-> pavucina 09.10.21 21:58:45: No tvůj problém to není, tvůj problém bude prodat to auto s nějakou rozumnou ztrátou, ne ho poslat rovnou na ekolikvidačku, ale máš pravdu že technologie umí divy a možná to bude za těch 8 let úplně jinak, nebo taky ne...
-> Mr._Nosferatu 09.10.21 22:02:34: vyplatí, ale musíš to provozovat v určitém režimu, najezdit ročně hodně km a zároveň nejezdit dlouhý trasy kdy čekáš na nabití. Pokud to máš na to že jedeš každý den pravidelně 100km do práce tam to nabiješ a jedeš 100km domu tak je to proti spalováku ideální, jenže kolik takových lidí je...většina lidí najezdí prd a potřebuje 2x za rok na dovolenou a pro takový je to naprostý nesmysl.
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Elektromobilita
prohledat
1538 příspěvků (zobrazeno 1351 až 1400) od 04.09.2021 do 05.05.2025, založil/a Jirik_Tuňák1983
-> pavucina 09.10.21 21:58:45: Někde proběhl na hovínkách.cz článek, že Tesla byla po osmi letech a 150 000 našich km ve smrti, dobít šla jen na 80 km dojezdu apod. Od té doby čtu ve všech, ale skutečně všech, diskuzích, že baterky jsou po 150 000 po smrti a nevydrží déle než 8 let, což dokazují i záruky výrobců, které jsou na stejnou dobu a proběh, že ano. 
Za pár měsíců někdo napíše, že stačí šukačkou uříznout vršky článků, nasypat do každého článku 10 gramů kočkolitu a baterka pak bude jako nová. To se bude pro změnu ve všech diskuzích plácat, že je všechno zachráněno a pořizování elektromobilů nic nebrání.

Za pár měsíců někdo napíše, že stačí šukačkou uříznout vršky článků, nasypat do každého článku 10 gramů kočkolitu a baterka pak bude jako nová. To se bude pro změnu ve všech diskuzích plácat, že je všechno zachráněno a pořizování elektromobilů nic nebrání.
-> pavucina: Tak kolik stojí dneska baterka ? Ty měníš baterku v mobilu ? Já teda dřív celý mobil.
A kolik stojí nabíjení z rychlonabíječky ? Vyplatí se vůbec provozovat EL auto jen z rychlonabíječek ?
A kolik stojí nabíjení z rychlonabíječky ? Vyplatí se vůbec provozovat EL auto jen z rychlonabíječek ?
Panove, to neni mobil nebo notebook, porad kazdej meni baterky
Ale i kdyby, tak to nebude uz muj problem, a za tech vasich projektovanych 8 let, ty baterky fakt 300k stat nebudou.

Ale i kdyby, tak to nebude uz muj problem, a za tech vasich projektovanych 8 let, ty baterky fakt 300k stat nebudou.
-> Jarda: Měnit baterky ? Ty nevíš že životnost EL aut je 8let nebo 100tis mil ?
Už vidím jak někdo koupí 8let starý Citigo za 60tis aby dal 300tis za baterky
Už vidím jak někdo koupí 8let starý Citigo za 60tis aby dal 300tis za baterky
-> pavucina 08.10.21 20:02:45: oni si to vynahradi, az budou menit baterky
ale jo, to citygo jeste dava smysl, narozdil od toho e-SUV

