlášek týkajících se silničního provozu a školících příruček pro PČR (pravděpodobně chtě nechtě budoucím "příbuzným") a zároveň o pravidelné informace zpracovatele stovek škodních událostí v regionu je při posuzování problematiky nesouladu obutí v případě škodní události a kontroly zásadní posloupnost:
- v zimním období 1.11. - 31.3. použití zimních pneu - přes to vlak v podstatě nejede
- dále rozměr R v palcích (dle souladu se schváleným rozměrem v TP)
- dále šíře pneu (dle souladu se schváleným rozměrem v TP)
- dále profil (dle souladu se schváleným rozměrem v TP)
V případě rutinní kontroly v systému do 8 km od STK záleží na vyjádření STK.
V případě škodní události je problematika v rukou pojišťovny. Nejvíce v současné době dělá problém (obecně nejen kvůli pneu, ale čemukoliv) politika Kooperativy a ČPP - tuším že je zde i majetková propojenost, nejlépe se chová ČSOB pojišťovna.
Sám se s ohledem na první část příspěvku profilem pneu moc nezabývám, ačkoliv jsem si vědom, že žiju v ČR a vím jak se mi to může vrátit, nicméně spotřebáky jezdím na STK v zimě, kdy mám místo 15" 13", místo 16" 15" a místo 18" 17" a škodovky v létě kdy je mi to jedno, ale klidně se projedu i za sucha v zimě na letních - od toho je zase v případě kontroly foťák a dodatečně zpráva HMÚ, že klimatické podmínky byly předpokládány a reálně byly OK - tj.bez sněhu a náledí a jejich předpokladu v konkrétním dni.
V druhé části mne trochu děsí moje hromadné pojistky u ČPP, ale kdo mi dá zdarma vlek ke každému autu (byť nemá v TP tažné) a kdo mi nabídne pojištění proti stáří vozidla (pojištění amortizace) - tj. Rapid je pojištěn na cca 15ti násobek dle znaleckého posudku skutečného stavu oproti tabulkám dle stáří vozidla. A kdo zlevní pojistku na základě připojištění cesty do zahraničí (např. pro potřebu vyjet na sraz do Maďarska ...:-)
Ale firemní auta, která mi říkají nezanedbatelným kusem pane postupně od Kooperativy začínám točit jinam.
Nicméně průběh i výsledek je kusová záležitost a boj, jako s kteroukoliv administrativou v ČR a vyhrává připravenější a přesvědčivější. VŽDY.
- v zimním období 1.11. - 31.3. použití zimních pneu - přes to vlak v podstatě nejede
- dále rozměr R v palcích (dle souladu se schváleným rozměrem v TP)
- dále šíře pneu (dle souladu se schváleným rozměrem v TP)
- dále profil (dle souladu se schváleným rozměrem v TP)
V případě rutinní kontroly v systému do 8 km od STK záleží na vyjádření STK.
V případě škodní události je problematika v rukou pojišťovny. Nejvíce v současné době dělá problém (obecně nejen kvůli pneu, ale čemukoliv) politika Kooperativy a ČPP - tuším že je zde i majetková propojenost, nejlépe se chová ČSOB pojišťovna.
Sám se s ohledem na první část příspěvku profilem pneu moc nezabývám, ačkoliv jsem si vědom, že žiju v ČR a vím jak se mi to může vrátit, nicméně spotřebáky jezdím na STK v zimě, kdy mám místo 15" 13", místo 16" 15" a místo 18" 17" a škodovky v létě kdy je mi to jedno, ale klidně se projedu i za sucha v zimě na letních - od toho je zase v případě kontroly foťák a dodatečně zpráva HMÚ, že klimatické podmínky byly předpokládány a reálně byly OK - tj.bez sněhu a náledí a jejich předpokladu v konkrétním dni.
V druhé části mne trochu děsí moje hromadné pojistky u ČPP, ale kdo mi dá zdarma vlek ke každému autu (byť nemá v TP tažné) a kdo mi nabídne pojištění proti stáří vozidla (pojištění amortizace) - tj. Rapid je pojištěn na cca 15ti násobek dle znaleckého posudku skutečného stavu oproti tabulkám dle stáří vozidla. A kdo zlevní pojistku na základě připojištění cesty do zahraničí (např. pro potřebu vyjet na sraz do Maďarska ...:-)
Ale firemní auta, která mi říkají nezanedbatelným kusem pane postupně od Kooperativy začínám točit jinam.
