skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Rozvody ofce 1,9tdi 66kw Alh
prohledat
47 příspěvků (zobrazeno 1 až 47) od 21.06.2020 do 25.07.2020, založil/a Matthes, záškodník z TechWebu
v pohode, len niekto si to prečíta a bude potom mimo :)
-> Lamac: to je len chytanie za slovíčka ... áno rotačka má len podtlak , pumpáč má aj čerpadlo paliva ... vo výsledku o to nešlo
-> suri: alh tam tandemovku nemá, iba podtlakovú výveu pre brzd. posilovač
-> StepaNoFUN: U nas se to nehroti, tak to ani neni potreba nejak ojebavat... Ja sem rad, ze jsem vypnul trvale stopstart a to mi staci :-D
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Přičemž U Tebe je to úmysl a ne závada. :-D
-> StepaNoFUN: Asi u dvou nasich aut se obcas stane, ze to auticko je zluty (ztracenej signal), ale to je velky Ducato a moje plecka :-D u ostatnich se to nestava...
-> Matthes, záškodník z TechWebu: -> dragon_cb_cz: : Pokud to bylo otevřený parkoviště ničím nestíněný a GPS slušně udělaná, tak pak mlčím. Ale taky jsem podle GPS kdysi (dneska už to v autě naštěstí nemám) dokázal jezdit pár desítek minut polema.
-> Matthes, záškodník z TechWebu: A to jsi serval jen jeden imbus... Pamatuju si, když jsem měl kdysi čas občas jezdit pomahát kamarádovi na dílnu. Udělej ložisko na tý audině. OK. Předpoklad, že za hodinu nemám co dělat (bez geo atd.) . Vykejsnul jsem na tom celý dopoledne a skončilo to tak, že jsem poloosu z náboje tlačil lisem. To už mi ten kamarád říkal, ať se na to vyseru a radši ten náboj a venkovní kloub rozřežu a zahodím. Nakonec to vyšlo levnějc to vylisovat, ale zas tak velkej rozdíl (materiál/práce) by to nebyl.
-> Matthes, záškodník z TechWebu 22.07.20 22:04:17: Přesně. Co se děla dokud bylo pod střechou nezjistíš, ale kdy tam zmizelo a kdy se zase objevilo, to ano.
-> StepaNoFUN 22.07.20 21:58:11: Dobre, ale koukam na casy, kdy to auto vyrazilo na dilnu a kdy dorazilo zpet na parkoviste a je tam proste, at nezeru, max 15 minut... Ano, kdyz dorazilo na dilnu, tak tam meli horsi gps signal a bylo videt ze auto stoji nekde v prdeli, to chapu, ale ty casy venku na parkovisti by mely bejt spravne...
Jako ja jsem ty rozvody na ovci ALH delal ted sobotu a nedeli lazo plazo a dle norem jsou na to asi 3,5 hodiny... Ale to musi mit clovek v ruce, mit pripravky atd. Ted se mi protocil inbus na viku ventilu, tak sem mu musel vyvrtat vetsi diru do hlavy, namlatit vetsi torx atd. Chapu, ze se neco protahne, obzvlast u starsiho auta... Ale ten servis u naseho technika s tim nejde moc srovnavat...
To jsou tu zase hádky... Jako admin asi 40ti GPS - záleží na systému a na momentálním pokrytí GPS a GSM. Něco jinýho bude plechová hala, něco jinýho zděnej servis a se sedlovou střechou. Krásně to vidím u nás v práci. Máme tam 2 spojený dílny. Jedna je komplet hala z Kingspanu a oceli, druhá část je zděná s dřevěnou vazbou a vlnitou lepenkou. Když rozeborou auto na jámě pod tou halou z kingspanu, tak vidím, že auto parkovalo venku, pak bylo kdesi a pak vyjelo ven. Když popojedou o pár desítek metrů dál na zvedák - vidím vše. Teda až když s ním vyjedou - tam není pro jistotu GSM. Ale to si jednotka pamatuje a pošle to dodatečně.
-> Tomaso435 22.07.20 21:01:04: ono taky za 300/h už málokdo dělá, upřímně by se z toho nejspíš neuživil
reálně to bude spíš 500-600 i ten obyč "servis"
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
-> Milan 136 22.07.20 21:07:13: jaj pises mne z duše...rad by som videl robit na normohodinu vela manikov spoza PC ...
je jedno aky servis. zalezi na obsadeni. U nas je cela dielna na kamerach a uklada sa to na par tyzdnou. Ak je nejaka pochybnost dost to pomoze.
je jedno aky servis. zalezi na obsadeni. U nas je cela dielna na kamerach a uklada sa to na par tyzdnou. Ak je nejaka pochybnost dost to pomoze.
