skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Rozleštění laku (návod)
prohledat
203 příspěvků (zobrazeno 101 až 150) od 21.08.2009 do 01.01.2024, založil/a StepaNoFUN
-> Pavel P..: Sám,mě to celkem baví a hlavně se těším jak mi pod rukama bude vznikat hezké auto.
-> michael: a to budeš dělat sám nebo máš otroka?![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> radekp 25.06.19 14:38:41: Jo takhle to jsem nepostřehl, ale stejně jak píšou kluci dál, to vezme lubrikantem v rozprašovači a bude po tom matlat clayem. Případně jsou na to přípravky No H2O na takový to lehký setření prachu ideál.
Já budu postupovat na Favoritu, kterého jsem nedávno koupil zhruba takto:
1. Předmytí
2. Mytí
3. Dekontaminace
4. Odstraňovač poletavé rzi
5. Druhé mytí
6. Leštění
7. Podklad pod vosk
8. Odmaštění
9. Vosk
10. Ošetření pneu
11. Plasty
12. Atd,atd,atd...
1. Předmytí
2. Mytí
3. Dekontaminace
4. Odstraňovač poletavé rzi
5. Druhé mytí
6. Leštění
7. Podklad pod vosk
8. Odmaštění
9. Vosk
10. Ošetření pneu
11. Plasty
12. Atd,atd,atd...
-> Jarda/felda: To je pravda. Nejlíp chemii na polétavou rez, pak clay a pak teprve leštit.
-> radekp 25.06.19 14:38:41: před leštěním stejně použije clay ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Tuner#2 - zrušená registrace 25.06.19 14:10:33: A ten prach, který na tom ulpí při přejezdu? Tím bych pak mohl lak podřít, nie?
S myjeto jsem neměl moc dobré zkušenosti.
-> radekp 25.06.19 14:38:41: Ano, zrovna teď ten saharskej prášek.
-> Luky 25.06.19 13:56:25:
Velmi spokojený jsem byl ale s myčkou na Locháči kousek od Globusu (není to ta, která je jeho součástí). Nevím, jak se jmenuje, ale doporučil mi ji kolega. O kus vedle je nějaká prodejna s dlaždičkama Senesi na tom rohu na Studentské.
Tutaj....
S myjeto jsem neměl moc dobré zkušenosti.
-> radekp 25.06.19 14:38:41: Ano, zrovna teď ten saharskej prášek.
-> Luky 25.06.19 13:56:25:
Velmi spokojený jsem byl ale s myčkou na Locháči kousek od Globusu (není to ta, která je jeho součástí). Nevím, jak se jmenuje, ale doporučil mi ji kolega. O kus vedle je nějaká prodejna s dlaždičkama Senesi na tom rohu na Studentské.
Tutaj....
-> Tuner#2: asi myslí, že když to umyje a vysuší na myčce, tak když přijede domů, už bude na autě opět prach, který by mohl při leštění poškrábat lak.
-> Jirik_Tuňák1983: já na auto 2x ročně aplikuju vosk, rozleštím a pak už jen oplachuju vodou - a aby nezůstaly stékance, setřu to starým bavlněným prostěradlem. Postup stejný jako s jelenicí, ale prostěradlem je to mnohem rychlejší.
-> Jirik_Tuňák1983: já na auto 2x ročně aplikuju vosk, rozleštím a pak už jen oplachuju vodou - a aby nezůstaly stékance, setřu to starým bavlněným prostěradlem. Postup stejný jako s jelenicí, ale prostěradlem je to mnohem rychlejší.
-> Jirik_Tuňák1983 25.06.19 13:31:08: Proč bys to ještě myl doma? Si to uděláš vše včetně dosušení na myčce ne? Buď myjeto a nebo prášková na Borech...
-> Jirik_Tuňák1983: která myčka?
Já vůbec nevím o čem mluvíte
, ale chci se někdy dokopat rozleštit Volvo. Takže si to budu muset taky trochu nastudovat. Na laku už je po letech taky něco hologramů a drobných škrábanců.
