skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Elektromobilita
prohledat
1514 příspěvků (zobrazeno 401 až 450) od 04.09.2021 do 29.04.2025, založil/a Jirik_Tuňák1983
-> Bukaj 23.08.24 07:32:37: to nějak i souhlasí s tímhle
Kdyby někoho zajímalo, jak to aktuálně vypadá s elektromobilitou ve Skandinávii...
(data nejsou statisticky věrohodná, pouze odpozorováno v provozu)
Švédsko (a koneckonců i Dánsko) jsou na tom s četností elektromobilů asi na podobné úrovni, jako Německo a možná se k tomu částečně přibližuje i Česko - na venkově je elektrovůz spíše raritou, ve městech poměrně běžná záležitost.
V Norsku je elektromobilů (skutečných EV, ne hybridů) znatelně více, hlavně na jihu a tam, kde hustota osídlení nabízí i hustší síť dobíjecích stanic. V odlehlejších částech země je to podobné, jako všude jinde - spoléhá se hlavně na klasické spalováky.
Asi nejzajímavější je to ve velkých městech a na dálnicích na jihu země - tam už je poměr EV:fosil cca 1:1 (pokud počítám pouze osobní vozy, ne užitkové)...
...například v odpoplední špičce na průtahu skrz Oslo a navazujících dálnicích (takový ekvivalent pražské jižní/štěrboholské spojky a prvních 30 km D11 nebo D1) byly EV možná i v mírné převaze (cca 65:58 EV:fosil, pak mne přestalo bavit to počítat)...
Jinak mimo osobáků a speciálních vozů (jednoúčelová městská vozítka pro údržbu či rozvoz čehosi) je asi jediný seriový "neosobák" v provozu k vidění ten nový "tranďák" (myslím, že se to jmenuje VW ID-Buzz nebo tak nějak?)...
(data nejsou statisticky věrohodná, pouze odpozorováno v provozu)

Švédsko (a koneckonců i Dánsko) jsou na tom s četností elektromobilů asi na podobné úrovni, jako Německo a možná se k tomu částečně přibližuje i Česko - na venkově je elektrovůz spíše raritou, ve městech poměrně běžná záležitost.
V Norsku je elektromobilů (skutečných EV, ne hybridů) znatelně více, hlavně na jihu a tam, kde hustota osídlení nabízí i hustší síť dobíjecích stanic. V odlehlejších částech země je to podobné, jako všude jinde - spoléhá se hlavně na klasické spalováky.
Asi nejzajímavější je to ve velkých městech a na dálnicích na jihu země - tam už je poměr EV:fosil cca 1:1 (pokud počítám pouze osobní vozy, ne užitkové)...
...například v odpoplední špičce na průtahu skrz Oslo a navazujících dálnicích (takový ekvivalent pražské jižní/štěrboholské spojky a prvních 30 km D11 nebo D1) byly EV možná i v mírné převaze (cca 65:58 EV:fosil, pak mne přestalo bavit to počítat)...

Jinak mimo osobáků a speciálních vozů (jednoúčelová městská vozítka pro údržbu či rozvoz čehosi) je asi jediný seriový "neosobák" v provozu k vidění ten nový "tranďák" (myslím, že se to jmenuje VW ID-Buzz nebo tak nějak?)...
-> King: Spousty z nich hlavně ví, že auto bržděním dobíjí. Takže jízdní styl pomalu na 140 a pak brzdit taky není vyjímkou 

