skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Vw Touran 1t1
Sem stejného názoru, to co poskytovala Alha, už nic jiné v cenové relaci do 100t nenabídne..teď lituju že sem to prodal..
-> vhml 12.07.21 14:19:19: Že ano?
-> Jirik_Tuňák1983 02.07.21 22:15:32: my se teď vrátili z Bibione a opět se mi potvrdilo, že prostě pod čtvrt milionu neseženeš nic co by smysluplně nahradilo Sharana co před 8 lety stál 60. Jenom ten podtlakovej tempomat je otrava, protože je rád když se trefuje do 5km tolerance, ale to je specialita jen toho mýho motoru a prvních pár let výroby.
-> Syny 01.07.21 22:18:29: Stejně nakonec bude průser s něčím jiným, nad čím tě vůbec nenapadlo se stresovat... já se zařekl, že budu kupovat jen auta, na kterých mi nebude nějak extra záležet, ale zatím se mi to úplně nedaří teda.
-> 11mAjA11 02.07.21 20:45:34: Tu Pacificu mu radíš fakt dobře, když je to auto v rozumné výbavě tak za 600 000,- plus při stáří cca 6 let a nové od 1 500 000 nahoru. 
Např. tutaj, vybavená pěkně, ale stále to není full (nemá např. adaptivní tempomat apod.).
To je dle mého vzor rodinného vanu. Jinak ještě pozor, dovozy bývají často oprava lehkého šťouchu a solidní prodejce je schopen to zdokladovat při prodeji. Hodně toho jde také kvůli jednodušší legislativě přes Polsko.
www.sauto.cz/osobni/.../1 47654332

Např. tutaj, vybavená pěkně, ale stále to není full (nemá např. adaptivní tempomat apod.).
To je dle mého vzor rodinného vanu. Jinak ještě pozor, dovozy bývají často oprava lehkého šťouchu a solidní prodejce je schopen to zdokladovat při prodeji. Hodně toho jde také kvůli jednodušší legislativě přes Polsko.
www.sauto.cz/osobni/.../1 47654332
Pak S-Max 2.5 T ale ten je cenově taky mimo...
Nebo Chryzantéma Pacifica
Apropo 1.6 žere olej proto, protože nikdo ten olej pořádně nemění..a když to bude mít nájezd kolem kila, tak to žrát olej nejspise nebude, pokud to bude kus co se o něj někdo staral..kolega nedolejva vůbec nic..
Ale je to o prioritách jedince samo sebou.
A neřek bych že by mi to připadalo jako raketa tím že sem do toho sed z 1.3, já sem do toho sed ze 150konoveho auta co váží 1100kg, takže ne nebylo to wow efekt..
Nebo Chryzantéma Pacifica

Apropo 1.6 žere olej proto, protože nikdo ten olej pořádně nemění..a když to bude mít nájezd kolem kila, tak to žrát olej nejspise nebude, pokud to bude kus co se o něj někdo staral..kolega nedolejva vůbec nic..
Ale je to o prioritách jedince samo sebou.
A neřek bych že by mi to připadalo jako raketa tím že sem do toho sed z 1.3, já sem do toho sed ze 150konoveho auta co váží 1100kg, takže ne nebylo to wow efekt..
-> saskyn2 02.07.21 12:21:01: To není vedlejší záležitost? 

-> Jirik_Tuňák1983 02.07.21 12:01:31: Sharanu nebo Alhambře 2.0 TSi se 162 kW je špatný to že stojí asi jako 4 kusy Tourana 1T1

-> darklord: tak všechno je o nějakém kompromisu a běžná česká rodina která nemá jako prioritu jen auto, holt něco takového neuživí- kdyby tu stál benzín jako v USA a nedej bože i platy stejný, tak věřím že by výběr takových aut odpovídal situaci.
-> darklord 02.07.21 11:56:13: To musíš za velkou louži, tam je výběr dostatečně široký.
Asi jedinej problém je, že je vhodná přestavba na elpedží, páč to neumí jezdit za 4,842 litru na 100 km.
A jinak, co je třeba špatně na Sharanu nebo Alhambře 2.0 TSi se 162 kW? To už předjíždět umí, nie?

