Aký náter na podvozok?

prohledat
68 příspěvků (zobrazeno 51 až 68) od 21.08.2023 do 24.10.2024, založil/a minno
řadit dle data
13:06:25
23.08.2023
minno
Ad. wapkovanie spodku auta: Uzavreté dutiny na autách bývajú snáď len prahy. Všetko ostatné sú otvorené dutiny (výstuhy podlahy, nosníky, nápravnica...), a to často s veľkými otvormi, takže tlak vody sa tam dostane veľmi ľahko a vymyje mastný film. Plus napríklad horné uloženie (ložisko) u McPherson asi tiež nebýva až tak dobre utesnené proti tlaku vody. Takže s tým častým wapkovaním spodku počas zimy "len tak" (za bežných pracovných/dostupných podmienok) by som to teda nepreháňal.

Ak už, tak na dvihnutom aute (inak sa k tomu spodku moc dobre dostať nedá), vysušiť, a čo treba, tak nanovo zakonzervovať. Ale k takej starostlivosti má málokto prístup.
12:41:59
23.08.2023
StepaNoFUN
-> kraska98: Body 900 - tudíž vosk? Ten by měl jít třeba naftou. To samý asfaltový Body.

Nebo jsme to myli odmašťovačem na laky.
upraveno 1x, naposled 23.08.2023 12:42:34
11:50:57
23.08.2023
kraska98
Přihodím taky do tématu: Máte nějaký fígl, čím sundat z blatníku nátěr BODY 900 a podobné sajrajty tak, aby se zachránil lak pod ním ?
upraveno 2x, naposled 23.08.2023 11:54:02
10:36:49
23.08.2023
Sita
-> palinator: pisu si! :D
10:26:18
23.08.2023
palinator
-> Sita:

Já taky nerad patlám neorigo barvama zdravý věci. Ale za "mléčnej" vosk mě snad nikdo nezabije. Akorát se časem zasere a ztmavne.
10:24:10
23.08.2023
palinator
-> MVM:

A co dutiny? Člověk neví jestli jsou záslepky ve 100% kondici?
10:22:04
23.08.2023
Sita
A abych pridal nejakou konkretnejsi zkusenost do diskuse: FOLIATEC (prodava traba alza) na brzdy drzi daleko lip nez celej proces postavenej na Alkytonu a hlavne i po nekolika zimach je lesklej a barevne stalej, na rozdil od Alkytonu, kterej ma tendenci matnout a ruzovatet (v pripade cerveny barvy).
10:07:26
23.08.2023
Sita
-> palinator: rozumim, ale v pripade tohle myho znamyho uz skoro 20 let vidim, ze mu to funguje. Pouziva i nejakou kosmetiku ktera udrzuje spodek "mastnej", ale do toho jsem uz nesel, zas takovy poklady v soli neprovozuju :D



Jinak ja osobne se radsi podivam na originalni cisty stav podvozku, i kdyz jsou povrchy uz "suchy", pozink dily zasly, pripadne lehce zoxidovany, atd. Nez kdyz je to cely opatlany barvou nebo dokonce zality tlumexem... Ale to sem opravdu nerad pisu, tohle vlakno, tak jak ho Minno rozjel, je pro mne hodne zajimavy a je skoda, ze to zatim nikam nekonverguje.



Ja osobne mam odpracovanou udrzbu o podvozek T4 a musim rict, ze dvouslozkovy epoxidy, ktery se tady vzdy hodne propagovaly, pro mne byly velkym zklamanim. Vratil jsem se k odrezovaci (Fest Primer) a syntetice a jsem s tim spokojenejsi. Spodek kastle fouknu nejakym prelakovatelnym nastrikem (znacka je podle me fuk, vselijak to stridam, rozdily nepozoruju). Je ale pravda, ze s tim autem v zime tolik nejezdim a ze pred kazdou druhou stk (tj. +/- kazdych 5let 40 ) prejit znova. Vzdy se tam najde neco novyho, proste stary auto bez pozinku...
08:12:41
23.08.2023
MVM
-> palinator 23.08.23 07:59:41: Voda jako taková autu nevadí. Resp.nejvic dělá zle provoz na venkově, blatičko z polnich a lesnich cest. To zaschne,drží se v záhybech,v kapsách a pod. Tam potom drží vlhkost, ucpavá právě odtoky. Stejně jako odtoky ucpává listí a jehličí. Takže pokud to je možný, tak vyplachovat wapem kdykoliv cokoliv na podvozku. Nejhorší je voda která nemá kudy odtýct..
upraveno 1x, naposled 23.08.2023 08:14:00
07:59:41
23.08.2023
palinator
-> Sita 22.08.23 05:52:45:

Mně zas kámoš řikal že mytí auta zespod wapkou je blbě, protože voda nateče tam kam nemá. Je to teda člověk co má se všim pořád nějakej problém a jeho lék na všechno je nedělat nic, ale... 3
07:26:34
23.08.2023
Borderer
-> minno: Já ti nevím, ale ještě sem nenarazil na kvalitní a tak rychle schnoucí barvu. Buďto to stálo za hovno jako ty akrylátový spreje, co se do roka oloupou nebo to prostě nějakej čas potřebovalo. Snad nejblíž tomu jsou 2k akryláty, co se daj nechat namíchat na auto.



Nicméně, mne se osvědčilo, když je toho víc a stříkám to pistolí, tak dvousložkový akryláty, zavadá to rychle a za 24 hodin není co řešit a lze to fouknout Dinitrolem na podvozky.



Když je toho málo, tak mám 2 složku epoxid základ, ten nechám klidně dva dny a pak to přepatlám čímkoliv, co je doma. S kvalitním základem a prašivou syntetikou to vydrží pár let, než to zase vyleze i na tak exponovaných místech, jako je střecha.



Pokud je místo napadeno korozí, před barvením brousím a pak používám brunox nebo nějaký odrezovač s taninem. Umí to korozi i zastavit (pokud tedy nehlodá pod nátěry, aniž by opadaly, dál).
06:43:14
23.08.2023
charon
-> minno: Pokud se ten Fest-B trochu naredi, schne vyrazne rychleji. Ale ja pokud specham, davam jednu vrstvu z rana a druhou odpoledny, jinak vzdy cekam min do druheho dne ...



Akorat mi pozadavek na kvalitni barvu co bude za hodinu sucha zda tak trochu protichudny ... Obcas pouziju zinkovej zaklad ve spreji a na to sprej na disky kol, ale neni to kdovico. Ale je to za chvili suche, to jo
upraveno 2x, naposled 23.08.2023 07:54:02
18:05:03
22.08.2023
MVM
-> minno: Ja jsem od jednoho kolegy před mnoha lety dostal v kyblíku Valvoline Tectyl. Dělá se zrovna i kartuše do stříkací pistole. Je to takový černý svinstvo antikorozní. No já s tim zbytkem štetcem natiram všechno co chci případně ošetřit proti solí,korozí, prostory pod plastovymi podběhy,zákoutí.. No celý podvozek jsem s tim nestříkal. Ale Favorita jsem s tim otec strikal komplet když ho dovezl.

www.autodily-pema.cz/valv oline-tectyl-bodysafe-1l?g clid=Cj0K...
upraveno 1x, naposled 22.08.2023 18:05:34
16:36:40
22.08.2023
minno
-> Sita 22.08.23 05:52:45: No neviem. Asi záleží od oblasti, kde človek žije. Ja žijem v najchladnejšej časti Slovenska, zima trvá skoro pol roka a tá najhoršia časť zimy (12 - 04) sa to tu tak často strieda (mráz a oteplenie), že by to bolo treba od soli dôkladne pucovať každý týždeň a to proste nejde. A keď sa mi aj občas výnimočne cez zimu podarí auto umyť, na druhý deň je už zas nasolené :/



-> charon:
Fest-B nepoznám, ale čo som si našiel, tak to schne tiež dosť dlho (24h), tak to by som si nepomohol.



-> P@WL: Neviem, či epoxid v 1k prevedení by bola výhra. A 2k pre spomínané dôvody nechcem.

Ad. lesklá farba - ide napr. o fakt ťažko prístupné miesta aj na zdrsnenie, na aute je toho mnoho, držiaky, zákutia, to brúsiť a ani zdrsňovať priamo na aute nemožné. Veľké plochy neriešim. Viacmenej fakt plochy okolo náprav a pod.

