Elektromobilita

prohledat
1522 příspěvků (zobrazeno 501 až 550) od 04.09.2021 do 30.04.2025, založil/a Jirik_Tuňák1983
řadit dle data
10:09:59
13.03.2024
palinator
-> saskyn2:

Na Aliexpresu se dá koupit TRW nebo je to nějakej fake?
09:58:08
13.03.2024
saskyn2
-> palinator: Hele ono jak něco začneš dělat ve velkém tak tě to přestane bavit. Každopádně tohle musíš sám vymyslet. Podívej příklad jak lidi vydělávají. auto.bazos.cz/inzerat/... /motorek-passat-612hran-b6 3caudilancia-trw.php

www.aliexpress.com/item/1 005004233629845.html?spm=a 2g0o....
09:45:32
13.03.2024
palinator
-> saskyn2:

Jo, obsluhu kotle nebo kamen nepočítám. To mě vyloženě baví a u kotle mám vždycky otevřenýho lahváče. 3 Jinak jo, mám to zdarma, doveze mi to, jen mu pomůžu naložit i jeho fůru. 3

Onehdy jsem se pokoušel dělat sady na pravidelnou údržbu u aut, ale zájem o to nebyl. Z aliexpresu jsem spekuloval nad ND na koloběžku, ale zjistil jsem, že bych se cenově moc nelišil od zavedeného eshopu v ČR. Když budu péct chleba, tak to taky moc peněz zrovna nehodí i kdybych kilo chleba prodával za kilo, což mimochodem stejně nikdo nekoupí. 3

Nenapadlo tě, že kdyby bylo výhodný dělat něco, co mě zároveň baví, tak že už to dávno dělám?



Jasně, můžu třeba skládat akupacky do koloběžek, to dělá komerčně málo lidí. A je k tomu dobrej důvod. Málokdo pak chce řešit, když ten pack z kdovíjakýho důvodu shoří s půlkou paneláku. A pro pár tisíc měsíčně navíc to podle mě smysl nemá.
09:27:24
13.03.2024
saskyn2
-> Borderer 13.03.24 07:43:43: Hele když budeš chtít tak vždycky něco najdeš. Ale dobře i kdyby to tak bylo, tak tenhle argument bych bral od někoho kdo bydlí v bytě, pokud bydlíš v baráku, tak asi víš moc dobře že práce je pořád4

-> darklord 12.03.24 23:47:02: To je taky argument jak noha. Takže když musím stavět těch pár jízd co jedu s dětma, tak budu stavět i všechny ostatní3 A jo, já chápu že se to dá přežít, ale otázka je proč, co z toho, jako že ušetřím 20Kč? Tak to si to užij3 Vždycky se musím smát když po dálnici předjíždím ty plahočící se Tesly za dva míče a říkám si c oz toho ti lidi mají, prachy jim očividně nechybí.

-> palinator 13.03.24 07:52:19: Tak pokud chceš tak v dnešní době jsou ty možnosti obrovský, švagrová třeba přeprodává věci z aliexpresu, nebo zrovna nedávno se chlubil cigoš z Rakovníka že doma rozhazuje vraky co pokoupí a že mu to hodí 90 měsíčně plus má dalších 30 na dávkách na děti atd a ted si koupil barák na Tenerife protože tam nejsou rasisti33 a hlavně tam úřady nevidí a neseberou dávky3 Nebo já nevím, přeci ti tady nebudu radit co máš dělat, to musíš vědět sám co umíš, nebo co tě baví. Nejhorší je si nevážit vlastního času, jednou na to taky přijdeš. A i ty 200/h mi přijdou dost přehnaný, to je možná jestli máš automat a dřevo ti někdo zdarma doveze. Pokud máš normální kotel kam to musíš ládovat a nedej bože si jet ty stromy nakácet, tak si myslím že budeš někde kolem 50/h. Ale dělej jak chceš, já ti nic nenutím, však jsme se tu o tom bavili že tě to baví, stejně jako to má Bukaj s Karburátorama nebo já se slepicema3
09:10:35
13.03.2024
palinator
-> Borderer:

Citigo bylo výrobně strašně drahý, i když ano, po modernizaci už velice hezky použitelný. Naráží to na fakt, že aby se EV svoji prodejní cenou ospravedlnily, musely se narvat (výrobně relativně levnou) výbavou a nebo rovnou poslat do vyšších tříd. Nicméně doba se mění a postupem času to zase spadne dolů do nižších tříd, díky technologickému pokroku. Pak se ovšem může stát, že budou ceny kolísat, protože při větší dostupnosti EV dojde i k výrazně vyšší poptávce po svatý čtveřici lithium, nikl, mangan, kobalt do baterek a po neodymu a podobnejch srandách do BLDC motorů.

Do jaké míry je to řešitelné, nevím. U baterií se hledají různé cesty, dokonce i bez lithia, u motorů si nejsem jist, jak řešit jinak silné permanentní magnety bez toho, aniž by se udělal krok zpět směrem k elektricky buzeným motorům.
09:04:49
13.03.2024
palinator
-> Bukaj:

Máš to nějaký pomotaný. 3

1,5t elektroauto bude jedno z těch nejlehčích. Golf, který rozhodně není velikosti dodávky, váží skoro 1700. Vnitřním prostorem ovšem rozhodně není velikosti 120. Poměr velikost/hmotnost/vnitřní prostor je bída u SUV a u nich je úplně jedno, jestli je to na elektriku nebo na benzín, stojej za hovno všechny.

Samozřejmě, že takové EV zkonstruovat jde, dokonce se i něco v tom stylu prodává (a není důvod, aby se nemohla prodávat nějaká modifikace taková, jak jsi ji vyspecifikoval).

www.aixam.cz/cs/.../pack



Problém je pouze v jedné jediné věci. Baterky. NMC jsou drahé, ale relativně malé a lehké. LFP jsou levnější, ale větší a těžší. Každým rokem baterie zlevňují a při stejné kapacitě se zmenšují. Životnost roste. Už nyní není nijak podstatný důvod hmotnost a rozměry baterií - už při současné technologii dokážeš postavit auto s dojezdem, který je pro drtivou většinu lidí přijatelný. Problém je cena. Hmotnost tě může srát jen kvůli valivému odporu a že se ti to na heveru hůř zvedá. 3 Oproti nějakému obtloustlému spalováku to EV kompenzuje rekuperací, která sice zdaleka není 100% účinná, ale velká část kinetické energie, kterou potřebuješ eliminovat, se prostě vrátí do zdroje. Proto jsou jízdní výkony ve městě tak fajn.

Jinak ještě k tomu 10kW autíčku. On ten výkon na axeleratsi po městě možná může i stačit, ale je dobrý mít nějakou rezervu právě pro brzdění. Resp. omezují to hlavně schopnosti baterie snášet vysoké nabíjecí proudy. I u toho Golfa by člověk někdy uvítal o 100 kW víc, aby ta brzdná dráha v rekuperaci byla kratší. Ale pokud to nejsou nějaké prudké kopce a člověk trochu předvídá, tak většinou kotouče škrábne až pod 8 km/h.
08:59:25
13.03.2024
Borderer
-> Bukaj: Něco takovýho už tady bylo - eCitigo. A pokud nepočítám různý elektromotorky ala Twizy, tak takových elektroaut moc není. Takže vlastně o tu ekologii zase tak nejde.
08:44:34
13.03.2024
Bukaj
-> palinator 13.03.24 08:33:44: Tak nepotřebuju mít elektroauto, vážící půldruhé tuny, velikosti dodávky s vnitřním prostorem Škody 120. Stačilo by nějaké přibližovadlo velikosti Malucha, třeba s duralovým rámem a laminátovou karoserií, s pohonnou jednotkou 10 kW, maximálkou 85 km/hod., dojezdem třeba 100 km a celkovou hmotností 500 Kg včetně akumulátorů. Věřím, že něco takového by zkonstruovat šlo...
08:39:29
13.03.2024
Bukaj
-> Borderer 13.03.24 07:43:43: Byť to mám jako Saskyn, že kdybych zamakal víc v práci, tak bych vydělal víc, než ušetřím děláním dřeva na zimu, tak na druhou stranu si sám volím, co chci dělat a peníze pro mne nejsou rozhodující faktor - takže radši, než dělat za 450,-/hod. nějakou práci, která mne nebaví nebo do které se mi zrovna teď nechce, tak jdu štípat dříví, rozebírat převodovku, vrtat se v motoru, případně opravovat karburátory za v přepočtu nějakých 120,-/hod. 1
08:33:44
13.03.2024
palinator
-> Bukaj:

No, rezervy v konstrukci solárních panelů jsou, ale rozhodně ne k pohonu auta. To ti nikdy nemůže smysluplně vyjít, i kdybys měl účinnost panelu 100%.
08:25:56
13.03.2024
Bukaj
-> palinator 13.03.24 07:10:21: Však píšu, že jsou ještě rezervy v konstrukci solárních panelů pro použití k pohonu auta...

Ještě bych to mohl vždy za deště postavit pod okap a mít tam malou vodní elektrárničku3
07:52:19
13.03.2024
palinator
-> Borderer:

Přesně.. mně napadlo jestli nechodit po práci dělat někam na dohodu, třeba jezdit busem nebo něco takovýho. Jenže to jsou drobný zhruba stejný, jako bych dělal to dřevo.

A dělat něco, kde si vydělám víc na fulltime? Možná jako řemeslník - jenže nemám praxi. A poměr plat/práce by se vydělil asi deseti. 40
07:43:43
13.03.2024
Borderer
-> saskyn2: Jenže ty to furt bereš ze svého úhlu pohledu, že když zamakáš ten den dýl, tak máš o to víc vyděláno. Jsou taky lidi, co maj tarifní plat, ať jsou přesčasy nebo se jdou do práce akorát nasnídat a vypít kafe. 3 Tzn. proč nejít dělat to dřevo, když byl bych v práci zadarmo? Nebo jít z práce ještě na brigošku, abych vydělal ty násobky? 6 Koukni se na to taky z tohoto směru. 6
07:10:21
13.03.2024
palinator
-> Bukaj:

Celkový solární příkon Slunce v našich podmínkách je asi 1000 W/m2, ve všech vlnových délkách. Víc snad dodávat nemusim 3 Speciálně ještě zmíním vámi zmiňovaný líný lidi, který auto nemyjou nikdy a tomu by odpovídal pokles výkonu o 3/4 3

Flexibilní panely si na kapoty a střechu můžeš nalepit už teď. Ukrmíš tim v létě ventilaci.
00:28:44
13.03.2024
Bukaj
-> darklord:

Já to mám opačně - když někam jedu s dcerou, tak stavíme furt kvůli mně - mám hyperaktivní močák...2 Ale to je zastávka v řádu desítek vteřin.

Zato dcery se zeptám, jestli se jí nechce čůrat, ona řekne, že trochu jo, ale že to ještě vydrží a když si za další tři hodiny na to znovu vzpomenu, tak řekne, že si teda odskočí, až budu zase stavět3



Jinak já to mám tak, že auto je pro mne jakýsi "prostředek ke svobodě" - když si usmyslím, tak sednu a jedu, kam chci 6



A dokázal bych si představit i že bych měl elektromobil - ale takovej, kterej se nedobíjí přes kabel, ale kterej má na střeše a kapotě solární panely a dobíjí se furt, když svítí slunko. Na zimu bych ho strčil do garáže, odpojil baterku a vytáhl Volvo1

Jen nevím, jestli se takového elektromobilu dožiju - sice jsem v minulosti zaznamenal nějaké první solární vlaštovky, ale stále nic sériového, takže asi zatím jsou výrazné limity v konstrukcích solárních panelů...?