Možná bych se rovnou zeptal, máme tady jednu docela dobrou ruční myčku, kde je i nekonečně tekoucí pěnidlo, takže lze vzít i autohoubou a umýt ručně i ty nejmenší záhyby. Pak to ale znamená přejzd přes celé město domů. Ublíží něčemu, pokud se poté před domem ještě spláchne čistou vodou a poté v garáži vysuší? Předpokládám, že cestou na tom nějaký ten prach ještě ulpí.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Možná bych se rovnou zeptal, máme tady jednu docela dobrou ruční myčku, kde je i nekonečně tekoucí pěnidlo, takže lze vzít i autohoubou a umýt ručně i ty nejmenší záhyby. Pak to ale znamená přejzd přes celé město domů. Ublíží něčemu, pokud se poté před domem ještě spláchne čistou vodou a poté v garáži vysuší? Předpokládám, že cestou na tom nějaký ten prach ještě ulpí.
-> SO545: Před leštěním se mi nejvíc osvědčila houbička 3000 do excentru. Pod vodou to funguje líp jak 6000 v ruce. Takže nejdřív ručně 1500-2000 do roviny a pak přejet 2000 a 3000 excentrem houbičkou. Pak je leštění sranda. Zabere tak půlku času.
-> StepaNoFUN 24.06.19 19:59:57: ja lestim len pristreky a miesta kde som vyberal prach.
Brusim brusivom od 3M 1500-3000-6000
Prach a spinu vyberam aj 1000 ak je to nieco vacsie a chcem zrovnat povrch.
Pastu pouzivam zelenu a na hologramy modru /farba vrchnakov/
Ta modra funguje na velku paradu.
Brusim brusivom od 3M 1500-3000-6000
Prach a spinu vyberam aj 1000 ak je to nieco vacsie a chcem zrovnat povrch.
Pastu pouzivam zelenu a na hologramy modru /farba vrchnakov/
Ta modra funguje na velku paradu.
-> SO545: Vím. Ale dostal jsem k narozeninám poukaz na nákup v jednom eshopu a jediný, co jsem vymyslel, že bych mohl koupit je excentrická leštička (rotační už mám). Tak jsem k ní vzai i extool kotouče. Vím, že to není žádnej hit. ale s těma 3M pastama zatím spokojenost. Nešlo mi ani tak o leštění, jako o odstranění hologramů. Když na to posvítilo sluníčko, vypadalo to hrozně.
-> minno: Rozhodně máčet. Osvědčil se mi tlakovej rozprašovač. Nejdřív kotouč namočit, vyždímat a pak postupně kastli máčet (když to má snahu schnout) tím rozprašovačem.
-> StepaNoFUN: Vďaka. Budem trochu múdrejší :)
Dnes som u nás v autolakoch kúpil Farecla kotúč hrubý a jemný, ale pastu od Farecla mal len G3 a vravel (je to spolužiak), že G10 ani moc netreba :) Že stačí použiť jemný kotúč s G3. Skúsim, uvidím, dokonalosť laku mi netreba, len odstraňovač chýb lakovania a zalešťovanie dostrekov.
Máčať aj jemný kotúč? V obrázkovom návode je máčanie len na hrubý kotúč.
Dnes som u nás v autolakoch kúpil Farecla kotúč hrubý a jemný, ale pastu od Farecla mal len G3 a vravel (je to spolužiak), že G10 ani moc netreba :) Že stačí použiť jemný kotúč s G3. Skúsim, uvidím, dokonalosť laku mi netreba, len odstraňovač chýb lakovania a zalešťovanie dostrekov.
Máčať aj jemný kotúč? V obrázkovom návode je máčanie len na hrubý kotúč.
-> StepaNoFUN 21.06.19 22:21:45: K pastam od 3M su aj kotuce...rozlisenie podla farb y: vrchnak - kotuc.
vtedy funguje najlepsie.
Mam pasty od farecla aj od 3M ti pouzivam hlavne v praci na lestenie novo naneseneho laku.
Spokojnost.
vtedy funguje najlepsie.
Mam pasty od farecla aj od 3M ti pouzivam hlavne v praci na lestenie novo naneseneho laku.
Spokojnost.
