-> spartra: Správná dedukce. :-) Chválím... Jinak to co používáme (silicone remover) se naleje na papír (třeba kvalitní kuchyňská utěrka - nesmí pouštět "chlupy") a to místo se tím papírem otře... Pak buď nechat odpařit nebo otřít suchým papírem.
-> palinator: No tenhle přípravek je jak píšou v návodu k odmaštění PŘED začátkem jakejchkoli prací... Nikoli k odmašťování mezi jednotlivejma vrstvama (tmel, plnič, lak)... Oplachování vodou by v tomhle případě bylo dost nevhodný...
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Rozleštění laku (návod)
prohledat
203 příspěvků (zobrazeno 151 až 200) od 21.08.2009 do 01.01.2024, založil/a StepaNoFUN
že je zalepeno, co nepotřebuješ mít nastříkáný, voda nebude ideální na pásku i papír, co to kreje - moje logika
-> Apple STS Chvojkovice-Brod: mno čímpak se anti odmaštovák a anti silikon natírá, dostává dolů?
-> Apple STS Chvojkovice-Brod: mno čímpak se anti odmaštovák a anti silikon natírá, dostává dolů?
-> Apple STS Chvojkovice-Brod:
No normálně na kastli to chci, ne na motor, ale nějak ti nerozumím, co myslíš tím "zalepeným autem na lak"... Jako že se nesmí voda používat tam, kde byl použit tmel? Potřebuju jen přestříknout drobné vady laku a místa, která byla předtím natírána eklhaftnou barvou, protože jiná nebyla... (prahy, lemy, pod zadním nárazníkem, drobné opravy dveří a zadních blatníků). Jinak co píšou k tomu přípravku, je vhodný i pro broušení pod vodou a na odmašťování před lakováním... nevím, proč by se to místo nedalo opláchnout vodou... Zkusím najít teda ještě něco jinýho, ale na tohle odpověz...Dík![6](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
No normálně na kastli to chci, ne na motor, ale nějak ti nerozumím, co myslíš tím "zalepeným autem na lak"... Jako že se nesmí voda používat tam, kde byl použit tmel? Potřebuju jen přestříknout drobné vady laku a místa, která byla předtím natírána eklhaftnou barvou, protože jiná nebyla... (prahy, lemy, pod zadním nárazníkem, drobné opravy dveří a zadních blatníků). Jinak co píšou k tomu přípravku, je vhodný i pro broušení pod vodou a na odmašťování před lakováním... nevím, proč by se to místo nedalo opláchnout vodou... Zkusím najít teda ještě něco jinýho, ale na tohle odpověz...Dík
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
-> palinator: no jestli chceš odmaštovat a čistit motor tak jo....., ale jestli jsi četl návod tak zalepený auto na lak jaksi nelze opláchnout vodou, že? takže si dej do vyhledávače antisil, silikonremover apod, a ono ti to najde to zprávné![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> palinator: antisilikon, antisil bo podobné věci, doporučuju kupovat přímo tam kde míchaj autolaky, náhražky typu tech benzin, tetra....blabla nebrat!!!!
Budu objednávat věci na www.nosek-obchod.cz, tak kdyby měl někdo tip na něco co je tam...Něco, co se komerčně prodává...Ten perchlorethylen bych viděl na nějakej Chemopetrol, ale v drogérce to asi neseženu.
Odstraňovač silikonu - to bude asi nějakej širokej pojem..![6](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
-> palinator: depak, taková nenápadná žlutá pikslička jak odrezovač. chemie je všechno.
-> palinator: v micharně autolaků lupuju odstranovač silikonu. nevim jako když jdu michat barvu, řeknu mu todle a von mi to dá na litry...
odmastí vše, včetně debilního silikonu...je to přímo pod lak...
odmastí vše, včetně debilního silikonu...je to přímo pod lak...
-> spartra:
Tohleto se dá někde normálně koupit? To je snad nějaká vrcholně nebezpečná chemie ne?![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Tohleto se dá někde normálně koupit? To je snad nějaká vrcholně nebezpečná chemie ne?
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> palinator: někdot tu radil perchlorethylen, radím dobře větrat
![66](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/66.gif)
![78](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/78.gif)
![66](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/66.gif)
Chlapci, čímpak odmašťujete, než stříkáte? Zkoušel jsem technickej benzín a furt se mi originál autolak slejval do map, zkrátka mi to na tom podkladu nedrží. Díky.
