skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Octavia 1, 2, 3, 4
-> Syny 01.11.19 13:56:59: já naopak ženu nenaučil to pouštět. Tak to má zaplý furt a v diagnostice jsem nastavil maximální čas asi 2 minuty což stačí.
-> Syny 01.11.19 14:04:18: Já jsem s tím taky problém neměl, byť to možná topilo kolikrát zbytečně... ale současný systém, kdy přijdu a jedu, ACC samo pozná, že je zima, na chvíli zatopí do okna i zrcátek a pak to automaticky vypne mi přijde lepší. Resp, je mi to tak nějak jedno, ale líbí se mi, že to +- funguje jak má a nemusím to řešit. Max když přijedu za blbýho počasí do práce do garáže, tak se zamlží zrcátka, tak to musím na pár vteřin ručně pustit, jinak to většinou automatika obstará dobře.
-> Tuner#2 - zrušená registrace 01.11.19 14:00:02: Kdepak, zrcatka jedou samostatne, takze pokud je nedavas na "0" (respektive pro nas s OCD jeste neprijatelne polohy R a L
), tak topis nonstop...
www.tuning-in.cz/files/.. ./o2-mr-swv1-3.jpg
-> dragon_cb_cz: Vidis a me zas prijde jako blbost zhavit i zadni okno, kdyz chci jen zrcatka. Zrcatka spojeny s oknem jsem mel na Cordobe a jako na auto z 95 dobry, ale ted jsem fakt rad, ze to je nezavisle na sobe. Proc topit zrcatkum, kdyz se mi zamlzi zadni okno? A naopak, proc topit do okna, kdyz potrebuju jen odmlzit zrcatka? To ze tam neni zadna kontrolka je, pravda, trochu blby, ale stalo se mi jen jednou, ze jsem s tim jezdil asi den a pul, pak jsem to vyp. Jinak jsem s tim problem nemel nikdy.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
www.tuning-in.cz/files/.. ./o2-mr-swv1-3.jpg
-> dragon_cb_cz: Vidis a me zas prijde jako blbost zhavit i zadni okno, kdyz chci jen zrcatka. Zrcatka spojeny s oknem jsem mel na Cordobe a jako na auto z 95 dobry, ale ted jsem fakt rad, ze to je nezavisle na sobe. Proc topit zrcatkum, kdyz se mi zamlzi zadni okno? A naopak, proc topit do okna, kdyz potrebuju jen odmlzit zrcatka? To ze tam neni zadna kontrolka je, pravda, trochu blby, ale stalo se mi jen jednou, ze jsem s tim jezdil asi den a pul, pak jsem to vyp. Jinak jsem s tim problem nemel nikdy.
-> Syny: Mně se to u O1 stávalo pravidelně, je to na místě, kam se normálně nemám důvod koukat. Systém co mají jiné značky, tzn spojený výhřev zrcátek s výhřevem zadního okna, který ACC po nějaké době samo vypne, mi přijde daleko lepší.
-> saskyn2 01.11.19 13:52:54: Otáčím čudlík dopředu do středové polohy, ale stejně pokud nezapneš na středové panelu výhřev okna, tak zrcátka nejedou a nebo ano?
-> saskyn2 01.11.19 13:52:54: Hele todle jsem vubec nepochopil. U vsech firemnich aut je vyhrivani zrcatek zapnuty pokazdy kdyz do nich vlezu. At je leto nebo zima. Venku 40°C a vyhrivani zrcatek zaply
Pokazdy to vypnu a priste je to zas. A v minulej firme to bylo to samy. Bych neveril, ze je pro nekoho fakt problem to blby kolecko otocit na nulu
Pak se kazdej divi, ze se odlepujou skla atd...
