-> saskyn2:
V zásadě souhlas, jen bych to trochu parametrizoval.
Reálně si myslím, že baterky budou mít časovou životnost větší, než 10 let. To neznamená, že neodejde nějakej modul klidně i v záruce. To ale neznamená vyhodit celou baterku, prostě se to bude kanibalizovat a opravovat v ceně jako za složitější rozvody. Ale ano, pro tak malý nájezdy bych elektriku zatím neřešil.
S každým novým modelem je to auto čím dál vhodnější i pro lidi z paneláku. Dojezd 500 km prostě lidem bohatě stačí a je na nich, jestli jak trubky budou stát někde 20 minut na nabíječce a nebo to nabijou někde u Lídlu, v nákupáku, u bazénu nebo kdekoliv jinde. Uznávám, je na to potřeba myslet, stejně jako že to auto máš mrsknout někam na zahradu, pokud nemáš kabel u vrat.
S každým novým modelem je to auto čím dál vhodnější i pro velké nájezdy. Prostě k tomu průsečíku, kdy EV bude lepší už takřka úplně ve všem, dojde dříve, než si spousta lidí dokáže připustit. Kapacity baterek stále rostou, přitom koncové prodejní ceny klesají. A není důvod se domnívat, že by se ten trend měl zastavit.
S tím pádem hodnoty bych to taky zase tak nepřeháněl, protože specifickou věcí EV bude výrazně větší zbytková hodnota i úplného šrotu, protože je to obrovská sbírka kovů i nekovů. Vyměklé baterky, které zůstanou funkční, se pak budou prodávat do baráku k FVE. Radši teda do nějaké akumulátorovny
Další věc je, jakou rychlostí se vozový park obnovuje. Na to, abys dosáhl 20% podílu registrovanejch aut, budeš potřebovat řadu let a elektromobilky by klidně mohly jet naplno.
Pak teda nastává otázka, jestli bude dostatek materiálů pro baterky, dostatek mědi, přizpůsobená energetická infrastruktura, ozeleněná nebo ojádrovaná energetika, aby to celý dávalo nějakej smysl...