Dinitrol ala gumoasfalt myslíš konkrétne aký typ? Lebo Dinitrolov je veľa typov....



No moc ste mi zatiaľ neporadili.

Zasýchanie mám na mysli tak 1-2 hodky max. a dávam druhú vrstvu :)

Napríklad bežné akryl spreje krásne rýchlo schnú, v podstate hneď. Niečo také by som uvítal ako základnú farbu v plechovke.

Vrchnú farbu asi začnem používať ten matný čierny alkyton. Ten na rozdiel od lesklého zasýcha celkom rýchlo a aj hneď vidieť, kde je to už suché a kde nie.



Fajné na zasýchanie sú aj vodou riediteľné farby do interiéru. Také dačo by sa mi páčilo.
06:56:11
22.08.2023
P@WL
-> minno 21.08.23 19:33:58: Čo tak počúvam, aj od lakiernikov, najlepší základ je epoxid...

Dnes už ho robí napríklad Body aj v spreji, či to v ňom funguje je otázne a obzvlášť od tejto značky 74

Čo sa týka vrchnej farby, myslím, že dnes už je veľa 1K relatívne rýchlo-schnúcich, resp. rýchlejšie ako Alkyton, ale osobne by som vrchný dával Polyuretan, ten vie byť ďalší den tvrdý a dá sa kúpiť/dať namiešať či už v matnom, polo-lesklom alebo úplne lesklom prevedení

Čo sa týka lesku, kľudne by som dal lesklú farbu, vždy sa pri ďalšom nanášaní dá zdrsniť „Skočom", brúsna plsť, ktorú používajú lakiernici na zle dostupných miestach, ktoré treba brúsiť...

Čo sa týka gumoasfaltu, mne sa páči Dinitrol, pár miest na škodovke som s s ním ošetril, vyzerá že drží a dokonca aj napriek tomu, že je neprelakovateľmý, vrchná PU mi na ňom drží, avšak treba podotknúť, že auto nejazdí v zime...

4
06:30:54
22.08.2023
charon
Moje zkušenosti: Co je jednou napadeno zas vyleze znovu.



Mám ale víceméíně vyzkoušené 2 kombinace co používám:

zelený Fest B, neředím a dávám jednu vrstvu. Druhej den přes to dle vkusu vyrchní syntetiku nebo Tlumex Plast. Neni to hezký, tlumex lepe a chytá se do něj prach a je to asfalt, ale má to slušnou výdrž. Hlavně ne gumoasfalt - ten se patlá i po deseti letech.

Komaprim (2K Epoxidový základ se slídou) - používá se pro opravy pozinkovanejch konstrukci a co jme měl monostp ozorovat u nas na mostšě, tak teda vydrži hodně. Ale dyl schne. pres to davam něco na "odpruzeni" kaminku - krupici e spreji, trlumex plast apod.

Na hodně rezatý věci, kterých chi jen prodloužit životnost (třeba brzdový štíty) občas použiju trochu bezoplachového odrezovače, ale to spíš na věci, který pak jsou vyměnit než na karoserii.

No a muj tata blahý paměti pečoval o favorita tak, že plastizl odrbal, odmastil, nazákladoval obyčejnou červenou základovkou a přes to daval 2 - 3 vyrstvy tekute lepenky smíchané s cementem. Práce s tim nebyla nic moc, ale na tom autě to vydrželo pěkné nejmíň deset let. když jsem ho daval sešrotovat, tak podlahy byly pěkné. Tekda krom místa kde zatekla voda z interiéru - tam to vylhko zas vydrželo navěky ...
upraveno 1x, naposled 22.08.2023 06:34:05
05:52:45
22.08.2023
Sita
Omlouvám se, že hned prvni reakce není odpověď, ale ještě bych k tématu připojil péči o podvozek během sezony. Kdysi mě kamarád naučil, že nějaká péče o spodek auta během zimy, vždy hned jak to situace dovolí (povolí mrazy, atd) citelně prodlužuje trvanlivost povrchu dílů, nátěrů, atd.

