![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Škoda Superb
-> Syny 23.01.25 10:23:24: A ten nevyšísovaný obdélníček na přístrojovce ocení i nový majitel. ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> jans 23.01.25 07:30:42: Hlavne az poleti pytel, tak to bude fajn ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> vhml 17.01.25 13:07:13: nevim, kde ti 10cm na napravu bude prekazet :) a lepsi strejchat kolama, nez karoserii
-> charon 17.01.25 14:37:04: jo, novou mam strach, ze prevratim, ale zatim nevim do ceho pujdu, jestli ponecham tramvaj nebo neco jineho, jeste mam kola jako samurai, ale made in Brasil s ET20 namisto techto suzzuki ET0, zas ET mam povoleny jen 0 a 45
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> charon 17.01.25 14:37:04: jo, novou mam strach, ze prevratim, ale zatim nevim do ceho pujdu, jestli ponecham tramvaj nebo neco jineho, jeste mam kola jako samurai, ale made in Brasil s ET20 namisto techto suzzuki ET0, zas ET mam povoleny jen 0 a 45
-> vhml 17.01.25 13:07:13: Lip to vypadá. mozná je to ouf stabilnejsi na potenciální prevracení. Ale reálně je to k ničemu ...
-> ajok 12.01.25 15:13:33: k čemu je dobrý mít offroad kokotsky širokej, takže to pak v úzkým terenu vsude prekazi?
mi vždycky fascinujou tuneři, co si udělaj široký lemy , převařáky a podložky na slalomy a pak se drbou za uchem kolik srazili kuželek.
mi vždycky fascinujou tuneři, co si udělaj široký lemy , převařáky a podložky na slalomy a pak se drbou za uchem kolik srazili kuželek.
-> Jirik_Tuňák1983: Pobral, díky.
Jak vypadá LaK 140 kW na standardních kolech ví každý. Celkem dobře. Proč to lidi cpou na standardní rozměry v TP pro druhou sadu, kdo ví. Taky mám třetí sezonu zimní tramvaj a v historickém centru musím k chodníku pozadu. Druhou sadu originálu zatím nemám. Málo jsem se snažil, poslední dvě sezony jsem sháněl primárně 19ky na vysoké čtyřkoly. Takže díky polským pendlerům CRV brodí v zimě bordel na alu CX5 s kroužky, RAV4 zase naopak nějakou Hondu, ale původní kola na Superba nedovezl za slušnou cenu nikdo. Na příští rok budu pláště vyhazovat, klidně bych sadu 18, 19" vzal.
-> Syny 14.01.25 20:59:22: nikdy jsem neměl ma autě disky ,kde sedělo ET s TP... vždy jsem měl ET nižší protože z tramvajových aut mam deprezy.
B7 šla pryč protože už nám ji 4x nabouraly a protože už měla 10 let a 300 tis km na hrbu...kupoval jsem ji tehda za 215 a po 8 letech jsem ji za 150 střelil...investice do ni za tich osm let mimo provoznich veci byla akorad předni ložiska,žhavky a egr....Doufam že tomu bude tak i u B8 z roku 21![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
B7 šla pryč protože už nám ji 4x nabouraly a protože už měla 10 let a 300 tis km na hrbu...kupoval jsem ji tehda za 215 a po 8 letech jsem ji za 150 střelil...investice do ni za tich osm let mimo provoznich veci byla akorad předni ložiska,žhavky a egr....Doufam že tomu bude tak i u B8 z roku 21
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> venni 14.01.25 20:56:54: Co to žes vyměnil B7? Jinak - ty ET máš v TP, nebo seš jeden ztěch, co to neřeší? ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> vhml 14.01.25 20:35:22: měl jsem na starym 16tky z audi,ale už jsem to nestihnul přezout,tam bylo ET 35.Na leto už jsem si nechal ze staryho 17tky z audi kde je ET zase podstatně lepší,takže to v letě zase bude vypadat jako auto.