Jinak další věc, co s elektromobilem nemůžeš - vzít si na delší plánovanou trasu "palivo navíc" (jako benzín do kanystrů). Vlastně jo, můžeš si s sebou vzít ty kanystry s benzínem a k tomu elektrocentrálu... 3
23:47:02
12.03.2024
darklord
-> Bukaj 12.03.24 22:36:46: no to je presne o tom ako ja kedysi. Kym som si to neskusil, tak elektro bolo total no-go. Ale sli sme s kolegom na chatu (XC 40 recharge) a ked som si uvedomil ze s detmi aj tak stojime na rovnakej trase aspon 3x20 minut, tak mi vyslo ze na moj "bezny" presun by to proste vychadzalo uplne v pohode. A letne "chorvatsko" si v klude odbijem eroplanom + pozicovna (ak by vobec bolo nutne mat auto). A tojotu nenatankujem z 3f zsuvky 40
22:36:46
12.03.2024
Bukaj
-> saskyn2 12.03.24 10:13:40: Jo, souhlas.

Mne neskutečně prudí už i tankování LPG, kdy trvá asi minutu, než se tam těch 40 l natlačí (a většinou po celou dobu musím držet čudlík na stojanu), natož někde půlhodiny tvrdnout, než se nabije EV u rychlonabíječky...

Ale to je o přístupu. LPG taky nenatankuju všude a jsou kvůli němu různá omezení (vjezdy do podzemí apod.). S EV to chce víc plánovat dopředu (což je disciplína, kterou absolutně nezvládám - rozhoduju se dle aktuální situace a rád improvizuju) a holt to není vůz pro každého.



Na LPG se mi nejvíc líbí právě ten dojezd - když natankuju u škodovky plnou benzínu a plnou LPG, tak mám dojezd kolem 1000 Km. Kdyby ty EV hybridy byly skutečné plnohodnotné vozy s alternativním pohonem (třeba 100 Km dojezd na elektriku a k tomu dalších 700 na benzin/naftu), s možností kdykoli přepnout z jednoho pohonu na jiný, tak bych to bral, ale vyráběné hybridy jsou pouze daňová úlitba - dojezd 5 - 15 km na baterku je směšný...7



Jinak taky jsem línej - bránu na zahradu ani nezavírám a spousta lidí tady v obci si udělala stání pro auta tak, že zrušili kus plotu u své zahrady a oplotili takový výklenek, kam se vejdou 2 auta - a nemusejí otevírat bránu a zajíždět do zahrady...5
20:11:12
12.03.2024
palinator
-> saskyn2 12.03.24 16:59:14:

Neexistuje možnost vydělat navíc násobky toho, co ušetřím za topení. A barák se samozřejmě bude plácat jak půjde, vůbec to nesouvisí s tim, že teď dělám dřevo, v tuto chvíli není nic, co pro ten barák můžu udělat dopředu.

Jinak za dřevo nic neplatim takže to vychází cca na 200 za hodinu. 1



-> Jumbo 12.03.24 19:24:21:

No právě že třeba mezi O3 v TDI a TSI nezaznamenávám tak velký rozdíl jako ty. Navíc na dálnici při plynulé jízdě hlavní roli hraje aerodynamika. Hmotnost jen kvůli valivému odporu. Hodně záleží na jízdním stylu. Ale třeba má IV větší odpory v samotném pohonu. Ani nevim jak je ten hybrid udělaný - planetová převodovka?
upraveno 1x, naposled 12.03.2024 20:12:49
19:24:21
12.03.2024
Jumbo
-> palinator: Ja to verim, ale takhle to proste je... Dneska 700 km do Nemecka, tempomat max 150, 80% baterky pri odjezdu a spotreba 7,8. To je taky fakt... A ano skoro stejne tezke auto s naftou ma mensi spotrebu a lehci auto se stejnym benzinem taky, nevim co vic k tomu rikat...
16:59:14
12.03.2024
saskyn2
-> palinator 12.03.24 16:14:41: ale ještě víc by ocenila vydelany násobky toho co ušetříte za topení, nebo alespoň to co pak budeš jednou dávat za nejaky firmě za ti aby tu barák dala do kupy. Jako já tvůj pohled chápu ty si myslíš že jsem nějaký odpůrce dřeva, ale to vůbec není pravda, naopak na chalupě jsem s ním vždycky topil. Doma jsem taky kdysi stopil co tady mel tata nachystany a pak to nepalil aby nenadavali sousedi, ve sklepě byla zasoba koksu az vypnou rusaci plyn to jsem taky vsehno zpracoval. Jen dneska vidím že dneska má lidský čas daleko vetsi cenu nez kdysi a je nesmysl stipat drivi za 50Kč na hodinu.