ale jo, to citygo jeste dava smysl, narozdil od toho e-SUV
Dneska jsem byl s tim elektrosrotem (Citigo iV) na garancni prohlidce - 30000km, stála i s pylovým filtrem 1555,- (tímhle servisováním ty servisy fakt nebudou mít co žrát). A cena provozních energií stála necelých 10.000,-. V průbehu techto kilometrů jsem menil jednu proraženou ekohovno pneumatiku za 2 obyč gumy, na spotřebe to není znát.
To píšu jen jako informaci žádné vychloubání nebo tak něco.
To píšu jen jako informaci žádné vychloubání nebo tak něco.
-> Bukaj: A nejen pohodlí...
-> Borderer: Jenže ty investice do zdrojů jsou tak obří, že je potřeba je už nějak průběžně financovat. Těžko vybuduješ paralelní "zelenou" energetickou infrastrukturu a pak to teda jednorázově "přepneš".
A se zákazem pálení uhlí doma bych výhledově počítal... resp. už si ho prostě nekoupíš.
-> Borderer: Jenže ty investice do zdrojů jsou tak obří, že je potřeba je už nějak průběžně financovat. Těžko vybuduješ paralelní "zelenou" energetickou infrastrukturu a pak to teda jednorázově "přepneš".
A se zákazem pálení uhlí doma bych výhledově počítal... resp. už si ho prostě nekoupíš.
-> dragon_cb_cz: Protože se chtě nechtě do zdanění elektřiny musí propsat i za "zelená" a tedy bude zdaněna méně - o kolik, je otázka. Každopádně to bude méně, než pálit to uhlí doma. A vzhledem k tomu, že v současné době je využití elektřiny př. k topení nebo ohřevu vody ekonomická sebevražda, pokud to mám srovnat s uhlím nebo dřevem, tak tam cejtím spíš tlak z této strany. :-)
edit: S tou koncepcí jsem spíš myslel fakt, že si nejdřív opatřím zdroje a pak začnu lidem podsouvat jejich využití. Tady mi to přijde přesně naopak.
edit: S tou koncepcí jsem spíš myslel fakt, že si nejdřív opatřím zdroje a pak začnu lidem podsouvat jejich využití. Tady mi to přijde přesně naopak.
-> Borderer: Tak zjevně je lidem z principu jedno, že svým počínáním (způsobem života) likvidují vše kolem (po nás potopa...), tak spotřební daň je chabým pokusem je (alespoň některé) k tomu donutit "násilně".
Když si lidé nejsou ochotni snižovat pohodlí z rozumu, tak třeba to půjde takto (nepůjde, já vím - to by ta daň musela být nevímjaká - a ekonomická příšera si svůj vlastní rybník nikdy nevypustí, takže se vždy bude mluvit o "zelené" a na mysli přitom budou Karlové a Emičky do vlastní kapsy...)
Když si lidé nejsou ochotni snižovat pohodlí z rozumu, tak třeba to půjde takto (nepůjde, já vím - to by ta daň musela být nevímjaká - a ekonomická příšera si svůj vlastní rybník nikdy nevypustí, takže se vždy bude mluvit o "zelené" a na mysli přitom budou Karlové a Emičky do vlastní kapsy...)
-> Borderer: Proč by to vedlo ke zvýšení spotřeby elektřiny, pokud bude zdaněná i ta elektřina? Detaily tam (jako vždy) nepíšou, ale typicky tyhle úvahy zahrnujou i zdanění "fosilní" elektřiny...
Že koncepce chybí je asi pravda, ale to je z části daň za to, že žijeme ještě pořád v relativně svobodnej společnosti, kde se kde kdo může vyjádřit ke kde čemu a tudíž jsou posuny dopředu prostě pomalejší a často stylem dva kroky dopředu, krok zpět... zato mají trochu dlouhodobější stabilitu no.
Že koncepce chybí je asi pravda, ale to je z části daň za to, že žijeme ještě pořád v relativně svobodnej společnosti, kde se kde kdo může vyjádřit ke kde čemu a tudíž jsou posuny dopředu prostě pomalejší a často stylem dva kroky dopředu, krok zpět... zato mají trochu dlouhodobější stabilitu no.
-> dragon_cb_cz: Protože mám pořád pocit, že zatím nikdo nepředložil funkční koncepci, která by nebyla naohejbaná tak, jak se zadavateli hodí.
Jakoukoliv "eko" daní budeš lidi nepřímo nutit zvyšovat spotřebu elektřiny, které už teď není bůhvíjaký přebytek a s odklonem od uhlí to bude ještě horší, nikoliv lepší.
edit: A smyslem je tak akorát tlak na přechod z fosilu někam směrem do zelena. Kdybys chtěl snižovat spotřebu, půjdeš druhou stranou - ve smyslu "jezdím málo - platím málo", ale už je jedno čím.
Jakoukoliv "eko" daní budeš lidi nepřímo nutit zvyšovat spotřebu elektřiny, které už teď není bůhvíjaký přebytek a s odklonem od uhlí to bude ještě horší, nikoliv lepší.
edit: A smyslem je tak akorát tlak na přechod z fosilu někam směrem do zelena. Kdybys chtěl snižovat spotřebu, půjdeš druhou stranou - ve smyslu "jezdím málo - platím málo", ale už je jedno čím.
-> Borderer: Já spíš nechápu, proč v těch věcech vidíš rozpor? Vpodstatě je to spotřební daň, tzn jejím smyslem je snižovat spotřebu...
-> Borderer: budou denní limity na osobu 