-> gim 30.07.24 13:13:35: D11, tam se snad jinak nejezdí. Krom teda kraje od Čerňáku, kde pravý pruh je rychlejší a v levým jak vláček všichni střídavě zrychlují a prudce brzdí.
Jinak jezdím vždy prázdným pravým. Ty v levo beru už po těch letech jen jako překážku.
Jinak jezdím vždy prázdným pravým. Ty v levo beru už po těch letech jen jako překážku.
-> King: to mi stačilo minulý týden D11 cesta směr Krkonoše. Odpolední páteční provoz a polák v plachtovým Ducatu - od nájezdu u Ikea do Poděbrad v levém pruhu pevných 115 nebo méně. Nepřidal, neuhnul. Před sebou 2km místa v obou pruzích, na fotonovou léčbu nedočkavý, ani jejich troubení a posunky nereagoval, jel si svoji. V rámci ušetření nervů, jsem se zařadil u sjezdu na Č.Brod do pravého mezi kamčáky a do Poděbrad jsem ho souvislou jízdou asi 5x předjel. Předpokládám že takto pokračoval až do Jaroměře. Já to vzdal a jel jsem raději na Jičín.
-> King: Tímto stylem jsem kdysi absolvoval trasu Praha - Hannover jako spolujezdec v dodávce.. Dodnes tu jízdu vedu v top five mezi hororovými..

-> palinator 30.07.24 10:25:59: Ne, min to zere v pravym, kde se povesis za kamion a ten te za hubicku dotahne z Praheee az do Rise

-> King:
V levym to míň žere?
V levym to míň žere?

Jenom takovej postreh z letnich sluzebek - co predvadej svatecni Nemci, Danove a Rakusaci treba na D8 na Dresden je hlina, ale ty pacienti v elektrovozitkach, co se dokazou batolit dlouhy kilometry 110-120 v levym - to je top. Ze se da jet treba kilometr vyrazne rychlejc v pravym - to nikoho nevzrusuje

-> pavucina:
Třeba se jednou dočkáme vozu "pro konzervativnější zákazníky"..
Dřív tuhle roli hrála právě Škodovka, který strohej a nezajímavej design byl vytýkán. Dneska je ta doba už pryč a je to automobilka, která se už od Hyundaie, Fordu nebo VW ničim neodlišuje. Alespoň tedy designovým a ergonomickým jazykem.
Třeba se jednou dočkáme vozu "pro konzervativnější zákazníky"..