-> venni 14.01.25 19:58:47: protože jsou 6.5". Ja mam 7x17 se stejnym ET takze to je sirsi
-> venni 14.01.25 19:58:47: Dneska jsem viděl vedle na dílně B9 snad na 16" a málem jsem vrhnul. Celý naprosto odporný.
-> Syny 12.01.25 15:02:21: ona B8 taky na origo kolech vypada jak tramvaj ![8](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
me vpodstate rekli, ze felda s homologovanymi blatniky kitcar od Kabata STK neprojde, ze bych v TP musel mit zmenu rozmeru, naopak niva, ze projde, kdyz ji rozsirim jakkoliv, kdyz tam nebude ostra hrana - ona niva ma v TP povolene rozsireni blatniku a neni tam vubec psano o kolik, jak a cim
-> SO545 13.01.25 16:48:02: skodovky mely az s hrebenem? a zadek stale ne, tak ja uz zacinam premyslet, ze u rapida se mi vrti kvuli tomu zadek, u nivy jsem taky nemel zadne stredeni, 5 steftu a oproti octe vibrovala minimalne
![9](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
-> SO545 13.01.25 16:48:02: skodovky mely az s hrebenem? a zadek stale ne, tak ja uz zacinam premyslet, ze u rapida se mi vrti kvuli tomu zadek, u nivy jsem taky nemel zadne stredeni, 5 steftu a oproti octe vibrovala minimalne
-> 11mAjA11 13.01.25 17:32:21: jinak ted nevím jestli 6 nebo 9cm se neřeší. Nad tuto délku uz se jedná o změnu
No to je právě to STK té pomrda že ti leze kolo/guma z blatníku, pak vidíš úplně nesmyslný krám typu Jeep, na tom ultraega kola s pneu , navencene plasty auto reálně o půl až metr širší a to jakože projde..
-> 11mAjA11 13.01.25 17:28:23: v polsku je obrys vozu zpětné zrcátko.
I když u nás taky, když je zákaz vjezdu nad nějakou šířku, je to včetně zrcátek...
Hezký dvojí vykládání si zakona.
I když u nás taky, když je zákaz vjezdu nad nějakou šířku, je to včetně zrcátek...
Hezký dvojí vykládání si zakona.
Ad. gejzíry okolo auta, v ČR dle zákona nesmí kolo (ráfek s pneu ) přesahovat obrys vozu, čili hranu blatníku, takže lze pochybovat zdali by vozidlo s takovými koly legálně prošlo STK, tam na rozměry čumí jako první a pak na to jestli to leze z blatníku, být sem měl ráfek i pneu dle TP (pravděpodobně to někdo na to auto nějak dopsal) guma cumela přes hranu a to byl problém, poslali mě s tímhle doprdele rovnou..potáhl sem nakonec blatník co to šlo a kousek lem a vyšlo to jakože hodně na hranu..
A pokud sou zapsané nesmyslné rozměry pneu a ráfků, musí být dodatečně upravené blatníky (většinou ty plastové nástavce). Pak přichází otázka jestli ty nástavce co nakonec auto třeba o půl metru rozšíří jsou taky legální (když se vlastně změní šíře vozidla, která pak nesedí s TP
A pokud sou zapsané nesmyslné rozměry pneu a ráfků, musí být dodatečně upravené blatníky (většinou ty plastové nástavce). Pak přichází otázka jestli ty nástavce co nakonec auto třeba o půl metru rozšíří jsou taky legální (když se vlastně změní šíře vozidla, která pak nesedí s TP
-> MXMarek 13.01.25 10:23:19: No jasne, ale pokud to je dle TP, je jedno jestli to je cinan nebo origo. A otazka byla proto, ze jsem pred nejakou dobou potkal podobne vypadajici O3 a tam mi Milan psal, ze dle TP na tom muzou byt kola nejakyho (uz nevim jakyho) rozmeru a pak to prave vypada jako tramvaj i kdyz je vse legalni.
-> ajok 13.01.25 15:35:41: to snad uz uz ziadneho auta....ci ???