A jinak, co je třeba špatně na Sharanu nebo Alhambře 2.0 TSi se 162 kW? To už předjíždět umí, nie?
-> saskyn2 02.07.21 11:48:28: no je pekne co pises, ale rodinne auto s 200+kW aby platilo to co pises som moc v ponuke nevidel 

pak taky záleží na co je to určený, třeba vyloženě na městskou jízdu klidně i tu 1.6
-> 11mAjA11: tak zrovna ty 1.6 rádi papaj olej. A škatulu si kupuješ mimo jiné aby si s tím mohl bezpečně jezdit a ne plánovat předjíždění půl roku dopředu. Ale samozřejmě chápu že někomu to stačí, každý jsme jiný a proto se i dělá spoustu různých aut. Jen teda osobně bych už prostě nedal jezdit v 1.6 a nechat se tlačit dodávkářema, nechat se vyškolovat od idiotů který ti při předjíždění schválně přidaj a podobně...a samozřejmě je to o tom na co je člověk zvyklej, když do toho sedneš z 1.3 felicie tak ti to bude připadat jako raketa

-> 11mAjA11 02.07.21 11:30:03: Ale co zase spotřeba voleje?
-> vhml: no a to je právě to, naco budu mít naftu co 99% jízd bude camrat kolem města a jednou za čas na delší streku..to ju akorát zkurwim..ale každého rozhodnutí co chce investovat a co od toho čeká..ta 1.6 je úplně s minimálními provozními náklady..a jezdí...
Pro radost a požitek si nekupujes přeci rodinnou skatulu..
Pro radost a požitek si nekupujes přeci rodinnou skatulu..
-> palinator: No teoreticky jo, ale to bys pak musel celou cestu jet bez zpomalení, prakticky ti tam každou chvíli někdo vjede takže brzdíš a pak jde ta ekonomika do háje. Navíc třeba po dálnici prostě z principu to slabší auto tak neženeš(nebo aspoň já) třeba z tou 1.9 bxe oktavkou jezdím tak 140-160 protože pak už to je zbytečně vytočený a hlučný, kdyzto v Passatu dávám tempomat většinou 160-180 a to se samozřejmě na spotřebě projeví litrem navíc...no a pak takový detaily jako pneu 235r18vs. 195r15 udělají taky půlitr na spotřebě.
-> saskyn2:
No ona to není moc pravda, v zásadě platí, že pro úspornou jízdu potřebuješ co nejrychlejc rozjezd na koncovou rychlost, abys moh jet na největší kvalt. Účinnost motoru s rostoucím zatížením roste.
Spíš bych ten efekt výkonnějšího auta sved na to, že s rychlejším autem hůř dodržuješ nějakou ideální rychlostní křivku (víc brzdíš). Tam jde pak ekonomika kam? Do prdele.
A kupodivu i můj starej traktor umí jet relativně úsporně i vyššíma rychlostma, ale na to je ideální jet v rychlém, ale kopcovitém terénu. Do kopce to drtit ve vysokém zatížení třeba 130, na vrcholu vyřadit a nechat plachtit. Když pojedeš ustálenou rychlostí 130, tak ta rotačka žere oproti rychlejc zpřevodovanejm novějším autům o dost víc, protože točí asi 2600 otáček.
No ona to není moc pravda, v zásadě platí, že pro úspornou jízdu potřebuješ co nejrychlejc rozjezd na koncovou rychlost, abys moh jet na největší kvalt. Účinnost motoru s rostoucím zatížením roste.
Spíš bych ten efekt výkonnějšího auta sved na to, že s rychlejším autem hůř dodržuješ nějakou ideální rychlostní křivku (víc brzdíš). Tam jde pak ekonomika kam? Do prdele.
A kupodivu i můj starej traktor umí jet relativně úsporně i vyššíma rychlostma, ale na to je ideální jet v rychlém, ale kopcovitém terénu. Do kopce to drtit ve vysokém zatížení třeba 130, na vrcholu vyřadit a nechat plachtit. Když pojedeš ustálenou rychlostí 130, tak ta rotačka žere oproti rychlejc zpřevodovanejm novějším autům o dost víc, protože točí asi 2600 otáček.
-> palinator: BJB je co se týká spotřeby vyjímka, to je ještě eu3 a je nastavený jinak. A samozřejmě tam hraje obrovskou roli dynamika jízdy. Ono aniž si to uvědomuješ tak s tím silnějším 2.0 zrychluješ prostě trochu víc a proto ti pak připadá, že to víc žere. Jinak jo pokud to někomu stačí výkonem, tak ta 1.9 bezdpf není špatný motor
-> Syny 02.07.21 09:18:39: jenze kdyz to naprevodujes aby 1.6 ve 140 tocila 2200 tak 140 nepojede

Hele vzdycky zalezi kdo s tim jak a kam bude jezdit. Na to aby s tim buchta jezdila se dvema detma do skolky je to uplne jedno a jednou za rok do Chorvatska se to holt nejak prezije.



