skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Cinovanie
prohledat
34 příspěvků (zobrazeno 1 až 34) od 23.02.2012 do 11.10.2021, založil/a matomajernik
Příspěvek smazal moderátor - StepaNoFUN
Příspěvěk byl nahlášen jako závadný:
mr._nosferatu: Spam
-> Jarda - zrušená registrace 11.10.21 10:46:20: orginal prislusenstvo do VW/skoda...najprv bol cinovaci prasok a tuzidlo...teraz cinova pasta... Ten prasok bol lepsi ale museli sme prejst na tu pastu. Funguje to paradne a je to bez vneseneho tepla.
Svoje auta /stare/ robim systemom ze pripravim pod lak a nechm 6mesiacov stat.
Po obrusenie je to TOP....ten cas staci nato aby si vsetko sadlo ....
Vyskusane na viacerych projektoch a na paradu...len ten cas.
Svoje auta /stare/ robim systemom ze pripravim pod lak a nechm 6mesiacov stat.
Po obrusenie je to TOP....ten cas staci nato aby si vsetko sadlo ....
Vyskusane na viacerych projektoch a na paradu...len ten cas.
-> SO545 10.10.21 19:18:24: jaky tmely? Ja zkousel nejakej Al a tragedie![7](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/7.gif)
![7](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/7.gif)
-> Eidy: pokud ten cin rozetres na studeny (a je jedno, jestli stihne schladnout cin, nebo nebude dostatecne teplej podklad), tak to tam proste jen prilepis.
-> StepaNoFUN: Jo takhle. Na povrchu asi jo, ale stejně to odbrousíš a zůstane jen spojený kov. Aspoň předpokládám. Ta teplotní hranice mezi spojením a stečením je asi dost tenká.
-> Eidy: Mně jde o to, že se to prostě samo "nesleje". A jsou tam vidět hrany "dovnitř". A to je prostě pro mně studeňák. Pokud by byla možnost to alespoň na hranách nějakým bodovým hořákem slejt (podobně jako TIG, pájení na tvrdo) tak bych s tím neměl problém. ;-)
Edit: A nejde o to dřevo, ale o to rozetření. Čimkoli.
Edit: A nejde o to dřevo, ale o to rozetření. Čimkoli.
-> StepaNoFUN: Rozumím tvýmu pohledu, ale dřevo je dost špatný tepelný vodič, takže to moc neochladí. ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> SO545 10.10.21 19:18:24: Já jsem na to jen koukal z pohledu elektrotechnika a pokud cín rozetřu něčím "studeným", tak dost často dochází ke studenejm spojům. Proto mi to s tím dřevem přišlo takový "divoký". Prostě ta lázeň nebude mít tu teplotu aby se slila. Ale třeba to základní materiál kompenzuje....
-> hans1 10.10.21 19:40:59: myslis...ak pouzijes nespravne pocinovanie a mas prelozene plechy...to si radsej mohol tmelit. Cinovanie je hlavne kvoli pevnosti a ze to nesada ako tmel.
Aj ked dnesne tmely ktore nahradzaju cin nesadaju ako ten cin. Mam ich par vyskusanych.
Ja v praci smiem zvarat MIGom zasadne na tupo ci ocel,drotom alebo CuSi3
Ak to pozvaras na prasaka cin ti nepomoze...je pravda ze trosku viac podrzi ale prasacku robotu nevyzehli.
O chvilu sa pustim do karoserie...tak tu nieco malo dam. Ale ak sa vyhras zo zaplatov tak nai cinovat netreba....![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Aj ked dnesne tmely ktore nahradzaju cin nesadaju ako ten cin. Mam ich par vyskusanych.
Ja v praci smiem zvarat MIGom zasadne na tupo ci ocel,drotom alebo CuSi3
Ak to pozvaras na prasaka cin ti nepomoze...je pravda ze trosku viac podrzi ale prasacku robotu nevyzehli.
O chvilu sa pustim do karoserie...tak tu nieco malo dam. Ale ak sa vyhras zo zaplatov tak nai cinovat netreba....
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> SO545: tmel je pořád tmel ale pokud je to dobře procínované nemůže to proreznout směrem ven nebo se pletu ?
-> StepaNoFUN 10.10.21 16:02:04: Drevo je v aboslutnom poriadku...len to povrchova priprava mne berie oci.
Urcite by som to odrbal aspon 10cm od cinovania nech ma cisti kov...a nepalim bordel okolo.
Ale to je deformacia s prace. Kto ma chut na cinovanie a chce nieco bez plamena uz su tmely ktore vykazuju tu istu tvrdost a nesadaju a pracuje sa s nimi trosku lahsie.
Naposledy som cinoval spoje na streche na S100 a par nadrzi....nadrze ma v podstate udrzuju pri cine tam nic ine pouzit velmi nejde.
Urcite by som to odrbal aspon 10cm od cinovania nech ma cisti kov...a nepalim bordel okolo.
Ale to je deformacia s prace. Kto ma chut na cinovanie a chce nieco bez plamena uz su tmely ktore vykazuju tu istu tvrdost a nesadaju a pracuje sa s nimi trosku lahsie.
Naposledy som cinoval spoje na streche na S100 a par nadrzi....nadrze ma v podstate udrzuju pri cine tam nic ine pouzit velmi nejde.
-> SO545: A co je na tom špatně?
-> StepaNoFUN: Asi jo,viděl jsem to často a dokonce jednou sám dělal
,a je to vcelku logické protože kov atd. by ti ihned vzal teplo.
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> SO545: Chvilku jsem na to koukal... S tím dřevem se to tak fakt dělá? Mě to přijde jako výroba "studeňáků".