Dřív tuhle roli hrála právě Škodovka, který strohej a nezajímavej design byl vytýkán. Dneska je ta doba už pryč a je to automobilka, která se už od Hyundaie, Fordu nebo VW ničim neodlišuje. Alespoň tedy designovým a ergonomickým jazykem.
-> palinator: Rozhodne souhlas, jsem to napsal moc strikne, spis mi slo o interier a ovládání auta, než o to ze je to cista predelavka z ICE i s prednim nahonem. Proste ve zkratce na MEB platformu posadit golfa s upravenou aero, atd...
-> pavucina:
Tak já si myslim, že ten přední náhon u Golfa je přežitek a překážka pro určitej fun factor. Už těch 100 kW to má problém ve městě přenést na silnici. Celkově mi nepřijde dobrý dělat elektriku ze spalováku, stejně to auto má tolik specifickejch dílů, že plug and play to není.
Co mi vadí, že každý elektrický auto, který vznikne na papíře jako novostavba, je prostě hnusný. Interiér se mi líbí snad jen v Mercedesech, exteriér mě nejmíň uráží asi u Tesly.
To nemůžou vzít designéra od běžného ICE VW a obalit platformu něčim na pohled konzervativním? Mně přijde, že se pořád BEV snaží odlišovat seč to jen jde, ale domnívám se že ti, na který to zabíralo, už EV mají a ostatní to jen odrazuje.
Tak já si myslim, že ten přední náhon u Golfa je přežitek a překážka pro určitej fun factor. Už těch 100 kW to má problém ve městě přenést na silnici. Celkově mi nepřijde dobrý dělat elektriku ze spalováku, stejně to auto má tolik specifickejch dílů, že plug and play to není.
Co mi vadí, že každý elektrický auto, který vznikne na papíře jako novostavba, je prostě hnusný. Interiér se mi líbí snad jen v Mercedesech, exteriér mě nejmíň uráží asi u Tesly.
To nemůžou vzít designéra od běžného ICE VW a obalit platformu něčim na pohled konzervativním? Mně přijde, že se pořád BEV snaží odlišovat seč to jen jde, ale domnívám se že ti, na který to zabíralo, už EV mají a ostatní to jen odrazuje.
-> U-Geen: fakt to nechceš
-> palinator: Bohužel dost veci je legislativne (treba ten line assist), a zbytek jde docela slusne donastavit a nebude to nabrzdovat zatacky atd...
Jinak to auto ma 1800kg, 2300kg je tipuji maximální hmotnost.
Doufam ze tam jednou zacnou davat ten vylepsenej 210kW motor co je ted v ID7.
Ale co si budem, presto že jezdím teslou(kde už i já řákám, ze do 130 jako kráva), tak se mi porad nejvic libi koncept eGolfa, ale skoda, že to nedostalo facelift v podobe lepsi baterie a motorů, proste normální auto, jen na elektriku.
Jinak to auto ma 1800kg, 2300kg je tipuji maximální hmotnost.
Doufam ze tam jednou zacnou davat ten vylepsenej 210kW motor co je ted v ID7.
Ale co si budem, presto že jezdím teslou(kde už i já řákám, ze do 130 jako kráva), tak se mi porad nejvic libi koncept eGolfa, ale skoda, že to nedostalo facelift v podobe lepsi baterie a motorů, proste normální auto, jen na elektriku.
-> palinator: hele me se to - mezi EV - docela libi... ale jeste jsem to nepotkal nazivo.
-> Jirik_Tuňák1983:
Jenže jsou úzké/blízko u sedačky... kámoš to řeší tak, že se opírá o spolujezdcovu opěrku.
Pro menší postavy to možná vyhovuje.
Jenže jsou úzké/blízko u sedačky... kámoš to řeší tak, že se opírá o spolujezdcovu opěrku.

-> palinator 26.07.24 12:24:45: Tak zrovna ty dělené opěrky mi i přijdou super. Každý si nastaví výšku podle sebe a nečmrdláte o sebe lokty. Tím spíše, když je řidič nebo spolujezdec chlupatej a potí se. 