-> Milan 136 22.07.20 20:53:38: Hele kdyz cumim kde se technici pohybujou, tak to sedi... Stejne tak, kdyz kontroluju sebe :-D I kdyz sem mel auto v servisu (v jinym...) Tak tam bylo pekne videt kazdy zapnuti zapalovani kdyz delali diagnostiku, kdyz jeli do dilny atd atd... Tak nevim, proc by to nefungovalo no.
-> Tomaso435 22.07.20 21:01:04: Viděl jsi někdy pracovní pozice v elsa pro a kolik času máme na jaké práce? Evidentně ne. Rozvody dělá 10h možná tak nějakej garážista...My totiž neopravujeme, ale závodíme. Věř tomu, že by sis s našima normama nevydělal ani na slanou vodu.
Tyhle kecy od lidí, co o tom ví hovno mě fakt serou.
Tyhle kecy od lidí, co o tom ví hovno mě fakt serou.
-> Tomaso435: ono brať vzorku podľa tvojho auta sa úplne nedá . Mne sem chodí do roka tak cca 5 felicií na servis takže ťažko porovnávať čo kde a ako by bolo lacnejšie ... asi by nechodili keby neboli spokojný ... diely na felicie sú aké sú no , si rád že niečo zoženieš
-> Milan 136: tak víš jak. provoz vozu 0,- ;) Není to tak špatný než vydělávat a kupovat šity. Navíc díly ze servisu s vysokohorskou přirážkou vika quality za trojnásobek originálu plus přestřelená práce kdy tvrzení 300 na hodinu mi vychází že by mi rozvody dělal 10 hodin a já neznalej je měl za asi 4 .. hele né díky. nechci.
-> Tomaso435 22.07.20 20:55:09: S člověkem, co chodí pro spotřební díly na vrakoviště nehodlám vůbec diskutovat![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Milan 136: vím. Bratr tam byl na praxi. Proto co si neudělám. tomu nevěřím. a muj čas s tim strávenej mi nevadí jako čas kdy vydělávám na tyhle zloděje.
-> dragon_cb_cz 22.07.20 20:24:15: Jestli to je pravda, tak je to samozřejmě spatně. Ale vzhledem k tomu, že vím, jak funguje gps kniha jízd u nás v plechové dílně může být pravda úplně jiná![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Matthes, záškodník z TechWebu: treba to určite riešiť a medializovať , deje sa kadečo ale paušalizovať sa to nedá ...
-> Milan 136 22.07.20 20:18:50: Na druhou stranu, příhody jako ta -> Matthes, záškodník z TechWebu 22.07.20 16:05:46: té pověsti úplně nepřidají. Ale nemyslím si, že by to úplně mělo souvislost s tím, jestli to je nebo není autorizák...
-> Tomaso435 22.07.20 20:15:11: Když myslíš...
-> Matthes, záškodník z TechWebu 22.07.20 16:05:46:
to sou ty autorizáky s výměnou oleje odsavačka na 10s pak se tam naleje univerzální 10W40 kterou berou od parama na sudy . filtr se nechává a vyplní se servisní knížka .. a to jen v tom lepším případě. někdy se odehrává jen ten zápis do knížky a pak se zadíraj motory pač tam 100 000km nikdo neměnil olej a sací koš ten mazut prostě už nenasaje.. první majitel, doktor v německu... jojo ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Matthes, záškodník z TechWebu 22.07.20 19:55:41: Já bych se skoro šel zeptat rovnou s policajtama. Protože pokud to je za 11 tisíc, tak už to je potenciálně trestný čin... Jo, taková svině bych byl.
-> Jarda/felda 22.07.20 19:40:14: Jj, kolegyne se zepta, co to ma znamenat... Je razna, tak to bude sranda :-D
-> Matthes, záškodník z TechWebu 22.07.20 16:05:46: asi bych se šel zeptat s výpisem z GPS jak můžou pracovat tak rychle ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> suri: No, nemusis... :-D vcera byl kolega se sluzebakem v autorizaku na vymene oleje a vsech filtru a podle gps auto stalo vetsinu casu tam, kde ho borec rano zaparkoval a jediny kdy se pohlo na dilnu bylo 5 minut + pojizdka 100 metru a pak preparkovani z dilny zase na parkoviste. Celkovy cas, kdy technik stravil s autem je podle gps asi 9 minut :-D Faktura krasnych 11 000. Mi nerikej, ze s tim autem delali neco na ulici/parkovisti pred autosalonem.
