skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Seat Leon
-> Syny 19.08.24 21:27:18: myslím, že to jsou věci, který legislativně už nesmí jít ovládat na jeden dotyk.
-> Syny 19.08.24 21:27:18: U tohohle netuším. Asi bych kouknul co říká návod
Zkusím se zeptat tady, třeba někdo bude vědět. Dá se nějak na tom základním infotainmentu nastavit, že po startu bude na té pravé straně dipsleje to ovládání startstopu (viz fotka) ? Standardně mi to tam cpe po startu parkovací senzory a musím se k startstopu dostat tím, že to posunu o dvě položky. Né že by to bylo nějak tragický, ale raději bych tam měl startstop a vypínal ho jedním ťuknutím, než třemi "pohyby". Dlouhé přidržení nefunguje. Nevím jestli to nejde nebo to jen neumím, tak se ptám :)
Me prekvapilo u te nivy 2013, byla tissi, nez koleguv jimny, no a ja jsem odstranil vsechny filcy pod motorem a pod prevodovkou - jen zespodu, treba na kapote jsem odhlucneni nechal, ale na tech plechach pod motorem a prevodovkou se jen drzel bordel a hnilo to, no a hned to je o dost hlucnejsi, to bych necekal, predtim byly slyset jen ty nizke dunive frekvence a ted i ty vyssi kovove, ten rozdil jsem cekal minimalni a ne todle :), tak jestli to zas necim nenasakavym nepolepit...
U octy nemam ani na kapote, natoz na tom velkym plechu zespodu... v ruzkach blatniku jsem to uz davno vyhazel. tezko rict, jak by pomohlo polepit u zadohrabu ty plechy pod motorem :)
U octy nemam ani na kapote, natoz na tom velkym plechu zespodu... v ruzkach blatniku jsem to uz davno vyhazel. tezko rict, jak by pomohlo polepit u zadohrabu ty plechy pod motorem :)
-> vhml 25.06.24 15:14:38: O tom viem svoje![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> minno 25.06.24 15:02:18: tam je pak průser, že čím tišší to auto je, tím je slyšet jakýkoliv zvuk navíc a najednou tě sere.
-> Syny 24.06.24 17:13:24: můj pašík je zásadně tišší než funglovka Sup4. Především od tlumičů
-> Syny 24.06.24 16:49:21: Hm. Zaujímavé. A to by človek povedal, že dnes už je tiché každé trochu novšie auto, ale sám zo skúseností viem, že to býva často naopak.
-> Syny 24.06.24 18:01:27: Už mi zvládli na Volvu v Tescu odřít dveře řidiče. Jeden šrám je až do bílého. A kolikrát s ním vyjedu, že....
Na Pugétovi to neřeším a ženy auto stihl poškrábat i pes, když vítá.
Na Pugétovi to neřeším a ženy auto stihl poškrábat i pes, když vítá.
-> Jirik_Tuňák1983 24.06.24 17:51:35: No to je dalsi vec, no. Ale to by me sralo u jakyhokoliv auta. To mi vadi i u Golfa a to to neni zadna lestenka. Ale samozrejme u auta s najezdem 14 tkm a rokem vyroby 8/23 bych to asi nesl hur. Nicmene to bych v podstate auto nemohl vymenit nikdy, takze budu i nadale parkovat az na konci parkoviste a doufat :)
-> Syny 24.06.24 17:13:24: Nejlepší je kompromis, kde ti nevadí, že ti to někdo obouchá u Kóflendu. ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> saskyn2 24.06.24 16:55:40: Tak treba O3 FL mi prisla podobne hlucna jak muj Golf. Sice je mezi nima 7-10 let, ale nebylo to nic co by me nejak vadilo. Ale ten Leon (tusim ze to byl r.v. 2018), to bylo fak moc... Samozrejme kdyz jsem jel v B8 po FL, tak tam jsem sam cumel, jak to je tichy auto. Ale vzhledem k cenam tech aut dneska musim nekde udelat nejaky kompromis, jinak nekoupim nic...
-> Syny: To není jen seat, škodovka je oproti vw taky hůř odhlučněná.