Dneska mě svezl kámoš ve faceliftované ID3. Působí to, jako kdyby to vyvíjeli inženýři z Aliexpressu. Podvozek, pohon, brzdy, dojezd, všechno velmi dobré, ale ve špatném autě. Ovládání všeho přes dotykové ovládání, po každém "startu" se reaktivuje line assist, k jeho vypnutí je potřeba asi 5 úkonů. Pořád to auto kecá do řízení, nabrzďuje do křižovatek, brzdí to kvůli provozu, že jsou zbytečně dlouhé mezery, neustálá rekuperace "vycucaná z prstu" zhoršuje spotřebu, člověk musí furt plynem korigovat, aby se auto chovalo nějak normálně. Tenhle fašismus teda začal už s e-Golfem, ale ten jen nabrzďuje na rychlostní omezení, které má nahrané kdesi v mapách a při troše zkušenosti se dá eliminovat nebo si na to zvyknout. U ID3 je těch manipulací potřeba dělat mnohem víc.
Co je ale fakt super - jede to jako kráva, i když měla baterka jen 40 %. Váží to skoro 2,3 tuny, papírově to má 150 kW, ale pocitově to jede výrazně líp, než 100kW e-Golf, kterej váží necelých 1,7 t. Super je podvozek, jeho jistota a zároveň komfort, ticho na palubě i na rozbité cestě. Dobré jsou i sedačky, konkrétní kus měl nějakou světlou alcantaru, elektricky ovládané, masážní přední sedačky. Špatné jsou dělené loketní opěrky, jak z 307 nebo autobusu. Pro EV jsou dobře vyřešené brzdy, které mají dlouhý krok pedálu a jde tak citlivě dávkovat míra rekuperace, čímž je více využitelná.
Kámoš má to auto jako přidělené služební, jezdí křížem krážem přes půl republiky a dojezd, resp. případné rychlonabíjení, ho prý neomezuje - dojezd i po dálnici přes 400 km. Sere ho spíš provedení toho auta, mj. i tlačítka multifunkčního volantu, volič "převodovky", je to celý takový hnusný zevnitř i zvenku. Technologicky ale paráda.
Foto ilustrační
Konec hlášení v elektrickém jazyce
Co je ale fakt super - jede to jako kráva, i když měla baterka jen 40 %. Váží to skoro 2,3 tuny, papírově to má 150 kW, ale pocitově to jede výrazně líp, než 100kW e-Golf, kterej váží necelých 1,7 t. Super je podvozek, jeho jistota a zároveň komfort, ticho na palubě i na rozbité cestě. Dobré jsou i sedačky, konkrétní kus měl nějakou světlou alcantaru, elektricky ovládané, masážní přední sedačky. Špatné jsou dělené loketní opěrky, jak z 307 nebo autobusu. Pro EV jsou dobře vyřešené brzdy, které mají dlouhý krok pedálu a jde tak citlivě dávkovat míra rekuperace, čímž je více využitelná.
Kámoš má to auto jako přidělené služební, jezdí křížem krážem přes půl republiky a dojezd, resp. případné rychlonabíjení, ho prý neomezuje - dojezd i po dálnici přes 400 km. Sere ho spíš provedení toho auta, mj. i tlačítka multifunkčního volantu, volič "převodovky", je to celý takový hnusný zevnitř i zvenku. Technologicky ale paráda.
Foto ilustrační
Konec hlášení v elektrickém jazyce
-> 11mAjA11 11.07.24 20:53:05: Ale tohle není případ neznalosti, tady jde především o selhání komunikace s klientem a problém s egem některých zodpovědných lidí - neschopnost připustit, že chybili a vlastní (nebo kolegovu) chybu vůbec uznat a adekvátně reagovat (omluva a návrh řešení).
Takový přístup ("mrtvý brouk") bych možná očekával od někoho, kdo mi prodá třeba bazarového walkmana za pár stovek, ale rozhodně ne při koupi nového vozu (bez ohledu na značku a kupní cenu)...
Takový přístup ("mrtvý brouk") bych možná očekával od někoho, kdo mi prodá třeba bazarového walkmana za pár stovek, ale rozhodně ne při koupi nového vozu (bez ohledu na značku a kupní cenu)...

-> 11mAjA11:
Tak ono když jdeš ve VW řešit nestandardní chování Climatronicu a ptáš se, jestli se neřešilo nějaký TPI nebo něco, aby se přehrál software a jeden parametr šel VAGem přizpůsobit (hází to totiž chybu), tak nakonec mluvíš se šéfem servisu, kterej z tebe dělá debila že "závada se neprojevila" a když teda chci ukázat, jak se neprojevila (Climatronic se po uspání jednotek resetuje do defaultních 22°C), tak mi řekne, že to pak nastavil zpět na 22°C.
Nakonec to končí na tom, že se mě ptá, jak to auto jezdí, že s tim k nim jezdí "jeden pán"....
Možná jsem to tu popisoval, ale je to fakt otravný pokaždý přenastavovat Climatronic na LO, aby to vztekle netopilo 5kW přímotopem po každým otočení klíčku po dobu 8 měsíců v roce.
Tak ono když jdeš ve VW řešit nestandardní chování Climatronicu a ptáš se, jestli se neřešilo nějaký TPI nebo něco, aby se přehrál software a jeden parametr šel VAGem přizpůsobit (hází to totiž chybu), tak nakonec mluvíš se šéfem servisu, kterej z tebe dělá debila že "závada se neprojevila" a když teda chci ukázat, jak se neprojevila (Climatronic se po uspání jednotek resetuje do defaultních 22°C), tak mi řekne, že to pak nastavil zpět na 22°C.