-> minno: Unašeč, jestli si to dobře pamatuju, tak je normální závit jako flexa a tudíž veškerý leštičky i třeba Extol. Momentálně používám pasty od 3M (i když Fareclu ještě mám a jde koupit). Naposledy jsem od 3M objednával nějaký 250g balení ale přišlo to ze slovenska. Jsem myslel, že mě účetní zabije. :-D
www.autostore.cz/3m-perfe ct-it-iii-brusna-pasta-fas t-cut-plus-50417
www.autostore.cz/3m-perfe ct-it-iii-lestici-pasta-ex tra-fine-80349
www.autostore.cz/3m-perfe ct-it-iii-pasta-ultrafine- se-50383
www.autostore.cz/3m-ochra nny-vosk-rosa-80345
Kotouče k tomu mám od Extolu...
www.autostore.cz/3m-perfe ct-it-iii-brusna-pasta-fas t-cut-plus-50417
www.autostore.cz/3m-perfe ct-it-iii-lestici-pasta-ex tra-fine-80349
www.autostore.cz/3m-perfe ct-it-iii-pasta-ultrafine- se-50383
www.autostore.cz/3m-ochra nny-vosk-rosa-80345
Kotouče k tomu mám od Extolu...
-> StepaNoFUN 22.08.09 00:01:22: Ahoj. Vedel by si prosím odporučiť vhodný unášač, kotúče a pasty z aktuálnej ponuky k uvádzanej leštičke Makita PV7000C? Malo by to byť ako alternatíva k výrobkom Farecla, o ktorých si vtedy písal.
Kotúče a unášače Farecla tohto typu už neviem nikde nájsť a na trhu je toho mraky, že sa priznám, strácam sa v tom. A netuším, čo si vybrať. Skúsenosti s tým zatiaľ nemám.
K leštičke bol dodaný takýto unášač 165 mm. To sa mi zdá dosť veľké :)
Kotúče a unášače Farecla tohto typu už neviem nikde nájsť a na trhu je toho mraky, že sa priznám, strácam sa v tom. A netuším, čo si vybrať. Skúsenosti s tým zatiaľ nemám.
K leštičke bol dodaný takýto unášač 165 mm. To sa mi zdá dosť veľké :)
-> Sejki: Koukni tu:skoda-virt.cz/cz/.../1594
78-jakou-lestenku-1?poffse
t=50
Ptal jsme se tam víceméně na to stejný ;-).
Ptal jsme se tam víceméně na to stejný ;-).
Až dodělám užovku budu potřebovat rozleštit lak, jelikož je matný. Co na to mám použít? Nebo nedělá tu někdo starý laky kolem Pardubic? Kdyžtak to někde dovezu.
-> palinator: No ale pokud to nejdřív rozleštíš a povede se trefit odstín (ne vždy to tak je, ale to lakýrník neovlivní) tak to nepoznáš i když uděláš rozstřik. Ale rozleštit je to potřeba nejdřív kvůli odstínu a potom kvůli rozstřiku...
-> Stepan FUN:
Takhle, třeba v případě zadního blatníku u 742 je problém v tom, že je díl velkej. A je všeobecně známo, že je nejlepší stříkat celej díl nebo od prolisu k prolisu. Nechce se mi díl stříkat celý díl v několika vrstvách, abych to pak mohl rozleštit. A stříkat díl kvůli kravině celý v několika vrstvách je docela smutný.
Takhle, třeba v případě zadního blatníku u 742 je problém v tom, že je díl velkej. A je všeobecně známo, že je nejlepší stříkat celej díl nebo od prolisu k prolisu. Nechce se mi díl stříkat celý díl v několika vrstvách, abych to pak mohl rozleštit. A stříkat díl kvůli kravině celý v několika vrstvách je docela smutný.
-> palinator: Ten lak je potřeba nejdřív rozleštit a pak podle vzorku toho laku domíchat přesnej odstín... Protože jako původní novej odstín to nikdy nebude. Ale hodně se mu to přiblíží.
-> Stepan FUN:
Mám ještě dotaz. Nechá se obnovit 20 let starý lak, který sice je lesklý, není rozpraskaný, ale přeci jen oproti originálu má lehce světlejší odstín. Jestli pod touto vrstvou je lak netknutý a šlo by to brusnou pastou nebo něčím takovým obnovit. Jestli je vhodné si koupit namíchanou barvu, aby "seděla" se stářím laku nebo koupit přeci jen origo.. v mém případě 2040.
Díky.![6](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
Mám ještě dotaz. Nechá se obnovit 20 let starý lak, který sice je lesklý, není rozpraskaný, ale přeci jen oproti originálu má lehce světlejší odstín. Jestli pod touto vrstvou je lak netknutý a šlo by to brusnou pastou nebo něčím takovým obnovit. Jestli je vhodné si koupit namíchanou barvu, aby "seděla" se stářím laku nebo koupit přeci jen origo.. v mém případě 2040.