Nicméně průběh i výsledek je kusová záležitost a boj, jako s kteroukoliv administrativou v ČR a vyhrává připravenější a přesvědčivější. VŽDY.
20:32:50
19.03.2015
19.03.2015
Milan 136
-> aceboss: ty origo jsou myslim 93 zatez
20:26:55
19.03.2015
19.03.2015
aceboss
-> Milan 136: Tak a máme jasno.
Ptal jsem se jen z toho důvodu, že táta dovezl zánovní sadu 175/70 R13 82T tak ho zajímalo zda jde legálně použít.
Ptal jsem se jen z toho důvodu, že táta dovezl zánovní sadu 175/70 R13 82T tak ho zajímalo zda jde legálně použít.
20:23:05
19.03.2015
19.03.2015
Milan 136
-> aceboss: jo. Kvuli zatezi
20:15:27
19.03.2015
19.03.2015
aceboss
-> Milan 136: Dejme tomu že jen 13, ale co šíře jen 165 ?
Edit. Tak jsem našel v telefonu foto TP a je tam opravdu jen šíře 165 jak pro léto tak pro zimu.
Ve starém TZH jsem jinou šíři opravdu nenašel tak asi opravdu není žádná alternativa šíře schválena.
Edit. Tak jsem našel v telefonu foto TP a je tam opravdu jen šíře 165 jak pro léto tak pro zimu.
Ve starém TZH jsem jinou šíři opravdu nenašel tak asi opravdu není žádná alternativa šíře schválena.
20:04:38
19.03.2015
19.03.2015
Milan 136
-> aceboss: na pickupa myslím dle vyjádření výrobce nic.
měl jsem v ruce několik pickupích tp a vždy jen 13"
měl jsem v ruce několik pickupích tp a vždy jen 13"
20:04:27
19.03.2015
19.03.2015
aceboss
-> Hurdis: Na tento postup jsem právě narazil staré TZH nikoho nezajímá chtějí aktuální vyjádření.
19:59:48
19.03.2015
19.03.2015
Hurdis
-> aceboss: Normální technik i na úřadě spadající pod magistrátní úřad Ti dodnes vezme vyjádření TZH z let předchozích. Tj. co tam k Pick-UPu 1,3 bylo by mělo jít zapsat. Za 50,- Kč lze zapsat i na základě vyjádření z let 2009 apod. Zapisoval jsem i na základě TZH 2007 a dobových fotek z katalogu.
Podmínkou je samozřejmě normální jednání z obou stran a ideálně vzorně předvyplněné dokumenty, ať technika nezdržuješ.
Jinak zápis Alu už dlouhou dobu myslím není žádný velký problém. V TP posledních 6 aut už jsem cpal kdeco. A je pravda, že stejně jsem nakonec třeba úplně neplnil. Např. i při cca 12ti řádkovém sloupci dodatečných alternativ mi 195/55/R15 na souputníka západní Feldy, nebo 235/50/R18 na současného kombíka také o 5% profilu nehrají. Ale co už, vždycky nákup na TP nesedne.
Podmínkou je samozřejmě normální jednání z obou stran a ideálně vzorně předvyplněné dokumenty, ať technika nezdržuješ.
Jinak zápis Alu už dlouhou dobu myslím není žádný velký problém. V TP posledních 6 aut už jsem cpal kdeco. A je pravda, že stejně jsem nakonec třeba úplně neplnil. Např. i při cca 12ti řádkovém sloupci dodatečných alternativ mi 195/55/R15 na souputníka západní Feldy, nebo 235/50/R18 na současného kombíka také o 5% profilu nehrají. Ale co už, vždycky nákup na TP nesedne.
19:50:24
19.03.2015
19.03.2015
aceboss
Panové nevíte jaké disky, pneumatiky (velikost a šíře) jdou legálně dopsat do TP pro PICK-UP 1.3 MPI rok 2001. A jaké podklady pro to potřebuji. Na úřadě chtějí vyjádření výrobce, ale jak je známo škoda se už nevyjadřuje. Díky za pomoc.