-> minno 24.06.24 14:48:38: Byl dovnitr hrozne slyset motor. Ale i aerodynamicky hluk byl vetsi. A potvrdilo mi to vic lidi, ze to tak je. Dokonce jeden clovek i uplne mimoreci. Takze to bude asi jedna z veci, kde se prave na Seatu (oproti ostatnim koncernovym znackam) setrilo :/
-> Syny: A ten hluk sa týkal čoho? Hluk od agregátu, alebo aerodynamický hluk?
Mate nekdo zkusenost se soucasnym modelem Leonu v kombiku? Idealne s motorizaci 1,5 TSI ? Dneska jsem byl jednoho okouknout, ale nebyl cas ho projet. Stav byl nad me ocekavani peknej. Najezd 14 tkm, vyrobeny 8/23. I pres to ale uz ma zasebou pojistnou udalost v podobe narazniku a mlhovky. Asi i to bych byl ochotnej odpustit, jelikoz sehnat auto uplne cisty, s nejakou vybavou a v peknem stavu je proste nemozny - dokonce ani v tehle kategorii najezdu a roku vyroby. Vnitrek je klasicky plastak, jak je u dnesnich aut tehle tridy zvykem, ale (ac to nerad rikam), tak ten Leon je uvnitr i venku mnohem hezci, nez soucasnej Golf. Nicmene jsem mel tu cest se starsim (tim predchozim) modelem Leonu se stejnou motorizaci a tam me hodne zklamala hlucnost toho auta. Ve 120 km/h to tam bylo jak v letadle a i muj naftovej 14 let starej Golf je tissi. Trochu se bojim ty jizdy v tomhle. Tak jen jestli nekdo nema nejaky uzitecny poznatky, na cem se tam oproti Skodovce a VW setrilo...
-> Jirik_Tuňák1983 28.10.23 12:07:09: protože to pro ty auta byla vcelku běžná motorizace ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Může mi někdo vysvětlit, proč má starší Alhambra ve verzi 4x4 motor 1.9 a 85 kW?
-> Jirik_Tuňák1983: Já už se radši vyjadřovat nebudu ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> kpt.Budha: Tak to je brutál pekelná spotřeba oleje teda
To co to tobě sežere na 15 tkm moje auto sežere za cca 2 miliony km ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> palinator: No jo, když ono do litru na tisíc je to vlastnost, ne chyba, tak se to pak rychle překulí...
-> kpt.Budha:
Vidim dobře?![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Jakože litr na 250 km?![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
To je taková jakoby drobnost, tzv. vzácnost.![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Vidim dobře?
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Jakože litr na 250 km?
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
To je taková jakoby drobnost, tzv. vzácnost.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Karel.: Když já bych právě nerad dělal tomu autu špatnou reklamu. Myslím, že ve své době to v poměru výkon / cena bylo naprosto neskutečné auto, jízdně je to super, pokud tedy člověk nemá problém s tím, že je to předokolka. V zatáčkách to drží skvěle a ani to není tak těžké...
S převodovkou jsem nikdy problém neměl, ale já také nejsem žádný semaforový závodník, opravdu rychlý rozjezd z místa jsem s tím za 8 let udělal tak 30x (počet závodních jízd do vrchu...). Tam si myslím, že by to mělo dostávat nejvíc za uši.
Měnil jsem vodní pumpu tak ve 130 tisících.
Měnil jsem brzdy - přední asi 6x, zadní 3x.
Něco se rozpadlo v topení - funguje pouze on/off, automatická regulace teploty nejde. To asi po 100 tisících.
Po 200 tisících přestala fungovat regulace naklápění světel.
Nějaký problém vznikl tak po 50 tisících ve výfukovém potrubí - na okruhu to padá do nouzového režimu.
Po 200 tisících je spotřeba oleje 7 litrů / 1800km.
Nevím, na co jsem zapomněl![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
S převodovkou jsem nikdy problém neměl, ale já také nejsem žádný semaforový závodník, opravdu rychlý rozjezd z místa jsem s tím za 8 let udělal tak 30x (počet závodních jízd do vrchu...). Tam si myslím, že by to mělo dostávat nejvíc za uši.