Nakonec to končí na tom, že se mě ptá, jak to auto jezdí, že s tim k nim jezdí "jeden pán"....
Možná jsem to tu popisoval, ale je to fakt otravný pokaždý přenastavovat Climatronic na LO, aby to vztekle netopilo 5kW přímotopem po každým otočení klíčku po dobu 8 měsíců v roce.
Problém servisní sítě Hyun je opravdu tristní přístup ke školení odborných pracovníků v servisech..v Česku to není úplně největší extrém, ale žádná sláva to teda není..
Bohužel Ioniq 6 je velká neznámá troufnu si říct pro velkou většinu servisů v Evropě..v Koreji to asi bude lepší..ale je tu pořád to ale..je to velice složitá změť komponentů..to jen tak obecně, že EV opravdu nemůže opravovat kde kdo jen tak..
Bohužel Ioniq 6 je velká neznámá troufnu si říct pro velkou většinu servisů v Evropě..v Koreji to asi bude lepší..ale je tu pořád to ale..je to velice složitá změť komponentů..to jen tak obecně, že EV opravdu nemůže opravovat kde kdo jen tak..
-> Jirik_Tuňák1983:
To už jsem před nějakou dobou viděl a do té doby jsem netušil, jak složité EV taky umí být..
To už jsem před nějakou dobou viděl a do té doby jsem netušil, jak složité EV taky umí být..

-> pavucina 10.07.24 14:36:56: Nevím, neznám ani jedno.
-> Jirik_Tuňák1983: Poslechl bych si to radsi od akcelerace electric..který s tímto příapdme přišel jako první. Kanál nejrychlejší tesla je takový no... škoda slov.
-> michael: 

-> Bukaj 30.06.24 09:39:03:
Jj, když jsem se ve Xantii svezl, nikdy jsem neměl větší pocit z auta, že je "všechno jinak". Včetně toho hydropéra, kde jsem nepochopil, jak to může tak dobře fungovat.
-> Bukaj:
A jak ovlivní emisní systém motoru podtlakové ovládání bužuterie u dieselu?
Spíš to má úplně stejnej důvod, jako se přešlo od pneumatickejch centrálů k elektrice. To elektrické ovládání zlevnilo a není důvod tahat svazky podtlakových hadic, který jsou jen zdrojem poruch a zdrojem živin pro kuny. Navíc třeba elektrický aktuator turba má mnohem lepší schopnosti, než podtlaková membrána.
Jj, když jsem se ve Xantii svezl, nikdy jsem neměl větší pocit z auta, že je "všechno jinak". Včetně toho hydropéra, kde jsem nepochopil, jak to může tak dobře fungovat.

-> Bukaj:
A jak ovlivní emisní systém motoru podtlakové ovládání bužuterie u dieselu?
Spíš to má úplně stejnej důvod, jako se přešlo od pneumatickejch centrálů k elektrice. To elektrické ovládání zlevnilo a není důvod tahat svazky podtlakových hadic, který jsou jen zdrojem poruch a zdrojem živin pro kuny. Navíc třeba elektrický aktuator turba má mnohem lepší schopnosti, než podtlaková membrána.
-> Bukaj: Tzv. rovnáky na ohybáky

-> minno 29.06.24 20:11:41: Já si myslím, že to bude zase kvůli emisním normám - elektronický posilovač neovlivní emisní systém motoru tak jako podtlakový, který bere podtlak v sání (i drobná změna podtlaku v sacím potrubí může negativně ovlivnit emise a je to věc, se kterou nejde nic udělat, naplánovat atd.). Elektronická součástka sice zatěžuje motor přes alternátor (vyšší potřeba elektrické energie - vyšší emise), ale tak nějak z principu funkce lze zátěž převést na akumulátor ("na dluh") a alternátorem zatěžovat motor ve vhodnějším režimu ("inteligentní dobíjení")...
V praxi to pak třeba ne vždy funguje, ale dle metodiky měření se vozidlo vejde do EURO XY
V praxi to pak třeba ne vždy funguje, ale dle metodiky měření se vozidlo vejde do EURO XY

-> Syny 29.06.24 14:23:34: Pocit, "jako by tam byla pružina" jsem měl vždycky, když jsem kdysi ve firmě sedl to Xantie z roku 1996 - to auto pro mne na ovládání bylo dost UFO...