17:11:19
24.02.2015
24.02.2015
Tomaso435
Přesunuto z tématu napsani kol do Tp...
-> Mr._Nosferatu 24.02.15 15:25:37: ale s rozumem kde bude číslo pod kterým to bylo někdy schválený a nikdo ho nedohledá co přesně...
-> Mr._Nosferatu 24.02.15 15:25:37: ale s rozumem kde bude číslo pod kterým to bylo někdy schválený a nikdo ho nedohledá co přesně...
17:09:15
24.02.2015
24.02.2015
hanys318
Přesunuto z tématu napsani kol do Tp...
hm takze to vidim ze to neni moc realne
hm takze to vidim ze to neni moc realne
16:01:35
24.02.2015
24.02.2015
Luky
Přesunuto z tématu napsani kol do Tp...
-> Dušan: jo to jsem si právě myslel.
Nemá někdo typový list na ATS Classic 5,5x15" s pneu 195/50 na Rapida Cabrio?
-> Dušan: jo to jsem si právě myslel.
Nemá někdo typový list na ATS Classic 5,5x15" s pneu 195/50 na Rapida Cabrio?
15:55:56
24.02.2015
24.02.2015
M@rtin
Přesunuto z tématu napsani kol do Tp...
-> Luky: Ano je, a ty rozměry gum mě taky napsali do TP
-> Luky: Ano je, a ty rozměry gum mě taky napsali do TP
15:44:00
24.02.2015
24.02.2015
Dušan
Přesunuto z tématu napsani kol do Tp...
s typovym listem to pujde, ale musi k tomu byt i rozmer pneu, ktery by nemel menit puvodni prevod kvuli tachometru
s typovym listem to pujde, ale musi k tomu byt i rozmer pneu, ktery by nemel menit puvodni prevod kvuli tachometru
15:28:47
24.02.2015
24.02.2015
Mr._Nosferatu
Přesunuto z tématu napsani kol do Tp...
-> Luky: Jo, někdy je uvedená dokonce i roztěč .....
-> Luky: Jo, někdy je uvedená dokonce i roztěč .....
15:26:55
24.02.2015
24.02.2015
Luky
Přesunuto z tématu napsani kol do Tp...
Je na typovém listu kol uveden i rozměr pneu pro dané auto?
Je na typovém listu kol uveden i rozměr pneu pro dané auto?
15:25:37
24.02.2015
24.02.2015
Mr._Nosferatu
Přesunuto z tématu napsani kol do Tp...
-> hanys318: Tak leda sfalšovat typový list ....
-> hanys318: Tak leda sfalšovat typový list ....
15:02:21
24.02.2015
24.02.2015
hanys318
Přesunuto z tématu napsani kol do Tp...
jo takze 15 urcite zadne klidne bych dal do kapsy spravnim lidem i bokem ale asi to nikdo neudela
jo takze 15 urcite zadne klidne bych dal do kapsy spravnim lidem i bokem ale asi to nikdo neudela
14:47:55
24.02.2015
24.02.2015
Luky
Přesunuto z tématu napsani kol do Tp...
Zase tak tomu nerozumím, ale pokud seženeš kola s typovým listem, kde bude uvedeno, že jsou schválena na Š120, tak ti je zapíšou.
-> all: nebo ne?
Zase tak tomu nerozumím, ale pokud seženeš kola s typovým listem, kde bude uvedeno, že jsou schválena na Š120, tak ti je zapíšou.
-> all: nebo ne?
14:26:07
24.02.2015
24.02.2015
hanys318
Přesunuto z tématu napsani kol do Tp...
zdarec chcu se zeptat ma nekdo napsane kola trebas 15 ky v TP na skodovce (120) je to vubec mozne
zdarec chcu se zeptat ma nekdo napsane kola trebas 15 ky v TP na skodovce (120) je to vubec mozne
00:21:25
17.02.2014
17.02.2014
Jozka
-> dragon_cb_cz: Tak to on asi každej.. bohužel u nás je to z mnoha různejch důvodů hodně výrazný..