-> Jarda - zrušená registrace 10.10.21 09:07:53: takto na prasaka ???
-> minno: většinou ano pokud si to majitel přeje
-> Stepan FUN: už vidim, jak si hraju na alchymistu, to ten správnej cín radši koupim
![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
-> Stepan FUN: už vidim, jak si hraju na alchymistu, to ten správnej cín radši koupim
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> kachník 27.02.12 19:18:51: a ty teda tiež pri karosárine používaš aj cínovanie?
-> fidelmc 27.02.12 16:13:06: Samotný slejvání fakt největší problém nebude. Olověný protizávaží na vrata ze starejch baterií, vyvažovacích tělísek a všeho možnýho si kolega odlejval doma v garáži..![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> ozzman1000: Blbej že jo. :-D Nějak mi to asi nemyslelo... Tak to nevím jak by se dalo nahradit. Ale ještě by to chtělo složení tý pájky na "okapy"...
-> Stepan FUN:
Sb je antimón, nie striebro
Sb je antimón, nie striebro
-> kachník: Dodat olovo do pájky by problém asi nebyl... A olova je (relativně) dost. :-) A to 1% stříbra by se nechalo řešit přidáním pájky na CU trubky. ale muselo by se to spočítat a dodržet poměry...
Přesný složení karosářskýho cínu je Pb 74 Sn 25 Sb1. Ten klempířskej na střechy nedoporučuju, ono to s nim jde, ale celkem blbě a není tak měkký, je tam míň olova a ztrácí to tím pádem význam pro který je určenej. Shání se blbě, má ho Berner, nebo Normfest. Já mám zatím starou formu pasty (s olovem) a s ní to jde pěkně, jak to půjde s tou novou variantou si netroufám říct, ale každopádně je o dost dražší.
-> fidelmc: Slejvat by to určitě šlo... Jen zjistit, jaký je přesný složení tý pájky pro karosařinu a pak sehnat nějakou jinou pájku, kde nebude nic navíc a jen v ní bude chybět nějaký olovo... I když předpokládám u tý karosářský pájky ještě nějakej obsah stříbra.
A ze ty pojebany zarovky pri startu zerou jak prase, nez zacnou svitit. Hlavne ze se roztaci kola ekonomiky HNUUUJ, sry ze hnojim. No a slevat to jde? By snad nebyl problem ne? Pece jsou k mani
A mý vzduchovce se ty echtkologický broky taky nepasujou, ještě jsem s nima nic netrefil... No, hlavně že máme úsporný žárovky samá rtuť a na koupi rtuťovýho teploměru je potřeba IČ a potvrzení, že nejseš terorista..
.
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Jozka: jo jo je to tak no
-> havlik: Už asi jo.. O těch elektrotechnických mě někdo brečel vloni - tehdy prý byl ten ekocín 14x dražší, nežli původní s olovem a ještě s ním údajně některý výrobky ani nejdou vyrobit (součástky shoří, nežli se smočí), takže se jejich výroba z EU vychytrale přesunula do Číny.
-> Jozka: jo jo bezolovnatý cíny jsou tragedie i co se elektroniky týče.
To s tím olovem je bohužel pravda.. buď starý zásoby, nebo se stát tavičem. Případně dovoz, známýmu dodával bezolovnatej "ekocín" karosářskej americkýho původu jeho zákazník - ale krom toho, že cena byla astronomická a vlastnosti ani tak nedosahovaly olovnatýho, nic bližšího bohužel nevím.
Najdolezitejsie je - a v tom clanku to nikde nevidim dost zdoraznene - ze na klampiarske ucely potrebujes cin s presnym zlozenim (z hlavy neviem ale tusim 32%Sn 68%Pb), bezny elektrotechnicky cin je naprosto nevhodny. Cin a olovo maju totiz rozdielne teploty tuhnutia, takze pri chladnuti sa ti v tej zliatine najskor vykrystalizuje jeden kov, zatial co druhy je este tekuty. Tym vznikne taka polotuha hmota, ktoru mozes rozotierat az do momentu ked stuhne aj druhy kov. Ked ten pomer nedodrzis, hmota je bud prilis riedka alebo prilis husta, zmensuje sa rozsah teplot, pri ktorom sa da rozotierat.
Problem asi bude taku pajku zohnat, kedze EU olovo zakazala... takze jedine namiesat si vlastny...
Pred nanasanim mi stari majstri odporucali opravovany diel najskor dokonale pocinovat v tenkej vrstve, aby bolo zarucene dokonale spojenie s podkladovym plechom. Zvysok je len o sikovnosti a cviku. Na ohrievanie v pohode staci PB horak, chce to ale pomocnika, aby si mal volne dve ruky. Na brusenie odporucam rasplu na drevo, velke nerovnosti sa s nou brusia lepsie nez smirglom.
Problem asi bude taku pajku zohnat, kedze EU olovo zakazala... takze jedine namiesat si vlastny...
Pred nanasanim mi stari majstri odporucali opravovany diel najskor dokonale pocinovat v tenkej vrstve, aby bolo zarucene dokonale spojenie s podkladovym plechom. Zvysok je len o sikovnosti a cviku. Na ohrievanie v pohode staci PB horak, chce to ale pomocnika, aby si mal volne dve ruky. Na brusenie odporucam rasplu na drevo, velke nerovnosti sa s nou brusia lepsie nez smirglom.
Zdar hosi potrebujem spravit jednu skodovecku , ale zakaznik si zela aby boli spoje resp. zvary po vymene dielov cinovane nie gitovane. Máte s tým niekto skúsenosti ? Zatial som to nerobil takže čo k tomu treba a nejaký návod? Dakujem vsetkym