-> Stepan FUN: No ten kov bude problém, nechal jsem to blbec oreznout.. Ale zas je to na dveřích, kde se to nekroutí a neprohýbá, tak snad se zadaří. Dík.
-> Jozka: Do cca 3-5mm stačí normální tmel. Spíš je potřeba aby to pod ním bylo na čistej plech a pořádně odmaštěný...
-> Stepan FUN: On asi -> beastyLA - ten první: myslel odrezovač.. Musim větvový šrámy až na plech taky před zimou zakrejt - nejde mi ani tak o odstín, spíš mám obavy, že z toho ten kyt upadne - stačí na to jemný, bez vláken?
-> beastyLA - ten první: Promiň... Ten dotaz jsem nějak nezaregistroval :-/ Každopádně jde udělat všechno. Antirezin (předpokládám že myslíš "chytrou barvu :-D " která je vodou ředitelná) bych vynechal... Tenhle postup by jinak udělat šel, ale vždycky to bude (byť nepatrně) vidět. Spíš by bylo lepší stříknout díl, nebo alespoň od hrany do hrany do ztracena a rozleštit. V hranách se to totiž stratí, v ploše pokud bude i velmi nepatrně jinej odstín tak to uvidíš.....
-> Stepan FUN: asi tak nějak
-> spartra: Záleží na tom, jak to vypadá... Pokud je to celej díl a je ten "pomeranč" velkej, tak bejvá jednodušší a levnější ten díl nastříkat znova...
-> Apple STS Chvojkovice-Brod: mno co se mě nepovedlo při nastříkání
je to takové hrudkovaté![43](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/43.gif)
![158](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/158.gif)
![43](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/43.gif)
-> spartra: co si představuješ pod pojmem srovnání?
-> beastyLA - ten první: lehce přemáznout kytem-jemným, zabrousit rovnou pod vodou a zmatovat okolí, tak aby šel udělat rozstřik okolo, 2.-3. den zbrousit rostřik 2000 papírem, a sleštit, idealní když je to v okolí hrany, tam se to líp ztratí
-> Stepan FUN: jen ještě otázečka. když mám na dveřích škrábanec od větve, jak to začistit? vzít šmirgl, očistit antirezinem a dát novou vrstvu barvy, ale jak to doladit s okolím, aby nebylo nic poznat? nebo je vhodný jiný postup?
ten škrábanec je cca 5 cm dlouhý a hluboký na železo...![10](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/10.gif)
ten škrábanec je cca 5 cm dlouhý a hluboký na železo...
![10](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/10.gif)
kuci kolikpak stojí orientačně, srovnání dvou blatníků škoda?
-> Labros: no, to asi nezvlad
-> Karel.: netlačit téměř vůbec, probrousíš se snadno i na 4 vrstvách laku, chce to prostě často osušit a kontrolovat, kolikrát to i víckrát leštím, a pak znova brousím než je to ok
-> Apple STS Chvojkovice-Brod: no z toho mám právě strach
Ještě jak moc tlačit netlači na tu 2000 pod vodou? Já to už jednou zkoušel a bylo to hladký krásně, ale abych se někde nepřebrousil, ale to bych neměl ne? Většinou je tak 3-4 vrstvy laku
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
to by snad Tux nebo Ugeen zvládli přesunout do článků, aby se to nemuselo kopírovat...
-> Karel.: na stejkance musíš na broušení použít něco tvrdýho, jako podložku pod smirek- rovný dřívko, něco jako tyčku od nanuku, popřípadě to lehce máznout kytem aby ses neprobrousil okolo, kyt by měl zmizet společně se stejkancem, a chce to víc citu, než při leštěšní smítek![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> petr s: To mě nějak nenapadlo... :-/ Tak když budu mít chvíli, přepíšu to. ;-)
-> Stepan FUN: Proč to nedáš do článků tady se to za chvíli stratí
-> Stepan FUN: super, děkuju mockrát![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Případně leštička... www.narex-makita-bosch.cz
/elektronicka-lesticka-mak
ita-pv7000c-p-240.html . Ale pokud se tím někdo z vás nechce živit, tak je to si myslím zbytečnej výdaj. Je to sice super mašina (100% výkonu i při nejnižších otáčkách, což není pravidlem) a používám ji i na hrubý broušení s fíbrovejma kotoučema na flexu (při nízkejch otáčkách tolik nepálej lak a nezanášej se tolik), ale na leštění se nechá koupit i zařízení o mnoho levnější (např.: www.noto.cz/lesticka-dwt-
op-125-vs-.html - nekamenujte mě. Nemám ji vyzkoušenou. Je to jenom odkaz...), který by pro domácí použití mělo naprosto stačit. Případně lze použít níže zmíněný postup s vyřazenou hřídelí z flexy a vrtačkou.