00:14:00
17.02.2014
17.02.2014
dragon_cb_cz
-> Jozka: No jo - jenže jsme zase u toho. Pokud jde o buzeraci slušných, funguje tenhle stát nadmíru efektivně. Pokud jde o pacifikování grázlů, nefunguje...
23:54:21
16.02.2014
16.02.2014
Jozka
-> dragon_cb_cz: Nezbývá mi nic jiného než souhlasit..
U nás jedna složka neumí umravnit hosty nočního podniku, aby ti neházeli půllitry na dvůr, případně rovnou odejmout licenci na prodej alkoholu za jeho podávání nezletilejm, druhá tě nutí udělat ještě okno, aby se měli kam strefovat, protože chodba musí mít dle norem přirozené osvětlení.
U nás jedna složka neumí umravnit hosty nočního podniku, aby ti neházeli půllitry na dvůr, případně rovnou odejmout licenci na prodej alkoholu za jeho podávání nezletilejm, druhá tě nutí udělat ještě okno, aby se měli kam strefovat, protože chodba musí mít dle norem přirozené osvětlení.
23:33:25
16.02.2014
16.02.2014
dragon_cb_cz
-> Jozka: S tím že v ČR se dost hraje na to, že to nakonec vždycky nějak projde máš asi pravdu, jenže bohužel to tady kolikrát jinak nejde...
21:33:30
16.02.2014
16.02.2014
Jozka
-> King: No musíš zaujmout pozornost, nebo tě někdo práskne.. už je to taky dlouho co se vrátil, čili v paměti mnoho nezůstalo - co mi utkvělo, tak auto riskuješ, když ti pronikaj spaliny do kabiny, čumí kola šířkou z blatníků apod.. na nesouměrnost brzdnýho účinku a vůle v řízení mají docela dlouhej metr, ale propadlá registrace může taky znamenat konec.. To byl právě kamarádovo problém, odplul na 3 měsíce na Novej Zéland a mezitím mu papíry od auta prošly úplně komplet.. tak se (naštěstí pěšky) odebral na příslušnej úřad a během nějakých 45 minut mu dala vše velmi vstřícná úřednice do pořádku..
On ten zásadní rozdíl bude ve vymahatelnosti práva.. prevence (=buzerace předem) moc není potřeba, když rychle a bez odkladu funguje represe.. a že tam funguje parádně - klidně ti zbouraj i barák, když na to přijde (stačí, aby v něj bydlelo výrazně víc lidí, než na kolik je "otypovanej") - a kolikrát se to za posledních 20 let stalo u nás u staveb černejch nebo nevyhovujících ničemu..?
On ten zásadní rozdíl bude ve vymahatelnosti práva.. prevence (=buzerace předem) moc není potřeba, když rychle a bez odkladu funguje represe.. a že tam funguje parádně - klidně ti zbouraj i barák, když na to přijde (stačí, aby v něj bydlelo výrazně víc lidí, než na kolik je "otypovanej") - a kolikrát se to za posledních 20 let stalo u nás u staveb černejch nebo nevyhovujících ničemu..?
21:10:04
16.02.2014
16.02.2014
King
-> Jozka: Jak si zmínil ten Queensland, tak jsem si vzpomněl. Sice je to trošku jinak, než v mejch děravejch vzpomínkách, ale zhruba jsme to trefil :)
neviditelnypes.lidovky.cz /australie-registrace-auta -dc1-/p_zahranici.aspx?c=A 120726_...
Řeč byla sice o úpravách, ale budiž. Pokud je to skutečně, jak praví tvůj známej, pak předpokládám, že jde jenom o zjevný a skutečně nebezpečný závady a ne ty ptákoviny, který se řešej u nás.
neviditelnypes.lidovky.cz /australie-registrace-auta -dc1-/p_zahranici.aspx?c=A 120726_...
Řeč byla sice o úpravách, ale budiž. Pokud je to skutečně, jak praví tvůj známej, pak předpokládám, že jde jenom o zjevný a skutečně nebezpečný závady a ne ty ptákoviny, který se řešej u nás.
13:56:12
16.02.2014
16.02.2014
Jozka
-> King: No já teda nevím, tak možnosti jsou se s tím buď smířit, nebo s tím bojovat.. jiný řešení mě nenapadá..