Mam nějakou

zahradu po pradedovi co by potřebovala vyčistit tak třeba na to dřevo ještě dojde. Ale abych ho cíleně kupoval k topení to nejsem blázen.
16:14:41
12.03.2024
palinator
-> saskyn2:

Tady se dýmí asi tak z poloviny komínů, ale žádná hrůza. Jsme na kopci, topí se jen dřívím a asi suchým, tak se kouří málo. Jen některé kotle fest valí krátce po zatopení, jak jsou studený.

Jinak myslim že ušetřené desetitisíce rodinka ocení o něco víc, než zastřižený okrasný rostlinky
upraveno 1x, naposled 12.03.2024 16:15:37
14:53:55
12.03.2024
saskyn2
-> palinator 12.03.24 11:44:46: Oni to využívají akorat při cestách na ministerstvo že se s tím tam dá zdarma parkovat. A taky to vypadá líp, než když jedeš žebrat o prachy s novým mercedesem no3 3
14:50:40
12.03.2024
saskyn2
-> palinator 12.03.24 11:41:15: no jo lidem jebe, tady taky spoustu lidí začalo topit vším možným. Jak tu býval čistější vzduch jak na vsi tak teď to tu už taky bývá výživný.

Přitom místo cumeni na telku můžeš jít dělat jiný užitečný věci jako třeba doma, na zahradě atd. Ono až budeš mít děti tak ti toho volného času dost ubude neboj3
11:44:46
12.03.2024
palinator
-> saskyn2 12.03.24 11:07:52:

Já bych služební auto na elektriku taky nechtěl. Na to neustálý stání na parkovišti se to nevyplatí. A pak to jede 500 km.
11:41:15
12.03.2024
palinator
-> saskyn2 12.03.24 10:41:48:

Stejně jako ty, tak mluvili jedni sousedi před několika lety. "Já už bych dřevo dneska dělat nemohla, hrůza"... vloni dělali komín a krb a na zahradě mají odhadem 40 m3 dřeva co z lesa sami vytahali.



Já jsem břídil, ve dvou lidech jsme v sobotu z lesa vyvezli 7 kubíků, všech 7 v metrech rovnou naštípali a přes 2 jsem stihl i nařezat.

Přitom jsem mohl čas věnovat něčemu užitečnějšímu. Zapnout plyn a třeba čumět na televizi nebo jít místo tahání špalků do posilovny.
upraveno 2x, naposled 12.03.2024 11:42:27
11:36:20
12.03.2024
palinator
-> saskyn2 12.03.24 10:13:40:

Proto budu mít WB na sloupku s HDS, abych moh nabíjet jak na ulici, tak na dvorku. Teď mám trvale vymotanej prodlužovák a přenosná nabíječka se vyndává z kufru, takže to netrvá 10 vteřin, ale 30.
upraveno 1x, naposled 12.03.2024 11:43:48
11:19:24
12.03.2024
Syny
-> vhml 12.03.24 10:46:45: No, problem to neni pro vas, co mate zahradu a nabijite si to na ni. Ja, bydlici v 6. patre panelaku s tim mam problem porad dost znacnej :)
11:07:52
12.03.2024
saskyn2
-> vhml 12.03.24 10:46:45: Je to možná větší problém než si připouštíš, to vidím v práci má paní na sebe napsanou sdílenou firemní Konu. Je to tak oblíbený auto, že to má za 3 roky najeto asi 9000Km a na podzim to přivezli na nazutí zimáků akorát si nikdo nevšiml že tam ty zimáky zůstali přes léto3 3 3 Oproti tomu roční Kodiaq v tsi má najeto 25t.