-> vhml 29.06.24 20:02:14: Dost možná také. Se tam podívej, vypadá to jinak.
-> Milan 136 29.06.24 13:55:18: Hm, to je celkom škoda u áut, kde to vyslovene netreba. Pekná jednoduchá mechanika, ktorá obvykle prežije auto a oni to nahradia elektrikou
Aj keď na druhú stranu, ten jeden komponent to už aj tak nespasí.

-> Milan 136 29.06.24 19:26:27: a B8? To bych si vzdycky vymlatil zuby, kdyz chci pribrzdit, ale on uz ma pribrzdeno adaptak protoze se to z kopce rozjelo.
-> Syny 29.06.24 14:23:34: Nevím. Ale to bude mít nejspíš taky.
-> palinator 27.06.24 12:45:59: Ok. Tohle jsem v životě nepotkal. Zase další elektronika do auta..
-> Milan 136 29.06.24 13:55:18: A nevis co maj novy caddyny? Tu kdyz jsem dostal do ruky, tak tam ty brzdy jsou hodne divny. Jako by tam byla pruzina, ci jak to popsat.
-> palinator 27.06.24 12:45:59: Přesně tak, určitě elektrika.
-> minno: Posilovač bez podtlaku mají už třeba všechny Octavie 4, v průběhu výroby Superb 3 atd.
Je to poznat na chodu pedálu. Jednou to zákazník reklamoval, že se mu nezdá chod pedálu, protože mu firma vyměnila Superba a přešel z podtlaku na el
-> minno: Posilovač bez podtlaku mají už třeba všechny Octavie 4, v průběhu výroby Superb 3 atd.
Je to poznat na chodu pedálu. Jednou to zákazník reklamoval, že se mu nezdá chod pedálu, protože mu firma vyměnila Superba a přešel z podtlaku na el
-> Bukaj:
Ten levej malej budíček je ukazatel "dostupného" výkonu. Když bude baterka vybitá, ten budíček bude klesat. Stejně tak bude klesat chvíli po tom, co budeš držet plnej plyn, protože maximální výkon se ani náhodou nerovná výkonu trvalému. Je jen krátkodobý, nejspíše z důvodu chlazení vinutí trakčního motoru.
-> MVM:
Ty tam nějaký ufo od posilovače vidíš?
Tohle tady zcela jistě není. Neznám přesně jak to funguje, ale je to nějaká elektromechanika. Poznat je to i na chodu pedálu, kdy se to s tebou pere, aby brzdy moc nebrzdily a brzdilo se rekuperací, a když už při nízkejch rychlostech rekuperovat nelze, tak se trochu propadne pedál a jsou slyšet kotouče, jak drhnou.
Nakonec, tyhle brzdy se dělaj už i u spalováků a nejnovější diesely už nemají ani vývěvu, protože se všechno ovládá elektricky.
To jen tak že se vám seru do diskuze.. nikdo se mě na nic neptal.
Ten levej malej budíček je ukazatel "dostupného" výkonu. Když bude baterka vybitá, ten budíček bude klesat. Stejně tak bude klesat chvíli po tom, co budeš držet plnej plyn, protože maximální výkon se ani náhodou nerovná výkonu trvalému. Je jen krátkodobý, nejspíše z důvodu chlazení vinutí trakčního motoru.
-> MVM:
Ty tam nějaký ufo od posilovače vidíš?