Četl sem si článek: www.novinky.cz/zahranicni
/.../rakousko-hodla-od-pol
oviny-roku-2022-zavest-nov
ou-uhlikovou-dan-40373759
a hned pod tím:
www.novinky.cz/zahranicni /.../cinu-trapi-rekordni-v ypadky-proudu-40373570
Pořád nechápu, co pak budou chtít dělat, až zjistí, že nedokážou pokrýt spotřebu elektřiny.
a hned pod tím:
www.novinky.cz/zahranicni /.../cinu-trapi-rekordni-v ypadky-proudu-40373570
Pořád nechápu, co pak budou chtít dělat, až zjistí, že nedokážou pokrýt spotřebu elektřiny.
--zeleno-- je skor nato aby nam nadstavili dane za nezeleno...
Dnes prave riesili jobovku ze energie pojdu zase hore... preco to rozpitvavat nemusim.
Dakujem vlado EU a celeho mira.
Dnes prave riesili jobovku ze energie pojdu zase hore... preco to rozpitvavat nemusim.
Dakujem vlado EU a celeho mira.
-> King 24.09.21 11:48:22: Řekl bych, že to budou fakt spíš ty miliardy
A "složitý" na tom je to, že se s tím slušný zeleno udělat dá, ale oni to nedělají - ty peníze se neutrácí, vkládají se do státního důchodového / investičního fondu, nejdou do státního rozpočtu třeba. To zeleno dělají z jiných peněz...

-> dragon_cb_cz 23.09.21 11:57:57: Nevim, jestli je neco slozityho na tom, ze na zkapalnenejch ci zplynovanejch dinosaurech rocne vyvarej 330 bilionu tech jejich korunek (40pct jejich exportu). I kdyby to bylo "jenom " 333 miliard, tak s tim uz se da delat slusny "zeleno ". Kzdopadne asi lepsi, nez to rozfrcat jako v tom Ruskym bordelistanu...
-> Jirik_Tuňák1983: Doufám, že aspoň trochu jo...minimálně do tý doby, než se tady Babiš zadrápne jak Putin v Rusku nebo Lukašenko ve skoroRusku.... 

-> U-Geen: Jo, to je jinými slovy to co jsem napsal - to zdanění na EV prostě nedopadá.
Jen že spousta lidí si myslí, že Norové ty speciální daně na auta zavedli kvůli elektromobilům, ale tak to není, oni je měli už snad desetiletí zpátky...
Jen že spousta lidí si myslí, že Norové ty speciální daně na auta zavedli kvůli elektromobilům, ale tak to není, oni je měli už snad desetiletí zpátky...
-> dragon_cb_cz: no pozitivní motivace tam je díky různejm slevám a pobídkám atd. ne? V podstatě se jim ve finále nákup EV snad i vyplatí.
-> U-Geen: No oni měli fosil zdaněný už dlouho před tím, než EV přišly, takže je to spíš pozitivní motivace v tom smyslu, že na EV to nespadlo, ale tipuju, že výhledově spadne taky.
A co se týká toho jestli utrácí peníze z ropy nebo ne, tak to je o dost složitější téma...
A co se týká toho jestli utrácí peníze z ropy nebo ne, tak to je o dost složitější téma...
-> dragon_cb_cz: no ale v tom Norsku jsou pomerne dost motivovani, aspon co rikal kamarad... a taky si tim kupujou budoucnost z penez, co maj z ropy :)
-> palinator:
Jo, kdyby to takhle fungovalo, bylo by to fajn.