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![9](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
-> Tuner#2 - zrušená registrace 01.11.19 12:09:39: Ok, pokud 3 roky tak to byla asi nějaká kvalitní druhoška. Nebo si zodpovědný a ten výhřev vypínáš když ho nepotřebuješ a ne jako většina která to pere i přes léto
-> suri 01.11.19 12:58:40: Ono není problém v ledkách, ale v tom že ty světla vyráběli italové a podle toho to vypadá. Cín to vidělo snad jenom někde z vlaku![8](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> suri 01.11.19 12:58:40: Ono není problém v ledkách, ale v tom že ty světla vyráběli italové a podle toho to vypadá. Cín to vidělo snad jenom někde z vlaku
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
-> Tuner#2 - zrušená registrace 01.11.19 13:09:46: Display místo budíku má jasný důvod - je to levný na výrobu. To že za to výrobci jako za ND budou chtít nesmysl je jiná věc.
-> Tuner#2: Jirka to prodal někomu, ale Radek tam pořád je jako prodejce
-> suri 01.11.19 12:57:39: Díky moc za vše, možná to zkusím jen rozebrat a uvidím.
-> Nwkt 01.11.19 12:55:05: Jako že to vzal Jirkovo brácha? Písni SZ více od jara jsem tam nebyl.
-> Jarda - zrušená registrace 01.11.19 12:46:38: Ano to je další aspekt. Ostatně o tom to celé je. Nesmyslná masová výroba šuntů co nic nevydrží a šup s tím na skládku. To produkuje více CO2 než všechny auta dohromady, bohužel tohle vidí a řeší málokdo a firmy nemají zájem, aby výrobek vydržel 30 a více let protože jde v první řadě o náklady a to, aby se to "točilo" že.
-> suri 01.11.19 12:58:40: Já to říkal už tehdy, že to bude jeden velký průser, světla jako celek a za nesmysl cenu. To samé bude s diplejema místo budíků, ale na to si příznivci vzpomenou až za pár let když bude pozdě.![8](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
-> Nwkt 01.11.19 12:55:05: Jako že to vzal Jirkovo brácha? Písni SZ více od jara jsem tam nebyl.
-> Jarda - zrušená registrace 01.11.19 12:46:38: Ano to je další aspekt. Ostatně o tom to celé je. Nesmyslná masová výroba šuntů co nic nevydrží a šup s tím na skládku. To produkuje více CO2 než všechny auta dohromady, bohužel tohle vidí a řeší málokdo a firmy nemají zájem, aby výrobek vydržel 30 a více let protože jde v první řadě o náklady a to, aby se to "točilo" že.
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
-> suri 01.11.19 12:58:40: Já to říkal už tehdy, že to bude jeden velký průser, světla jako celek a za nesmysl cenu. To samé bude s diplejema místo budíků, ale na to si příznivci vzpomenou až za pár let když bude pozdě.
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
-> Nwkt: ja si pamätám tie kecy o nesmrteľnosti LED spred 15 rokov ... dnes to vidíš , žiarovka v blinkri na 20 ročnej Fábii je pôvodná , smerovka zrkadla už tretia ... zadné svetlá na Passate ani nehovorím , a aký to bol gýč ...
-> Tuner#2: ani origo tie smerovky za moc nestoja , som sa toho namenil niekedy a rosia sa aj originály , pamätám ako sme to pretmelovali ... predtým ako to zahodíš to skús rozobrať a preletovať , pár som ich takto opravil a zlepil a fungujú ...
a daj si pozor ak kúpiš novú tak v 2005 tam bola zmena konektoru a treba k tomu aj prepojovací kábel čo stojí ďalších 20eur a je len origo ... číslo som písal nižšie , C je na smerovku , D je smerovka+ osvetlenie nástupného priestoru ... detto smerovka
a daj si pozor ak kúpiš novú tak v 2005 tam bola zmena konektoru a treba k tomu aj prepojovací kábel čo stojí ďalších 20eur a je len origo ... číslo som písal nižšie , C je na smerovku , D je smerovka+ osvetlenie nástupného priestoru ... detto smerovka
-> Tuner#2 - zrušená registrace 01.11.19 12:09:39: nikdo nic nezabalil, musíš přes Radka.