Díky.
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
A komplet - ten rozdíl odstínů zadní dveře a zadní blatník je danej tím, že auto už bylo předtím minimálně jednou stříkaný (rána na předek) a barva je míchaná podle přední kapoty...
Takhle vypadal před leštěním nárazník na kterým byl udělanej rozstřik...
Auto je zalepený kvůli jeho neušpinění od pasty, jelikož mytí vodou v tomhle počasí by bylo značně problematický...
Takhle vypadal blatník když byl rozbroušený šmirglem 2000 a uschnul - těsně před leštěním.
A po šmirglu 2000, když je místo naprosto hladký, ale matný dochází již na níže uvedený postup leštění...
Jelikož vrchní lak nebyl ještě úplně vytvrzený (při broušení se začal vytrhávat a "hrudkovat"), tak muselo bejt leštění v průběhu přerušený a došlo i na dosoušení... Použit normální koupelnový infrazářič - pozor na teplotu dílu - neměla by přesáhnout 80°C...
kdysž je povrch hladký, tak pokračujeme šmirglem 2000 tentokrát na gumové podložce. Opět velmi opatrně. Pokud by došlo k probroušení, znamená to znovu stříkat...
Potom vezmeme šmirgl 1200, kousek rovnýho dřeva a opatrně brousíme...
No jelikož nemůže bejt každej den posvícení a vždycky se nezadaří, tak jsme se s Applem při ranním pohledu na jedny dveře z felicie v metalíze rozhodli nafotit pokračování tohohle tématu pro ty, kteří nevěřej, že s lakem jdou při znalosti problematiky a slušným vybavení dělat zázraky.
Na fotce jsou dveře který trošku (trošku víc) nedopadly a nebyl čas je stříkat znova... A zároveň s tím byly rozlešťěný všechny ostatní stříkaný díly, aby výsledek byl co nejlepší...
Jenom upozorňení pro rejpaly - na výsledné kvalitě a síle laku to nic nemění. Jenom to dá dost práce navíc...
Na fotce jsou dveře který trošku (trošku víc) nedopadly a nebyl čas je stříkat znova... A zároveň s tím byly rozlešťěný všechny ostatní stříkaný díly, aby výsledek byl co nejlepší...
Jenom upozorňení pro rejpaly - na výsledné kvalitě a síle laku to nic nemění. Jenom to dá dost práce navíc...
To mi něco povídejte, dneska jsem na autě málem umřel...
Stříkal jsem přední čelo, opravoval výztuhu a držáky nárazníku, natíral jsem ty místa za světlama (nevim jak se to jmenuje). Rozlešťoval jsem to čelo, ručně, vrtačka s příslušenstvím bohužel nebyla k dispozici, ale dodělat jsem to musel. Dělal jsem to nějakou takovou českou brusnou a leštící pastou od Polykaru. Ono to jde, ale bolí to...
Naštěstí všechno vyšlo tak jak mělo, i když jsem trochu poddimensoval sílu laku na některých místech.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Tak rozleštit potřebuju jen jeden lem na svém autě, škola ještě nezačala, takže cena mého času je téměř nulová, asi zkusím tempo a pak se uvidí.
-> Apple STS Chvojkovice-Brod: A proto to chtělo dát do článků
-> Stepan FUN: opět musím souhlasit![5](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
![5](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
-> m_tsch: No pokud jsi to vlákno četl od začátku, tak je to tu popsaný... Tempem a ručně to můžeš zkusit... Ale necháš na tom ruce. Já například už kvůli ceně práce používám pasty, který jsou dole popsaný. Nejsou tak drahý (celá sada bez leštičky vyjde na cca 2tis) a vydrží to na hodně dlouho. Mám to už víc jak rok, a hrubou pastu mám za tu dobu druhou, jemnou první... A používá se to docela často... Jinak takový rozleštění např. lemu je otázkou cca 15-20min... Takže záleží na tom, jestli tohle chceš řešit jenom na svým jednom autě (potom bych si to radši nechal někde rozleštit), nebo jestli toho děláš víc (a vyplatí se Ti do toho investovat)...
-> LiMaK - 742 forever: Je sice pravda, že je ta pasta "drahá", ale když budu počítat cenu svojí práce a cenu past, tak s profi pastou budu ve finále levnější, než když bych použil Tempo a 3 hodiny si s tím hrál... Navíc výsledek je u toho Tempa přinejmenším nejistej....