Vystredenie na stred je genialne jednoduche a funkcne.
Vystredenie na stred je genialne jednoduche a funkcne.
-> MXMarek 13.01.25 10:23:19: to jsem cumel, ze u octy se vubec kolo nevystredi na srouby, bez strediciho krouzku to vibrovalo silene...
-> Syny 12.01.25 23:07:41: Ne, to neni jedno. Pokud by tam byla original kola, tak muzes predpokladat, ze jsou v TP. Ale predstav si, ze existujou lidi, ktery na auto nandaj kola, co aspon trochu pasujou rozteci a vubec neresej rozmer pneu, ET, stredovou diru, tvar sedla a uz vubec je nezajima co je v TP. Takze odpoved na tvou otazku je: Ne, dle TP to takhle nejspis fakt byt nemuze.
-> MXMarek 12.01.25 22:26:59: Tak to je snad jedno, ne? Jde o rozmery v TP.
-> Syny 12.01.25 15:02:21: vzdyt to nejsou originalni kola, ale nejaky cinsky sracky…
-> Syny 12.01.25 15:02:21: ne. To budou kola z druhy generace. To ma asi o centak vetsi ET. Ale tohle bude asi jeste vic![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Syny 12.01.25 15:07:23: na UA s tim nebyl problem, ale u nas mi to vycetlo nekolik ridicu za 500km, hned kdyz jsem nekde zastavil, jeden zamnou dokoce jel na benzinku, ze se zamnou neda v desti jet :)
na UA si hledali vse mozne a todle nic... ty gejziry, to byl fakt brutus, tak jsem dal plasty, a kola jsou schvalena
na UA si hledali vse mozne a todle nic... ty gejziry, to byl fakt brutus, tak jsem dal plasty, a kola jsou schvalena
-> ajok 12.01.25 15:04:15: No ja nevim, vypada to strasne. Hned mi to prastilo do oci, kdyz jsem sel kolem. Ty kola jsou dobrych snad 5cm v podbehu. To je jak uzka 742 :)
-> Syny 12.01.25 15:02:21: to je dobry ne? horsi jsou 4 gejziry kolem auta...
-> Jarda/felda 11.11.24 13:15:59: Posli mi schvalne odkaz na nejake takove cidlo, kdyz uz existuji.
-> Syny:
Asi už byl unavenej oxidační kat.
Asi už byl unavenej oxidační kat.
-> havlik 11.11.24 15:31:03: u takovejch najezdu si vzdycky rikam, jestli by nebylo na čase zavest mýto i pro osobaky napsany na firmu. Protože je zvlastni za pár výletů do Prahy platit stejnou dálničku.
-> havlik 11.11.24 15:31:03: To není vyhlášení soutěže, ale nájezd normálních lidí.
-> Jumbo 11.11.24 12:18:58: To mají všechna auta s prodlouženým intervalem. Takže i takový moderní stroj jako je O1
-> Syny: Tohle asi nebyla regenerace - podle čmuchu to byla spíš nižší teplota spalin (byl z toho cítit parafín), ale třeba máš pravdu...
-> Bukaj: Spíš regenerace DPF. Sice by to kouřit moc nemělo, ale u motorů co maj už něco najeto to při regenarci už může kouřit. Mě z Golfa při zapnutí regenerace někdy (né vždy) taky vyběhnul pěkně šedej bubák, ale po chviličce to zas ustalo a už to regenerovalo bez efektů.
Dneska jsem poprvé viděl kouřící novější škodovku (po 2010). Byl to Superb (nevím číslo, ale ta verze, kterou nerozeznám na první pohled od trojkové Octavie a Rapida - s těmi prolamovanými trojúhelníkovými zadními světly...
A byla to verze 4x4 (aspoň to tvrdil štítek vpravo na víku kufru pod nápisem SUPERB).
Dým byl šedý, takže to nebyly saze, ale spíš jen rozptýlená nespálená nafta. A smrdělo to jako když hodíte do ohně tácek z voskovaného papíru, nasáklý mastnotou z klobásy...