Nakonec, tyhle brzdy se dělaj už i u spalováků a nejnovější diesely už nemají ani vývěvu, protože se všechno ovládá elektricky.
To jen tak že se vám seru do diskuze.. nikdo se mě na nic neptal.

-> minno 26.06.24 12:42:33: Tak zrovna tohle je zřejmé (popis jednotek "%PWR x 10" mi byl celkem jasný), ale ty ostatní věci zase až tak ne 

-> minno: Jelikož Audi R8,Lambo, a podobny vw auta používají klasický membránový podtlakový posilovač a k tomu elektrickou vývěvu. Nedivil bych se kdyby to měl i golf
-> minno 26.06.24 12:42:33: je to prostě ukazatel aktuálního výkonu. Jak z baterií, tak do nich. Dokonce je to na tom budíku i napsaný :-)
Mňa by zaujímalo, ako je riešený brzdový posilňovač na tom e-Golfe. Čisto elektronicky (snímače a motorček), alebo pneumaticko-elektronicky (podtlakový posilňovač + výveva)?
Kolega majiteľ mi na to nevie odpovedať, ja som to nemal kedy skúmať, no na fotke, čo som stihol vyfotiť tam nevidím vzhľadovo nič podobné klasickému "ufu".
Kolega vraví, že mi rád požičiava autá na testovacie jazdy, lebo ho na veľa vecí potom upozorním. Ja sa ho pýtam na princíp brzdového posilňovača, alebo ako sú riešené nápravy a zavesenie kolies, zatiaľ čo všetci ostatní koho zvezie mu pochvaľujú farbu auta, alebo riešia len bežné veci ako spotrebu a dojazd
Kolega majiteľ mi na to nevie odpovedať, ja som to nemal kedy skúmať, no na fotke, čo som stihol vyfotiť tam nevidím vzhľadovo nič podobné klasickému "ufu".
Kolega vraví, že mi rád požičiava autá na testovacie jazdy, lebo ho na veľa vecí potom upozorním. Ja sa ho pýtam na princíp brzdového posilňovača, alebo ako sú riešené nápravy a zavesenie kolies, zatiaľ čo všetci ostatní koho zvezie mu pochvaľujú farbu auta, alebo riešia len bežné veci ako spotrebu a dojazd

-> Bukaj 25.06.24 23:27:31: Hodnoty doprava na tom združenom budíku vyzerajú ako otáčkomer, ale bude to ako píše vhml. Počas jazdy to pri svižnej akcelerácii skákalo k 10 (100%) a pri ustálenej rýchlosti 100 km/h to ukazovalo okolo 20 (20%). Uvádzam to správne?
Sranda je, že aj majiteľ (kolega) si myslí, že je to otáčkomer
Keď som sa ho na to pýtal, prečo to tak skáče, tak mi povedal niečo v zmysle, že to je len taký fejkový otáčkomer, na oblbnutie šoféra ako to upaľuje
Musím ho upozorniť.
Sranda je, že aj majiteľ (kolega) si myslí, že je to otáčkomer


Musím ho upozorniť.
Jo, to by šlo i v (elektro)autě a použitá nafta by se likvidovala v pomocném spalovaku 

Abyste nežili v nevědomosti, tak některý řídící jednotky u Johna Deera se chladí naftou
Samozřejmě na nízkotlaký větvi...


-> Bukaj: vůbec, vodou se chladí nejen pohon a věci kolem něj, ale i řídicí jednotky s velkým výpočetním výkonem.
-> Bukaj 26.06.24 09:55:00: že by elektromobilisti nostalgicky zavzpomínali na kravál škody 100 s větrákem :-)
-> vhml: Aha, doteď jsem žil v tom, že elektromobily jsou chlazené vzduchem...
A ten malý budíček uvnitř toho velkého ukazuje co?
A ten malý budíček uvnitř toho velkého ukazuje co?