Je tam jedna SMD ledka, která je výrobně daleko levnější než žárovka
Je tam jedna SMD ledka, která je výrobně daleko levnější než žárovka
-> Tuner#2 - zrušená registrace 01.11.19 12:39:33: me to spis vadi z pohledu ekologie, proc menit vic, nez je opravdu treba :/
-> Syny 01.11.19 12:23:52: A myslíš, že samotný LED modul stojí víc než mnou zmíněných 10,-? Tady jde o to, proč nejde koupit jen ten pásek či jak je to tam řešené jako halířová položka, když mám sklíčko dobré? Co na tom stojí takové prachy? Nejde o to, že na to mám, jde o princip...
-> Tuner#2: Kelly některý díly umí i origo, alespoň když jsem potřeboval tu odvětrávací trubku pro segru, tak měli origo.
-> Tuner#2 - zrušená registrace 01.11.19 12:09:39: U O2 jsou v blinkrech v zrcatku zarovky? Ja mel za to, ze tam jsou LEDky ![9](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
![9](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
-> saskyn2 01.11.19 09:13:19: Myslím, že táhne třetí rok, musel bych dohledat.
Úplně mě vytáčí, že žárovku za 10,- dokáže nějaký kokot nahradit celým modulem i s plexi a říkat si za to bezmála litr...
Pak se divíte, že na ty nový škopky nadávám.
Umí to někdo za rozum, můj dvorní dodavatel obchod zavřel. Ještě zkusím kamaráda v Kelly, ale tam bude taky nějaká druhoška.![8](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
Úplně mě vytáčí, že žárovku za 10,- dokáže nějaký kokot nahradit celým modulem i s plexi a říkat si za to bezmála litr...
![78](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/78.gif)
Umí to někdo za rozum, můj dvorní dodavatel obchod zavřel. Ještě zkusím kamaráda v Kelly, ale tam bude taky nějaká druhoška.
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
-> dragon_cb_cz 01.11.19 10:14:33: Ahoj, vozidlo není přihlášené. Nakonec se to táhlo tak dlouho, že má jít nakonec někam mimo EU. Vzhledem k tomu, že je to sice nové, ale 2016, dosud nejeté, tak v EU už nepůjde ani přihlásit, protože EURO.... Jako ojetina taky ne, protože to má asi 10 km.
-> Jirik_Tuňák1983: Tak předpokládám, že to do servisu stejně půjde na výměnu oleje atd - jen že by neměl být problém tam dojet po ose.
-> Tuner#2 - zrušená registrace 31.10.19 22:28:32: Čínu za mě ne. Sedí blbě, rychle žloutne a během chvíle je v tom voda a je po něm. Kamarád si to tehdy někde sehnal a za půl roku koupoval znovu origo.
Dotaz na znalé: na O1 1.6MPi (75kW) se mi rozsvítila kontrolka motoru. Dia hlásila závada zpětného vedení výfukových plynů. Vyměněn EGR a potrubí k němu. Poté vyskočila závada čidla klikové hřídele - vyměněno za nové, následně čidlo vačky - je zánovní a v pořádku. Po těchto opravách sice kontrolka motoru nesvítí, ale ve výpisu závad pořád i po vymazání jsou čidlo kliky a vačky? Netušíte někdo kde by mohl být zakopaný pes? Kabely jsme procházeli a na první pohled to vypadá, že jsou ok.
Motor jako takový běží v pohodě, dokonce bych řekl že lépe než předtím, ale při rozjezdech, hlavně do kopce nelogicky při jemném přidání plynu otáčky paradoxně klesnou až motor kolikrát chcípne. MPičko má plyn dost citlivý, ale toto to dříve nedělalo.