A anglosaský země bych do toho ani moc netahal.. Kamarád pobýval víc jak tři roky tuším převážně v Queenslandu a co vyprávěl, tak se porovnávat nedá.. už jen tím, že fakt mají a používají mobilní STK, to nezpůsobilý auto na silnici zabaví a když v limitu nezajistíš nápravu, tak ho sešrotujou a nikdo se s tebou nebaví.. stejně jako v Anglii, tam vím i limit - šrotujou do 14 dní .
A anglosaský země bych do toho ani moc netahal.. Kamarád pobýval víc jak tři roky tuším převážně v Queenslandu a co vyprávěl, tak se porovnávat nedá.. už jen tím, že fakt mají a používají mobilní STK, to nezpůsobilý auto na silnici zabaví a když v limitu nezajistíš nápravu, tak ho sešrotujou a nikdo se s tebou nebaví.. stejně jako v Anglii, tam vím i limit - šrotujou do 14 dní .
22:36:53
14.02.2014
14.02.2014
King
-> Jozka: Nemířil jsem tím konkrétně na pěšáky za přepážkama Ovšem viz dragon. Jde o to, že ve státech, který do věcí kolem aut (a vůbec života lidí) nestrkaj tolik rypák není na silnicích o tolik nebezpečno, jak si spousta lidí představuje. Nedávno jsem tady linkoval článek maníka z Austrálie, co se přestěhoval z podobnýho státu do státu sousedního, kterej je po stránce autobuzerace srovnatelnej s náma. Šlo tam tuším o odmontování dvou zadních sedaček v autě typu jako třeba S-max. V Buzeristánu neřešitelnej problém, klasická pohádka o slepičce a kohoutkovi, nejde to protože to nejde, státem posvěcený neochotný servisy, ouřadové důležitý jak zábradlí u Macochy - peklo. Tak to auto zpátky přihlásil zpátky do původního státu, odmontoval sedačky a zašel si na úřad pro razítko - no problém, "jak Vám můžu ještě pomoci?", end of story.
Netvrdím, že každej má mít právo si ve sklepě stavět jadernej reaktor z vepřovic, ale....
Netvrdím, že každej má mít právo si ve sklepě stavět jadernej reaktor z vepřovic, ale....
10:43:46
14.02.2014
14.02.2014
Jozka
A že management = "ministerstvo" škodovky usneslo, že se nebudou vyjadřovat ke starším vozům a svým úředníkům to zakázalo, to mě sere ohromně, ale co s tím?
10:30:30
14.02.2014
14.02.2014
Jozka
-> dragon_cb_cz: Nechtěl jsem míchat hrušky s jablkama, o tuhle "lidskou" stránku mi vůbec nešlo a nechal bych stranou, protože to je mnohem složitější, než občan za přepážkou tuší, začíná to tím, že při každej politickej změně si ministři vyměněj osazenstvo pomalu až k vrátnýmu, pokračuje to snahou o neustálý hodnocení neměřitelného (když se budeš zabývat vstřícně a snažit se řešit, nebudeš mít "čárky" a přijdeš o OSO) a končí absencí "služebního zákona" (znelíbíš se a druhej den jseš na pracáku).
Beru to z pohledu státního úředníka, kterej si plně uvědomuje, že je placenej z daní a snaží se poskytnout informace a řešení v rámci systému, který jsou možný, na ty ostatní seru.. fakt je, že jsou na tom líp, protože jim "strany" nelezou pomalu až domů a nikdo je neotravuje opakovaně nejapnejma dotazama.
Čili když mi projektant tvrdí, že 2 větrací mřížky 30x40 na 100 kW výkonu stačí, tak mu to odkejvám, ale stejně chci výpočet větrání, protože předpis stanovuje, že se to prostě spočítat musí. Nebudu riskovat, že se někdo přiotráví a ten samej debil pak bude u soudu poukazovat na to, že "mu to úřad přece takhle schválil". A tak nějak podobně to vidím i u těch aut..