Měnil jsem vodní pumpu tak ve 130 tisících.
Měnil jsem brzdy - přední asi 6x, zadní 3x.
Něco se rozpadlo v topení - funguje pouze on/off, automatická regulace teploty nejde. To asi po 100 tisících.
Po 200 tisících přestala fungovat regulace naklápění světel.
Nějaký problém vznikl tak po 50 tisících ve výfukovém potrubí - na okruhu to padá do nouzového režimu.
Po 200 tisících je spotřeba oleje 7 litrů / 1800km.
Nevím, na co jsem zapomněl
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> saskyn2 27.08.23 11:35:27: kurva kluci, furt to nepřevracejte. Ta myšlenka směřovala k dnešním "tunerům", kteří koupí starý PDčko, nahodí na to nárazníky z Cupry, velký turbo a hurá na benzínku dělat bordel.
Nějaký holátko po bábách z důchoďáku je mimo tabulky![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Nějaký holátko po bábách z důchoďáku je mimo tabulky
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> vhml: Popravdě já už ani nevím kde jsem to tenkrát objevil, ale bylo to lehce tuknutý a tenkrát ještě nebyly aukce u pojištoven tak to prodávali za zbytkovou cenu co jim to ohodnotila pojistovna. Pak mi říkali, že kvůli tomu měli nějakou kontrolu z kraje proč to prodali tak levně
Akorát to byla 1.4 bez klimy. Ale nebyl to španej kšeft, mělo to houby najeto, měl jsem k tomu všechny díly v barvě a po opravě a dodělání klimatizace to šlo pryč 100k víc než mě to vyšlo.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> saskyn2 27.08.23 11:35:27: kde si se vyskytnul az tady u nas ve Kdyni?![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> růža 27.08.23 10:06:33: A když jsem ho měl před 15 lety tak jsem byl zaostalej jen než jsem ho prodal? Koupil jsem ho od domova důchodců ve Kdyni, znamená to že byly zaostalí všichni jeho zaměstnanci, nebo i všichni důchodci tam?![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> kpt.Budha 27.08.23 00:05:19: pozor, toto tvrzení se týká jen majitelů 1M. Novější generace si ti zaostalí totiž nemůžou dovolit ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> kpt.Budha: to jsem nikde nečetl a důvod?
Zaostal asi jsem, s tím se smířím
Právě bych řekl, že od tebe by to mělo smysl, protože tomu dáváš a zajímají mě ty drobnosti![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Právě bych řekl, že od tebe by to mělo smysl, protože tomu dáváš a zajímají mě ty drobnosti
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Karel.: Nicméně pozor, jak píší odborníci níže: "Leony si dnes kupují převážně duševně zaostalí lidé"
![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Karel.: Jen 280. A obávám se, že zrovna já nebudu úplně průměrný uživatel, abych mohl soudit, jaké to auto je...teda aspoň doufám, že průměrný uživatel neměl tolik drobností k řešení ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> kpt.Budha: Ahoj, co jsem tak pochopil vlastníš Leona Cupru 300? Přemýšlím nad výměnou za ST 250 a zajímá mě jak je na tom motor, převodovka atd skrz výdrž?
Děkuji info
Děkuji info
-> SO545: To mluvíš o biturbu ne? U těch to byla klasika, vyloupal se egr a vydřelo to válce. Mimochodem by mě zajímalo kdo se pod to na těch emisích podepíše to musí být taky střelec-myslím toho leona ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> dragon_cb_cz 06.08.23 16:05:52: nejde o koncovku...ale o emisne zaradenie
A to je neuprosne.
Kamarat v od nova Multivan najvykonenjsia motorova verzia......po 80000km si to vypytalo vymenu motora. Koncovka cista. NAdmerna spotreba oleja emisie bez sance.
Spadla mu sanka ked od urcitej hranice spotreby oleja da servis vypis vymena motora nutna za bratku 16000e....ale daval ho dole z sro.....tak si aspon ponizil cenu vozidla.![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
A to je neuprosne.