Ono spíš záleží na to k čemu člověk auto používá a jaké má možnosti. Pokud s tím např jezdí do práce kde si to může bezplatně dobít, tak chápu že je to dobrý a každej tu chvíli s kabelem přežije protože prostě výrazně ušetří.
10:46:45
12.03.2024
vhml
-> saskyn2 12.03.24 10:41:48: jo chápu. Ale obecně je to prostě mnohem menší starost a problém než z toho každej chce dělat :-) to dříví by mi sralo mnohem víc než připojení kabelu :-)
upraveno 1x, naposled 12.03.2024 10:47:07
10:41:48
12.03.2024
saskyn2
-> vhml 12.03.24 10:20:00: Jo takhle, já to blbě pochopil, jsem si říkal co to je za píčovinu že by se to dobilo za 10s3 3

Ted už je mi to jasný. Jenže když třeba jedu 5x za den, tak pokaždý zajíždět, řešit kabel, fakt zábava3 Jak říkám tady 90% lidí parkuje auta venku i přes noc. Ale když to někoho baví, to je stejný jak ta debata co jsme měli s Palinátorem ohledně topení dřevem, to pak člověk musí dělat pro radost. Já bych z toho asi radost neměl, budu mít raději pocit že kdykoliv můžu sednout do auta a jet kam chci a mít čistou hlavu bez starostí s dobíjením nebo tankováním.
10:20:00
12.03.2024
vhml
-> saskyn2 12.03.24 10:13:40: jenže to je právě o tom úplně opačným smýšlení. Těch 10 sekund trvá ho doma připojit na kabel. A stojící auto = připojenej kabel. Takže kdykoliv do toho potřebuješ skočit, tak odjíždíš s plnou nádrží. Ale samozřejmě ne na ulici.
upraveno 1x, naposled 12.03.2024 10:20:25
10:13:40
12.03.2024
saskyn2
-> palinator 12.03.24 08:05:14: Jako že se ti dobije elektromobil za 10 vteřin?9 To s tím jedeš ale jen 50m k sousedovi ne? 3

Prostě je to oprc navíc, já potřebuju kdykoliv sednout do auta a dojet ne řešit kolik mám v nádrži, nebo dojezd kvůli ušetřenejm 20kč mít starost navíc. A má to takhle dost lidí, vidím tady v ulici 90% lidí parkuje venku protože jsou líný autem zajíždět vůbec na zahradu, natož se jebat s nějakým kabelem a nabíječkou...
09:22:46
12.03.2024
palinator
-> gim:

Tak 80 km chápu, že je těžko použitelné. Nám těch 180 km v zimě stačí pro 98% jízd. Většinou ani nenabíjíme doplna.
upraveno 2x, naposled 12.03.2024 09:23:38
09:16:15
12.03.2024
gim
-> palinator: EVčko - C Zero máme na postrky kolem komína. Je fakt, že má už dojezd jen cca 80km. Při pravobřežním pohybu je to celkem v klidu, ale při levobřežním pohybu už celkem řeším kudy a kde budu případně nabíjet. Šéfa už jsme párkrát táhli na laně poslední kilometr, ale to bylo ještě v době, kdy nabíječek bylo i po Praze minimum.
08:05:28
12.03.2024
palinator
-> Jumbo:

2,0 TDI (ne-iV) má 1650 nebo něco takového a prý se s tím dá jet dálku i kolem 5.
upraveno 3x, naposled 12.03.2024 08:06:26
08:05:14
12.03.2024
palinator
-> růža:

To je pěknej blábol..

Jedinej rozdíl je v tom, že EV ten dojezd aktualizujou rychleji a citlivěji a člověk to víc focusuje, ať už kvůli obecně menšímu dojezdu nebo obtížnějšímu řešení, když šťáva dojde.