-> Borderer:
Ale tak je to přeci logické.
Tam, kde je pro to příznivý energetický mix, infrastruktura/technologi e a kupní síla, ať se to zavádí. Tam, kde je to nevýhodné, tak ať tam jezdí diesel do skonání světa.
Za mě je největší problém neschopnost celého světa udělat řádnou energetickou transformaci. Na straně OZE narážíme na limity technologií i samotné přírody, na straně jádra narážíme na nesmyslnou fobii a ve finále to dopadá tak, že uhlí stále jako několik desetiletí zpět pálíme úplně zbytečně v baseloadu. Sita promine, ale i komunisti měli ve svých představách úplně jiné složení energetického mixu v ČSSR, už někdy po roce 2010. A světe div se, v bezemisních zdrojích.
Ale tak je to přeci logické.
Tam, kde je pro to příznivý energetický mix, infrastruktura/technologi e a kupní síla, ať se to zavádí. Tam, kde je to nevýhodné, tak ať tam jezdí diesel do skonání světa.
Za mě je největší problém neschopnost celého světa udělat řádnou energetickou transformaci. Na straně OZE narážíme na limity technologií i samotné přírody, na straně jádra narážíme na nesmyslnou fobii a ve finále to dopadá tak, že uhlí stále jako několik desetiletí zpět pálíme úplně zbytečně v baseloadu. Sita promine, ale i komunisti měli ve svých představách úplně jiné složení energetického mixu v ČSSR, už někdy po roce 2010. A světe div se, v bezemisních zdrojích.
-> Borderer: Tak ono si taky musíš uvědomit kupní sílu
A jasně, tohle jsou oblasti, kde nástup EV přijde později, ale to myslím nikdo nerozporuje.
Z českého pohledu je to ovšem irelevantní, protože podobný oblasti tady prostě nemáme.

Z českého pohledu je to ovšem irelevantní, protože podobný oblasti tady prostě nemáme.
-> palinator: Proto píšu o tom pokroku, aby to lidem dávalo smysl. Musíš si uvědomit hustotu zalidnění a vzdálenosti mezi jednotlivejma obcema či malejma městama. Ve městě s možností nabíjení na každým kroku těch EV jezdilo hodně, ale jakmile si neměl v okruhu 100km velké město, tak samej fosil a ideálně RAM, velký Volva atd. A úplně nevěřím, žeby si to kupovali čistě z jejich rozmaru, když tam Fabie v Aktívii stojí tolik, co tady rozumně vybavená Octavie.
-> palinator: Jo, v tomhle jsme asi za jedno. Zoufale se upínáme na to, jak to celé uživit, místo toho abychom přemýšleli, jestli to opravdu všechno potřebujeme....
-> Borderer: V Norsku mají fosily zdaněné už dlouho a taky už to tam je de facto uzavřená kapitola - fosilní ojetiny obtížně prodejné, v prodejích nových aut už jsou EV nad polovinou myslím... takže změna se myslím docela stala 
A ono to nebude revoluce, ty šrouby se budou přitahovat postupně... A jestli se střední/východní Evropa vzepře a půjde si svojí cestou? Na to bych úplně nesázel. Při napojenosti našich "elit" na evropské penězovody už vůbec ne. A na nějaký tvrdý scénář typu vystoupení z EU zapomeň...
Jo, je možné, že nakonec nějaká "lidová bouře" způsobí odklon z tohodle směru, ale moc v to nevěřím. Resp. pokud na to dojde, tak nejspíš jako součást podstatně většího rozvratu a to fakt zažít nechci.