-> LiMaK - 742 forever: Je sice pravda, že je ta pasta "drahá", ale když budu počítat cenu svojí práce a cenu past, tak s profi pastou budu ve finále levnější, než když bych použil Tempo a 3 hodiny si s tím hrál... Navíc výsledek je u toho Tempa přinejmenším nejistej....
OK dík
-> m_tsch: s tempem jsem vydrel doslova vsechno.
pouzivam to na auta, kde jde o to, aby nehnily, byly dolakovane, ale majitel setri...takze se strika jen lem a blatnik jde pak pod rozprachem vylestit tim tempem...
ale nemluvim tady jen o nalesteni, mluvim tady o vybrouseni vrstvy rozprachu, tak aby hadra byla od toho rozprachu....tzn vydrit....jeden pitomý přechod lemu na blatnik klidne dri 3 hodiny musí byt ten rozprach vydreny, ne jen nalesteny...
samozrejme ted pomijim profi zabrusovací pasty, ktere prodavaji treba u nas v lakovne...ale tam se ceny pohybuji kolem 400kč / deci , coz pro 85% beznych majitelu zpravovanych aut je nerealne...tyhle pasty se pouzivaji spis na zalestovani na novych autech, kde se strika neco do přechodu...treba pulka strechy :-)
pouzivam to na auta, kde jde o to, aby nehnily, byly dolakovane, ale majitel setri...takze se strika jen lem a blatnik jde pak pod rozprachem vylestit tim tempem...
ale nemluvim tady jen o nalesteni, mluvim tady o vybrouseni vrstvy rozprachu, tak aby hadra byla od toho rozprachu....tzn vydrit....jeden pitomý přechod lemu na blatnik klidne dri 3 hodiny musí byt ten rozprach vydreny, ne jen nalesteny...
samozrejme ted pomijim profi zabrusovací pasty, ktere prodavaji treba u nas v lakovne...ale tam se ceny pohybuji kolem 400kč / deci , coz pro 85% beznych majitelu zpravovanych aut je nerealne...tyhle pasty se pouzivaji spis na zalestovani na novych autech, kde se strika neco do přechodu...treba pulka strechy :-)
Lakoval jsem lemy a růžky dveří. Lak potřebuji rozleštit, paní u nás mi na rozleštění dala tempo (ne to klasické, ale voskovou pastu na čištění a leštění starých laků), je dobrý nápad rozlešťovat nový lak tímto, nebo mám sehnat něco jiného? Co? dík
-> Stepan FUN: tak to si nemyslím, spíš si myslím, že většina lidí by se to ani v životě nenaučila.
-> palinator: Vysoká škola nikoli... Ale není to tak jednoduchý, jak si dost lidí myslí...
-> Apple STS Chvojkovice-Brod:
Jo, už rozumím... Nedělám nic, k čemu by bylo potřeba krytí okolních dílů, tak mě to nenapadlo.
Zkusím se teda po něčem takovým poohlídnout... Dík
-> Stepan FUN:
Tož nejsem odborník, tak teď koukám, že je na to potřeba vysoká škola, aby se v tom člověk vyznal.
Dík všem.![6](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
Jo, už rozumím... Nedělám nic, k čemu by bylo potřeba krytí okolních dílů, tak mě to nenapadlo.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Stepan FUN:
Tož nejsem odborník, tak teď koukám, že je na to potřeba vysoká škola, aby se v tom člověk vyznal.
Dík všem.
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
→ Stepan FUN: asi tak nějak bych to řekl
→ palinator: to čím se odmašťuje se totiž už nijak nebrousí apod, natož aby se to ředilo vodou, to cos našel se používá na hrubé mastné nečistoty před začátkem broušení a kytování, silicone remover je také možné nalejt do rozprašovače lehce poprášit celý lakovaný díl a setřít papírovou utěrkou, tim to hasne a můžeš stříkat4
→ palinator: to čím se odmašťuje se totiž už nijak nebrousí apod, natož aby se to ředilo vodou, to cos našel se používá na hrubé mastné nečistoty před začátkem broušení a kytování, silicone remover je také možné nalejt do rozprašovače lehce poprášit celý lakovaný díl a setřít papírovou utěrkou, tim to hasne a můžeš stříkat4