Hele vzdycky zalezi kdo s tim jak a kam bude jezdit. Na to aby s tim buchta jezdila se dvema detma do skolky je to uplne jedno a jednou za rok do Chorvatska se to holt nejak prezije.
-> Syny: Ta 1.6 je vydechlina, jede to hůř jak 1.9 77kw ale přitom to žere o polovinu víc.
-> 11mAjA11: Taky zalezi, jestli pri 140km/h chces 4000 otacek, nebo 2200 otacek
Ja mam 2,0 TDI, tata ma 1,6 MPI a dynamika + otacky ve vyssich rychlostech jsou uplne jinde. Pravdou ale je, ze ta 1,6 je celkem jednoduchej motor, kde kdyz se o to clovek dobre stara, se asi nema ani moc co podelat.

-> saskyn2 01.07.21 23:09:55:
Já teda nevim kolik žerou PD dvoulitry, ale s BJB v OII se nechá jet kolem 4 litrů i v sérii, což se mi zdá u dvoulitru CR v OIII 2013 nemožné.
Pravdou je, že třeba CAYC umí jet úsporně, ale potřebuje k tomu speciální podmínky, ideální je tak 100 km/h po dálnici kvůli dlouhejm kvaltům. Ve městě nebo tam, kde se často mění dynamika jízdy, to auto trpí a člověk se může uřadit.
Já teda nevim kolik žerou PD dvoulitry, ale s BJB v OII se nechá jet kolem 4 litrů i v sérii, což se mi zdá u dvoulitru CR v OIII 2013 nemožné.
Pravdou je, že třeba CAYC umí jet úsporně, ale potřebuje k tomu speciální podmínky, ideální je tak 100 km/h po dálnici kvůli dlouhejm kvaltům. Ve městě nebo tam, kde se často mění dynamika jízdy, to auto trpí a člověk se může uřadit.
-> saskyn2 01.07.21 23:24:08: Jenže to se musíš jmenovat Jarda, aby se tohle všechno přihodilo.
Já teda nevím jestli si v MPi jel..kamarád to má, byl sem pro to s ním a jel sem s tím nějakých 200km domu a nemůžu tvrdit že to nejede..dálniční rychlost naprosto v pohodě, ono je to poměrně dobře zprevodovane..navíc rodinné auto se kterým bude jezdit roba se dvěma dětma převážně...hele nevím.. spotřeba jo na 1.6 to může působit jako žrout..ale do 7 se s tím nechá jezdit i couracky po městě..má už teda FL a je s tím naprosto spokojený..mělo to najeto něco přes kilo a v naprosto výborném stavu, opečovávaná auto..než naftu vyjetou do bezvědomí to raději hezkou zachovalou 1.6..ale kup co chceš je to rozhodnutí každého soudruha..
Kupříkladu on ten kamarád sháněl pak auto pro ségru a sháněl zase Tourana s 1.6 nakonec narazili na voňavého S-Maxe s benzinovým dvoulitrem a koupili to.. spokojeni jsou taky, auto prostorné, funkční, bez komplikací kolem naftových komponentů..hlavně je to auto rodinné, takže nejake úplně intergalakticke výkon od toho nikdo nečeká...
Kupříkladu on ten kamarád sháněl pak auto pro ségru a sháněl zase Tourana s 1.6 nakonec narazili na voňavého S-Maxe s benzinovým dvoulitrem a koupili to.. spokojeni jsou taky, auto prostorné, funkční, bez komplikací kolem naftových komponentů..hlavně je to auto rodinné, takže nejake úplně intergalakticke výkon od toho nikdo nečeká...
-> saskyn2: tak to bude určitě lepší BKD, já sem BMM nechtěl právě kvůli dpf a nechci dpf ani u ty 1.9tdi
-> LuMi: Milan promine, ale BMM je echt sračka a jestli ti to kámoš doporučuje, tak je bud idiot, nebo ti chce nějaký vnutit. Problémy tohoto divnomotoru rozepíšu do bodů at se v tom doluhém seznamu dětských bolestí neztratíš
1. DPF který u BMM celkem i vydrží, ale DPF má tři teplotní čidla který stojej kolem 4-5000 jedno -sice moc se nekazí, ale je to prostě zbytečná věc navíc oproti BKD
2.Chladič spalin- životnost cca 150-200t. novej 8000 a sundavá se náprava, tj 3000 práce
3. Vydírání vačky, životnost cca 150-300t, nová vačka 17000, hydra, práce, rovnou rozvody, celá akce kolem 30000
4. Když tohle budeš mít všechno hotový, tak praská ráda klika, tj výměna motoru. A to nekecam znám borce co to hodil ze skály, až po tom co mu ta klika praskla potřetí
Ano asi měl extra smůlu, ale samo o sobě to o něčem vypovídá.
Nebýt těhle věcí tak je to jinak celkem fajn a jednoduchej motor na kterém se celkem dobře dělá.
Jinak samozřejmě hodně záleží na štěstí a na předchozí údržbě-ale to u takhle starýho auta už moc neovlivníš. Jako jo když budeš vědět že je to staraný auto např z rodiny tak proč ne, ale jinak když to je na blind z inzerce tak určitě větší šance, že to nebude kasička je BKD.

