skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Autoojetiny - problém Htp
-> Jirik_Tuňák: Petr S tiež tak písal a údajne to učili v škole
-> alchstuip - (Až kým nás STK nerozdelí):
ja zas poznam dziny dziny do dzedziny





ja zas poznam dziny dziny do dzedziny

-> Jirik_Tuňák: v Trnave sa tvrdo rozprava..... dobaly datly datelynu pri seredy na traty
"vyděl" 

-> Crestik: ja som uz taky ventil vydel na vlastne oci na fabii
-> Edisek: no to je jasne, vydrzi predsa este dalsich necelych 90 tkm :)
minulý týden na mámině fabii (koupena autoškolou ,kde pracuje, jak cvičné vozidlo) taky odešel motor, po uctihodných 118 tis
přesne to, co tady píšete, zkarbonované ventily, preskočený řemen, ohnuté ventilové nožičky... málem ji kleplo jak byla bez auta, ale už tam má nějaký druhý motor, prý má najeto 30tis a je spokojená tak jsem zvědavý co to vydrží

-> Crestik: taky pekny
.Jsou znat na driku znamky po pridirani ve voditku?

-> Zeke-ten šestý: to není moje, to donesl známý na ukázku :-))
-> Crestik: pekne ti to vykvetlo :D
tu máte ten článok v lepšej kvalite www.cimbu.cz/clanky/auto-
moto_htp.pdf
Martin100L 07.03.10 20:34:20 napsal:
→ jarda.u1: Hele, u těch ventilů Ti něco chybí…
me nastesti ne,delal to kamarad nejakymu svymu znamymu,tak to prinesl ukazat do prace.Ty driky ventilu jsou tak slaby,ze se urazily na 2 ventilech talirky a spadly do valce.
→ jarda.u1: Hele, u těch ventilů Ti něco chybí…



-> jarda.u1: Hele, u těch ventilů Ti něco chybí....




-> tonek.favo: a proc ne?, prave dnes se na vsem setri vic nez kdy predtim a neni v zajmu vyrobcu, aby neco vydrzelo dlouho
-> Matthes, záškodník z TechWebu: ale zde se o zmetek urcite nejedna a uz vubec nelze mluvit o neshodnem vyrobku, kdyz odpovida jak vykresove, tak technologické dokumentaci... kdyby jsi videl, co vse je mozne vyrobit pro zdravotnictvi
-> Matthes, záškodník z TechWebu: ale zde se o zmetek urcite nejedna a uz vubec nelze mluvit o neshodnem vyrobku, kdyz odpovida jak vykresove, tak technologické dokumentaci... kdyby jsi videl, co vse je mozne vyrobit pro zdravotnictvi
-> tonek.favo: Nojo a to nas uci ve skole, ze tyto neshodne vyrobky, zmetky, kdyz to reknu vulgarne nesmi prijit k zakaznikovi.
když sem si to četl, tak sem byl trochu zazkočenej, že i dneska se dá udělat při honbě za co nejnižšíma výrob. nákladama, takovej ,,zmetek".



-> MATTESS: Diky za odkazy,presne tohle me zajimalo
Tady pridam par obrazku z praxe....

Tady pridam par obrazku z praxe....

-> MATTESS: super 

-> myschaak AZNP K.Hora: jojo tam je všechno



tak to neukáže...no 43litrů

-> Kaprof: to je dobrý!dík
v našem liebherru celkem padne oleje až ho budu měnit
www.shell.com/home/PlainP ageServlet?FC=/cz-cz/...
v našem liebherru celkem padne oleje až ho budu měnit

www.shell.com/home/PlainP ageServlet?FC=/cz-cz/...
jo tak jsem si početl a jen jsem se utvrdil v tom že jsem udělal dobře že jsem sháněl jen klasickou škodováckou čtrnáctku....
-> Tampajs: jakej olej měla 1,4mpi 50kw z výroby?10W40?
-> Tampajs: jakej olej měla 1,4mpi 50kw z výroby?10W40?
Zajímavé počtení

-> MATTESS: děkuji 

-> MATTESS: nešlo by to hodit třeba i sem? Na TW nemám registraci a tenhle odkaz se mi neotevře

Co jsem ted v posledni dobe slysel,tak tyhle HTP potvory maji dost blbe resene rozvody a rady se potkavaji.Kamarad ted resi zrovna 2 potkane motory

ségra si to koupila,v neděli jsem tu její mrchu táhnul na opravu.Když jsem říkal ať koupí 1,4 motor,tak to né...naco,47kW trhač...
-> Tampajs: 1/2 - 1/4 litru ti stejně zůstane při výměně
-> suri: U nás se to tak nedělá a ani v autorizovanym servise se to nedělalo.. byli tam šmelaři ale ne až tak že by šmelily 4l na 5litrů... A chtěl bych vidět někoho kdo do HTP narve 5 litrů to už by vytejkalo víčkem


-> Labros:
tak ta reakce škodovky mě fakt rozesmála
tak ta reakce škodovky mě fakt rozesmála

Nemáte někdo aktuální číslo AutoOjetin? Viděl jsem tam velice zajímavý článek nazvaný Hromada Technických Problémů, jestli by ho někdo nenaskenoval. Baví se tam se servisákama i s člověkem z Cimbu a ze Škodovky. Několikrát jsme na virtu na tohle téma diskutovali. V článku mě překvapilo jen jedno, že těch problémů je ještě víc, než se tady vědělo
Jednak že auto je na ten motor těžký a tříválec hůř odvádí teplo, takže olej má běžně 150°, čímž se zakarbonovávají zdvihátka už po 50tkm - problémy s volnoběhem, podpálený ventily. Dál kat umístěnej u motoru přímo nad hlavním olejovým kanálem - další zhoršení problémů s olejem. Navíc piliny z katu lítají zpět pod výfukový ventily :) Dále samozřejmě hydraulický napínák řetězu. Dál EGR ventil u 47kW verze ústící kousek pod škrticí klapku, takže se zanáší už po 50tkm - druhý zdroj problémů s volnoběhem, klapka nedosedá do volnoběhu a servo ji pořád ovládá, až se spálí.
Takže proti zakarbonování zdvihátek a napínáku radí v Cimbu zkrátit servisní interval z 15.000 na 7.500, pak prej fábka přežije celých 200.000, anebo místo 5W40 lít 5W50 - závodní olej!! (do tříválcového motoru..)
A stanovisko škodovky k problémům s olejem - přesně jako se dozvěděl známej když zaplatil 20.000 za opravu (uznali mu kulanci) - že je to buď zanedbanou údržbou, nebo benzínem s biopříměsí

Takže proti zakarbonování zdvihátek a napínáku radí v Cimbu zkrátit servisní interval z 15.000 na 7.500, pak prej fábka přežije celých 200.000, anebo místo 5W40 lít 5W50 - závodní olej!! (do tříválcového motoru..)
A stanovisko škodovky k problémům s olejem - přesně jako se dozvěděl známej když zaplatil 20.000 za opravu (uznali mu kulanci) - že je to buď zanedbanou údržbou, nebo benzínem s biopříměsí