Beru to z pohledu státního úředníka, kterej si plně uvědomuje, že je placenej z daní a snaží se poskytnout informace a řešení v rámci systému, který jsou možný, na ty ostatní seru.. fakt je, že jsou na tom líp, protože jim "strany" nelezou pomalu až domů a nikdo je neotravuje opakovaně nejapnejma dotazama.
Čili když mi projektant tvrdí, že 2 větrací mřížky 30x40 na 100 kW výkonu stačí, tak mu to odkejvám, ale stejně chci výpočet větrání, protože předpis stanovuje, že se to prostě spočítat musí. Nebudu riskovat, že se někdo přiotráví a ten samej debil pak bude u soudu poukazovat na to, že "mu to úřad přece takhle schválil". A tak nějak podobně to vidím i u těch aut..
10:08:40
14.02.2014
14.02.2014
dragon_cb_cz
-> Jozka: Nechci bejt neferovej, ale je to jen pulka pravdy. Vyhrady mam dve. Ten legislativni ramec nespadl z nebe, ale je ve valne vetsine dilem uredniku z ministerstev. Ze s tim jejich prepazkovy kolegove nemusi souhlasit chapu, ale na King-ovo tvrzeni o "urednicich" to nic nemeni.
A druha vec je, ze ani ten urednik na prepazce neni vzdy vrchol ochoty a rozhodne neplati, ze by se za kazdych okolnosti snazil pomoci. Zkusenost je takova, ze spis vzdy dobre vi, proc neco nejde - a kdyz obcan vi, ze to jde, tak da hodne prace si to vydupat. Coz je proste spatne - a ze zkusenosti z ciziny (minimalne na zapad a sever od nas) to skutecne je ceske specifikum. Kamaradovi v Nemecku urednice financaku aktivne nabizela ktery vsechny danovy slevy a ulevy muze vyuzit a uprimne se snazila, aby platil dane co nejnizsi. Predstava neceho podobneho v CR je skutecne usmevna.
A druha vec je, ze ani ten urednik na prepazce neni vzdy vrchol ochoty a rozhodne neplati, ze by se za kazdych okolnosti snazil pomoci. Zkusenost je takova, ze spis vzdy dobre vi, proc neco nejde - a kdyz obcan vi, ze to jde, tak da hodne prace si to vydupat. Coz je proste spatne - a ze zkusenosti z ciziny (minimalne na zapad a sever od nas) to skutecne je ceske specifikum. Kamaradovi v Nemecku urednice financaku aktivne nabizela ktery vsechny danovy slevy a ulevy muze vyuzit a uprimne se snazila, aby platil dane co nejnizsi. Predstava neceho podobneho v CR je skutecne usmevna.
09:54:08
14.02.2014
14.02.2014
Jozka
-> King: Trefuješ se do následku v tomhle případě - ne do příčiny.. už jsem to tu asi i někde psal - zákonnej rámec je dnes takovej, že výrobce vyrobí podle svého nejlepšího vědomí a svědomí (tj. dle aplikovatelných standartů, případně i pod dozorem tzv. nezávislejch autorit), ručí za splnění standartů a bezpečný provedení (jakéhokoliv) výrobku a je povinnej stanovit způsob a pravidla jeho používání. U vidlí si můžeš zkrátit násadu a rejpat se s nima v uchu dle vlastní libosti, u aut a dalších zařízení shodnost provedení a stav hlídají státní mašinerie, holt je to výrobek s vyšší než obvyklou mírou rizika..
Takže všechny ty potíže a zmatky jsou způsobený výrobcema, který "líhaj v jednom pelechu" s tvůrcema legislativy.. Ty úředníci za přepážkama, kterejm všichni nadáváme anebo se je snažíme přelstít, se jen pohybujou v takhle nastaveným rámci..
Blbá paralera sice - ale když se někdo snaží do provozu protlačit třeba parní kotel bez odpovídajícího vybavení, napojenej trubkama pochybnýho původu, bez předepsaných funkčních zkoušek a s pochybnýma pojistnýma ventilama bez CE prohlášení a navíc bez výpočtu jejich průřezu, taky ho s ním pošlu.. víš kam
Jinak ten Ford, to mě udivuje, to je výrobce, kterej je ke kutilům docela vstřícnej.. nebo ještě cca 2 roky byl..