1. DPF který u BMM celkem i vydrží, ale DPF má tři teplotní čidla který stojej kolem 4-5000 jedno -sice moc se nekazí, ale je to prostě zbytečná věc navíc oproti BKD
2.Chladič spalin- životnost cca 150-200t. novej 8000 a sundavá se náprava, tj 3000 práce
3. Vydírání vačky, životnost cca 150-300t, nová vačka 17000, hydra, práce, rovnou rozvody, celá akce kolem 30000
4. Když tohle budeš mít všechno hotový, tak praská ráda klika, tj výměna motoru. A to nekecam znám borce co to hodil ze skály, až po tom co mu ta klika praskla potřetí


Nebýt těhle věcí tak je to jinak celkem fajn a jednoduchej motor na kterém se celkem dobře dělá.
Jinak samozřejmě hodně záleží na štěstí a na předchozí údržbě-ale to u takhle starýho auta už moc neovlivníš. Jako jo když budeš vědět že je to staraný auto např z rodiny tak proč ne, ale jinak když to je na blind z inzerce tak určitě větší šance, že to nebude kasička je BKD.
-> palinator: Nepotřebuju se s nikým dohadovat, myslím že těch aut jsem měl dost a mám vlastní zkušenost. Bavím se samozřejmě o neupraveném autě

-> saskyn2 01.07.21 21:50:51:
Tak se s Alenkou dohodněte, jestli spotřeba je deviza rotačky, PD nebo CR
Tak se s Alenkou dohodněte, jestli spotřeba je deviza rotačky, PD nebo CR

-> Milan 136: BMM mi právě bylo doporučeno ale nevím jestli by nebylo lepší to bkd bez dpfka
-> Jirik_Tuňák1983: u tech straších touranu dělali jen 1.6mpi a FSI,ale to nechci protože to žere jak tank a absolutně to nejede.
-> Milan 136: A jak u toho probíhá regenerace na volnoběhu? Já nevím no, já bych do kombinace DPF a PD asi nešel
Mě stačí u CRka a i tu s hrůzou čekam, kdy s tim bude průser...

-> Syny 01.07.21 21:58:44: Přitom v BMM funguje úplně normálně.
Všichni jsou z toho akorát posraný
U BMN v RS je to trochu horší, ale to jsou často vylítaný olej žeroucí vrány s 300 tkm na hrbu a tam se není čemu divit...
Všichni jsou z toho akorát posraný

U BMN v RS je to trochu horší, ale to jsou často vylítaný olej žeroucí vrány s 300 tkm na hrbu a tam se není čemu divit...
A nějaký slušný benzín místo smradláků v nabídce není?
-> LuMi: DPF u PD fakt nechces... Milan promine 

-> saskyn2: byl mi doporučen 2.0tdi BMM ale to má dpf a dpf nechci a nebo 1.9tdi 74kw nebo 77kw bez dpf
-> LuMi: BKD je z PD nejpoužitelnější motor. Nevím jak moc tomu ten tvůj kámoš rozumí ale zajímalo by mě co by ti teda doporučil. Ta 1.9 je taky celkem spolehlivá ale nesmí to být BLS. A 1.9 má to dost málo výkonu a malou spojku. A samozřejmě top je CR-kultivovanost spotřeba spolehlivost
-> Nwkt 01.07.21 18:27:53: minimalne minibus...ale kazdeho vec co preferuje....len co ta uhlikova ona ???