A ono to nebude revoluce, ty šrouby se budou přitahovat postupně... A jestli se střední/východní Evropa vzepře a půjde si svojí cestou? Na to bych úplně nesázel. Při napojenosti našich "elit" na evropské penězovody už vůbec ne. A na nějaký tvrdý scénář typu vystoupení z EU zapomeň...
Jo, je možné, že nakonec nějaká "lidová bouře" způsobí odklon z tohodle směru, ale moc v to nevěřím. Resp. pokud na to dojde, tak nejspíš jako součást podstatně většího rozvratu a to fakt zažít nechci.
-> Borderer:
Norsko je ale ve všech ohledech o dost jinde. Pokud vím, tak zrovna tam jsou na tom s ekologií dost příkladně a mají z tohoto hlediska ještě výhodnější pozici, než třeba Francie. Je to asi jediná země kterou znám, kde "trpí" reálným přebytkem energie a obrovské množství energie mají ještě nevyužité. Z čistě OZE, dokonce vše důležité ve vodě, což je na pro elektroenergetiku naprosto svatý grál. Tam bych s prominutím považoval provoz aut na fosil jako pitomost i za současných (nedokonalých) technologií, když ti elektřina vyložené protéká mezi prsty do moře.
Francie je na tom skoro stejně, i když ta ojebala OZE brutálním zastoupením atomu.
Norsko je ale ve všech ohledech o dost jinde. Pokud vím, tak zrovna tam jsou na tom s ekologií dost příkladně a mají z tohoto hlediska ještě výhodnější pozici, než třeba Francie. Je to asi jediná země kterou znám, kde "trpí" reálným přebytkem energie a obrovské množství energie mají ještě nevyužité. Z čistě OZE, dokonce vše důležité ve vodě, což je na pro elektroenergetiku naprosto svatý grál. Tam bych s prominutím považoval provoz aut na fosil jako pitomost i za současných (nedokonalých) technologií, když ti elektřina vyložené protéká mezi prsty do moře.
Francie je na tom skoro stejně, i když ta ojebala OZE brutálním zastoupením atomu.
-> dragon_cb_cz:
Což by byl pořád ještě dobrý konec. Nakonec mám obavu že nás dřív začne víc mrzet zhoršená dostupnost jiných věcí, než je často celkem zbytná IAD. A v podstatě za to ani nebude moci ekologie, jako spíš zpičovatělost a zpohodlnělost lidí, v kombinaci s koncem produkce současných zdrojů. Mám teď na mysli třeba nerostné suroviny, tzn. lomy a doly.
Při pohledu na stavby infrastruktury, které jsou u nás kritizovány jako pomalé, když člověk vidí, kolik materiálu a financí se na to spotřebuje, tak se nesmí zapomínat, že ty megalomanské stavby se budou muset také udržovat. Tak jsem zvědav, jak dlouho bude z čeho. Možná ani ten nedostatek materiálů nebude takový problém, když stejně nebude po zavření penězovodů za co.
Což by byl pořád ještě dobrý konec. Nakonec mám obavu že nás dřív začne víc mrzet zhoršená dostupnost jiných věcí, než je často celkem zbytná IAD. A v podstatě za to ani nebude moci ekologie, jako spíš zpičovatělost a zpohodlnělost lidí, v kombinaci s koncem produkce současných zdrojů. Mám teď na mysli třeba nerostné suroviny, tzn. lomy a doly.
Při pohledu na stavby infrastruktury, které jsou u nás kritizovány jako pomalé, když člověk vidí, kolik materiálu a financí se na to spotřebuje, tak se nesmí zapomínat, že ty megalomanské stavby se budou muset také udržovat. Tak jsem zvědav, jak dlouho bude z čeho. Možná ani ten nedostatek materiálů nebude takový problém, když stejně nebude po zavření penězovodů za co.
-> dragon_cb_cz: Já si stejně myslim, že současný politik neudělá tak razantní krok, protože by spáchal politické harakiri. A jak se můžeme přesvědčit, tak minimálně střed/východ Evropy na nějaký nařízení zvysoka kašle nebo si najde cestičku, jak nepřijít o příjmy do rozpočtu. Takže dokud nebude EV na takový úrovni, že pro většinu lidí už nebude mít spalovák smysl, k nějaký revoluci podle mne nedojde. A už jen nedávný názor Němců na ekologickou daň 0,50€/litr byl celkem jasný.
V Norsku už tu daň oficiálně mají a taky se nic z ekologického hlediska nezměnilo.