Takže všechny ty potíže a zmatky jsou způsobený výrobcema, který "líhaj v jednom pelechu" s tvůrcema legislativy.. Ty úředníci za přepážkama, kterejm všichni nadáváme anebo se je snažíme přelstít, se jen pohybujou v takhle nastaveným rámci..
Blbá paralera sice - ale když se někdo snaží do provozu protlačit třeba parní kotel bez odpovídajícího vybavení, napojenej trubkama pochybnýho původu, bez předepsaných funkčních zkoušek a s pochybnýma pojistnýma ventilama bez CE prohlášení a navíc bez výpočtu jejich průřezu, taky ho s ním pošlu.. víš kam
Jinak ten Ford, to mě udivuje, to je výrobce, kterej je ke kutilům docela vstřícnej.. nebo ještě cca 2 roky byl..
09:14:41
14.02.2014
14.02.2014
King
-> Jozka: To je takový narodni specifikum, ze armáda úředních vohnoutů má neustále potřebu rozhodovat, co je pro prosty lid dobré. Narazil jsem na to před lety se škodovkou, kdy jsem propásnul období, kdy šlo jednoduše zapsat 175/70 na 105. U Fordu jsem bláhově doufal, ze to bude v pohodě, ale chyba lávky! Zatímco na Mondeo je schváleno snad 20 ruznejch rozměrů pneu na X ruznejch ráfcích, u Cougara s dtto stejným podvozkem má člověk smůlu, protože se to tady oficiálně neprodávalo a ceskej ford od toho dava ruce pryč. Takže oficiálně může mít jeden, prakticky nesehnatelnatej rozměr na 16" nebo zimní alternativu na 15" a jinak Smolík. Pritom by stačilo, aby se byrokrati nesrali do veci, do kterejm jim nic není a STK kontrolovali jenom vzorky pneu, jestli to necumi z blatníků, nedrhne o brzdový hadice a nepromeruje tacho o nejakej nesmysl. Ale tohle je proste národ masochistu, jinak si neumím vysvětlit :)
12:30:31
12.02.2014
12.02.2014
Jozka
-> tukanovec83: Ono je to v tomhle tématu všechno napsaný.. Kopretiny z Metazu byly kdysi pro 100 a 1000 legální, neb většinou mají 13"x4.5", bez větších problémů se nechaly zapsat do roku 2005, dokud se škodovka vyjadřovala, později přibyl pokyn o Dekře. Dneska jsou asi 3 možnosti - a) donýst na úřad velkej TP stejnýho auta, který už má požadovanej rozměr zapsanej (ale nevím, jak by se tvářili u kila na 5"), aby ti zápis do tvýho TP obkreslili, b) donýst vyjádření z roku 2005 s formulací "z technického hlediska nic nebrání montáži.." nebo za c) vyjednat (a zaplatit si) stanovisko od Dekry.. Uspěl jsem jak s a), tak s b), c) jsem nezkoušel.. A ani 175 nebo 175/70 a méně nemám odzkoušený, ale spíš si myslím, že neee.. to už záleží na tvým osobním kouzle, přesvědčovacích schopnostech, případně na charakteru a náladě protistrany..
07:59:09
12.02.2014
12.02.2014
tukanovec83
-> Jozka: mám origo 14, na kopretinách mám ale 175 :D
01:12:45
12.02.2014
12.02.2014
Jozka
-> MATTESS: No, ty jseš kreativní až dost..
-> tukanovec83: pokud máš pořád origo 14", můžeš nechat zapsat to co já, teda 4.5J x 13", pneu 165x13 - dle někdejších vyjádření škodovky se to pořád dá..
-> aceboss: Stovka je v THZ taky, ne? Stejně jako MB - 4,5", 165 maximum a šmytec..
-> tukanovec83: pokud máš pořád origo 14", můžeš nechat zapsat to co já, teda 4.5J x 13", pneu 165x13 - dle někdejších vyjádření škodovky se to pořád dá..
-> aceboss: Stovka je v THZ taky, ne? Stejně jako MB - 4,5", 165 maximum a šmytec..