-> LuMi 01.07.21 14:47:25: v tom měl pravdu, jenže ty "špatný" už dávno popraskali
klidně bych to BKD koupil 


-> Jirik_Tuňák1983: Je to na hovno
Jako to je na T5tku už 


Pořád by mne sralo, že musím kočárek do kufru složit a kromě něho tam už v podstatě nic nedám. Pokud se tedy nepočítají jako kočárek golfky a nebo sportovní tříkolka, ale klasický hluboký. Mám to vyzkoušené u dvou aut, v obou případech kufr na litry velký, ale kvádrového tvaru a ve finále obtížně využitelný. Znám i lidi, kteří neustále pyskují, že je Touran malý, ale prostě už ho koupili a na další výměnu už nemají prostředky. Sharan a nebo Alhambra mi přijde jako rozumnější volba.
Stejně přijde doba, kdy kočárek už nebude potřeba do kufru ukládat, na dovolené a výlety začne jezdit rodina se vzrostlejšími dětmi a pak teprve začne ten boj o prostor na zavazadla.
Potvrdí to i Nwkt. Dokud jsme měli MPV, vozili jsme jak kokoti tašky i po autě a to jsme jeli dva a pes, s dítětem, psem a kočárkem to bylo úplně v prdeli. Roleta zůstala doma a pak jsme vrstvili a vrstvili, plus cpali věci i dovnitř. Jakmile jsme přešli na klasický sedan, vešli jsme se se zavazadly krásně do kufru.
Nabízí se tedy varianta i běžného kombi. Teď je fajn i nastupující vlna osobních dodávek. Akorát se nesmí moc koukat zespodu a jako správný fetišista ochmatávat palubovku.
Stejně přijde doba, kdy kočárek už nebude potřeba do kufru ukládat, na dovolené a výlety začne jezdit rodina se vzrostlejšími dětmi a pak teprve začne ten boj o prostor na zavazadla.
Potvrdí to i Nwkt. Dokud jsme měli MPV, vozili jsme jak kokoti tašky i po autě a to jsme jeli dva a pes, s dítětem, psem a kočárkem to bylo úplně v prdeli. Roleta zůstala doma a pak jsme vrstvili a vrstvili, plus cpali věci i dovnitř. Jakmile jsme přešli na klasický sedan, vešli jsme se se zavazadly krásně do kufru.
Nabízí se tedy varianta i běžného kombi. Teď je fajn i nastupující vlna osobních dodávek. Akorát se nesmí moc koukat zespodu a jako správný fetišista ochmatávat palubovku.

-> palinator 01.07.21 11:46:36: to je ulet

-> Jarda/felda: mám možnost koupit 2.0tdi 103kw BKD bez dpf,mluvil sem ale z jedním klukem co vozí auta a ten mi řekl že BKD je lepší se vyhnout,tak nevím,ono asi na každej motor se něco najde
-> Jarda/felda:
Seš si s tim rokem jistej?
Seš si s tim rokem jistej?
-> LuMi 01.07.21 13:01:55: hlavy už neřeš, co mělo popraskat už popraskalo a bylo nahrazeno modifikovanou hlavou, problém praskání ojnic u 77kw je jen 2007 rok jindy už byli dobrý ale výměnou ojničních šál a šroubů určitě nic nezkazíš
-> vhml: jo jo vím,ona by stím jezdila hlavně přítelkyně a ta nechce nic zase extra velkého a Touran je pro dvě děti a kočárek tak akorát.
Velikostně by nám stačil Touran,jde nám hlavně o to aby to bylo vyšší a aby se vešli dvě dětský sedačky a kočárek do kufru což se bez problémů vejde.Jen nevím jaký motor,někde sem zase četl že u nějakých 2.0tdi praskali hlavy u nějakých 1.9 77kw zas byli špatný ojniční ložiska nebo co tak nevím,a benzín nechci protože nedělají žádnej pořádnej 1.6 MPI nejede a žere jak tank to samý 1.6fsi
A co doporučuje SAG nebo S-maxe tak tam je ale potíž něco vybrat co není a nebude totální past. V okolí měli Galaxy mk2 a jiní zase S-Maxe a past vedle pasti.
-> vhml:
A co je potom Golf Plus?
A co je potom Golf Plus?

Jo přesně, navíc s neduhama zadní nápravy..do "A".
Když větší tak Sharan, Alha, Galaxy, klidně S-Max s dvoulitrem naftou a klidně i v automatu, případně Caddy Maxi, ovšem vše je otázkou peněz..
Když větší tak Sharan, Alha, Galaxy, klidně S-Max s dvoulitrem naftou a klidně i v automatu, případně Caddy Maxi, ovšem vše je otázkou peněz..
-> LuMi 01.07.21 00:47:00: jenom pozor na představu, že Touran je nějaký větší auto. Pořád je to jen golf vyhnanej do vejšky.