-> Bukaj: No, jelikož to vypadá, že za nějakých osm let už si nový spalovák v Evropě nekoupíš, tak je to asi otázka toho, jestli těch +- 15 let za který se stanou menšinovou záležitostí považuješ za krátkou nebo dlouhou dobu... A to je současný scénář, ale jsou tlaky na to, aby se to urychlilo. Což mi teda ale moc realistické nepřijde.
Takže to nakonec stejně půjde nejspíš skrz cenu těch paliv...
Takže to nakonec stejně půjde nejspíš skrz cenu těch paliv...
-> dragon_cb_cz: SPíš se přikláním k Bordererovu názoru, že fosilní paliva (benzín, plyn) z automotive jen tak nezmizí - jednak kvůli levné ceně výroby a druhak kvůli vybudované infrastruktuře...
Syntetický benzín bych viděl spíš jako alternativu pro pokračující provoz veteránů a celkově pro staromilce, ale rozhodně ne něco masového. Přesně z toho důvodu co píše -> pavucina 22.09.21 20:40:17: , ta účinnost toho motoru bude dost tragická. Celková bilance CO2 z toho třeba vyjde dobře, takže to projde přes ekologické revoluční výbory, ale o tom že by to byla nějaká masová záležitost mám své pochybnosti.
-> pavucina: A není to vlastně jedno? Když budou brát elektřinu ze solárů a zpracovávat vzdušný CO2? Spálením toho paliva vlastně jen vrátíš CO2 zpátky kde si ho vzal a spotřebuješ na to elektřinu, která by se jinak nikdy nevyrobila. Možná náklady na výrobu a recyklaci solárů? ...ale to přece dneska vůbec nikoho nezajímá...asi jako celková ekologická zátěž batterypacků.
Ale asi to nebude stát 30kč/l...i když, třeba až se to rozjede a zdokonalí se know how, tak to bude lepší cesta než vodík. Protože infrastruktura je.
Ale asi to nebude stát 30kč/l...i když, třeba až se to rozjede a zdokonalí se know how, tak to bude lepší cesta než vodík. Protože infrastruktura je.
-> pavucina:
Tak ono po konci surovinovýho mejdanu není domyšleno skoro nic. Zrecyklovat umíme akorát sklo, kovy a párkrát papír. Elektřinu po konci uhlí a plynu kdoví kde vezmeme.
Nakonec bude chybět úplně všechno.
Tak ono po konci surovinovýho mejdanu není domyšleno skoro nic. Zrecyklovat umíme akorát sklo, kovy a párkrát papír. Elektřinu po konci uhlí a plynu kdoví kde vezmeme.
Nakonec bude chybět úplně všechno.
-> SO545: ekologicky a bude to i ekonomicky ?
Zajimalo by me, kolik bude stat litr toho syntetickýho paliva. Potom za kolik kWh se vyrobi 1l toho paliva. A porad ten motor budet mit nevyjssi ucinnost 38%, takze pri vyrobe se uvolni velký mnozství tepla do vzduchu a pri spalování taky, ale jsem an to zvedav so vymyslí. Ale to uz je opravdu zbytecny to resit, ale fakt me zajiam cena za litr. Porad to smeruje k tomu, že pokud bude tenhle ekoterorismus, tak je jedno na co se bude jezdit, proste to prestane být dostupné.
No a ten dieselagregat, v minulosti bylo takových přeslapů v PR automobilek, že je to vlastne jedno, jen to je to voda na mlejn odpurcum.
Zajimalo by me, kolik bude stat litr toho syntetickýho paliva. Potom za kolik kWh se vyrobi 1l toho paliva. A porad ten motor budet mit nevyjssi ucinnost 38%, takze pri vyrobe se uvolni velký mnozství tepla do vzduchu a pri spalování taky, ale jsem an to zvedav so vymyslí. Ale to uz je opravdu zbytecny to resit, ale fakt me zajiam cena za litr. Porad to smeruje k tomu, že pokud bude tenhle ekoterorismus, tak je jedno na co se bude jezdit, proste to prestane být dostupné.
No a ten dieselagregat, v minulosti bylo takových přeslapů v PR automobilek, že je to vlastne jedno, jen to je to voda na mlejn odpurcum.
-> Jirik_Tuňák1983 21.09.21 20:13:20: Asi se holt lidi nechtej cpat v MHD s respiratorama na cumaku a jeste se nechat vozit negramotem bez slusnyho vychovani. Pokud chce mesto co nejvice lidi v MHD, tak to podle toho taky musi vypadat, coz zdrazeni jizdneho a nabrani totalnich retardu jako ridicu tomu zameru moc do karet nehraje. Nicmene jsem v posledni dobe jel pres mesto autem kolem poledne nekolikrat a zadna tragedie to nebyla. Spis mi prekvapilo, kolik lidi je v Kauflandu v 11 dopoledne
Jsem cekal, ze tam budu bloudit skoro sam s par duchodcema a tam lidi jak na Vaclavaku :)

-> pavucina 21.09.21 19:14:00: z roadshow sa stava komedia.
Ako ked porsche stava rafinerku na synt.benzin niekde v juznej amerike ci kde....aby mohlo prezentovat svoje auta a veterany ekologicky....no OK.
Nech to stoji co to stoji....
Ako ked porsche stava rafinerku na synt.benzin niekde v juznej amerike ci kde....aby mohlo prezentovat svoje auta a veterany ekologicky....no OK.
Nech to stoji co to stoji....
-> palinator: Tak obratníky? Nevim, prostě ty pouště na jihu od nás (ne Brno). 