Motor jako takový běží v pohodě, dokonce bych řekl že lépe než předtím, ale při rozjezdech, hlavně do kopce nelogicky při jemném přidání plynu otáčky paradoxně klesnou až motor kolikrát chcípne. MPičko má plyn dost citlivý, ale toto to dříve nedělalo.
-> palinator 01.11.19 08:09:24: -> dragon_cb_cz 01.11.19 09:37:10: Mno, poslední dva pokusy skončily v servisu a u jednoho vozu tam bylo auto ještě pak 2x opakovaně, protože to po cca dvou dnech začalo padat náhodně do nouze.
Ale naše to není, takže se do nějakého toho pokusu klidně pustíme.![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Ale naše to není, takže se do nějakého toho pokusu klidně pustíme.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> palinator 01.11.19 08:09:24: Však píšu, že bych se toho nebál. Tu alkalickou rezervu zmiňuju protože tam byl dlouho - ale jelikož skoro nejetý, tak by to neměl být problém. To já jsem horší čuně, v kile jsem teď měnil olej po snad víc jak šesti letech - a to už byl na výměnu i kilometrově - poslední 2 roky určitě, spíš 4. No, co... už je tam čerstvý.
-> Tuner#2: Jinak k blinkru. Funkčně k tomu nemám výhrady snad krom toho že do něj často teče, ale ten tvar se soudruhům v číně moc nedaří, já bych si to na auto nedal...
-> Tuner#2 - zrušená registrace 01.11.19 08:26:35: Však ho máš půl roku
onanie nad spolehlivostí mi připadá celkem předběžná, počkej na další zimu jak ti bude vyhřívat.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> charon: vsak o tom cidle teploty jsem Ti uz psal, taky jsem to u naftove menil...
-> Tuner#2 - zrušená registrace 01.11.19 08:26:35: u plastu bych se bál že zežloutne (typicky blinkry u každý druhý feldy)
u zrcátka je to kus skla a líp hyhřívá protože je nový ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Koukám, že ani na tom co koupit se neshodneme. Od zrcátka mě tady taky odrazovali, nepoznal jsem rozdíl + lépe se ohřívá. Až bude lépe mrknu na to a uvidím co se tady dá koupit.
-> Tuner#2:
Bál bych se že to za dva roky bude žlutý jak cecek.
-> dragon_cb_cz 31.10.19 21:33:47:
Alkalickou rezervu.
Existuje spousta strojů, kde zůstal olej pomalu od výroby ve formě kyselý kolomazi, motor stál patnáct let pod bukem, nalila se do toho nafta, zprovoznilo zatuhlý čerpadlo a motor udělal dak-dak-dak a jel.
-> Jirik_Tuňák1983 31.10.19 16:27:06:
Osobně tipuju, založit baterku (přizpůsobit diagnostikou!), nalejt naftu a nastartuje to na otočení.
Bál bych se že to za dva roky bude žlutý jak cecek.
-> dragon_cb_cz 31.10.19 21:33:47:
Alkalickou rezervu.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Jirik_Tuňák1983 31.10.19 16:27:06:
Osobně tipuju, založit baterku (přizpůsobit diagnostikou!), nalejt naftu a nastartuje to na otočení.
a na 2005 bude asi treba aj kábel 1Z0949101CC/DD podľa smerovky
-> Milan 136 31.10.19 22:17:29: A blinkr klidně čínu? Mám už sklo a narozdíl od origa se perfektně odmlžuje.
-> Milan 136 31.10.19 22:19:13: Na něčem jsem to sundaval, ale je pravda že ty O2 jsem měnil asi jednou nebo 2x ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Jirik_Tuňák1983 31.10.19 16:27:06: Udělal bych to asi stejně, jako kluci.