-> Matthes, záškodník z TechWebu: to tak isto musíš urobiť , a potom ešte doladiť predvstrek
-> palinator 22.07.20 08:31:29: Pak je jeste otazka zda shazujou rozvodovy kolo z vacky nebo jen vymenej remen a kladky :-D
-> palinator: zeptej se ,ale ty to máš ešte uloženku , posledné rotačky čo som riešil ja mali cez 400tkm
-> suri:
To se schválně zeptám u nás, jestli víko shazujou.
E: zatim mám pocit, že mi nic neteče
To se schválně zeptám u nás, jestli víko shazujou.
E: zatim mám pocit, že mi nic neteče
-> palinator: nemusí sa meniť veko , ale proste tečie , je to staré dopraskané a rôzne tmelené ... ak použiješ originál prípravok tak vyberieš len tandemovku a veko dole nedávaš... len ho nikto nemá a každý to potom robí pri zhodenom veku na pravítko
-> suri:
Tak to jsou kokoti jestli se musí s každejma rozvodama měnit víko. Na plechový se těsnění normálně koupilo.
Tak to jsou kokoti jestli se musí s každejma rozvodama měnit víko. Na plechový se těsnění normálně koupilo.
-> Matthes, záškodník z TechWebu: hmm , také nerobím , resp. pre podobné veci už celkovo takéto autá nerobím
-> suri: Zapatlal jsem to cervenym silikonem... Tak to bylo uz od kamose, co to delal minule :-D
-> Matthes, záškodník z TechWebu: hlavne potom to veko tečie , tesnenie sa na neho objednať nedá a celé veko za 150eur nekúpi nik , preto sú tie rotačky olejničky
-> suri: Jo no, takhle jsem viko sundaval a je to zbytecny voser...
-> Matthes, záškodník z TechWebu: chce to len prax a prípravok na vačku bez rozoberania veka ideálne
-> Jarda/felda: -> StepaNoFUN: Jinak to nastavovani bylo o nervy, povedlo se to asi na 15. pokus :-D mam tam asi 57 nebo 56... Ale predchozi rozvody byly o pul zubu jinde no.
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Dát s novejma rozvodama kousek před. Po ujetí 2000km je to na nule. Takhle mi dělal kamarád rozvody. Prostě si nastavil kliku (přesně na nulu to nebylo, ale o kolik s tím hnul nevím), namontoval rozvody. Předvstřik nenastavoval. Divil jsem se. Bylo mi řečeno - nešahej na to. Je to takhle dobře. Až ujedeš 2tis, tak si to klidně zkontroluj. Měl pravdu. Po začátku to bylo hozený (v toleranci), pak prakticky přesně.
Prax ukazuje, že je lepšie byť mierne pod stredom. Lepšia spotreba, pružnejší motor. Vačka sa dá zaistiť iba vidlicovým kľúčom do toho zárezu, čerpadlo vrtákom (6mm) a kľuku zaisťovať netreba.
-> Matthes, záškodník z TechWebu 21.06.20 20:31:44: v první řadě musíš udělat rozvody jak se má
kliku na 0, na čerpadle povolit kolo 3xM8 a zakolíkovat, vačku na pravítko a srazit kolo pak teprve šponuješ rozvody a když to všechno máš tak ten tdi graf/základní nastavení a koukat pak zase povolit na čerpadle 3xM8 a pootáčet kolem dokud se netrefíš
![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Mam ten isty motor v G4 uz som to 3x nastavoval...je to sranda to trafit na stred...ale nic hrozne...tusim aj skrutky sa maju menit na cerpadle... aspon to tak ELZA oporucala...
Ten předvstřik po výměně máš nastavit
Hoj,
mluvil jsem s kámošem, že prej není dobrý měnit rozvoďák kus za kus, ale je potřeba se podívat přes graf na diagnostice, jestli je předvstřik v mezích... Je to skutečně tak?
Pak ještě jsem pročítal nějaká infa na fórech a prej je potřeba mít motor při kontrole předvstřiku ohřátej na provozní teplotu a navíc nějak vypnotu jakousi autokalibraci předvstřiku, nebo automatický přizpůsobování. Je to pravda nebo stačí pustit s ohřátym motorem ten TDi graf a čumět na křivku?
mluvil jsem s kámošem, že prej není dobrý měnit rozvoďák kus za kus, ale je potřeba se podívat přes graf na diagnostice, jestli je předvstřik v mezích... Je to skutečně tak?
Pak ještě jsem pročítal nějaká infa na fórech a prej je potřeba mít motor při kontrole předvstřiku ohřátej na provozní teplotu a navíc nějak vypnotu jakousi autokalibraci předvstřiku, nebo automatický přizpůsobování. Je to pravda nebo stačí pustit s ohřátym motorem ten TDi graf a čumět na křivku?