-> saskyn2 11.03.24 20:09:11:

Přitom to stačí mít na kabelu během 10 vteřin doma a žádnou benzinku hledat nemusíš. Teda kromě Jumba a Gima, který točej každej den 1000 km 3
06:56:49
12.03.2024
vhml
-> saskyn2 11.03.24 20:09:11: já mám na LPG dojezd 350 tak mi to nějak nepřijde zvláštní. Do práce s tím jezdím tejden a někam dál s dětma stejně mezitím stavíme 2x čůrat/kakat/na hřiště atd.
22:56:59
11.03.2024
růža
-> saskyn2 11.03.24 20:09:11: 3 3 "forma sebemrskačství", to je přesný. Co bych chtěl v tomhle případě ale vyzdvihnout je, že se spalovákem vždycky člověk ví, kolik ujede. U elektromobilu se může po dvou kilometrech změnit náhle dojezd o několik desítek kilometrů. A to je potom teprve prdel 3
22:23:05
11.03.2024
Jumbo
-> palinator: To auto má skoro 1800 kg...
21:18:31
11.03.2024
Matthes, záškodník z TechWebu
-> U-Geen: Nojo... Ale rikam si, ze jsou na tom lidi i hur, kdyz nemaj ani platebni kartu 3
21:12:12
11.03.2024
U-Geen
-> Matthes, záškodník z TechWebu: no vzdycky cekam na uctenku, tak to snad nehrozi :-)
21:10:01
11.03.2024
Matthes, záškodník z TechWebu
-> U-Geen 11.03.24 20:47:35: Tyjo slovo apka tady je dost kontroverzni 3



A s mou paranojou bych se bal, ze se to nezaplati a budou me nahanet 3
upraveno 1x, naposled 11.03.2024 21:10:25
20:47:35
11.03.2024
U-Geen
-> Matthes, záškodník z TechWebu: ja uz mam vsechny Orleny jako samoobsluzny... kdo se ma tahnout na pokladnu, kdyz staci appka :-) + teda sleva 0.60 neni zadnej zazrak, ale za tech par let uz to neco nasporilo
upraveno 1x, naposled 11.03.2024 20:56:18
20:22:39
11.03.2024
gim
-> darklord: ona Itálie obecně moc v posledních letech nepodražila. Presso pořád stojí 1,5 euro, pizzu seženeš bez problémů do 10 éček atd. Německo i Rakousko dost prodražilo obecně, byť pořád ne tolik jak u nás. Paradoxně zlevnila Skandinávie. Třeba Švédsko, tam to to stojí víceméně jako u nás spíš méně, akorát je to ve švédských korunách, takže krát 2, dřív to bylo krát 4. Takže už to není takovej úlet.
20:09:11
11.03.2024
saskyn2
-> vhml: To přeci není o chcaní, ale o tom srát se s tankováním a řešit pořád že mám rezervu a heledat benzínku. Takhle vezmu 70l nafty a mám na pár dní vystaráno, jebat se každejch 300km na benzínku, nebo nedej bože hledat nějaký dobíjecí stanice je nějaká forma sebemrskačství3
20:08:47
11.03.2024
gim
-> darklord: bývalo... Od covidu to je naopak. 2021 jsem jel k dodavatelům a přesně dle zkušeností jsem tankoval v Rakousku. Jak jsem pak čuměl, když v Itálii bylo palivo o těch 40-50 centů levnější. A to jsem tankoval v Rakousku na kotárské benzínce a v Itálii i na dálnici byl o 30 centů levnější.
20:00:53
11.03.2024
darklord
-> Matthes, záškodník z TechWebu: tak neviem co sa stalo, pamatam si ze vo villachu sme vzdy brali plnu a este kanyster aby sme sa zvladli vratit zase do villachu a v taliansku vobec netankovat, ale je pravda ze to bolo este pred koronou
19:44:38
11.03.2024
Matthes, záškodník z TechWebu
-> darklord 11.03.24 19:39:47: No to ani nahodou 3 Jeli jsme v lednu a Italie suverene nejlevnejsi 3 Rakousko nejdrazsi.
19:39:47
11.03.2024
darklord
-> gim: no ja neviem ale v rakusku je zvykom mat tak o 30-40 centov lacnejsi benzin ako v taliansku, tam je snad najdrahsie palivo ake som kedy tankoval 9
18:33:24
11.03.2024
Matthes, záškodník z TechWebu
-> Jarda/felda: Jj, taky u samoobsluznejch beru. Onehda mi jedna v Myte nevytiskla ucet, tak sem musel volat na infolinku 3
Extreme Tyres