Asi umřel jeden válec?
Ale tohle nebylo nic, proti dvojkové Octavii, která hulila a smrděla víc, než právě nastartovaná Avie v -20°C...
Jinak škodovky mne taky odnaučily kontrolovat olej - až tak, že u Volva, které olej papá, mi to dojde vždy až tehdy, když v serpentýnách cestou domů rožnu kontrolku mazání![40](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/40.gif)
A byla to verze 4x4 (aspoň to tvrdil štítek vpravo na víku kufru pod nápisem SUPERB).
Dým byl šedý, takže to nebyly saze, ale spíš jen rozptýlená nespálená nafta. A smrdělo to jako když hodíte do ohně tácek z voskovaného papíru, nasáklý mastnotou z klobásy...
![7](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/7.gif)
Asi umřel jeden válec?
Ale tohle nebylo nic, proti dvojkové Octavii, která hulila a smrděla víc, než právě nastartovaná Avie v -20°C...
![78](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/78.gif)
Jinak škodovky mne taky odnaučily kontrolovat olej - až tak, že u Volva, které olej papá, mi to dojde vždy až tehdy, když v serpentýnách cestou domů rožnu kontrolku mazání
![40](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/40.gif)
-> Jirik_Tuňák1983: jen 2000 měsíčně? To mam tedka a to jezdim jen z prace a do práce, předtim sem měl klidně 6-10tis podle počtu zákazníků na moravě :)
-> Jirik_Tuňák1983 11.11.24 09:14:10: Predstava, ze bych rocne dolejval 50-60l oleje mezi vymenama a nekdo prohlasil, ze je to v norme - to bych asi sral atomovy hriby i kdyz jde jenom o sluzebak![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Jarda/felda: Tak já o tom slyšel prvně... Očividně těch 3000 ostřejších dálničních kilometrů po Německu s tím olejem docela pohnulo... ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Milan 136: Popisuji reálnou situaci, že to asi třeba mohlo mít nějaké řešení a můj názor na to, to je věc druhá ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Jumbo 11.11.24 12:18:58: čidla na kvalitu oleje jsou běžný už nějakou dobu ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Milan 136 11.11.24 11:29:30: Třeba čekají, že si to pak Kunde rozmyslí. ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Když už jsme u toho oleje, tak mě překvapilo, že služební Sup 2020 iV má prý čidla na kvalitu oleje a progresivně mění interval podle toho, jakou kvalitu oleje naměří... Je to nějaká specialitka iV, nebo je to už dneska normální?
Byl na oleji v květnu a teď v Německu na mě vyskočil olejový servis, myslím že to nevychází ani na 15 000 km...
Byl na oleji v květnu a teď v Německu na mě vyskočil olejový servis, myslím že to nevychází ani na 15 000 km...
-> Jirik_Tuňák1983 11.11.24 09:14:10: To je právě dobrej kšeft ne? ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> kpt.Budha 11.11.24 08:22:09: Blbost. Proč by se měl měnit celej motor. To budou experti ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> kpt.Budha 11.11.24 08:22:09: A uvědomuje si tam někdo, že je to třeba 15 - 20 litrů oleje ročně?
Plus že někdo najede třeba 2000 km měsíčně?
![9](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
A moje zkušenosti s autorizovaným servisem...
"Docela mi z toho mizí olej."
"Kolik, je to do litru/1000km?"
"Ano, ale už se to k tomu blíží."
"Tak to je v normě."
A po několika návštěvách:
"Už jsem přes limit"
"No jo, to je jediné řešení výměna motoru v ceně převyšující hodnotu auta"
"Docela mi z toho mizí olej."
"Kolik, je to do litru/1000km?"
"Ano, ale už se to k tomu blíží."
"Tak to je v normě."
A po několika návštěvách:
"Už jsem přes limit"
"No jo, to je jediné řešení výměna motoru v ceně převyšující hodnotu auta"