Jeho auta vždy vypadaly jak nový, přitom s nima denně jezdil, nic nenatíral, všude original povrchová úprava z výroby. Měl zmáknutej postup odsolení a omytí (wapka, rohový nástavec, atd), tak jsem se tím začal inspirovat a musím říct, že je to znát. Osobně bych skoro řekl, že se to vyplatí víc než investice do nátěrů, ale tím toto zajímavé téma nechci shazovat, naopak jsem zvědavý co ostatní.
upraveno 1x, naposled 22.08.2023 05:53:32
19:33:58
21.08.2023
minno
Rád by som otvoril tému starostlivosti o spodok celoročne používaného auta. Naschvál nepíšem spotrebák. Skrátka starostlivosť o auto, ktoré jazdí aj v zime a chcem, aby čo najdlhšie vydržalo v čo najlepšom stave a aj to nejako vyzeralo.



Moje poznatky:

- neznášam hrdzu :)

- v prvom rade by som chcel zefektívniť a skvalitniť moju prácu

- na trhu je toho veľa, chcem sa inšpirovať a nechať si poradiť :)

- ide mi hlavne o 2 typy prác: ošetrenie časti podvozku po výmene dielu + ošetrenie existujúcej už napadnutej časti

- problém je v tom, že pri každom zásahu do spodku auta sa poškodí čiastočne aj náter, rovnako časti nových súčiastok sú z výroby ošetrené slabo a ak to nemá byť ohnilé už po 1. zime, chcem to ošetriť, rovnako aj po zime treba vždy niečo zatrieť

- napríklad menil som teraz brzdové hadice, na koncovkách hadíc je z výroby len pozink (to do soli nestačí), držiaky hadíc na aute hrdzavé, tak keď už to robím, tak poriadne a aby to zas aj niečo vydržalo; A takýchto prác sa nájde furt dačo.

- podmienky nanášania náteru na spodkoch áut nie sú vždy ideálne (často zlý prístup, nie vždy sa dá všetko pred náterom dokonale umyť/odmastiť/odhrdziť).



Prečo zakladám toto vlákno:

- mne to proste nedá, niečo na aute vymeniť a nechať všetko okolo toho len tak žiť si svojim životom

- myslím, že teraz to robím dosť neefektívnymi prostriedkami a tak mi pri každej oprave najviac času potom zaberie ošetrenie a náter a to ma dosť štve

- teraz ako základ používam Penetrátor (Rust-Oleum) - jedna vrstva je málo, lebo presvitá podklad, takže 2 vrstvy. Na to ako vrch dávam lesklý alkyton, ale zas 1 vrstva málo (presvitá základ), takže 2 vrstvy. A potom to natieranie aj jedného centimetra štvorcového trvá aj so zasýchaním vrstiev nekonečne dlho :-/

- Penetrátor zároveň často na nedokonale čistom podklade nechce zaschnúť

- tiež mám dilemu, či ako vrchnú farbu používať LESK, alebo MAT. Na lesku sa nedrží tak špina a lepšie po ňom steká voda, no zároveň na tom dobre nedržia ďalšie nátery pri nových opravách. Matný povrch sa lepšie aj dodatočne opravuje bez potrebného brúsenia, no drží sa na tom špina a voda :-(



Dajte tipy, odporúčania

- 1. Akú základnú farbu na takéto opravy? Rýchloschnúcu, odolnú, jednozložkovú (nemám chuť pri každej prkotine odlievať a vymiešavať s tužidlom, navyše aj 2k epoxidy dosť dlho schnú). Ideál by bol, ak by existovala tá istá základná farba v plechovke a aj v spreji. Kde sa nedostanem štetcom, tam použijem sprej. Niečo overené, odskúšané a dostupné.

- 2. Akú vrchnú farbu? Rovnaké podmienky, ako základ.

- 3. Vrch lesk, alebo mat?

- 4. Ďalšie prípravky vhodné na takéto rýchle a efektívne opravy? Napríklad odmastňovače v spreji, čokoľvek čo uľahčí prácu.



Budem rád za každý podnet, inšpiráciu.
upraveno 1x, naposled 21.08.2023 19:34:10
Extreme Tyres