Kamarat v od nova Multivan najvykonenjsia motorova verzia......po 80000km si to vypytalo vymenu motora. Koncovka cista. NAdmerna spotreba oleja emisie bez sance.
Spadla mu sanka ked od urcitej hranice spotreby oleja da servis vypis vymena motora nutna za bratku 16000e....ale daval ho dole z sro.....tak si aspon ponizil cenu vozidla.
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> vhml:
Služební CAYC Rapid se 130 tkm si myslím že má vejfuk čistej až na nějakej prach... schválně ho vyprstim.
Služební CAYC Rapid se 130 tkm si myslím že má vejfuk čistej až na nějakej prach... schválně ho vyprstim.
-> Jarda/felda 05.08.23 21:13:05:
Nejvíc to hulí, když se vymetají saze po dlouhý eko-jízdě. Z mýho pozorování u Toleda poměrně dost udělala různá "bohatost" nastavená VAGem. Čím bohatší, tím rychlejší a silnější reakce na plyn, ale taky větší kouř před natlačením turba.
Jinak bratranec říkal, že když vytloukli tu T6, tak že to nehulilo na pohled ani bez filtru. Ono je to taky žádoucí, aby se do DPF nechrchlaly saze zbytečně. Proto to má taky tak zoufalou odezvu na plyn.
Nejvíc to hulí, když se vymetají saze po dlouhý eko-jízdě. Z mýho pozorování u Toleda poměrně dost udělala různá "bohatost" nastavená VAGem. Čím bohatší, tím rychlejší a silnější reakce na plyn, ale taky větší kouř před natlačením turba.
Jinak bratranec říkal, že když vytloukli tu T6, tak že to nehulilo na pohled ani bez filtru. Ono je to taky žádoucí, aby se do DPF nechrchlaly saze zbytečně. Proto to má taky tak zoufalou odezvu na plyn.
-> vhml 05.08.23 21:33:11: Taky jsem na Saabech stříbrně čistou koncovku neměl a na emisích OK...
-> saskyn2 05.08.23 21:28:41: hele to jsem koukal na ty moji 1.6 ze to ma vejfuk cernej. Ale kolega mi rikal že to je normalni a ze se nejak lišily ruzny katy slozenim drahejch kovu a ze ty 1.6 prostě špiní
-> Jarda/felda: šak o tom celou dobu mluvím, plus jak říkám na těch světlejch barvách to je hodně vidět. Auto s DPF ti nezahulí, Markéta má v ovci odbržděnejch 154kw a z výfuku bys mohl žrát, ale na fábii která byla z výroby bez DPF to prostě bylo ohulený jak byla bílá, samozřejmě ne jak tady ten leon, ale bylo. A jak říkám pokud tam má nějaký další úpravy kromě čipu třeba výfuk bez katu, hybrida, prostě extrém úpravu tak to bude takhle ohulený i kdyby si s tím dělal nevím co![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> saskyn2 05.08.23 13:20:34: tak ono je hulit a hulit, pokud tomu naložíš tak v tahu si to prostě zakouří než se roztočí turbo (to dělaji i auta z výroby) ![8](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
-> Jirik_Tuňák1983: to rozhodně ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> růža 05.08.23 17:07:51: Ale zase to určitě táhne vod sklepa. ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Jirik_Tuňák1983: Já vím moudrý otče, taky jsem už za podobným humusem jel. Jen jsem chtěl přes tebe Saskynovi vysvětlit, že co je TDi fun pro majitele, neni TDi fun pro okolí.
-> růža 05.08.23 13:43:51: Když za tím hnojem pak jedeš na kole nebo na skútru, tak to není o špatných snech, chlapče mladý. ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> saskyn2: Tak takovýhle zásah už samozřejmě bude hulit, ale nemusel by s tím veřejně jezdit. Pak z toho má Jiřík špatné sny.
-> saskyn2 05.08.23 13:20:34: Ještě jsi zapomněl na Pou! ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> růža: Záleží o čem se tu bavíte. Jestli o nějakém minimálním přidání výkonu, nebo fakt o celkové úpravě. Že s hybridem a bez katu třeba s 200k v rotačce nehulí, sorry ale to je prostě píčovina.