Odkaz na použitý materiál od firmy Farecla: nosek-obchod.cz/store/def
ault.asp?lngDepartm...
Unašeč: 1614
Leštící houba hrubá:16141
Leštící houba jemná:16142
Pasta G3:16400
Pasta G10:16500
Unašeč: 1614
Leštící houba hrubá:16141
Leštící houba jemná:16142
Pasta G3:16400
Pasta G10:16500
-> Karel.: No u nás je prodejna, kde maj ty pasty normálně skladem. Ale i na internetu je seženeš bez problémů... Viz odkaz výše... ;-)
S tím stejkancem by to neměl bejt problém. Ale pokud si to auto stříkáš sám, tak už je dobrý s leštěním počítat a pokud už víš, že Ti to někde steklo, tak si stříknout třeba o vrstvu víc... je potom menší pravděpodobnost, že probrousíš okolo. Ale i u slabší vrstvy (2 jsou minimum, já stříkám raději 3, pokud na tom opravdu záleží tak 4 i víc. Jinak ta kapota byla stříkaná 3ma vrstvama laku..) pokud si s tím pohraješ a vezmeš to opatrně abys neprobrousil okolo, tak to bude bez problémů. Dokonce jde začít pokud je to větší vrstva třeba šmirglem 1200 - 1500, ale nakonec se stejně před leštěním musíš dostat na ten 2000...
S tím stejkancem by to neměl bejt problém. Ale pokud si to auto stříkáš sám, tak už je dobrý s leštěním počítat a pokud už víš, že Ti to někde steklo, tak si stříknout třeba o vrstvu víc... je potom menší pravděpodobnost, že probrousíš okolo. Ale i u slabší vrstvy (2 jsou minimum, já stříkám raději 3, pokud na tom opravdu záleží tak 4 i víc. Jinak ta kapota byla stříkaná 3ma vrstvama laku..) pokud si s tím pohraješ a vezmeš to opatrně abys neprobrousil okolo, tak to bude bez problémů. Dokonce jde začít pokud je to větší vrstva třeba šmirglem 1200 - 1500, ale nakonec se stejně před leštěním musíš dostat na ten 2000...
-> Stepan FUN: co když mám malej stékanec? Obrousím ho tou 2000 pod vodou a bude to v poho? Jde o to aby se to třeba moc nezbrousilo? Jinak super návod, zrovna mě to čeká
Jo a ještě jedna věc, ty pasty máte přes internet? U nás v Brně je nikde nejsem schopnej je sehnat![8](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
Tímto vám děkujeme za pozornost a pokud je někomu i přes veškerou naši snahu o názornost něco nejasnýho, tak se klidně ptejte. ;-)
A finální naleštění + ošetření vhodnou autoleštěnkou....
Postup je stejný jako u pasty předchozí... Neustále máčet a stažit se nevynechat žádné místo.
Po úspěšném zvládnutí této fáze a otření dílu papírovou utěrkou (díl už je zase lesklý) přejdeme k jemnému zaleštění...
Použijeme jemný kotouč (opět namočený ve vodě a vyždímaný) a pastu G10. Stačí také velmi malé množství.
Použijeme jemný kotouč (opět namočený ve vodě a vyždímaný) a pastu G10. Stačí také velmi malé množství.
Řádně a po celém dílu. Raději několikrát jedno místo, než nějaké vynechat. Postup s nanášením pasty na kotouč dle potřeby opakujeme a neustále máčíme vodou z ručního rozprašovače. KOtouč nikdy nesmí jít nasucho...
Rozetřeme pastu před spuštěním leštičky po části leštěného dílu a začínáme leštit.
Po kompletním vybroušení a otření od částeček laku můžeme přejít k samotnému leštění.
Na leštičku nasadíme unašeč kotouče, hrubej kotouč namočíme do vody, vyždímeme, nasadíme na leštičku a naneseme pastu...
Na leštičku nasadíme unašeč kotouče, hrubej kotouč namočíme do vody, vyždímeme, nasadíme na leštičku a naneseme pastu...
Neustále máčíme a brousíme do matného, ale hladkého povrchu...
Potom díl omyjeme vodou od prachu a začneme borusit šmirglem zrnitosti 2000 pod vodou...