-> palinator 22.09.21 08:07:34: Ne, bydlíme 15 let na jednom místě a mám oči.
-> Jirik_Tuňák1983:
Možná srovnáváš s více lockdownovým rokem nebo máš selektivní paměť. A nebo je buď v Západních nebo ve Východních Čechách nějaká anomálie.
Koukám z okna a provoz v PCE v centru centra aktuálně poměrně slabý. To, že je obecně aut hodně a nebaví mě kvůli tomu kamkoliv jezdit, je pravda, ale spíš mi přijde že se to pozvolna zhoršuje, než že by byla teď nějaká bláznivá doprava.
Je fakt, že někdy docela čumim, kdo dokáže jezdit 2x xx km denně sám autem, třeba ještě do školy, přičemž bych neřek, že zrovna tyhle na to budou mít prachy.
Já teda tu samou trasu jezdil taky, ale to jsem byl jednak zapálenej autíčkář a v podstatě bych neměl kam jinam jezdit a druhak jsem vozil spolužáka, takže to vycházelo finančně docela dobře. Dnes na to jebu, za ty nervy mě to nestojí.
Možná srovnáváš s více lockdownovým rokem nebo máš selektivní paměť. A nebo je buď v Západních nebo ve Východních Čechách nějaká anomálie.

Koukám z okna a provoz v PCE v centru centra aktuálně poměrně slabý. To, že je obecně aut hodně a nebaví mě kvůli tomu kamkoliv jezdit, je pravda, ale spíš mi přijde že se to pozvolna zhoršuje, než že by byla teď nějaká bláznivá doprava.
Je fakt, že někdy docela čumim, kdo dokáže jezdit 2x xx km denně sám autem, třeba ještě do školy, přičemž bych neřek, že zrovna tyhle na to budou mít prachy.
Já teda tu samou trasu jezdil taky, ale to jsem byl jednak zapálenej autíčkář a v podstatě bych neměl kam jinam jezdit a druhak jsem vozil spolužáka, takže to vycházelo finančně docela dobře. Dnes na to jebu, za ty nervy mě to nestojí.
-> Jirik_Tuňák1983: Ted se mi stalo 2x v Blance (takovej ten predrazenej tunel v Praze), ze jedu v pravym a levym pruhem se blizi sanitka. Lidi z levyho pruhu se logicky radej do pravyho... doted dobry, jenze se vzdycky najde najekej vymrdanec, kterej v tom pravym zacne brzdit skoro do zastaveni... To by jeden uvaril klakson. Pritom je to brzdeni uplne k hovnu...
Já si fakt říkám, kam teď všichni celej den kurva jezděj? Vždyť je zapráskané celé město od rána do pozdního odpoledne. Přitom vloni ani roky předtím tomu tak nebylo. To byla zácpa chvíli, když se lidi táhli z práce, ale nikdy ne taková a přes den bylo město volné.
Lidi jsou takoví dementi, že fakt potřebují přes prsty a násilím vecpat alternativní způsoby dopravy.

Lidi jsou takoví dementi, že fakt potřebují přes prsty a násilím vecpat alternativní způsoby dopravy.

-> SO545: Viz.-> pavucina 19.09.21 16:28:49:
Prijdu k reditelstvi obchodaku, ze chces pripojit treba jen 2x32A zasuvku, poslou te k sipku, tak si pronajmes DA a s tim objedes celou roadshow
Prijdu k reditelstvi obchodaku, ze chces pripojit treba jen 2x32A zasuvku, poslou te k sipku, tak si pronajmes DA a s tim objedes celou roadshow

-> SO545: Tak předváděčka na parkovišti, kde nemají nabíječky...