21:43:45
11.02.2014
11.02.2014
myschaak AZNP K.Hora
když jsme u těch plecháčů a alu tak kámoš má bejvalou sanitku a ty prej nesmějí mít napsaný ALU kola
21:16:58
11.02.2014
11.02.2014
MATTESS
-> Jozka: tak já to beru tak, že v dodatku u 5" nic už není, tak je to fuk
21:09:04
11.02.2014
11.02.2014
aceboss
-> tukanovec83: Nacpanou peněženku nebo známého na úřadě
21:04:34
11.02.2014
11.02.2014
tukanovec83
hoši já to prostě nechápu :( chci si zapsat kopretiny na svojí stovku, ale vůbec nějak nepobírám co potřebuju :(
20:54:11
11.02.2014
11.02.2014
aceboss
Ale jde mi JEN o typ 100/110 u zbytku není co řešit tam je u TZH vše vypsané, nic víc netřeba.
20:22:18
11.02.2014
11.02.2014
Jozka
-> MATTESS: Je třeba být kreativní.. Je to dvojmontáž - není, je to skládačka s pojistnejma kruhama apod. - není, má to drátěnej výplet - nemá.... Však v době, kdy ty formulace v TP vznikaly, byly litý kola z lehkých slitin tak akorát na stíhačkách, nepočítám-li sem tam nějaké to Bugatti..
20:16:02
11.02.2014
11.02.2014
MATTESS
-> Jozka: popravdě s výkladem tápám
19:10:34
11.02.2014
11.02.2014
Jozka
-> MATTESS: Ale disková jednoduchá jsou nakonec oboje, ne? Geniální zápis mám u vleku (kola z Čezety) - paprsková lisovaná..
-> Luky: Mělo by to být, čili vlastně v duchu vyjádření škodovky z roku 2005 naposled, ale záleží, co je zapsáno v TP - pokud jen rozměry, stačí je dodržet..
-> aceboss: / -> Don_pepe: Novodobý zápisy mám 1) u užovky obkreslenej celej odstavec z THZ, čili rozměry a názvy (Jupiter, Apollo atd.), na embéčka jsem chtěl jen 13", tak připsali 4.5J x 13, pneu 165x13.. takže na Metazech dávám i STK. Dneska stačí dodržet rozměry, potíž je jen jejich doplnění do TP, pokud jsou větší.
-> Luky: Mělo by to být, čili vlastně v duchu vyjádření škodovky z roku 2005 naposled, ale záleží, co je zapsáno v TP - pokud jen rozměry, stačí je dodržet..
-> aceboss: / -> Don_pepe: Novodobý zápisy mám 1) u užovky obkreslenej celej odstavec z THZ, čili rozměry a názvy (Jupiter, Apollo atd.), na embéčka jsem chtěl jen 13", tak připsali 4.5J x 13, pneu 165x13.. takže na Metazech dávám i STK. Dneska stačí dodržet rozměry, potíž je jen jejich doplnění do TP, pokud jsou větší.
18:18:49
11.02.2014
11.02.2014
MATTESS
-> Nwkt: já mam ještě psaná kola disková jednoduchá (5/1988). Ale u dodatku na další stránce žádná specifikace není
17:20:24
11.02.2014
11.02.2014
Nwkt
-> aceboss: Nevim v jakým období, ale origo zápis kol v TP u Rapida neřeší jestli plech nebo hliník
14:29:16
11.02.2014
11.02.2014
aceboss
-> stepan: To vím, ale u dřívějších zápisů se to řešilo proto jsem to napsal.
Jde mi o disky idealně 5,5 a výš + pneu.
Jde mi o disky idealně 5,5 a výš + pneu.
13:17:27
11.02.2014
11.02.2014
Don_pepe
-> stepan: Tak ono "logický" v úředním světě... viz M*A*S*H:
"Radare ty všem těm směrnicím rozumíš?"
"Ne, zdržuje to práci!"
"Radare ty všem těm směrnicím rozumíš?"
"Ne, zdržuje to práci!"
13:13:38
11.02.2014
11.02.2014
stepan
-> Don_pepe: Takhle mi to řek technik na úřadě když sem to chtěl do techničáku dopsat. Navíc teda je to i celkem logický, když se dodrží rozměr a kola jsou schválený k provozu, tak proč rozlišovat materiál?