-> Nwkt 31.10.19 22:18:18: Nikdy jsem ho nevyndaval, tak asi ne![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Milan 136 31.10.19 22:17:29: Myslím že za motorem je jeden torx co drží kryt. Nebo si to taky možná pletu s Passatem
-> Tuner#2: Je to cca 5 torxů a výměna na 10 minut. Srovnatelný s výměnou žárovky v budíkách na Mku. Stačí ten plast s blinkrem, podle toho jestli máš podsvit nebo ne. Kabelem to teoreticky taky může být, ale spíš zdechne ta LEDka v blinkru
-> Tuner#2 - zrušená registrace 31.10.19 22:13:30: Proč zase děláš z komára velblouda?
Hodinový servis?
To by sis moc nevydělal. Blinkr je vyměnej za 5 minut![6](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
Ven musí sklo, pak kryt a pak už jde jen blinkr. Motor se nevyndavá.
Hodinový servis?
To by sis moc nevydělal. Blinkr je vyměnej za 5 minut
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
Ven musí sklo, pak kryt a pak už jde jen blinkr. Motor se nevyndavá.
-> Nwkt 31.10.19 22:07:01: Jo něco takové jsem viděl na youtube a doufal, že je to špatný vtip
Co stojí ten novej blinkr a bude to v tom? Nebude někde kablík, když jsem to zrcátko sklopil? Přemýšlím co vše nakoupit, když to bude rozebrané ať to nedělám na pětkrát. Občas mě tyhle nový škopky nepřestávají překvapovat jak z minutové výměny žárovky je hodinový servis![51](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/51.gif)
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
Co stojí ten novej blinkr a bude to v tom? Nebude někde kablík, když jsem to zrcátko sklopil? Přemýšlím co vše nakoupit, když to bude rozebrané ať to nedělám na pětkrát. Občas mě tyhle nový škopky nepřestávají překvapovat jak z minutové výměny žárovky je hodinový servis
![51](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/51.gif)
-> Tuner#2: Jinak myslím že to nehlásí ty v zrcátku. Nejsou totiž napojený na centrální elektroniku, ale do dveřních jednotek. Na diag chyba bude, ale nerozsvítí to kontrolku žárovky
-> Tuner#2: Rozebrat komplet zrcátko, sklo ven, motor ven, kryt dolů a pak máš ten led modul se spodkem zrcátka
-> Tuner#2: diagnostika? Minimalne by mela bejt ve vypisu. Kazdopadne k zarovce se dostanes az po vyloupnuti skla. Zatim jsem se nestetkal s autem, kde by to bylo jinak. Ale OII mne nejak docela mijej...
-> StepaNoFUN 31.10.19 21:47:13: Nesvítí, přitom při prasklé žárovce se detekuje.
-> Tuner#2: Boční přerušovač neřeší. Ale měla by se rozsvítit konrolka žárovky (pokud je tam jednotka centrální elektriky).
Tuhle jsem při parkování ve městě sklopil pravé zrcátko (O2) a od té doby nebliká blinkr, ale přitom se frekvence klikání nezrychlila. Kde hledat chybu a jak moc složité je se dostat na žárovku?
-> Jirik_Tuňák1983: Zkus tu pohledat (buď tady nebo v tématu o Fábiích) co jsem řešil cca rok zpátky její oživování, nebo možná Milan nebo někdo řeknou svůj názor... ale pokud olej je prakticky nejetý, tak sice možná oxidoval, ale alkalickou rezervu snad neztratil, takže na to aby se nastartovalo, ohřál se a vypustil by stačit měl. Tu naftu naředit určitě, to jo, ideálně nějakou Vervou nebo podobnou, případně přihrcnout nějaký VIF. Ale vyloženě vypouštět myslím netřeba. A při první příležitosti pochopitelně vyměnit i palivový filtr.
-> Jirik_Tuňák1983: Nastartovat, dotankovat, vyměnit olej (netrápit po dálnici v plný zátěži). Co se mělo posrat, to se posralo už za dobu stání.